Oktober 2010 mama's DEEL 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kwebbelsnoes, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    gefeliciteerd met je echo!:D En k hoop voor je dat de oefeningen helpen en je wat beter kan slapen:)

2. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    haha even kijken is niet erg;) Hopelijk is er met de placenta niets aan de hand:)

Een extra matras..Dan zak je erg diep weg, lijkt me heel vervelend met bevallen en volgens mij is het voor de vk ook niet prettig, die heeft een enigzins stevige ondergrond nodig volgens mij. Kan jullie ben niet op bierkratjes? Wij hebben een boxspring en hebben het met kratjes gedaan:)

3. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    whoohoo gewonnen!

Incog, waar ben je??:)

4. Regenboogje

Regenboogje Actief lid

11 jan 2010
    170
    0
    0
    Ha lieve oktober mama's

het wordt nu spannend he de laatste maandjes.
    Genieten jullie ook zo enorm?
    ik vind het zooo bijzonder hier nu een mooi buikje.
    Lees dat meerdere thuis willen bevallen, hier ook
    Donderdag komt de kraamzorg al voor intake.

Een vraagje heeft iemand ervaring met borstkolven
    wat voor merk of type goed is en huren of kopen beter is?
    Ik wil Bv geven en gaan kolven op werk, als alles goed gaat natuurlijk.

Ik hoor graag

liefs regenboogje

5. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    hallo dames,

even snel reageren!!!!

JAAAAAA.....Oranje in de finale!!!! Wat was het spannend!

Ik ben vanmiddag bij de vk geweest en ze maakt zich een beetje zorgen, zowel de baby als ik groeien veel te hard. Ik was 3 kilo aangekomen in 3 weken, terwijl ik voor mijn gevoel juist weinig eet. Mijn baarmoeder zit ook al tot aan mijn ribben, wat erg hoog is voor deze termijn.
    Nu moet ik mijn suiker laten controleren (dagcurve) en krijg met 30 weken een groeiecho!
    Ik heb echt niet het gevoel dat mijn suiker te hoog is, want ben juist heel snel duizelig als ik weinig suiker op heb.
    We zullen wel zien, maar moet nu al rekening gaan houden met een flink kind!

6. Regenboogje

Regenboogje Actief lid

11 jan 2010
    170
    0
    0
    Joechei NL wordt kampioen haha!!
    geweldig
    nog spannend Spanje of Duitsland
    zijn allebei goed

7. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ik heb ervaring met kolven, heb zon kolf gehuurd, zon grote. Een kleine electrische of handkolven was voor mij geen optie ivm de hoeveelheid;) ik had geen zin zon enorme koffer mee te slepen dus heb maar (inclusief afbouwen) 7 weken gekolfd. (hij heeft wel bijna 4 maanden borstvoeding gedronken)
    Als ik jou was zou ik zoiezo eerst huren om te proberen of het gaat!;)

8. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    oeh! hopelijk heb je geen zwangerschapssuiker!
    Bij incog en mij komt de bm al een paar weken tot de ribben, het is hoog maar kan ook aan de vorm waarin het groeit liggen. Draag je breed of smal? (heb je je taille nog)
    Hopelijk is het allemaal gewoon in orde!!!

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    slaap lekker allemaal!

10. Gusam

Gusam Niet meer actief

@klossen, bij de vorige zwangerschap geen klossen gehad, de kraamhulp vond dat ook niet nodig, dus na ga ik ze ok niet halen, als de kaamhulp dat wil kan ik ze alsnog gaan halen, maar ik voel me niet veilig als ik mijn bed op klossen zet, mijn bed is net zo stevig naar mijn idee.

4 augustus heb ik een 3d echo, vind het wel weer spannend.

slaap lekker allemaal.

XXX Gusam

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

@ regenboogje ik heb er een van avent gekocht en vind hem echt super fijn en handig;)
    @ kwebbelsnoes oef ik hoop dat het mee valt met alles
    succes hier ook groei echo omdat ze denken dat zij te klein zal zijn met de geboorte maarja wie weet valt het nog wel mee:)

wie had nou verwacht dat nederland in de finale zou komen ik in ieder geval niet whaha;)
    ik wens iedereen een fijne avond hier is alles goed hoor
    ben alleen erg veel moe helaas:(

12. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @LovelyMe: balen zeg, van die arbo-arts. Hier waren ze juist onverwacht makkelijk. Ik heb me eerst 50% ziek gemeld, toen 100%, toen weer 50% en nu weer 100% omdat het toch niet ging, en ze vroegen alleen maar of dat klopte.... Hoef nu ook nog slechts 1 tel. consult en dat is het. Raar dat daar zo'n verschil in kan zitten!

@Bloedprikken enzo: hier nu 3x in het lab gedaan en 1x nog een klein prikje bij de vk zelf, maar hiervan was slechts 1x gepland geloof ik, rest vanwege flauwvallen en laag hb (op laagst 6.5). Urine is door ha gecheckt, maar wederom ivm flauwvallen, wordt standaard niet gedaan. Wel prikken ze bij de volgende afspraak nog een keer geloof ik, om te checken of er niet al anti-stoffen worden aangemaakt, omdat ik zelf rhesus-negatief ben.

@Kwebbelsnoes: oei, dat is nooit fijn, als ze zich zorgen maken! Hopelijk is alles gewoon goed!

@Borstkolven: ik hoor en lees overal dat je daarmee sowieso beter kunt wachten tot je er 1 nodig hebt, omdat je dan pas weet hoe en wat. Huren is dan (iig in 1e instantie) ook aan te bevelen geloof ik, zodat je kan kijken wat je persoonlijk het beste bevalt, dat verschilt ook nog wel behoorlijk per persoon!

@Klossen: wij hebben gelukkig een 'normaal' bed, waar gewoon klossen onder kunnen en die dan op de goede hoogte is. Volgens mij verschilt de eis van 60-80 cm. Even overleggen of vragen dus altijd het beste denk ik. Wij gaan hier vooral vragen of het een probleem is dat het plafond slechts 1.80 hoog is... :S Morgen intake van de kraamzorg!

@Mamamanuela: balen dat je zo moe bent, verder wel weer ok?

@hier: vandaag voor de 3e poging voor 3D/4D echo. Ze lag er WEER beroerd voor (van alles voor het gezicht) en ze weigert ook te draaien op 'commando' (als je d'r wat heen en weer duwt enzo), blijft gewoon stoïcijns liggen zoals ze ligt. Hij heeft er in totaal wel 5 kwartier voor uitgetrokken, want de enige afspraak na ons zat vast in de file en is maar omgedraaid. Zitten toch wel wat leuke foto's tussen, zal ze morgen proberen erop te zetten.
    Morgen weer echo, maar dan medisch, in het ziekenhuis. Hoop dat ze haar nog gaan meten, wil toch wel even checken of ze niet ook aan de (te) kleine kant is, omdat ze eerst steeds groot was en laatste keer vrij klein..

Welterusten allemaal!

13. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Ik heb een medela swing (elektrisch) en een avent (handkolf). In het begin deed ik het met de handkolf, maar elektrisch is echt zoveel beter. Dus hier ga ik de medela swing weer gebruiken, je bent gewoon veel minder tijd kwijt en je hebt niet de kans dat het te hard gaat zoals met een handkolf. Ook het toeschietreflex is veel beter met een elektrische.

14. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Heeft iedereen trouwens al wat gehoord van de kraamzorg? Ik heb me via internet aangemeld en hier ook een mail van gehad dat deze is aangekomen, maar daarna nooit meer iets vernomen? Vind het een beetje vreemd dat ik dan hier al mensen hoor over een intake

Morgen trouwens weer naar de gyn, zal me benieuwen. Vanavond laminaat eruit getrokken bij mijn oma, gaan proberen deze bij ons weer neer te leggen, en als het niets word, dan gaan we gewoon nieuwe halen.

En nu ga ik gauw slapen, tis echt belachelijk laat!!

15. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ja klopt idd van het wegzakken ,maar ze zeiden als er dan een plank tussen ligt is het goed. Bierkratjes verzamelen schiet hier ook niet op. Wordt hier vrijwel nooit bier gedronken en we zouden er dan 7 moeten hebben. :$

16. wonderteam

Nou hopelijk geen suiker :) Hier was het 4 kilo in 4 wkn :(:(

17. wonderteam

@ bloedprikken, hier wordt het ook niet vaker in de zwangerschap gedaan ,alleen met 12 wkn.
    Wel gek trouwens dat ze niet standaard de urine controleren overal. Ik vond het wel fijn ,zo werd bij mij wel vroegtijdig zw-vergiftiging geconstateerd.

@mamamanuela, he balen van die moeheid. Finale wordt vast nederland-duitsland :D
    @gwn, he balen van die 3d echo. Wel fijn dat jullie zolang mochten :)
    @regenboogje, hier geen kolfervaring.
    @domino, jij bent zeker laat op :D Hier al de intake gehad voor de kraamzorg. Bij Mason hoorde ik overigens met 7 maand pas wat.

18. wonderteam

Bah,elke woensdag is het raak. Dan is Mason na 2dgn kdv altijd dwars :(

19. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ik heb ook nog niets gehoord, bij ons komen ze pas in de 7e maand:)

20. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

goedemorgen dames.
    Wat was je nog laat wakker domino, toen lag ik allang al op 1 oor hihi.

@ klossen. Hier worden het waarschijnlijk ook bierkratjes. Klossen kunnen er bij ons niet onder. Maar ff kijken hoe we daaraan komen ( hier word geen bier gedronken ) maybe m`n zwager en paps ff lief aankijken hihi.

@ kraamzorg, hier zijn ze met 5 maand al geweest. Erg vroeg maar op zich wel lekker. Krijg alleen met 8 maanden nog ff een telefoontje en dan is alles geregeld.

@ hier, ben echt toe aan weekend. Heb gister ff uitgerekend hoeveel uur ik deze week werk ( moet je dus nooit doen hihi, 44 uur maar liefst en dan zit het opruimen er nog niet bij )
    hopelijk krijgen we vandaag het tuinhuisje binnen en dan kunnen we eindelijk weer verder, heb er zin in raar genoeg hihi.

Liefs

Deel Deze Pagina