Jeeeee ben helemaal blij. Heb de dvd met foto's van Mason terug Er lag nog een back-up bij mijn vader en die heeft hem even over gebrand. @domino, balen van die korte controle. Ik weet wel dat toen ik de vorige zw bij de gyn liep het ook zo ging. Altijd zo gehaast. @inlove, idd, ik had dat later ook gelezen van die streptokken. Over koorts enz. Ach het zal idd wel los lopen. Mocht je rond de uitgerekende datum een blaasontsteking ofzo hebben, kun je het altijd voor de zekerheid laten checken en sowieso alert zijn op kenmerken bij de baby. @gwn, he balen gewicht aan de lage kant ,maar dat kan idd over 2 wkn zo weer anders zijn. De ene keer groeien ze meer dan de andere keer. Hopelijk pieker je niet teveel.
Dank je wel Paloe en Inlove; en ja, eindmusical bestaat nog steeds. Normaal vind ik en de kinderen het wel leuk, maar nu is het een drama helaas... Nog eventjes... Domino; ik heb ook nog niets gehoord van de kraamzorg, wel een bevestiging, maar ik dacht ook iets gelezen te hebben over de 7e maand... Is er van jullie iemand lid geworden van de thuiszorg, om bijv. klossen en borstkolf e.d. te huren?
@chikai,hier kunnen we het gratis lenen bij de icare thuiszorgwinkel. Samen met je zorgverzekeringpas.
je hoeft idd geen lid te zijn van de thuiszorg. Kun je op dezelfde plaats huren als waar je je klossen haalt. Gwn wat een schattige foto!! Dat handje echt cute!
@Tessa: vind het nu idd best snel gaan ja . Zal na de 30 weken wel helemaal zo zijn... Overigens weet ik natuurlijk dat ze de ene keer meer groeien dan de andere keer, maar heb ook 2 weken geleden nog een pretecho gehad, en toen lag ze ong. 5 dagen 'achter' en nu al bijna 2 weken... Is in die weken dus iig niet bijgetrokken, dus maak me wel een klein beetje zorgen, maar probeer er idd niet over te piekeren, kan er toch niet veel meer aan doen dan ik al doe (= rustig aan doen). @Thuiszorg: hier kan je de benodigde spullen ook gewoon ophalen... Worden dan bedklossen en een ondersteek geloof ik (die laatste voor de placenta??).
@ gwn, ja idd dat is ook zo toen liep ze al iets achter. Ja dan ben je wel iets ongeruster idd. Hopelijk gaat de kleine meid nu goed hard groeien ,want volledige bedrust zou niet fijn zijn
ik ga die ondersteek ook niet halen, ga niet alleen voor dat ding. Die kan voor meerdere dingen gebruikt worden heb ik begrepen. Ik moet namelijk 2 emmers en zak klaar hebben staan, dat is voor de placenta. Die wordt hier opgevangen met de hand en daarna gecontroleerd. Kun je nog fotos van maken enz. Daarna in de zak gedaan. Er zijn vk die m opvangen met die ondersteek. De ondersteek is ook voor in de kraamweek. Er zijn nl vrouwen die niet in staat zijn naar de wc te gaan en dus dan heb je zo'n ding. Dus tis maar net wat de vk ermee doet. Als de vk hier m echt nodig vind leen ik m wel van mn werk. Ga daar geen half uur voor rijden. Dat groeien van uk gaat ook met spurten dacht ik ook gelezen te hebben. Ga voor je duimen meid dat uk over 2 weken gewoon weer lekker op schema ligt!
Bedankt allemaal voor de reacties, had et even (en nog steeds) helemaal gehad! Maar Tessa, dat is dus heel normaal, dat je geen info over ook maar iets krijgt? Geen vraag hoe het gaat, geen informatie over je zwangerschap, wat je kan verwachten, hoe je je voelt, het normale praatje van de vk zeg maar? Ik ga denk ik om een andere gyn vragen, heb mijn 20 weken echo en de groeiecho erna bij een andere gyn gehad, en deze vertelde in ieder geval wel wat ik kon verwachten, wat de bedoeling is, en ook hoe ik me voel. Dus ik wil gewoon bij haar onder controle komen te staan.
Hier ga ik zeker een ondersteek halen terwijl ik niet eens thuis ga bevallen. Ik heb em namelijk ook gebruikt na de bevalling van Thijmen. Mijn knip was ontstoken en ik gebruikte de ondersteek als badje om te weken in zoutwater en dat heeft echt heel erg geholpen, dus ik kan alleen maar aanraden om er wel 1 in huis te hebben
Ik weet precies hoe onzeker je je kan voelen qua gewicht van de kleine. Weet je ook hoe groot de kleine van jou word geschat op dit moment? Hier is het kindje ook nog steeds klein, maar ook niet iets om zorgen om te maken op dit moment. Wel ga ik iedere 2 a 3 weken een groeiecho krijgen om te kijken of de kleine in zijn eigen lijn blijft meegroeien. Zolang het kindje in zijn eigen lijn blijft groeien is het goed, al is dat onder de curve.
Hey dames, pff moet steeds meer bijlezen hihi. t gaat echt snel he, heb er ook last van. Ben gewoon alweer ruim 27 weken. Nog 8 en halve week voor ik met verlof ga. Heb ook echt wel spanning en dat heeft m`n man ook al. Hij nog erger dan ik heb ik het idee maar hij praat daar niet zo makkelijk over. Mag ik jullie wat vragen? wat voor gevoel zouden jullie erbij hebben als het voor jou echt de eerste keer is dat je het meemaakt maar voor de ander niet. Als in al eerder op dezelfde manier een bevalling meegemaakt. Liefs
hoe bedoel je dat skatjuh? In de zin van de ene heeft al een bevalling/ zwangerschap meegemaakt de ander niet?
nou als je voor de eerste keer zwanger raakt van een man waar je van houd en de bevalling komt eraan. En dat de man het dan al eens heeft meegemaakt en jij zelf nog nooit
ow zo, nou hier is het andersom. Voor mn man de 1ste "eigen" en voor mij de 2de. We praten er wel over en hij vind het heel bijzonder. Alleen het is wel anders omdat voor hem dingen nieuw zijn en voor mij dan niet zeg maar. Ik probeer zoveel mogelijk ook alles als nieuw te beleven. Ook omdat zwangerschap 1 vrijwel veel alleen beleeft is.
t stomme is dat ik er dus wel mee zit. Mijn man heeft voor zover we weten al een zoon ( nooit een vaderschapstest gehad ) en hij is toen ook bij de bevalling geweest. Hij heeft toen zijn zoon geboren was hem vastgehouden als een vader en alles wat iedereen zou doen. Maar nu verwachten we samen een kindje en vind ik het eng dat hij de geboorte gaat vergelijken of zoiets. Ik weet t stom
praat je we met m over? Lijkt me wel handig anders blijf je ermee rondlopen. Mn man heeft mij ook gevraagd hoe de bevalling was met mn ex en ook gevraagd of ik t anders wil. Heb gezegd dat ik dat niet met elkaar verglijk en het ook niet te verglijken is (rare situatie) Ik krijg nu een kindje met een toppapa en ook de bevalling, daar wil ik niet over na hoeven denken. Ik wil niet dat hij zich zorgen gaat maken of hij t wel goed doet in verglijking met,,,
ik praat er zeker wel over maar mijn man geeft steeds aan dat hij dat heeft afgesloten. Samen met mij en onze knul wil hij een nieuw leven starten en toekomst gaan maken. Misschien zijn het ook de hormonen wel die spreken. Frummel zal een geweldige vader gaan krijgen, daar twijfel ik absoluut niet aan. Zal trouwens ff nieuwe buikfoto`s plaatsen