Oh heeeeeeeeeeeeeeerlijk! Karin: Sorry, lul over die pijn van jou heen! Kan natuurlijk ook nog je bekken zijn.... even in de gaten houden!
Ik weet ook niet of ze er verder nog wat aan gaan doen hoor, als maandag blijkt dat hij inderdaad zo groot is. Wat wil je eraan doen? Je kúnt er eigenlijk gewoon niets aan doen. Ik eet normaal, snoep niet teveel, niet te vet, dat soort dingen, dus jah, meer kun je niet doen, ténzij het zwangerschapssuiker is. Ik heb namelijk wel suikers in de urine en dat is daar wel een voorbode van, al hóeft het niets te betekenen.
ik heb volgende week nog een pretecho en wil dan gaan vragen of ze het gewicht willen meten. De vk gaf wel aan dat als ze denken dat een kindje echt te groot is, je extra in de gaten word gehouden. Waarschijnlijk omdat ze je dan niet te lang laten lopen met de zwangerschap. Dat je niet de hele 42 weken uit moet zitten mocht dit zover komen natuurlijk. Mja ik weet het ook niet. Jouw ukkie is wel zwaarder als de mijne natuurlijk en je bent iets minder ver. Hopelijk valt t allemaal mee. Liefs
@ skatjuh: klopt, dan zullen ze waarschijnlijk voortijdig inleiden als je niet zelf op tijd bevalt. Daarom wordt het bij mij ook extra gemeten, omdat zoonlief voor 38,5 week nogal flink was. Dat paste wel, maar wat nou als ik tot 42 weken had gelopen? Dan was het vermoedelijk een ander verhaal geweest. @ doglover: wat leuk dat jullie gaan trouwen! En ik heb precies hetzelfde als jij; ik heb bewust de naam van mijn man aangenomen omdat ik hetzelfde wil heten als mijn kinderen. Toen mijn ouders waren gescheiden en mijn moeder dus weer haar meisjesnaam gebruikte, vond ik dat af en toe zo ontzettend irritant. Toen was het namelijk helemaal niet gebruikelijk dat de ouder anders heet en moest ik het dus vaak uitleggen. Mijn moeder gebruikte om die reden dan toch vaak mijn vaders achternaam, om verwarring te voorkomen. @ karin: ook aan de cranberrysap dus Wist je dat deze cranberry's in NL alleen op Terschelling groeien @ tessa: waaaauw, dat mag zeker wel in de krant! Heerlijk! Hier was zoonlief om 6 uur wakker, maar hij heeft vannacht 1,5 uur tussen ons in wakker gelegen. Uiteindelijk bleek ie enorme dorst te hebben want hij dronk in 1 teug zijn fles met water leeg.
@ incognito: ben benieuwd wat ze van je waardes vindt! Inderdaad, alleen voor zwangerschapssuiker moet je oppassen. En anders beval je "gewoon" van een flink kind Ik ben benieuwd wie het zwaarste kind gaat baren van de oktober mama's Die vitamine C tabletten heb ik gister inderdaad al genomen. Die tip had ik al eens van je gehad en sindsdien heb ik ze in huis
ik moet ook gecheckt worden op zwangerschapsdiabetis. Ben blijkbaar een risicogeval omdat mijn BMI iets te hoog was. Moet volgende week ff bloedprikken en dan maar zien. Ga er niet vanuit dat er iets aan de hand is. Liefs
Nou, net de verloskundige gebeld en naar aanleiding van mijn curve, blijkt dat mijn bloedsuiker (te) laat stijgt na het eten, dus het is zaak dat ik élke 2 uur iets ga eten... ahum. Nou, dat gaan we dan toch maar doen... Maar wat dat nou precies betekent?
Ja dat klopt, als je BMI hoog is dan heb je ook verhoogde kans. Maar als je verder geen klachten hebt, zal er wel niets aan de hand zijn hoor
Oh wat goed, maar werkt het al wel, of merk je er nog niets van? Nou jah, ik hoop dat ik niet het zwaarste kind ga baren hoor
@ incognito; dat vroeg ik me inderdaad ook af. Kan dat een stijging in zijn gewicht hebben veroorzaakt? Ik lees hier trouwens regelmatig dat vrouwen wakker worden van het geschop van hun kind. Dat heb ik nou nooit Dat had ik bij zoonlief overigens ook niet.
Goeiemorgen! @Doglover: gefeliciteerd met de erkenning en jullie trouwplannen. Ik duim met je mee dat er nog wat mogelijk is. En wat fijn dat het weer wat beter met je gaat! @Ischias: als de pijn daarvan overeenkomt met een hernia (alleen de oorzaak niet dus), is pijn in het been wel gebruikelijk maar niet noodzakelijk. Ik had bij mijn hernia altijd alleen pijn in mijn bil, niet eens in mijn rug, en dat was idd ook minder bij bewegen en extra na een tijdje zitten. Omdat de klachten niet zo standaard waren hebben ze me een jaar verkeerd gediagnosticeerd... @Ardennen: we hebben besloten niet te gaan. Als ik dan zo 's ochtends wakker word heb ik alweer spijt, maar ja, dan heb ik ook nog niks gedaan en voel me dus relatief het beste. @zw-suiker: auw, ik vind die vingerprikjes meestal juist wel pijnlijk, en dat moet je dan meerdere keren per dag doen? Heb met jullie te doen! @grote baby's: hoop dat het allemaal meevalt en ze 'gewoon' aan de grote kant zijn. @Yukl: heb hier ook de hele nacht erge dorst gehad en bij wakker worden meer, misschien zit het in de lucht ofzo? Nou, hoop dat ik niks vergeten ben, fijne dag allemaal iig!
wat zijn jullie al aan de kwebbel zo sochtends. Hier ook om half 8 op. F lag te zingen in bed dus er maar uit gegaan. Tis nu nog lekker in huis. Als ik die laatste stukjes allemaal zo lees is echt iedere vk zooooo anders! Verbaas me er wel eens over. Hier is bijv niemand een "risico geval" Ook niet met te hoog bmi. Bij mn vorige zwangerschap had ik een andere vk. Daar moest ik elke keer op de weegschaal en werd vanaf een bepaald aantal weken urine gecheckt. Die vk wat ik nu heb doet dat niet. Gewicht mag je zelf bijhouden, maar aankomen doe je toch wel. Voor iedereen schijnbaar heel verschillend. Er zijn zelfs mensen die afvallen tijdens de zwangerschap maar waar de baby echt goed groeit. Dat doen ze dus niet. De suiker checken ze alleen als je bepaalde klachten aangeeft of de baby niet op de lijn ligt qua aanvoelen. En urine checken ze alleen als je bloeddruk niet oké is. Vind het eigenlijk wel heel relax zo. Oud collega van me die had zwangerschapssuiker, door t prikken en letten op t eten is ze tijdens de zwangerschap ook afgevallen. Ze was er hartstikke blij mee haha. Ze woog na de bevalling minder dan voor de zwangerschap. Trouwens die vingerprikjes, als je ze aan de zijkant van je vingertop doet (zoals nu geleerd wordt) dan doet t minder pijn en heb je er minder last van. En ook god handen wassen van te voren. Als je bv net een boterham met jam gesmeerd hebt van te voren is t niet handig om te prikken Maar de resten je huid beinvloeden de waardes dus even handen wassen. Collega was dat laatst vergeten bij een cliënt! Die had een waarde van 18,6 terwijl ze max 15 mag hebben. Dus die schrok zich rot, toen ik zei "was eerst haar handen en prik nog eens" was de waarde 8,7. Das dan toch iets acceptabeler! cranberrysap,,,,,ook gehoord ja, maar smerig! Maar ik zal mn man eens op pad sturen (die doet veel de boodschappen ik heb er een hekel aan) Beter smerig drinken dan nog een keer blaasontsteking! Ben trouwens wel benieuwd hoe "groot" deze uk zal zijn F was 52cm en 4020gr en ze zeggen dat de 2de vaak zwaarder is,,,,,,*steekt kop int zand* Hier ook heel veel dorst, de lucht is ook heeeeel droog!! Ik merk dat meteen aan mezelf en dochter. We krijgen dan bij t minste of geringste een bloedneus! Pijn in bil in rug,,,,,kan zo pijnlijk zijn! Heb te doen met jullie, dan helpt echt niks hè. Heb t vorige zwangerschap gehad in t begin. Wist gewoon niet hoe ik moest zitten of liggen, niks was prettig! Vaak is t na de bevalling over omdat die zenuw dan weer vrij is, maar anders even fysio vragen want nog 15 weken met die pijn lopen is geen doen!
Gwn ja dan zou ik voor jezelf kiezen! Zwangerschapskleding: mijn zws broeken passen me nog gewoon en voor de warmte heb ik een legging met een lang shirt/jurkje en 2 jurkjes Moet zeggen dat ik als ik maar iets met korte of helemaal zonder mouwen aanheb, ik een lange broek wel aankan Incog J nu weet ik je waardes alJ Die 2,8 is zeker laag..! Ik heb er niet echt verstand van maar niet zwanger is een waarde van 5 ongeveer goed. Onder de drie kan je last van flauwtes en vermoeiing krijgen, maar dat verschilt ook per persoon. Ik krijg pas last als ik onder de 1,5 kom, de meeste mensen liggen dan al gevloerd. Nogmaals heel erg veel succes maandag!~ Yukl idd, de borstvoedingsperiode is lang niet voor iedereen rozengeur en maneschijn! In de voorlichting mag dat ook best een beetje meer naar voren komen vind ik! De voorlichting heb ik idd gehad! Het is echt wat ik wil en wat helemaal super is voor deze vacature hoef je geen sporttest af te leggen! Die kan ik opzich wel maar niet nu! 15 augustus moeten de brieven uiterlijk binnen zijn, 23 augustus is de briefselectie, 25 augustus ervaring en competentie gerichte interviews. De opleiding start in December. Allemaal eigenlijk net te doen voor mij! Ik ben heeeeeel benieuwd en ga proberen een kei van een brief te schrijven. We zijn met 13 sollicitanten, allemaal van mijn jaar en opleiding.. Fijn dat de vakantie goed was! Heerlijk is dat he als je kleine mannetje het zo leuk heeft! Voor je tong zou ik het niet weten ik heb weleens zon klein pijnlijk stukje maar dat is denk ik een ontstoken smaakpapil ofzo gaat altijd vanzelf weer weg. Miss even langs de huisarts als het aanhoudt? Je hebt wel iets speciaal voor aften: aftamed! Wij gebruiken dat vooral voor een snelle genezing als Olaf weer eens op zijn wang, tong of lip heeft gebeten Doglover hopelijk gaat het lukken in september! Erkenning: haha dat hebben wij echt met 6 weken al gedaan! We moesten toch op het gemeentehuis zijn voor paspoort vernieuwen, dus meteen dat gedaan. Olaf en dus ook deze kleine man dragen de achternaam van mijn vriend. Ik heb er helemaal geen moeite mee! We willen toch gaan trouwen, maar hebben er geen haast mee. Het is in principe nergens voor nodig dus we willen vooral een leuk feest vieren! Olaf heeft vanmorgen tot 08:15 geslapen! Het gaat steeds beter in zijn grote bed! De vloer in de overloop en de babykamer is eruit! van de week schilderen en dan de nieuwe vloer erin! Whoohoo! En dan hebben we de hele bovenverdieping helemaal aangepakt! Ben er zo blij mee! ga nu ff met de kleine man spelen
sorry als ik ergens overheen heb gelezen, Olaf zat op schoot Zal er van het weekend weinig zijn, hebben weer een druk weekend Fijn weekend allemaal! Geniet van het weer!
hey meiden, raar vraagje misschien maar ik hoor wel eens verhalen over erkenning van de kleine. Dat kan toch pas als hij/zij geboren is ( of ik ben ff heel errug dom ) Hoe zit dat?
@Skatjuh: nee hoor, erkenning kan al tijdens de zwangerschap. Dit is zelfs beter, want dan is de partner ook de vader als er iets met hem mocht gebeuren voor de bevalling. Bovendien heb je nu nog alle tijd en rust om het te regelen. Het kan ook bij de aangifte, of zelfs nog later, maar dat is minder handig.
Ter aanvulling: bij de aangifte moet de akte van 'erkenning van de ongeboren vrucht' worden meegenomen, zodat eea geregeld is. Dit kan dan dus ook als de moeder en vader niet de aangifte doen, terwijl anders de vader het zal moeten doen en de moeder schriftelijk toestemming moet geven als ze niet zelf ook mee gaat. Meestal zal de vader het hoe dan ook doen, maar er zijn natuurlijk situaties te bedenken waarin dat niet gaat, ook dan is de vroege erkenning handig.
oke is wel eens handig om te horen. Maar moet je altijd het kind erkennen. Ook als je getrouwd bent? Voel me nu echt heel dom