Oktober 2010 mama's DEEL 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kwebbelsnoes, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hey allemaal,

Heb net de gemeente gebeld en je gelooft het niet: 08-09-2010 is nog een volledige vrije dag om te trouwen, heeft er dan niemand aan die leuke datum gedacht. Zal wel zijn omdat het op een woensdag is.......
    Nog niets vastgelegd, maar denk wel dat dat m gaat worden, moet nog ff met mijn vriend over hebben......
    Groetjes,
    Elleke

2. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    doglover spannend hoor en 8-9-10 is zeker een hele leuke dag om te gaan trouwen

gwn, hebben jullie ook een doorlopende reisverzekering, misschien is het een optie om je geld of een gedeelte ervan terug te vragen, je hebt een geldige reden hiervoor toch?

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Leuk doglover :) gelijk een makkelijke datum !
    Mijn nichtje gaat 2 dagen later trouwen: 10-9-10 -klinkt voor veel stellen waarschijnlijk nog leuk genoeg en is praktischer vanwege de vrijdag...
    Hoewel wij zelf ook op een dinsdag getrouwd zijn :p .

Fijn dat een paar slechte slapers (kindjes) lekker uitgeslapen hebben vanochtend! Onze dochter niet... 5.45 uur.. en aangezien manlief er al uit was, hebben we het zo maar gelaten.

Verder vanochtend al 2x op pad geweest, even een loopfietsje gehaald bij de intertoys -aanbieding van vandaag ;) dus ik stond om 9 uur voor de winkel. En om 10 uur even bij de huisarts geweest met ons dametje. Ze is al zolang verkouden en aan het snotteren, sinds gisteren ineens zo schor als een kraai...
    In de auto haar vast voorbereid door 10 x te vertellen dat de dokter in haar oortjes ging kijken etc. En eenmaal bij de huisarts twijfelde ze even ;) maar werkte toen goed mee :) -dus ik was erg trots haha. Overigens vond de huisarts het nog niet erg genoeg zeg maar. Net wat ik zelf dacht, maarja omdat het zo lang duurde, toch maar even laten checken. Hoewel haar verhoging s avonds wél over moet gaan.

Maar oke: Lees verder al dat er veel flinke kindjes hebben op dit moment! Goed dat ze het in de gaten houden, maar ik heb ook vaker gehoord dat het schatten toch wel moeilijk is.
    De waardes vielen met trouwens ook erg op inderdaad dat die 2.8 zo laag was. Maar je hebt dus inmiddels bericht gehad. Iedere 2 uur valt mee op zich toch?
    Als je normaal met tussendoortjes 'werkt' dan zit je ook op zo'n tijd ongeveer.

Tessa: Even naar de fysio hoor... hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen! Het wordt nu natuurlijk alleen maar zwaarder week voor week...

yukl : welkom terug weer van vakantie ;)

@skatjuh: Erkennen: wij zijn ook getrouwd, maar moesten wel naar het gemeentehuis, maar of dat nou voor erkennen was of voor een naamswijziging? Dat weet ik niet....
    Nu bij de 2e overigens niet, omdat het 2e kindje automatisch dezelfde achternaam krijgt als het 1e zover ik weet.
    Maar mijn man heeft mijn naam aangenomen bij trouwen, maar krom genoeg, zou ons kindje de naam de achternaam van papa krijgen, op het moment dat we geen naamswijziging hadden gedaan voor de geboorte. Echt te bizar voor woorden eigenlijk...

Maar oke, bij de 2e is dit probleem er dus niet.

4. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    *inbraak*

Hoe was je pretecho? Kon niet eerder reageren, heb mijn moeder op bezoek (lekkere combi mijn moeder op bezoek en zwanger zijn)

*uitbraak*

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jeeeeemig, wat is het warm! Was Terschelling toch echt een stuk fijner! Ik ga me vandaag en morgen niet meer buiten begeven, werkelijk alles plakt. Ik voel zelfs zweet zitten tussen mijn billen en als er iets is waar ik een hekel aan heb, jakkes ;)

@ paloe: wat ontzettend leuk en spannend!! Ik ben heeeel benieuwd! :) En uhm, je hebt dus weer een kort verlof voornemen? ;)

@ doglover: wat een leuke datum! :D

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

oef... het is inderdaad verschrikkelijk zeg..! En zo sneu voor m'n meissie in de auto! Geen airco dus raampjes maar open, anders bezwijkt ze helemaal... nu deed ze dat al een beetje: Onderweg naar het kdv viel ze in slaap, het is maar 5 minuutjes rijden maar ze was nat van het zweet toen ik haar -slapend- in haar bedje op het kdv legde.
    pfff en dan zo zelf werken in de hitte -en zondag zou het nóg heter worden..?!

ik heb trouwens zojuist een afspraak gemaakt voor een bellypaint, bij Rainbow Creations! Bij Fae hebben we dat ook gedaan en dat was érg mooi geworden, dus nu nog een keertje, ook wel omdat het 'eerlijker' voelt hihi. Maar het is ook gewoon wel érg gaaf!
    2 september mogen we.. smorgens een controle afspraak in het ziekenhuis (altijd spannend) en dan rijden we gelijk door voor die bellypaint!

zo en nu ga ik een ijsje eten... en dan een boterham denk ik.. :p

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hoi :)
    Nou Mason is bij het cb geweest. Hij was iets aan de dunne kant in vergelijking met zijn lengte ,maar het was niet abnormaal.
    Hij was 12.9 kilo en 92 cm. Lange man :D

Vanmiddag verjaardag van het buurjongetje, dus kunnen de kleintjes mooi in het badje.

@ pijn in mijn bil ( klinkt zo gek) ga van het weekend eens even op zoek op internet naar een fysio hier in de buurt die hier ev iets mee kan. 15 wkn nog zo lijkt me ook geen pretje.
    @incognito, door die vele schommelingen kun je sneller flauwvallen etc. Vandaar dat je dan om de 2 uur moet eten.
    @skatjuh, idd met verhoogde bmi extra kans. Heb ik hier ook al ben ik nooit extra getest de vorige zw ivm bmi.Al die verschillen ook per vk. Wij zijn getrouwd en kind krijgt dan automatisch de achternaam van de vader.
    @yukl, hier wordt ik nooit wakker van schoppen en bij zoonlief idd ook nooit gehad :D Al is deze kleine wel actiever dan mason. Wat balen dat de kleine man vannacht anderhalf uur wakker is. Ja die dorst is exytreem. Mason heeft altijd een beker water in bed. Misschien een tip?
    @gwn,goede keuze van de ardennen. Als je je niet prettig voelt is het ook niks. Begrepen ze het?
    @inlove, idd verschillen zijn enorm per vk valt me op.
    @paloe,oh dat is ook lekker 8.15 :D Fijn dat de bovenverdieping zo voorspoedig gaat.
    @doglover, 8-9-10 is zeker een leuke datum zeg!
    @athina, oh wat fijn dat het goed ging bij de huisarts. Hier is het meestal schreeuwen. Hopelijk knapt ze snel helemaal op!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @ tessa: Mijn bekkeninstabiliteit -uit zich hier eigenlijk vanaf 9 weken al met een pijnlijke (rechter) bil. Een paar dagen tussendoor ook last gehad van de voorkant, maar eigenlijk blijft die rechtbil het zwakke punt, als ik te lang loop, verkeerd sta etc. begint het telkens daar erg pijn te doen.. Fysio kon ook zien dat de rechterkant dus instabiel was.
    Hoewel ik ook al vaker over een ischias heb gehoord hoor, maar het zou dus ook b.i. kunnen zijn.. Hopelijk vind je iemand waar je snel terecht kan!

Fijn dat alles oke was bij het cb :) wij mogen de 19e weer, 3 dagen na haar verjaardag.
    Veel plezier vanmiddag :) !

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Als je getrouwd bent hoef je geen erkenning te regelen en ook geen ouderlijk gezag na de bevalling. Ideaal dus.

Hier al heerlijk anderhalf uur met zn 3en in t badje gehangen. Heerlijk. Ik ga de kleine dame zo eens op bed leggen dan kan ze vanmiddag nog lekker zwemmen en ligt ze op t heetst van de dag gewoon lekkr in bed.
    Gisteren was ze om 17uur zo moe dat ze in slaap gevallen is. Gevolg dus pas om 23uur pas weer gaan slapen. Dat gaan we dus even voor zijn

10. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Skatjuh: wat InLove al zegt: erkennen hoeft alleen als je NIET getrouwd bent, als je getrouwd bent is je man automatisch de vader, of ie het nou verwekt heeft of niet ;). Dus erkennen hoeven jullie niet! Idd ook automatisch achternaam van de vader, dus alleen als je dat niet wil moet je nog wat regelen (alleen bij eerste kindje, de rest krijgt zelfde naam als de eerste).

@Hitte: ik vind het ook niet om uit te houden. Onze gordijnen zijn nog steeds niet terug, dus kan niks dicht doen en heb het er echt erg zwaar mee. De kelder (onze slaapkamer) is nog wel redelijk te doen, maar dan lig je zo afgesloten van alles en iedereen.

@Ardennen: ze begrepen het wel gelukkig. Reisverzekering hebben we niet (niet doorlopend) en dit is ook allemaal onderling geregeld zeg maar, met zijn allen een huis gehuurd, en het meeste geld zit dan o.a. in eten en activiteiten, dat krijg je toch niet terug denk. Nou ja, jammer dan, zoveel was het nou ook weer niet (manlief heeft net nog een boete binnengekregen voor meer dan de helft van het vakantie-bedrag, dus die kan ook niet zeuren ;)).

@Rimar: GEFELICITEERD met je verjaardag! Woehoe! Ga je er nog wat aan doen?

11. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    #4571 paloe, 9 jul 2010
    Laatst bewerkt: 9 jul 2010
    erkenning is tijdens de zwangerschap in het meest ideale geval. De aangifte is na (binen 3 dagen) de geboorte:)
    Als je getrouwd bent hoef je volgens mij niet te erkennen, maar wel aangifte doen van de geboorte

12. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Doglover super dat het dan kan! Grappig, iemand die ik ken is op die datum uitgerekendJ

Rimar, volgens mij mag ik je feliciteren met je verjaardag….
    GEFELICITEERD!

Athina wat gek dat de verhoging juist savonds over moet gaan… meestal is die in de avond hoger dan in de ochtend. Hopelijk verbeterd het snel! Wat gaaf die bodypaint!

Yukl haha ja… als dit mijn kans is moet ik hem grijpen..gezien de volledige sollicitatiestop;)

pff het is idd warm! Net even boodschappen wezen doen, heerlijk koel in de supermarkt! haha;)
    Zo Olaf lekker in bed leggen, dan naar de fysio (mr Paloe is al thuis).
    Morgen wordt mijn oom 50 en zondag geeft mijn broertje een grote BBQ, wordt een leuk weekend!
    ZOndag ook nog de finale...spannend!!!

Weten jullie nog dat verhaal van mijn australische ex? Hij komt misschien al sneller dan verwacht! Hij is nu iets van 4 weken in europa en gaat zondag in amsterdam de finale kijken! Zou dus kunnen dat hij er binnen een paar dagen al is! Spannend!

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Nou, na ruim een week zonder telefoon&internet te hebben gezeten kan ik eindelijk weer online!!! Er hadden een paar bouwvakkers fijn ons kabeltje doorgejast...:x Sukkels. Ik ga maar niet bijlezen, want dat gaat heel lang duren! Meiden wat hebben jullie veel gekletst! :D Ik zag een paar dingen voorbij schieten, dus even kort wat reacties:

@ Rimar: Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Ga je het vandaag ook vieren of doe je dat een ander keertje?

@ Hoor ik nou dat er iemand gaat TROUWEN?!!! Wat leuk! :)

14. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Incognito, als ik me niet vergis moet de waarde van de bloedsuiker ergens tussen de 4 en 8 of 4 en 10 liggen. Mijn zusje heeft namelijk diabetes en ik kreeg en krijg er dan natuurlijk wel het een en ander van mee. Maar de laatste tijd niet meer direct over de waardes.

Hopelijk heb je er wat aan. Als je meer vragen hebt, mag je ze altijd stellen, als ik het niet zelf weet kan ik mijn zusje misschien vragen.

15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl, ik word niet wakker van de schopjes, maar omdat ik naar de wc moet. Als ik dan weer in bed ga liggen, begint de kleine ook! De laatste paar dagen voel ik ook wel meer overdag.

Doglover; gefeliciteerd met jullie trouwplannen! Leuk!

Paloe; die baan klinkt wel op jouw lijf geschreven! Ga maar goed voor de brief zitten! Succes!!

Leuk Athina, weer een bellypaint! Je vorige bij Fae vond ik erg mooi geworden!

Rimar, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Zo, hier eindelijk weer weekend! Daar ben ik aan toe, niet teveel gepland, dus heerlijk tijd om verder uit te rusten... Nog twee weken en dan vakantie!!

16. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Paloe, heel veel succes met je sollicitatie.
    Rimar, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Doglover (was het volgens mij) wat leuk van je trouwplannen. Wij zijn bijna 2 jaar geleden ook op een woensdag getrouwd en dat is allemaal prima gegaan.

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ rimar: helemaal gemist dat je jarig bent. Gefeliciteerd! Nog een beetje een leuke dag gehad met deze hitte? ;)

@ gwn: fijn dat ze goed reageerden :)

@ athina: wat gaaf zo'n buikschildering! Heb je een foto van je vorige buik? :)

@ tessa: wat een lange vent al inderdaad! :) Ik ben erg benieuwd hoelang zoonlief is. Maar we hoeven pas over een half jaar weer naar het CB.

@ paloe: haha ik vond de supermarkt ook heerlijk verkoelend inderdaad :D
    En wat spannend dat je ex misschien snel in het land is! Oeh ben heel benieuwd hoe dat zal zijn! En hoe jij het gaat vinden :)

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zie een beetje op tegen dinsdag :( Dan is de huldiging hier in de stad en notabene die dag moet ik met de trein naar Utrecht (en weer terug naar Amsterdam). Gelukkig moet ik wel pas als de vaart aan de gang is, maar ik ben toch bang voor gedoe enzo. En dat met een zwangere buik... Helemaal geen zin in :(

19. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

oh de hitte is echt abnormaal :( morgenochtend lekker zwemmen met zoonlief.

@athina, ik wist niet eens dat je met BI ooklast kon krijgen van pijn in je bil. Ik dacht dat je altijd alleen last had van je voorkant. Ik heb wel steeds zo'n druk aan de voorkant van onderen zeg maar. Kan dit dan op BI wijzen? Ik hoop idd dat ik snel hulp heb.
    Oh jullie kleine meid al bijna jarig. Nou het beloofd mooi weer te worden :D
    @gwn, oh wat balen van die gordijnen. Kun je niet zolang lakens voor het raam spannen? Scheelt dan igg iets. Fijn dat jullie vrienden het begrepen.
    @paloe,druk gezellig weekend. Veel plezier!!
    @amaryllis, leuk dat je er weer bent :D
    @chikai, na de zomervakantie heb je zeker aansluitend verlof niet?
    @yukl, ja hij had ook echt een groeispurt gehad. Ik was ook heel benieuwd ,maar had niet zo zin om naar het inloopspreekuur te gaan. Ik kan me heel goed voorstellen dat je tegen dinsdag opziet. Kun je er niet onderuit? Ik zou me ook echt niet prettig voelen in de trein dan en zeker niet zwanger.

20. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    RIMAR: GEFELICITEERD met je verjaardag!

Deel Deze Pagina