@IrisB: wat fijn zeg, gefeliciteerd! @Incog: nee, dit herken ik ook niet, gelukkig voor mij, helaas voor jou. Ben benieuwd wat de VK er morgen van zegt. @Yukl: en, is het nog een beetje gelukt, die laatste 3 uur studie? @buddies: ik wil eigenlijk ook wel een buddy, denk ik... Iemand interesse? @namen: ik ben nu toch weer terug bij de meisjesnaam die als allereerste al bij me op kwam. Die staat in de lijst van 2009-kwartaal 1 2010 wel in de top 20 (niet de top 10)... Iemand enig idee hoe 'erg' dat is, of er ervaring mee? Ik ben ook wel heel benieuwd of ie stijgend of dalend is, maar daar kan ik niet achter komen, zouden ze in de loop van het jaar al een tussenstand van 2010 publiceren denken jullie? De tweede naam vind ik ook erg leuk en er goed bij passen, maar die staat dan weer wel in de top 10... Nu gebruik je die verder toch niet echt, maar de combi wordt dan misschien een beetje té??? Jeetje, wat is het toch lastig! Hier goed en minder goed nieuws. Het goede nieuws is dat de vruchtwaterpunctie van mijn broer en zijn vriendin geen afwijkingen aan het licht heeft gebracht! En... ze krijgen ook een meisje! Super leuk dus, vooral omdat ze dus nog niet eens een weekje later is uitgerekend dan ik. Minder goed nieuws is dat de pijn die ik herken van de hernia die ik gehad heb toch wel terug lijkt te zijn. Nog niet hevig en niet continu, maar het wordt wel heeeel langzaam steeds een beetje erger . Morgen de ha en fysio maar eens bellen. Ik blijf ook duimen voor Tessa, maak me wel zorgen! Laten we het dan nog maar even houden op 'geen bericht is goed bericht'..
Hmmm 'gelukkig' maar..... Die heftige krampen die ik herken als voorweeën heb ik wel gehad met 12 weken maar daarna niet meer... Dit komt en gaat niet, dit is constant. Morgen maar eens vragen. Misschien is het wel gewoon groeipijn. Hartje klopt mooi, dus ik moet me eigenlijk geen zorgen maken...
Ik weet niet hoe dat zit met die namen, het heeft niet mijn voorkeur om een naam te kiezen die vaak voorkomt, dan zit je straks bijvoorbeeld met nog 3 'Anne's' in de klas of zo, maar ik vind wel dat als je een naam leuk vindt en die vindt passen bij je kindje (want ik geloof echt wel dat een naam past ook al bij een ongeboren kindje) dan zou ik die naam gewoon kiezen!!!! Anders krijg je echt eeuwig spijt. Wat goed van je broer en schoonzus, heerlijk zeg! Ik ben benieuwd wie er straks eerder bevalt En van die hernia, dat is wel heel vervelend.... Sterkte ermee!
Hoi Nou daar ben ik dan. Met het beebje is gelukkig alles goed Er is duidelijk naar voren gekomen dat mijn placenta volledig voor de uitgang ligt, door de extra druk komen er sneller bloedingen.Ik blijf nu onder extra controle om te checken of de placenta vanzelf nog omhoog groeit. Ik heb ook een inwendig onderzoek gehad ivm de baarmoedermond. Helaas zag deze er niet goed uit. ( de gyn noemde de baarmoedermond erg erosief) Het zou kunnen dat het er zo uitziet door de hormonen ,maar ze gaan ook testen op kwaadaardige cellen. Dit was wel even schrikken allemaal, zeker na alles met mijn moeder ,was ik wel even erg verdrietig na het gesprek. Over 10 dgn krijg ik uitslag van het onderzoek. De krampen kunnen overigens door spanning en of groeien of de druk van de placenta komen. Ik kom later even terug om op jullie allemaal verder te reageren ,ben echt even helemaal kapot nu.
Wat betreft Tessa, ik maak me enigszins ook wel zorgen, maar het is inderdaad beter om te denken 'geen nieuws is goed nieuws'. In het januari 2009 topic was het ook paniek alom, toen ik met premature weeën met 27 weken werd opgenomen. Het is allemaal goedgekomen achteraf, maar ik had gewoon niet de tijd om steeds mijn buddy op de hoogte te houden, onderzoek na onderzoek volgden zich toen achter elkaar op. Dus, ik wacht het eerst even af
Oh meid, gelukkig zeg! Jeetje en ook een beetje akelig nieuws nog, ik hoop dat de uitslagen goed zijn over 10 dagen. Sterkte tot die tijd en gelukkig is alles met je kleine ukkie goed! Dikke knuffel
@Tessa: rustig aan hoor, dat reageren komt wel (of niet ), eerst ff lekker uitrusten, want kan me voorstellen dat je kapot bent! Wel heel fijn dat alles met het beebje goed is. Nu gaan mijn duimen verder voor een gunstige uitslag van het onderzoek. Het is niet niks zeg, dit zo allemaal tegelijk! @Incognito: nee, dat is eigenlijk ook niet wat ik wil, een populaire naam... Ik ben zelf ook inmiddels erg blij dat mijn naam echt bijna niet voorkomt, al was het met het spellen enzo vroeger wel vervelend. Maar ja... elke keer als ik denk 'dat is een leuke naam!' en ik zoek hem op, staat ie veel te hoog...
Gwn: Jeetje, dat is ook balen Maar ja, die namen zijn natuurlijk niet voor niets zo populair, ze zijn dus ook leuk Onze meisjesnaam komt maar 2 x voor gelukkig, maar de eventuele jongensnaam (die ik eigenlijk niet echt leuk vind) komt wel 146 x voor! Pfffffffffff...... Dat is nog bijna 12 x per provincie... Maar toch meid, als jij een naam leuk vindt, blijf daar dan bij, anders krijg je spijt, echt waar...
wij hebben 2 meidennamen in ons hoofd en die zijn allebei in 2009 maar 30x uitgegeven. Dat is wel netjes lijkt mij. De jongensnamen zijn helaas wel iets vaker maar daar ben ik ook nog niet helemaal uit. zik moet dus gewoon n meid zien morgen hihi
ik wens iedereen een fijne avond sorry voor het niet reageren maar ben zo moe wil dadelijk slapen morgen ben ik weer vna partij ga even snel de site bij zetten met afspraken en dan lekker slapen fijne avond iedereen en tot morgen
gestoord, eerst hebben we allebei die krampen en nu..ik heb de laatste dagen ook steeds pijn..iet echt krampen, volgens de fysio span ik mijn buikspieren teveel aan, klopt ook wel als ik ze ontspan zakt het, als ik ze dan weer span voel ik het duidelijker.. Ook bij mij is het vervelend om te gaan zitten, niet elke keer.. Mijn buik is wel vrij hard gegroeid..
Tessa, godzijdank is het met de beeb goed! En nu duimen we met zn allen dat je andere uitslag ook goed is!
Tessa, het was wel even schrikken. Gelukkig is met je kleintje alles goed en nu maar duimen oor verdere goede uitslagen.
Goedemorgen Ben ik weer, Zat al te denken het lijkt ondertussen net een soap in onze familie te zijn. Maar blijf positief Nou ik ben blij dat er nu een aantoonbare oorzaak wat betreft het bloedverlies is,op een gegeven moment denk je soms echt gek te worden.Bij Mason heb ik overigens ook een niet goed liggende placenta gehad en die is uiteindelijk keurig omhoog gegroeid. Ik heb daar voor nu ook alle vertrouwen in. Las al wel op internet dat er bij baarmoederhals erosie er altijd wel wat aan gedaan moet worden. Het schijnt een verhoogt risico op baarmoederhalskanker te kunnen geven. Dus zeker na de zw ,ga ik er goed bovenop zitten. Wat betreft mijn moeder,we waren maandag naar de arts geweest ,maar bleek meer een alsluitend gesprek te zijn. Ze is nu doorverwezen naar de oncoloog en daar moeten we morgen om 10.30 zijn. Nou nu ga ik weer eens even reageren @site, afspraken mogen jullie ook naar mij pb-en ,anders moet mamamanuela straks alles alleen doen @buddy,misschien een goed idee, dan had ik eerder kunnen sms'en. Wie wil mijn buddy ziijn???? @inlove,3 ja dat is zeker druk met peuterpuberen, hier begin Mason er zo nu en dan al mee en vind ik het wel eens flink lastig. Lekker vakantie achter je verlof aan he, dat wil ik hier ook gaan doen. @paloe,jemig dat was balen van die trein. wel goed dat ze het zo hebben opgelost. @ romy,wat fijn dat alles goed was met de echo. @incognito, wat fijn dat je duidelijkheid hebt en dat er niks anders gek aan de hand is. Cts is erg pijnlijk heb ik wel gehoord, hopelijk helpt de brace. ohhhh het wordt spannend vandaag voor jullie. Het geslacht Ik zeg toch een meisje wat rot die krampen ,maar als je het niet vertrouwd bellen he! @yukl,oh wat naar als jullie hond weg moet. Wat voor hond hebben jullie? Jij hebt helemaal lang verlof zeg en idd genieten ,dat heb ik na de vorige zw ook wel meer geleerd. Dus druk met je these? Kan me voorstellen dat je het dan wel even zat bent @skatjuh, he balen dat je je zo voelt.Misschien kunnen jullie anders een lekker relaxdagje doen? Let goed op jezelf he, een depressie is wel het laatste wat je nu kan gebruiken. Fijn dat de 6e ziekte geen kwaad kan. @quendy,zo jij hebt ook lekker lang verlof @irisb, van harte met je zw!! @gwn, wat fijn het nieuws van die vruchtwaterpunctie!! Wat naar die hernia ,wat zijn de opties dan evt? zeker veel rust? Hopelijk verder niemand vergeten ,anders excuus, was erg veel bijlezen
@ tessa: pfoe, wat fijn dat alles goed is met de kleine! Ik ga voor je duimen dat de uitslagen gewoon positief zijn volgende week. Wat een gedoe! @ namen: ik baal een beetje want we zijn allebei ontzettend weg van een naam maar die komt in 2009 300 keer voor Het leuke is dat de naam van onze zoon in 2009 maar 1 keer voorkomt En aangezien hij in 2009 is geboren, is hij dat dus die daar op de lijst wordt genoemd. Zo grappig In ieder geval ben ik pro originele namen. Maar ik zit nu dus heel erg in dubio over de naam die we zo leuk vinden... @ incognito: de naam van je zoon komt ook 142 keer voor in 2009