Oktober 2010 mama's DEEL 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kwebbelsnoes, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Leuk he?! Nou, mijn vader maakte het niet uit, maar hij heeft dan zelf ook 1 zoon en 3 dochters,dus van allebei wat ;) Maar hij is zó gek met zijn kleine mannetje, ik vind dat zelf enorm vertederend om te zien. Gaat opa met zijn kleine mannetje naar de Gamma, Vrijbuiter, Appie etc, zó leuk!!!

En die grote kinderen, je zou bijna denken dat het inderdaad welvaart is... Vroeger lag het gemiddelde gewicht geloof ik op 3300 gram en tegenwoordig op 3800 geloof ik ergens... Dus jah.... ach, we moeten het er maar mee doen, al had ik een kleintje wel errug leuk gevonden,omdat je er véél langer baby aan hebt! (Mijn jongste zusje was maar 1710 gram, die is lang klein geweest hoor ;) )

2. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Hier heb ik regelmatig voorspellende dromen, maar meestal voel ik wel of het uitkomt of niet. Is wel heel akelig, want ik droom meestal van tevoren dat er iemand dood gaat... :S

Maar hee, als jij met 38 weken bevalt, is dat prima! Dus dat is een leuke droom! :D

3. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

En, je analyse dag overleefd vandaag?

Hahahaha, nee, toch echt een jongetje hier hoor, geen paniek, het zal bij jou ook echt wel een jongetje zijn, die fout maken ze niet zo vaak namelijk :)
    Ik heb gisteren wel een foto gemaakt, maar die staat nog niet op de pc, komt er zo snel mogelijk aan!

4. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Ik heb zelf een lactose intolerantie, daarom is die link snel gelegd toendertijd. Alleen, tijdens de zwangerschap, had ik door de hormonen geen last daarvan en heb ik dus weer gewoon normale melkproducten gegeten en gedronken. Na de bevalling ben ik niet meteen weer op dieet gegaan en dat kon mijn uk dus niet verdragen.
    Normaal drink ik altijd soya melk en van de Alpro Soya heb je ook yoghurt en vla, dus op die manier kom ik aan mijn calcium. Eigenlijk heel makkelijk dus....

Maar hee, die kans is maar héél klein, de kans op koemelkallergie is vele malen groter en komt relatief vaak voor bij die kleintjes, maar daar merk je niets van als je borstvoeding geeft.

5. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Oh meid, zó herkenbaar! Ik hoop dat je jezelf kunt redden met de tips, want ik kan je uit ervaring vertellen dat een rolstoel niet echt prettig is. Neem je rust, maar zorg ervoor de je niet uit angst dadelijk alleen nog maar stil gaat zitten, dat verergert de boel.
    En autorijden is héél slecht, dus is het niet een optie dat een ander je zoveel mogelijk overal heen brengt?

Sterkte in elk geval!

6. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Tammetje: wat fijn dat alles goed is! Gelukkig maar :) Houden ze je nu wel verder onder controle?

7. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Gefeliciteerd voor je mama :D Super toch!?!

8. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Wie vroeg dat nou van het wiegje?

In elk geval, zo moet het worden opgemaakt:

-Molton onderop (zelf gebruikte ik gewoon stoffen moltons, zonder zeil, zeil gaat vaak zweten en ademt niet)
    -Daarover het (hoes)lakentje
    -Lakentje met dekentje bovenop en zorgen dat de onderkant en de zijkanten goed ingestopt kunnen worden
    -Eventueel bij het hoofdeind een hydrofiele luier, in een driehoek gevouwen, zodat de punten ook aan de zijkanten ingestopt kunnen worden

9. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Skatjuh: He, wat leuk dat we op dezelfde dag jarig zijn! Ik zal het onthouden. ;)

Kwebbelsnoes/bekken: He wat vervelend toch om te horen dat er zoveel vrouwen bekkenproblemen hebben. Het is zo jammer als je zo veel niet meer kunt. Hoop ook voor je dat je je cursus kunt doorzetten, zeker om je al zo’n leuk contact hebt met de andere meiden!

Tammetje: Wat fijn dat het kindje helemaal in orde is meid!

Brinatjuh: He wat fijn dat je op vakantie gaat joh, tenminste Parijs vind ik ook al een vakantie hoor! :p Ben benieuwd wat het slijm is bij je of het ok is.

@Schoppen Hier voel ik de kleine voor het eerst zo ongeveer de hele dag door. Normaal is het met tussenpozen, maar nu afgezien van een paar uur voel ik hem al de hele dag. Soms zachter, dan weer harder. Dacht bijna, zou er iets zijn, maar ik denk nu dat het komt dat ik hem toch steeds beter ga voelen. Hoe is dat bij jullie eigenlijk?
    Zelf ben ik vandaag juist best moe, terwijl het weer eigenlijk beter is. Misschien heeft het iets met elkaar te maken, de kleine druk, ik moe....;)

10. Tammetje

Tammetje Actief lid

29 mei 2010
    145
    0
    0
    Pedagogisch Hulpverleenster
    Eindhoven
    Ja dat doen ze, moet volgende week woensdag terugkomen bij de gyn. Krijg dan ook gelijk weer een echo.

11. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Oh dat i smaar goed ook, dat ze je zo goed in de gaten gaan houden! En hee, die extra echo, die zul je vast niet erg vinden, toch ;)

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ tammetje: dat was schrikken zeg! Gelukkig dat alles in orde is met de kleine. Hopelijk laat hij/zij je niet opnieuw schrikken :)

@ kwebbelsnoes: sterkte met je klachten :( Klinkt echt vreselijk!

@ incognito: oh je zusje was echt mini inderdaad! Ja als ik die grote bink van mij ook zie ;) Die is niet lang klein gebleven ;)

Hm er is een stukje huid boven mijn navel gaan scheuren volgens mij... Het is een rode vlek geworden en het jeukt ook echt ontzettend. Ik vraag me af wat er van over moet blijven als mijn buik 2 keer zo groot wordt :(

13. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Nee he? Ach, we weten nu wel dat we driedubbel zo erg moeten genieten van dat kleine, omdat het er net zo snel weer vanaf is ;)

Wat vervelend van je huid boven je navel, lijkt me echt vreselijk! Heb je er al olie op gesmeerd, misschien helpt dat tegen de jeuk?

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja maar dat lijkt de jeuk alleen maar erger te maken? :( Vind het echt een beetje raar... Je zou toch denken dat aangezien mijn buik al een keer is opgerekt, het een nieuwe oprekking wel aan zou kunnen? Was al zo blij dat ik de vorige keer geen striae had overgehouden aan de zwangerschap. Ik hoop maar dat dit geen voorbode is op meer... En dat dit plekje dus niet veel groter gaat worden. Het voelt ook echt een beetje raar, alsof de huid op die plek heel dun is geworden.

15. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Het is ook echt t weer, warm en de lucht is heel droog. Dus de huid is ook droger.
    Heb je bepanthen in huis oid? Dat helpt ook wel. Of nestosyl om t scheurtje te herstellen en dan lekker vet houden.
    Ik smeer me ook helemaal suf, huid staat echt gespannen!

Net de box opgezet, lekker afgesopt (10euro mp box) en boxkleedje erin ,speeltje eraan en t is al heel wat. Staat wel gezellig vind ik. Nog wat leuke stickers erboven en ik ben happy.
    Nu alleen nog plaats maken voor de wieg.

Ow ja dat opmaken van de wieg. Ik weet niet hoe groot je matrasje is maar de waskussenhoezen passen vaak wel erg goed

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ inlove: thanks, ik zal bepathen eens proberen. Die hebben we volgens mij nog wel in huis.
    Ik ga inderdaad mn buik maar weer eens goed dagelijks insmeren met olie. Merkte inderdaad ook dat ie wat meer gespannen is.
    En gezellig hoor, de box in de woonkamer! :) Ik wacht nog even omdat de box pal voor onze deur richting het balkon komt te staan ;) Dat is in de winter geen probleem, maar nu toch niet ontzettend praktisch ;)

17. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    och hier is het maar klein maar de box staat naast de bank tegen de muur. Heb de kattenpaal en t speelgoed verplaatst en t staat prima.
    Kunnen de katten vast wennen, ze probeerde er net al in te kruipen via de spijlen :D dus ik "NEEEEE" en ze wilde heel snel wel alleen dr kopje bleef een beetje steken hihi dus dat is les 1

18. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

dat zou je denken ja.... ik hoop voor je dat het niets is en dat je gewoon last hebt van een droge huid nu....

19. margotmarcel

margotmarcel Actief lid

22 jan 2008
    300
    0
    0
    Oosterhout
    Hoi meiden!

Heel lang geleden dat ik hier gereageerd heb. Maar lees nog wel regelmatig mee.
    Even een update:

Voor mij zit het werken erop!!!!! Zit vanaf dinsdag in de zw (veel harde buiken, vocht in mijn voeten en knieen).
    Nu lekker vrij tot 7 januari 2011

Verder gaat hier alles wel goed, ben erg blij dat het weer een beetje koeler is. Moet over 3 weken naar de gyn. Dan gaan ze kijken hoe breed de schoudertjes zijn. Als deze te breed zijn zal het waarschijnlijk een keizersnee worden. Amy lag klem met de geboorte, haar hoofd was eruit en toen wilde de rest niet meer. Best hectisch en pijnlijk dus dat wil ik niet nog een keer meemaken.

Hier is het kraampakket van het vgz binnen. Echt leuk want er zat een tummy tub bij. En natuulijk heel veel verband.
    Wel blij met die heerlijke netbroekjes, ik moet zeggen dat ik ze ideaal vind. Ik moet in het ziekenhuis bevallen dus probeer er stiekem nog een paar extra mee te nemen van daar.
    Verder weer zo'n zeil voor in je bed. Pffffff verschrikkelijk, bij elke beweging die je maakt ritselt het en zweten!!!!!!

Ik las ook iets over het opmaken van het bedje.
    Die bedzeiltjes mogen toch niet meer??? Bij ons Amy iig niet. Want dat is schijnbaar gevaarlijk.

Hebben jullie de geboortekaartjes ook al besteld???
    Wij wel, gelukkig waren we er snel uit. Ook de tekst die erop moet komen is al geschreven. Weer een zorg minder.

Mijn vriend heeft vorige week vrijdag de kleine erkent!!!! Nu alleen nog het gezag aanvragen als het straks geboren is.
    Voor iedereen die niet getrouwd is: Heel belangrijk anders heeft je vriend helemaal niets over het kind te zeggen. Ookal heeft hij het erkent. Erkennen houdt alleen maar in dat hij mag betalen tot haar 18de. Gezag aanvragen kan via de rechtbank, papieren daarvoor kun je bij het stadhuis krijgen.
    ALS ZE HET GEZAG NIET HEBBEN, MOGEN ZE IN PRINCIPE NIET EENS EEN RAPPORT VAN SCHOOL ONDERTEKENEN!!!!

Verder hebben wij bijna alles wel geregeld.

Sorry voor mijn lange berichtje

Kusss Margot

20. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    InLove: leuk hoor, de box in de woonkamer! Hier is ie niet lang weggeweest, dus dat verandert niet echt, maar ik vond het bij zoonlief toen heel leuk toen hij in de kamer kwam :)

Deel Deze Pagina