Oh wauw! Dat is nog eens mooi zeg Dan zal je man het binnenkort ook wel kunnen voelen, super! Ik moet bij de vk niet op de weegschaal, moet me zelf wegen en dan doorgeven wat ik weeg...
voelen: Hier ook maar heel minimaal hoor. Bij de eerste voelde ik hem onmiskenbaar met 14 weken (ze hadden toen ook nog nooit zo'n druk kind meegemaakt, dus dat kan wel...) nu dus haast niets, maar hoewel de deskundigen vinden dat dit een heel beweeglijk kindje is, vinden wij hem erg rustig
Oh super dat je buikje zo begint te groeien! Zoals jij het omschrijft, kan het heel goed kloppen dat jij je ukkie voelt hoor! Wel leuk, lekker aan de babykamer beginnen, hoop dat je nog wat energie kunt vinden!
oh, die zere tepels, niet iedereen krijgt het, maar het is wel iets heel normaals! Vervelend, maar het hoort er nou eenmaal bij...
Hey dames, Ik ben er ook weer even. Nog steeds behoorlijk moe, en toch ook druk in huis bezig, dus lees wel mee, maar reageer even wat minder, sorry! Pijnlijke tepels herken ik ook heel goed, en helaas niet alleen als ik het koud heb... Hier staan de meubeltjes van de babykamer op hun plek. Nu nog de afwerking (stickers plakken, etc), maar daar hebben we natuurlijk nog tijd zat voor. Ik vind het wel fijn dat alles al staat, al is het heel vroeg; dan kunnen de katten rustig wennen, en we kunnen een beetje kijken hoe de indeling het handigst is voor we eea aan de muur vastschroeven. Koninginnedag was reuzegezellig, maar ook erg vermoeiend, en bij jullie? Heb op de markt nog 6 schattige rompertjes gekocht en wat (voor)leesboekjes. Nou, ik ga nu weer even verder onze eigen slaapkamer op te ruimen. Fijne zondag allemaal!
Oh ja, nog even @voelen: ik voel de kleine al een week of 3 en ben daar uiteraard erg blij mee. Ik voel het wel alleen nog 'van binnen', van buiten is nog niet gelukt, dus mijn man moet ook nog even geduld hebben. Op dagen dat ze rustig is is de Angelsound idd een uitkomst! Ik vind het hartje inmiddels altijd bijna meteen, dus met een seconden of 15 is het weer klaar .
Tussen de 20 en 25 is perfect hoor, niks mis mee. k ben verder ook niet echt dik hoor, maar echt slank kan ik mezelf ook zeker niet noemen. Nu beginnen die 7 kilo zich wel zichtbaar te maken. Ennuh ikkuh willuh ook voeluh
ah er zijn er wel meer dus die nog niks of weinig voelen. Die zeepbellen die kapot spatten is wel de baby. Het verschil met je darmen is wel duidelijk vind ik. Ik moet idd nog tot 1 juni wachten. Wij kiezen niet voor een pretecho ofzo. We besteden ons geld heel zorgvuldig (omdat t niet anders kan) En ik koop dan liever wat voor kleine uk. Helaas pindakaas. Al had ik t heel graag al nu geweten want ben heeeel nieuwsgierig. Heb heel bewust nog maar heel weinig gekocht. Wil gericht shoppen dus geduld is hier nodig haha Ook hopen we op een ander huis. Hier is t klein tis een seniorenwoning. Dus uk moet op onze kamer. Vandaag al wel flink opgeruimd. De commode uitgeruimd (daar lag t beddengoed en opbergdozen) Daar staat nu weer babyspul. Even wat spul van mn dochter uitgezocht die ik nu weer kan gebruiken. Een kleinste maat slaapzakje, wat neutrale kleertjes, een lekker winterpakje met van die mouwtjes en beentjes die je kunt omtoveren tot wantjes en voetjes. Dus das wel ideaal. Merk wel dat ik dan kapot ben, veel bukken en over de grond sjouwen, poeh! Pijnlijke tepels hier ook soms. Niet altijd. Ook soms vel afscheiding, met name als ik gewerkt heb. Dan vind ik t echt niet prettig hoeveel. Ben ik gewoon thuis en rustig heb ik er geen last van. Toch eens met de vk over hebben. Is het bij jullie ook zulk triest weer?? Hier wordt t om t uur echt heel donker en komt t met bakken uit de lucht, dan klaart t weer op om een uur later weer te betrekken
ik voel trouwens heel vaak steken rond mijn schaambot. Behoorlijk pijnlijke wel eigenlijk. Zijn dit alleen de banden die oprekken of is dit wat anders? Ik dacht namelijk dat de banden een trekkerig gevoel gaven. Ik voel dit echt 24/7 zo ongeveer
BMI,,,,,ow jee ik was altijd op t randje, maar ben nu 2 kilo aangekomen,,,,,wil ik t weten?? ff zoeken haha
skatjuh dat kan met je bekken te maken hebben!! Opletten dus. BMI,,,,,,,,,,,,,,aaaaaaaaaaa ik had altijd 27,7 dus licht overgewicht Nu heb ik 28,7 dus licht overgewicht Maar goed tis van t zwanger zijn,,,,,pff Wel achterlijk, mijn ideale gewicht zou 63 kilo zijn. Nou sorry, maar ik heb in een lijnpoging 65 kilo gewogen. Je zag mn ribben, mn botten op de heupen uitsteken en iedereen vroeg of t wel goe dging met me. Dus denk dat ik die 63 kilo maar negeer
met mijn bekken, hoe bedoel je? Sorry deze vraag is misschien stom maar ik heb echt geen idee wat ik allemaal kan verwachten en aan mijn vk heb ik ook weinig Het voelt haast aan als een hele heftige ongesteldheid, alleen dan echt het gevoel in je schaambot. Ik voel zelfs soms mijn vagina echt pijn doen. Vooral als ik s ochtends naar de wc ga ( sorry voor de details )
als je dan gaat zitten is t net asof je schaambot wat naar beneden komt?? Zo is het bij mij nl ook begonnen. Heb je verder geen last van lang zitten of lang staan? Als ik lang sta dan heb ik ook t gevoel alsof mn schaambot 10kilo weegt
dat valt op zich wel mee, heel soms voelt het niet helemaal lekker maar op zich is het daarbij niet zo heel erg. Morgen moet ik weer naar de vk en zal wel ff vragen wat het zou kunnen zijn. Hopelijk heb ik een ander dan de vorige keer. Liefs
@ gewicht (incognito): de vorige zwangerschap ben ik het eerste trimester 6 kilo afgevallen. Dat is met een BMI van 20 best veel. Mijn verloskundige heeft daar nooit ook maar 1 woord over gerept. Daarna ben ik pas beetje bij beetje aangekomen, maar volgens mij ging het ergens tegen week 20 opeens hard. Voor zover ik weet hoef je je dus absoluut geen zorgen te maken over het afvallen. Wat ik wel gek vond, is dat ik me opeens bij mijn eerste bezoek laatst moest wegen (was een vk in opleiding, bijna afgestudeerd). Alsof ze zich nu opeens wel in mijn gewicht interesseerden? Toen was ik trouwens ook 2 kilo lichter dan mijn startgewicht en heb ik daar ook geen commentaar op gekregen @ voelen: ik voel nog niets. Heel af en toe iets vaags. Lijkt me echt heerlijk Sorry, verder geen uitgebreide reacties. Ik ben zo ontzettend moe, het is echt niet normaal. Net ook weer heerlijk staan overgeven (misselijk geworden door een autorit) dus ik ga vanavond vroeg naar bed. *gaaaaaap*
Dank je wel dames voor jullie reacties op mijn vraag! Het is toch wel heel fijn om gewoon lekker snel antwoord te kunnen krijgen op je vragen! Maar ik ben wel blij dat pijnlijke tepels herkenbaar zijn... Soms heb ik echt zoiets van; met twee handen m'n borsten vastpakken, maar dat doe je in het openbaar ook niet! Zo, de zolder is opgeruimd, zodoende konden we daarna aan het opruimen van de nu nog logeerkamer/toekomstige babykamer beginnen. Ook daar al behoorlijk wat verplaatst naar zolder en zelfs de wieg al in elkaar gezet! Nu eens gaan kijken waar we een matrasje kunnen laten maken en stof gaan zoeken voor de bekleding... Hier nu al erg donker, echt snertweer vandaag! Maar hopelijk deze week beter! Fijne avond en alvast weltrusten voor straks!
hai lieve meiden, Ik wil even komen zeggen dat ik ff niet meer kan reageren, we gaan nu weg voor een midweekje en ik moet nog wat spullen pakken. Dus op zijn vroegst vrijdag avond weer Dikke knuffels voor jullie allemaal, wil ff kwijt dat ik het heerlijk vind hoe we elkaar hier steunen en ons verhaal aan elkaar kwijt kunnen! Liefs
ok ja als jullie haar al kennen kan ik me voorstellen dat jullie niet meteen weggaan Nou spannend dan nog even bij 17 weken!!!