Oktober 2010 mama's DEEL 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kwebbelsnoes, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier ook de familiewieg. Vind t best spannend. Weet niet waarom. Mijn oma heeft die wieg ongeveer 60 jaar geleden gekocht voor haar oudste dochter. Ze heeft 6 dochters.
    3 dochters hebben die voor de kids gebruikt. Mijn moeder en ik hebben er ingelegen. Mijn ukkie wordt het eerste achterkleinkind van oma die erin gaat liggen. En dat terwijl er ondertussen al 5 achterkleinkinderen zijn. Niemand wilde dat (ik bij de eerste ook niet vanwege plaatsgebrek)
    Oma vind het dus helemaal geweldig, ze heeft t al over bekleden,,,,,maar daar gaan we t nog wel over hebben,,,hihi

Oow die lijst steeds meer roze en blauw,,,zooooooo leuk!!! Ik ga nog ff geduld opbrengen haha

2. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    wij hebben meteen in het begin geregeld dat het aan het eind van het jaar kwam, wel erg fijn!

3. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

goede avond
    effe snel met mij
    sorry dat ik al een paar dagen niet ben geweest
    maar zo druk hier
    ik ga ook effe ego trippen morgen ben ik weer van partij
    alles gaat gelukkig goed
    ben vandaag bezig geweest met boven verdieping en alles is gelukkig schoon
    zondag kan ik kijken voor een leander wieg en een baby kamer hihi
    ben dus erg benieuwd
    lynette behoud dus gewoon haar kamertje wilde dat niet afpakken van mijn kleine meisje
    ik wens iedereen een super fijne avond
    ik ga zo effe de site weer bij vullen missen jullie iets zeg het mij alsjeblieft via pb je kan ook tessa81 een pb sturen

groetjes,
    manuela

4. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    wij willen het juist aan het eind van het jaar:) en van teveel spaargeld hebben we nog geen last;)

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Haha, nee ik ook niet helaas! Lijkt me best lekker! Verplicht shoppen omdat je teveel geld hebt 8)

Leuk om te horen dat er meer meiden zijn die de familiewieg gaan gebruiken! :) Ik moest er vroeger niet aan denken, al die tierelantijntjes...Maar misschien komt het door de hormonen, maar nu lijkt het me juist heel mooi als ons kleintje daar straks in ligt!!! Mn moeder heeft er in gelegen, en ik ook, en telkens was ie anders bekleed. Nu gaan we m iets moderner bekleden, zodat ie nu ook nog leuk is om naar te kijken. Ik ben echt heeeeel benieuwd hoe het wordt! (Wel duur trouwens, ik was bijna 60 euro kwijt voor wat stof, en heb echt op de prijs gelet!)

@ Annie: He get meis, wat naar dat je zo'n last hebt van de BI!!! :( Tuurlijk mag jij op roze blijven staan, je kunt er toch niks aan doen dat je niet zoveel meer mee kunt kletsen? Wel goed voor jezelf zorgen hoor, je hebt maar 1 lijf! En als de vk zegt dat je rustiger aan moet doen, dan is dat waarschijnlijk ook het beste...al kan ik me wel goed voorstellen dat je er flink van baalt. Heb je overdag wat om handen?

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    26 september
    Mamamanuela - 27 jaar - 4e kindje
    Nonja- 28 jaar - 1e kindje

29 september
    Gwn - 27 jaar- 1e kindje

30 september
    Ooitmamavan3 - 27 jaar - 3e kindje

1 oktober
    Maaike3 - 23 jaar - 1e kindje
    Zeemeermin - 22 jaar - 1e kindje

2 oktober
    Nienchen83 - 27 jaar - 1e kindje
    Brenjomi - 25jaar- 2e kindje
    Margotmarcel- 26 jaar - 2e kindje

3 oktober
    Rodelief - 29 jaar - 3e kindje

4 oktober
    Annie25 - 29 jaar - 1e kindje

5 oktober
    Skatjuh87- 22 jaar - 1e kindje
    SweetMiekie - 25 jaar - 1e kindje
    Slingding - 28 jaar - 2de kindje

6 oktober
    Chikai - 28 jaar - 1e kindje

7 oktober
    Manuela23- 24 jaar - 2e kindje

8 oktober
    Regenboogje82 - 29 jaar - 1e kindje
    Marijke87 - 23 jaar - 1e kindje

9 oktober
    Rimar - 35 jaar - 1e kindje
    DianaV - 32 jaar - 1e kindje

10 oktober
    Quendy - 29 jaar - 2e kindje

11 oktober
    Milse -33 jaar - 3e kindje
    Joyce1990 - 19 jaar - 2e kindje
    Pina - jaar - e kindje
    Clowntje - 40 jaar - 2e kindje

12 oktober
    Kwebbelsnoes- 27 jaar - 1e kindje

13 oktober
    Stimpy79 - 30 jaar - 2e kindje
    15 oktober
    InLove - 29 jaar - 2e kindje

16 oktober
    romy2003 - jaar - 2e kindje
    Tessa81 -28 jaar - 2e kindje
    Mink - 29 jaar - 2e kindje

18 oktober
    Amaryllis - 22 jaar - 1e kindje

19 oktober
    Iris89 - 20 jaar - 1e kindje

20 oktober
    InCognito - 26 jaar - 2e kindje
    Paloe - 23 jaar - 2e kindje
    Athina - 28 jaar - 2e kindje

22 oktober
    Pacific- 34 jaar - 2e kindje

24 oktober
    Petra83 - 26 jaar - 1e kindje?
    Corina83 - 26 jaar - 1e kindje

26 oktober
    Denise38 - 38 jaar - 2e kindje

27 oktober
    Gusam - 26 jaar - 2e kindje
    CherryAyden - 23 jaar -1e kindje

28 oktober
    Aylin16- 28 jaar - 3e kindje
    Maranka - 36 jaar - 2e kindje

29 oktober
    Yukl- 24 jaar - 2e kindje

30 oktober
    Sassie85- 25 jaar - 1e kindje
    Doglover76 -33 jaar-1e kindje

Stand: 5 meisjes - 6 jongens - 4 verrassingseieren

Afspraken kun je vinden op: Oktober 2010 mama's

Onze hyves: OKTOBER - Hyves.nl (uiteraard niet zichtbaar voor andere hyvers!) lid worden? stuur dan even een pbtje naar Mamamanuela met je echte naam en voeg je daarna toe.

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Hallo dames,

Eve een bericht vanaf mijn werk (zit in de nachtdienst)

Ik heb heel in het begin wat mee geschreven en daarna ging het me te snel.

Ik heb mijn vermoedelijke bevallingsdatum wat vervroegd want ik bleek iets verder zwanger te zijn als aanvankelijk uit geteld was.

Hoe voelen jullie je?

Vergeef me ik lees vanaf nu mee hoor en niet terug want dat is niet te doen.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

26 september
    Mamamanuela - 27 jaar - 4e kindje
    Nonja- 28 jaar - 1e kindje

29 september
    Gwn - 27 jaar- 1e kindje

30 september
    Ooitmamavan3 - 27 jaar - 3e kindje

1 oktober
    Maaike3 - 23 jaar - 1e kindje
    Zeemeermin - 22 jaar - 1e kindje

2 oktober
    Nienchen83 - 27 jaar - 1e kindje
    Brenjomi - 25jaar- 2e kindje
    Margotmarcel- 26 jaar - 2e kindje

3 oktober
    Rodelief - 29 jaar - 3e kindje

4 oktober
    Annie25 - 29 jaar - 1e kindje

5 oktober
    Skatjuh87- 22 jaar - 1e kindje
    SweetMiekie - 25 jaar - 1e kindje
    Slingding - 28 jaar - 2de kindje

6 oktober
    Chikai - 28 jaar - 1e kindje

7 oktober
    Manuela23- 24 jaar - 2e kindje

8 oktober
    Regenboogje82 - 29 jaar - 1e kindje
    Marijke87 - 23 jaar - 1e kindje

9 oktober
    Rimar - 35 jaar - 1e kindje
    DianaV - 32 jaar - 1e kindje

10 oktober
    Quendy - 29 jaar - 2e kindje

11 oktober
    Milse -33 jaar - 3e kindje
    Joyce1990 - 19 jaar - 2e kindje
    Pina - jaar - e kindje
    Clowntje - 40 jaar - 2e kindje

12 oktober
    Kwebbelsnoes- 27 jaar - 1e kindje

13 oktober
    Stimpy79 - 30 jaar - 2e kindje
    15 oktober
    InLove - 29 jaar - 2e kindje

16 oktober
    romy2003 - jaar - 2e kindje
    Tessa81 -28 jaar - 2e kindje
    Mink - 29 jaar - 2e kindje

18 oktober
    Amaryllis - 22 jaar - 1e kindje

19 oktober
    Iris89 - 20 jaar - 1e kindje

20 oktober
    InCognito - 26 jaar - 2e kindje
    Paloe - 23 jaar - 2e kindje
    Athina - 28 jaar - 2e kindje

22 oktober
    Pacific- 34 jaar - 2e kindje

24 oktober
    Petra83 - 26 jaar - 1e kindje?
    Corina83 - 26 jaar - 1e kindje

26 oktober
    Denise38 - 38 jaar - 2e kindje

27 oktober
    Gusam - 26 jaar - 2e kindje
    CherryAyden - 23 jaar -1e kindje

28 oktober
    Aylin16- 28 jaar - 3e kindje
    Maranka - 36 jaar - 2e kindje

29 oktober
    Yukl- 24 jaar - 2e kindje

30 oktober
    Sassie85- 25 jaar - 1e kindje
    Doglover76 -33 jaar-1e kindje

Stand: 5 meisjes - 6 jongens - 6 verrassingseieren

Afspraken kun je vinden op: Oktober 2010 mama's

Onze hyves: OKTOBER - Hyves.nl (uiteraard niet zichtbaar voor andere hyvers!) lid worden? stuur dan even een pbtje naar Mamamanuela met je echte naam en voeg je daarna toe.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

De lijst begint inderdaad lekker gekleurd te raken :D

@ slingding: welkom terug ;)

10. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Goeiemorgen allemaal,

Hier ook de familiewieg. Ik moet m nog ff goed bekijken, er zit nu geen bekleding meer op, die was al niet veel meer waard. De onze komt van mijn vaders kant, en is nu ook zo'n 65 jaar oud. Ik weet alleen dat ik m niet mag schilderen, maar dat vind ik niet erg. Wij hebben bij de babykamer een soort klamboe van gebroken wit katoen, die je aan het plafond moet hangen, dus een nieuw hemeltje hoef ik niet te maken, die kunnen we gewoon voor de wieg en het ledikantje gebruiken. We zijn het nog niet eens over een "thema" voor de kamer, maar wel over de kleuren van de muur......
    Gister de kinderwagen met alles erop en eraan besteld. Was wel een moment om niet te vergeten hoor, is toch een stap verder zeg maar. Nu alleen nog kleine dingetjes en dan zijn wij compleet. Helaas hebben wij heel weinig tijd totaan de bouwvak om alles in orde te maken, maar dan is het in die weken ook wel helemaal klaar. Eigenlijk vind ik dat ook wel fijner dan dat we steeds maar een klein beetje doen...... Voorlopig dus nog geen foto's.
    Gister een buikfoto gemaakt bij mijn moeder, maar ze moet m nog mailen.....

Groetjes,
    Elleke

11. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    dames, mag ik jullie iets vragen tussendoor.

Ik ben bijna 16 weken, en ik heb bijna geen buik (alleen opgezette darmen) Wanneer groeide het bij jullie? Ik heb ineens zo'n angst voor groeiachterstand, of mijn kleine leeft niet meer.
    Ik zie sommige dames echt met een toeter, en ik heb echt niks!

Ik hoor graag jullie ervaringen.

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Amaryllis: wij gaan ook de familiewieg gebruiken inderdaad, met nieuwe stof. Ik denk ook aan een lichte stof, wit met een werkje of zoiets... Maar hoe en wat ga ik deze week bekijken. Wel erg leuk, zo'n traditie! Onze wieg is vrij groot, dus daar kan de kleine echt een halfjaar in!

Maryam; ik heb het idee dat mijn buik pas echt de laatste week aan het groeien is (het is m'n eerste), dus volgens mij is dat zo gek nog niet... Het komt vanzelf wel.

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Maryam: Niet teveel zorgen maken hoor! Zeker omdat het je eerste kindje is kan het een tijdje duren voor je buik echt gaat groeien. En het verschilt gewoon enorm per persoon! Ikzelf kon met 10 weken mn kleren al niet meer aan maar ik ken ook iemand waarbij met 20 weken echt nog niks te zien was. Dus dat komt echt goed. Binnenkort knalt er bij jou zo ineens een buik uit ;):D

@ Chikai: Wat lekker dat jullie wieg zo groot is! Dan kan ie een stuk langer mee...die van ons is een beetje gemiddeld denk ik, afhankelijk van de grootte van het kindje zal het er zo'n 3/4 maanden in kunnen. En daarna gaat t lekker naar het eigen kamertje. Of eerder, maar dat zien we wel. Krijg jij hulp bij het bekleden?

14. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    :) ik heb ook nog bijna niets hoor! en zie mijn onderschrift:)
    En het is nog mijn tweede ook:) Komt goed hoor, waarschijnlijk ben je na de 20 weken inene booming;)

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    haha ja ideaal! Ach, we hebben niet te weinig en sparen toch zo ongeveer 350 tot 400 euro per maand (indirect via de hypotheekrenteaftrek) dus doen het best netjes op 1 salaris en een tophypotheek;)
    Lijkt me wel heeeeeerlijk als ik straks ook verdien, dan is ons inkomen inene meer dan dubbel zoveel!:D

16. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    mooi buikje heb je al!

17. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    bij mij was bij de eerste ook pas rond 20 weken wat te zien..
    Nu gaat het ook niet echt hard moet ik zeggen..

18. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    dankjewel dames, ik heb donderdagochtend een afspraak bij de verloskundige.
    Het is niet dat ik geen buikje heb, dat heb ik wel, maar meer opgezette darmen, en boven mijn schaambeen voel ik mijn baarmoeder, maar het lijkt wel dat het niet groter word. Misschien voel ik het niet omdat er nog een vetlaag (heb geen strakke buik) van mijn buik er nog boven zit ofzo, Ik ben niet dik ofzo, maar heb gewoon een slappe buik.
    Het is overigens mijn eerste ook.

19. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    chikai, wel een mooi buikje hoor!
    Ben benieuwd of ik nou volgende week ik ook zo'n buik heb. Lijkt me zo ongeloofwaardig!

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @maryam: Ook hier bij de 1e pas een zichtbare buik met 20 weken ofzo... En nu is het al veel eerder zichtbaar. Bij een 2e gaat het gewoon sneller.

Leuk om te lezen verder dat iedereen zo bezig is met de uitzet en de kamertjes. Ik wil wel graag, maar er moeten nog wat grote dingen uit het kamertje... en het is nog niet zeker waar het naartoe gaat (naar familie, naar zolder, naar marktplaats...) dus dat schiet nog niet zo op.

@annie : Pff meid, wat ontzettend balen zeg, dat je zo'n last hebt! Kan me voorstellen dat je dan graag zou willen dat de tijd wat sneller ging!

@ paloe (dacht ik?) : Wel prettig dat deze afspraak nu beter ging bij de vlos. Goed dat je het uitgesproken hebt ook. Hoewel het natuurlijk belangrijk is om een goede vlos te vinden, is het voor jezelf ook wel gedoe denk ik, om nog over te moeten stappen als het dus écht niet gaat.

@yukl: Of het voor vandaag of morgen (5 mei?) is weet ik niet meer ;) maar sterkte met 2 van die koters! Ik vind het leuk als er een kindje zou komen spelen met m'n dochter, maar dan vind ik het ook wel leuk als er een mama meekomt haha.

Verder weet ik het niet meer ;) . M'n dochter is de hele ochtend bijna al lief aan het spelen, ze staat momenteel kusjes te geven door het raampje naast de voordeur naar de eendjes... haha terwijl ze roept.. eetjuh... eeeeetjuh..! :D

Afgelopen weekend was al met al wel gezellig. Wel wat moeilijke momenten, maar ik merk dat zo'n weekendje uit je eigen ritme, ontzettend veel energie vreet, dus dat maakte mijn humeur op sommige momenten ook niet beter.
    Ik heb altijd al last van vermoeidheid en thuis gaat het allemaal best goed, als ik maar naar mijn lichaam luister en me dus aan een ritme houd, maar in zo'n weekend merk je dat dat toch niet zo goed gaat. En dat besef je eigenlijk pas als het te laat is, want het is op zich onderling wel gezellig.
    Ik kwam ook weer thuis met érg veel pijn rond m'n stuitje. Dus vandaag maar een afspraak gemaakt met de bekkentherapeut. Volgende week vrijdag kan ik terecht en heel misschien deze vrijdag, maar hij/zij zit maar 1 dag in de week en dat is precies op de dag dat ik werk, dus er was niet zoveel tijd (na 15.30 pas) dat ik kon.
    Maar oke, ik ben dus ook erg blij dat ons meisje zo lief aan het spelen is :) , even rust voor mijn lijf. Morgen moet ik een dagje extra werken... Dus maar kijken hoe dat gaat.
    Maar oke, fijne dag allemaal..

oja over de lijst: Hij ziet er érg leuk uit :) . Ik denk overigens dat ik op zwart blijf staan... Jullie mogen namelijk wel weten wat het wordt, maar de omgeving niet en aangezien de pc hier vaak aanstaat en familie inmiddels mijn nickname wel weet, wil ik niet dat ze in één oogopslag kunnen zien wat het wordt. Dus ik vermeld het wel en zal er ook niet heel geheimzinnig over doen, maar zal het dus niet op een lijst of in m'n onderschrift zetten.

Deel Deze Pagina