Oktober 2010 mama's DEEL 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kwebbelsnoes, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Meiden, HELLUP, waar moet ik op letten bij het kijken naar een combi kinderwagen, buggy met maxi cosi? We zouden vanavond met zijn tweetjes gaan en nu belt manlief net dat hij niet thuiskomt vanavond/vannacht.

2. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    vraag het bij je volgende bezoek aan de vk eens, hoe het moet:) bij Olaf voelde ik het ook niet maar nu wel, is best leuk om dat zelf te kunnen voelen:)

3. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    wauw die is zeker mooi! (waarvandaan?)

4. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    mooi! (haha blijf quoten)

5. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    rimar heb al in NOD geantwoord:) hopelijk heb je er wat aan

6. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

k zal het eens vragen idd.

Die buikband komt van buikbanden.com

Ik heb m van mijn ouders gekregen dus das echt superleuk.

Ben al best trots op mijn buikje hihi

Maar we gaan ff de stad in. Komt vanavond nog wel ff kijken hier.

Liefs

7. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    veel plezier in de stad!

8. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @ voelen: Hier voel ik nog niets helaas. Maar blijf rustig wachten tot ik de kleine wel kan voelen. Alhoewel ik wel langzaamaan een beetje ongeduldig wordt nu verschillende hun kleintje al wel gevoeld hebben.

@ 20-weken echo: Hier vandaag het eerste deel van de echo gehad. Helaas heeft de huisarts die de afspraak heeft gemaakt, heeft zich een beetje in de datum vergist. Voor nu is onze kleine in eerste instantie goedgekeurd, maar over anderhalve moeten we nog een keertje terug om het restant te laten bekijken. Ach ja, zien we ons frummeltje lekker nog een keertje.

9. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @ skatje: Leuke buikband.

10. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Rimar: wat balen zeg, dat ie er opeens niet is!
    Ik denk dat je vooral op het gemak moet letten en daarnaast op de stevigheid/stabiliteit. Gemak gaat dan vooral over het in- en uitklappen (voor opbergen of in de auto enzo), en het eraf halen van de reismand/maxi-cosi e.d. Verder zou ik er een stukje mee rijden om te zien of de hoogte van de duwstang bij je past (of in welke standen hij te verstellen is). Ook merk je dan pas echt hoe wendbaar hij is/ hoe groot de draai is en hoe stabiel bij bochten en op/af gaan van bijv. stoepranden (of over drempels als je in huis oefent). Komt vast goed! Voor de maxi-cosi weet ik niet goed. Niet te gebruikt uit zien, en zou even de hele binnenkant bevoelen of er geen bobbels/stekels/weet ik wat aan zitten ergens.

Ik vond ook nog dit voor je op een site:
    Checklist voor een tweedehands kinderautozitje:

• Overtuig uzelf ervan, dat het kinderautozitje vanaf het begin niet betrokken is geweest in een aanrijding of ongeval. Zelfs een aanrijding met lage snelheid kan (onzichtbare) schade veroorzaken.
    • Controleer het oranje keurmerk op de toelating ECE 44/03;
    nog veiliger is de ECE 44/04.
    • Controleer het kinderautozitje goed. Kijk naar eventuele beschadigingen aan de buitenkant van het kunststof en onder de bekleding naar eventuele scheuren, maar bedenk ook dat niet alle beschadigingen zichtbaar zullen zijn.
    • Controleer – aan de hand van de gebruiksaanwijzing - of alle gordels in originele en complete staat zijn.

Het in gebruik nemen van een tweedehands kinderautozitje is alleen verantwoord als:
    de eerste gebruiker betrouwbaar is, de historie bekend is en het keurmerk kloppend is!

11. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Mink: gefeliciteerd met je mannetje!

@Skatjuh: leuke buikband! En wat lief dat je die van je ouders gekregen hebt.

@Regenboogje: lekker handig van de ha! Maar idd wel fijn om je kleintje dan nog een keertje extra te zien.

12. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    skatje; mooie buikband en al een mooi buikje ook. Leuk he dat het zo mooi begint te groeien :D

Regenboogje: ik verneem ook nog weinig hoor. Bij Zoe pas vanaf 18 weken een paarplopjes en vanaf 20 weken echt goed.
    Nu verneem ik heeeeel af en toe een plopje, maar is echt minimaal en moet ik me er ook echt op concentreren en mijn hand er een poosje opleggen.

Rimar: ik heb een dubbele kinderwagen, dat ze voor elkaar zitten en de baby kan dan in zo'n reiswiegje er bij in. Gewoon van marktplaats..voor 35 euries. Je gebruikt ze vaak maar kort en dan vindt ik 250 euro wel veel geld. Maar je hebt er wel een hele mooie bij hoor. De phil en teds is ook wel mooi :D
    voordeel van voor elkaar is dat je makkelijker door smalle winkels kunt rijden. Nadeel is dat eentje altijd naar de ander zijn rug zit te kijken. Maar als deze baby kan zitten, kan Zoe waarschijnlijk al mee op een plankje en dan kan de baby in de gewone buggy.

fijne avond allemaal

13. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    rimar: volgens mij ga je opzoek naar een buggy en maxicosie? hahaha dan idd wat Gwn ook al aangeeft en als je gevoel zegt dat het niet goed voelt, dan daar ook 100% naar luisteren.
    Succes!!

All; bedankt voor de lieve felicitaties :D

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jemig, weer weet ik veel hoeveel pagina's er bij! Dat krijg je er van als je een dagje druk bent en dus afwezig ;)

@ annie: he jij zit toch bij dezelfde vk als ik? Misschien dat je vaker moet komen vanwege je BI?
    Overigens hebben wij een nieuwbouwwoning gekocht voordat ik zwanger raakte en zou de oplevering in eerste instantie in het begin van de zwangerschap zijn, later op het einde van de zwangerschap en uiteindelijk kregen we 1,5 week na de bevalling de sleutel ;) Manlief heeft toen een maand lang gependeld tussen de nieuwe woning om te klussen en de tijdelijke woning. Niet erg gezellig, maar had het er wel voor over, ook achteraf :) Ik zou er dus voor gaan als je nu een leuke woning tegenkomt!

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Lekker verhaal trouwens over die kraamverzorgster :D Je vertrouwt zo'n vrouw echt veel toe en dan gebeurt dat! Bizar...

Net zoals dat ik het eng vind om een schoonmaakster in te huren en haar de sleutel te geven... Ze zou je hele woning leeghalen zeg...

16. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    yukl: dat is een van de redenen dat ik thuis wil zijn als de schoonmaakster er is. het zou je maar gebeuren, Verschrikkelijk...

17. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Ik vind het al een vreemd/ raar idee dat een vreemde aan onze spullen zit. Dus het zal waarschijnlijk best wel even slikken zijn wanneer de kraamzorg komt. Ook al zal ik best wel blij zijn met alle hulp. Gewoon een gevoelskwestie.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Maar dat lijkt me dus ook niets. Ik wil tenslotte een schoonmaakster omdat ik meer vrijheid wil, niet omdat ik dan voor die standaard uurtjes per week aan huis gekluisterd moet zijn. Lijkt me bovendien helemaal niet relaxed om gewoon mijn ding te doen terwijl er een schoonmaakster om me heen bezig is (zo groot wonen we niet). Dus eigenlijk is er voor mij gewoon geen perfecte oplossing... ;)

19. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik denk dat je dan alleen een schoonmaakster kunt vragen die je persoonlijk kent en vertrouwt, of eentje die overduidelijk hele goede recensies heeft. Het lijkt mij ook niks hoor, soms zou ik best wat hulp willen maar ik denk niet dat ik in een stoel zou kunnen zitten terwijl iemand anders zich uitslooft op mijn rotzooi...:)

@ Skatjuh: Mooie buikband!!! Vallen ze klein of groot? Ik wil al tijden ook zo'n ding bestellen maar weet niet goed welke maat ik moet nemen...:)

20. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Ze vallen gewoon goed, in de maat die je zelf ook hebt. wat nu precies mijn maat is weet ik niet omdat ik zoveel ben afgevallen maar normaal had ik 40/42 en dat is ook de maat van de buikband.

Hij blijft erg netjes zitten dus echt super, en de levering gaat ook heel snel.

Liefs

Deel Deze Pagina