Oktober 2010 mama's DEEL 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kwebbelsnoes, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

#941 Yukl, 9 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2010
    26 september
    Mamamanuela - 27 jaar - 4e kindje
    Nonja- 28 jaar - 1e kindje

29 september
    Gwn - 27 jaar- 1e kindje

30 september
    Ooitmamavan3 - 27 jaar - 3e kindje

1 oktober
    Maaike3 - 23 jaar - 1e kindje
    Zeemeermin - 22 jaar - 1e kindje

2 oktober
    Nienchen83 - 27 jaar - 1e kindje
    Brenjomi - 25jaar- 2e kindje
    Margotmarcel- 26 jaar - 2e kindje

3 oktober
    Rodelief - 29 jaar - 3e kindje

4 oktober
    Annie25 - 29 jaar - 1e kindje

5 oktober
    Skatjuh87- 22 jaar - 1e kindje
    SweetMiekie - 25 jaar - 1e kindje
    Slingding - 28 jaar - 2de kindje

6 oktober
    Chikai - 28 jaar - 1e kindje

7 oktober
    Manuela23- 24 jaar - 2e kindje

8 oktober
    Regenboogje82 - 29 jaar - 1e kindje
    Marijke87 - 23 jaar - 1e kindje

9 oktober
    Rimar - 35 jaar - 1e kindje
    DianaV - 32 jaar - 1e kindje

10 oktober
    Quendy - 29 jaar - 2e kindje

11 oktober
    Milse -33 jaar - 3e kindje
    Joyce1990 - 19 jaar - 2e kindje
    Pina - jaar - e kindje
    Clowntje - 40 jaar - 2e kindje

12 oktober
    Kwebbelsnoes- 27 jaar - 1e kindje

13 oktober
    Stimpy79 - 30 jaar - 2e kindje
    15 oktober
    InLove - 29 jaar - 2e kindje

16 oktober
    romy2003 - jaar - 2e kindje
    Tessa81 -28 jaar - 2e kindje
    Mink - 29 jaar - 2e kindje

18 oktober
    Amaryllis - 22 jaar - 1e kindje

20 oktober
    InCognito - 26 jaar - 2e kindje
    Paloe - 23 jaar - 2e kindje
    Athina - 28 jaar - 2e kindje

22 oktober
    Pacific- 34 jaar - 2e kindje
    Iris89 - 20 jaar - 1e kindje

24 oktober
    Petra83 - 26 jaar - 1e kindje?
    Corina83 - 26 jaar - 1e kindje

26 oktober
    Denise38 - 38 jaar - 2e kindje

27 oktober
    Gusam - 26 jaar - 2e kindje
    CherryAyden - 23 jaar -1e kindje

28 oktober
    Aylin16- 28 jaar - 3e kindje
    Maranka - 36 jaar - 2e kindje

29 oktober
    Yukl- 24 jaar - 2e kindje

30 oktober
    Sassie85- 25 jaar - 1e kindje
    Doglover76 -33 jaar-1e kindje

Stand: 6 meisjes - 6 jongens - 7 verrassingseieren

Afspraken kun je vinden op: Oktober 2010 mama's

Onze hyves: OKTOBER - Hyves.nl (uiteraard niet zichtbaar voor andere hyvers!) lid worden? stuur dan even een pbtje naar Mamamanuela met je echte naam en voeg je daarna toe.

2. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Oh lol.. :D Dank je!

3. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

goedemorgen dames, hier eindelijk goed nieuws

Ik heb net eindelijk een duidelijke schop gevoelt :D:D
    Het was wel kort en nu is het rustig maar het was echt goed te plaatsen.

Alleen jammer dat mijn man het niet kan voelen :(
    Hij baalt daar wel heel erg van en kan ik ook begrijpen natuurlijk.

Liefs

4. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Fijne moederdag allemaal!!!

Hier vanochtend een mooi zelfgemaakt cadeautje van zoonlief gehad. Een notitie blik in de vorm van een varken. Echt zo leuk!!

Nog 3 daagjes en dan heb ik de 20 wk echo. Spannend!!

Fijne dag allemaal....

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Goeiemorgen! Allemaal lekker opgestart met ontbijt op bed? Ik heb mn lief gezegd dat ie nog 1 jaartje mag uitslapen, maar vanaf volgend jaar moet ie aan de bak, haha. Lijkt me harstikke leuk om zo verwend te worden omdat je mama bent! :D

@ Rodelief: Wat leuk dat jij ook zo verrast bent!

@ Skatjuh: Eindelijk heb je jullie kindje duidelijk gevoeld, super zeg! Nu is het een kwestie van tijd voordat je hubje het ook gaat voelen :) Ikzelf heb een paar dagen geleden iets gevoeld wat ukje zou kunnen zijn, maar weet het niet zeker en heb sindsdien ook niks meer gevoeld. Dus ik wacht nog ff af...

Gaan jullie vandaag nog langs jullie ouders?

6. skatjuh87

het zal nu idd niet heel lang meer gaan duren hopelijk.

Ik ga niet bij mijn ouders langs, heb niet zoveel met moederdag

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ skatjuh: wat fijn zeg! zei ik het niet dat je hem deze week waarschijnlijk nog zou voelen ;) Overigens kan het nog wel even duren voordat je man hem gaat voelen. Ik voelde zoonlief voor het eerst met 19 weken en manlief pas ergens met 22 weken geloof ik.

8. skatjuh87

o das dan wel weer heel jammer, maar niks aan te doen helaas.

Maar je had het inderdaad gezegd, je hebt helemaal gelijk hihi.

Ik hoop dat ik het nog vaker ga voelen vandaag, zo`n apart gevoel :D

Liefs

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ skatjuh: misschien dat jouw man hem wel snel voelt hoor ;) Zou wel super leuk zijn voor hem in ieder geval! Maar wees niet onzeker als het niet zo is :)
    Toen ik zoonlief voor het eerst voelde met 19 weken, voelde ik hem al snel steeds vaker en duidelijker.

10. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Mamamanuela; Fijn dat je zo’n goede echo hebt gehad.
    @Skatje; Fijn dat jij je kindje zo duidelijk hebt gevoeld.
    Ik ga straks in ieder geval naar mijn eigen ouders. Of mijn schoonouders ook gaat lukken weet ik nog niet, dat ligt er ook aan wanneer mijn man weer terugkomt van zijn mountainbikeweekend. En of we nog naar de dansles gaan of dat ie daar te moe voor is na drie dagen fietsen door de modder.

11. skatjuh87

meiden ik heb een belangrijk vraagje aan jullie.
    Volgens de vk is er weinig aan de hand maar ik hoor ook duidelijk andere verhalen van onder ander mijn HA en andere zwangeren. Ik zit nu bijna op 19 weken zoals jullie weten en ik kom niks aan.

Ik ben in tussen al 8 kilo kwijtgeraakt zonder te spugen en ik eet zoals altijd. Verder is mijn omvang met 4 cm gekrompen. Terwijl er wel een buikje zit. De vk kijkt alleen naar de groei van het kindje en die schijnt wel goed te zijn maar ik maak me zorgen. Dit lijkt me niet goed, ik heb het idee dat onze kleine knul alleen op mijn reserves leeft en vind dit eng.

Ik wil eigenlijk morgen naar de ha gaan, dit is me ook aangeraden maar maak ik me nu te druk??

Liefs

12. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Skatjuh: of je je te druk maakt weet ik niet, maar als jij je er niet goed bij voelt, moet je zeker bij de ha aan de bel trekken! Het lijkt mij wel raar dat als je niet spuugt en gewoon eet, je toch zo afvalt, dus is het goed daarnaar te laten kijken denk ik zo.

Ik heb zelf ook een vraagje aan jullie; of iemand het herkent. Ik voel me lichamelijk nl zo belabberd.. ben vreselijk moe, heb wel 20x per dag het gevoel dat ik ga flauwvallen en ga dan maar even snel liggen ofzo om dat te voorkomen, heb regelmatig pijn in allebei mijn benen, vooral als ik in bed lig (maar daar is de Mensendiecktherapeute dus ook al naar aan het kijken) en heb nu ook al 3 dagen pijn in mijn armen, net als bij griep zeg maar, die in de loop van de dag steeds erger wordt... Iemand? Of stel ik me gewoon aan?

13. skatjuh87

@ gwn, kan het niet zijn dat je gewoon de griep krijgt?
    en als je dit voelt dan stel je je niet aan hoor. De vermoeidheid kan heel lang aan blijven houden heb ik begrepen. Misschien is het flauwvallen een tekort aan suiker? ik neem wel eens een dextro snoepje ( druivensuiker ) als ik me licht in mijn hoofd voel en vaak helpt dit wel. Misschien een idee voor je?

Bedankt voor je reactie op mijn vraag. Ik weet wel dat afvallen er ook bij kan horen maar 8 kilo lijkt me wel heel veel. Ben in geen jaren zo licht geweest en veel mensen zeggen ook dat het goed te zien is aan mijn gezicht enzo.

Liefs

14. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Skatjuh: ik heb ook altijd dextro bij me, maar het helpt niet echt helaas. Ik denk niet dat ik de griep krijg, want ik heb verder geen verschijnselen en de vermoeidheid & flauwvallen zijn al paar weken. Ik weet wel dat vermoeidheid niet bij iedereen weggaat in de middelste maanden, maar ik ben er wel mooi klaar mee, kan soms nauwelijks een voet voor de andere zetten :(.

Ik dacht eigenlijk dat afvallen er alleen bij hoorde als je ook veel spuugt, of anders alleen in het begin. Nu verbruik je wel meer energie denk ik dan normaal, dus als je nog hetzelfde eet als altijd kun je misschien wel afvallen, maar ik zou het toch even navragen.
    Ik kan helaas nog niet bij mijn ha terecht, want die is ook komende week nog op vakantie, maar ik denk dat ik de verloskundige maar bel morgen.

15. skatjuh87

ook voor jou geld gewoon bellen hoor. Je moet je wel prettig in je lijf voelen voor zover mogelijk op dit moment.

Ik zal ongetwijfeld meer energie verbruiken maar ben altijd een slechte eter geweest. Ik krijg altijd maar heel weinig binnen en dat is nog niet veranderd.
    Bv. bij een bbq eet ik eens 3 stukjes vlees en wat brood en dan zit ik echt al vol. Dat is niet veel dus. Ik ga gewoon morgen de HA bellen en hopelijk kan ik snel terecht. Ik wil gewoon even zeker weten dat alles goed is met de kleine knul.

Overigens is die kleine behoorlijk aan het schoppen, ik voel het heel veel vandaag. Leuke eerste moederdag hihi. Voor het eerst de kleine voelen en dan ook al best wel vaak. Nu is ie ff rustig hihi.

Liefs

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ skatjuh: ik heb geen idee in hoeverre het kwaad kan. Ik weet wel dat vrouwen die hyperemesis gravidarum hebben gedurende hun hele zwangerschap (en dus ook alleen maar afvallen) voor zover ik weet geen ongezondere kindjes ter wereld zetten dan vrouwen die wel normaal eten. Wat is je BMI? Want afvallen tijdens de zwangerschap gaat wel veel makkelijker bij vrouwen die wat zwaarder zijn. Misschien is het een idee als je langs de dietiste gaat? Die met jou naar je voedingspatroon kijkt? Ben benieuwd wat je huisarts zegt.

@ gwn: hoe is je bloeddruk? Ik heb me de vorige zwangerschap in het begin ook erg slap gevoeld. Ik heb toen dropjes gegeten omdat het mede lag aan mijn lage bloeddruk. Daar knapte ik enorm van op. Bouillon is in dat geval ook goed.

Pfff hier vandaag ook even een baaldag. We gingen even lunchen in een cafe hier in de buurt, waren alle kinderstoelen bezet. Dat is me daar nog nooit overkomen en ik had er goed de pest in. We zijn ook direct weer vertrokken want zoonlief was geheid gaan zeuren als ie in de kinderwagen had moeten blijven of op schoot had gezeten. Daarbij is zoonlief ook nog eens stront chagrijnig omdat ie vanmiddag weer te weinig heeft geslapen, net zoals de vorige 2 dagen.

17. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    *inbraak dec mama, kwam ff voor iets anders maar zag je berichtje*
    Gewoon bellen met de VK, daar zijn ze voor. Want niemand anders kan je gerust stellen. Direct ook ff je bloeddruk laten meten.

Yukl voor jou brak ik ff in, k pb je ff

*uitbraak dec mama 2010*

18. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Yukl: mijn bloeddruk was goed: 120 over 75 geloof ik. Dus dat zal het ook wel niet zijn. Ik bel morgen idd wel ff, ik red het nl eigenlijk echt niet om gewoon 40 uur te werken, maar dat moet dan ook ff door een arts ofzo tegen mijn baas gezegd worden denk ik.

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hm nee dan zal het je bloeddruk niet zijn. Vervelend zeg!

*rent nu naar de pb van goof*

20. skatjuh87

Voor ik zwanger was zat ik op een BMI van 27 (iets te hoog dus )
    Nu zit ik in de 24.

Een dietist heb ik niks aan. Ik krijg gewoon niet meer naar binnen, mijn maag zit dan echt vol. Verder zijn er veel dingen die ik niet lust die ik dan zou moeten eten zoals vis en meer vlees. Daar zou ik alleen beroerder van worden. Ik ga gewoon voor de zekerheid de HA bellen en dan maar afwachten. Ik zal zo even op de weegschaal gaan staan maar nu is ie niet helemaal juist. Heb enorm obstipatie en dat zal ook wel mee tellen in gewicht hihi.

Liefs

Deel Deze Pagina