Oktober 2010 mama's DEEL 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kwebbelsnoes, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen!

@InLove: ze hebben m'n Hb al gecontroleerd, die was wel wat aan de lage kant (6.8) maar niet verder gedaald sinds de eerste keer prikken, dus niet echt alarmerend. Slik nu wel 1x daags een ijzerpreparaat van de apotheek.

@Diana: jeetje, dat is zeker schrikken! Heb je al gebeld? Sterkte!

@Skatjuh: ben ook heel benieuwd wat ze bij jou gaan zeggen. Idd als je je er niet goed bij voelt, gewoon bespreken en na laten kijken!

2. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Goedemorgen allemaal, las al dat er menigeen al iets gevoeld heeft, dat wil ik ook graag maar verneem nog niets of ik heb het niet door, dat kan natuurlijk ook

3. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Tessa jeetje nu weer niet de aggressieve vorm..wel heel fijn natuurlijk maar wat hebben ze jullie toch in onzekerheid laten zitten!Duim met jullie mee voor het aanslaan van de chemo!
    Die ween waren inderdaad wel even schrikken, gelukkig zette er niks door, maar mijn examen kon ik verder wel vergeten;)
    Tessa en Yukl hier heeft Olaf altijd slechte nachten als hij overprikkeld is geweest die dag
    Tessa mooie fiets!
    Gwn ohnee hoop echt voor je dat het geen echte hernia wordt! Hopelijk helpen de oefeningen! Heb geen idee over je andere klachten, is je bloeddruk goed?En je suikergehalte?
    Hm lees dat je bloeddruk niet te laag is in ieder geval..
    Inlove fijn dat de controle goed was!
    Gusam wat was je bloeddruk dan?
    Yukl wat vervelend zeg die brief..hoor je zeker net in de steekproef?wel vervelend dat dat dan niet goed wordt toegelicht! Wij hebben nog niets ontvangen
    Mr paloe komt hier gelukkig ook nooit zo laat thuis..
    Iris89 gefeliciteerd met jullie dochter!;) tot 16 weken bereken je de lengte van de foetus met het kwadraat van het aantal maanmaanden, voor 16 weken dus 4^2=16cm
    Na 16 weken doe je het aantal maanmaanden maal 5 dus bij 16 weken 4x5=20. Bij 16 weken zit je in de omslag en zou je kindje dus heel goed het gemiddelde van de 2, dus 18cm kunnen zijn!:D dat is dan inclusief benenJ
    Skatjuh gefeliciteerd met het schopje! Voor je mannetje kan het nog wel even duren hoor voor hij het voelt!:) Superleuk dat je je kleine man nu vaker voelt!Een dietist kan wel bekijken of je met de dingen die je wel lust je voedingspatroon zo aan kan passen dat je niet per se meer eet, maar wel precies dat wat je nodig hebtJ
    Dat je rookt (stoppen!!!maar das mijn mening) kan ook een deel van de reden voor je afvallen zijn..
    Diana V als ik jou was zou ik voor je eigen geruststelling even de vk bellen en vragen of je even langs mag komen.. De pijn kan idd van het aanspannen van spieren en de BI zijn.
    Ff antislip plakkenJ
    Margotmarcel ik voelde de kleine de vorige keer al bij 14 weken, nu nog steeds niet! Wel vervelend dat je het nu nog niet voelt. Kunnen jullie snel weer in je eigen huisje?

Moederdag: wij doen er wel aan, langs de mamas en soms de omas en ik kreeg een ontbijtje op bed van de mannenJ en mag kiezen tussen een ingerichte picknickmand, een naaimachine of een mooie vuurkorf met ombouw…:D Vaderdag doen we ook aan, vind het zo leuk om een dag echt even iets speciaals te doen! En Olaf vond het ook helemaal leuk

Zwangerschapskleding: hier nog steeds niet..volgens mij groeit het bij mij eerst naar boven (vandaar die hoge bm) en dan pas naar voren..

4. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

goedemorgen dames. Ik kan vanmddag terecht bij de HA dus we gaan kijken wat er word verteld.

Omtrent het roken ben ik me er bewust van dat dit niet goed is maar ik overleg zijn we er achter gekomen dat stoppen voor mij ook niet werkt. In 1 keer stoppen mag niet meer, ivm de bloedband met de kleine en in mijn geval zal de stress flink omhoog schieten wat ook erg slecht is. Het gaat nog steeds heel goed met de kleine word me verteld en ik rook wel minder dan normaal.

Liefs

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ paloe: het heeft bij zoonlief inderdaad wel met overprikkeling te maken. Maar het irritante is dat ie sinds het verzetten van de klok constant overprikkeld lijkt... Ik heb het gevoel dat we in een vicieuze cirkel zitten waar we niet uit komen...
    Wij hebben trouwens hier thuis wel aan moederdag gedaan :) Ook ontbijt op bed gekregen. Wat een leuke keuze uit de cadeaus zeg! Weet je al welke je gaat kiezen?

6. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey dames, ik heb de vk gebeld en mag om 10:50 even langskomen gelukkig! Ze gaf wel aan dat ze misschien niks kunnen betekenen omdat het niet echt direct zw-gerelateerd is, maar nu mijn ha er niet is, ben ik allang blij dat ik er met iemand over kan praten.

@Paloe: idd leuke cadeaus! Wel moeilijk kiezen dan denk ik? ;)

@Skatjuh: succes bij de huisarts, ben benieuwd!

7. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    oh gelukkig je bent er iig wel mee bezig:) je hebt ook mensen die er gewoon helemaal niet bij nadenken!:)

8. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    #988 paloe, 10 mei 2010
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
    nee niet echt:) mja maakt ook niet echt uit;) als ik een naaimachine kies dan kopen we de vuurkorf en als ik de vuurkorf kies kopen we terzijnertijd een naaimachine;)
    picknickmand gaan we niet zo vaak gebruiken denk ik dus die kies ik niet:)
    Maar ik denk dat ik voor de vuurkorf kies..zou nu nog niet weten wat voor naaimachine ik zou willen:)

Olaf heeft echt helemaal geen last van het verzetten van de klok gehad..misschien heeft hij gewoon zon periode? die heeft Olaf ook, kan best lang duren helaas..

9. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Goeiemorgen meiden,

Ik moet mijn moederdagkadotje van K. nog krijgen, het ligt hier op tafel. Hij is afgelopen week bij zijn moeder geweest en komt vanochtend terug. Hij vond dat ik recht had op een kadotje omdat ik nu ook "echt" mama wordt..... Heel schattig.... Van mijn vriend heb ik een mooie ketting en armband gekregen, al een week of 2 geleden, maar volgens hem was dat niet voor moederdag. Ik geloof dat hij het allemaal maar onzin vindt.... Komt ie nog wel achter als het vaderdag is hahaha.
    Verder gaat het redelijk. Ik heb het idee dat mijn buikje met de dag groeit, niet normaal. Verder heb ik wat krampen, kan ze niet verklaren, maar ga me er ook niet druk om maken..... (denk ik (zei ze heel onzeker)).
    Ik wens iedereen een fijne dag!!!

Groetjes,
    Elleke

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Goedemorgen :)

Zo ben gebeld door ons kdv en de baby kan straks ook gewoon geplaatst worden op de maandag en dinsdag bij Mason. Alweer een hele geruststelling :D

Gisteren was het mijn beurt uit te slapen, nou manlief had mazzel, want Mason was ipv 5.30 om 7.30 wakker :$ Ik heb lekker een ontbijtje op bed gehad en een prachtig cadeautje van Mason.

@regenboogje, wist eigenlijk zelf ook niet dat die 2 wkn zoveel uit maakten. Hier doen ze de 10 wkn echo ook tussen de 18 en 23 wkn meen ik.
    @yukl, ja ga de fiets ook hier goed verzekeren hoor. Zou flink balen als hij gestolen wordt. Heb ook echt nog nooit zo'n dure fiets gehad. Ach lang leve het vakantiegeld :) Leuk he dat zelfgemaakte moederdag cadeautje. Hier ook van Mason gehad. Hij zei tegen mij: samen met Marije gemaakt. Echt zo lief. Balen van je lunch, dan verheug je je erop en dan kan het niet. Kan ook altijd zo balen van die dingen. Ah balen zeg an die nacht. Hopelijk wordt hij niet ziek.
    @inlove, helaas gingen de spaken er ruim anderhalf jaar na de garantie uit. Ook had ik vergeten de 1e servicebeurt te doen ,dus kon er niks op verhalen.Leuk cadeau zo'n poepbroek.Half 7? Nou dat trekt manlief hier niet meer :D
    2iris,gefeliciteerd met je kleine meid.
    @skatjuh,oh super die duidelijke schop. Hopelijk voelt je man het ook snel. Mijn man voelde het hier pas zo rond de 24 wkn. Nog een bekende van mij is ook heel veel afgevallen ( is nu 31 wkn) kindje doet het super goed en schijnt niet veel uit te maken.
    @amaryllis, groot gelijk heb je. Volgend jaar je goed laten verwennen :D
    @gwn , heb je al een floradix geprobeerd? Dat wordt veel door zwanger vrouwen gebruikt. Hopelijk heb je geen griepje onder de leden.
    @diane, je kindje zit heel veilig in je buik, maar ik zou voor de geruststelling zeker even de vk bellen.
    @margot, dus druk met de verbouwing. Nou veel succes. Bij Mason voelde ik het pas met 20 wkn en bij deze al met 16.Misschien ligt je kindje nu anders?
    @paloe,ja idd die overprikkeling, dat is hier ook precies zo. Vooral toen hij met 10 maand oor het eerst naar het kdv ging ,nou het was echt drama. Wat een leuke cadeaus mag je kiezen.

11. skatjuh87

Ik denk er zeker wel bij na hoor, weet ook heel goed dat het fout is maar ik ben ook gezond ter wereld gekomen.

Het komt vast goed.

Gister was ik zo blij dat ik schopjes voelde en nu is het de hele tijd al rustig. Hij wil niet hihi.

12. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Hee meiden!

Ik heb niet bijgelezen en wil even zeggen dat ik het even rustig aan doe. Kom af en toe bij lezen en als het lukt ook wat posten, maar nu ff bijkomen van de drukte. Morgen weer werken, dus dan zal ik er zeker ook niet zijn.

Ik hoop dat met iedereen nog alles goed is!

Liefs

13. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    succes meid! Heb je een fijne week gehad?

14. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

goede morgen meiden

jeetje paar dagen niet geweest het lukte niet hier mijn kinderen heel veel aandacht nog gehad en als ik dan wilde komen en aan het lezen was kon ik niet meer reageren:(
    maar hier is alles goed vind het wel moeilijk om mijn mond te houden whaha
    want nu word het toch moeilijker dan ik dacht whaha
    maar ach komt wel goed hoop ik dan whaha
    ik hoop dat jullie een leuke moederdag hebben gehad wij in ieder geval wel en we hebben echt genoten:)
    ik ben ook nog met mijn zoon naar de film geweest mijn dochter is daar nog net wat te klein voor maar ik hoop dat ze volgend jaar net zo graag mee wil als mijn zoon...
    ik hoop dat alles goed met jullie gaat
    hebben jullie nog iets wat moeten veranderd worden op de site hoor ik het graag:D

15. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden,

Nou, ik ben bij de vk geweest en ze kon er eigenlijk niet meer van maken dan dat het me gewoon ff te veel is en dat mijn lichaam dat probeert aan te geven. Op haar advies dan 1/2 dagen gaan werken en 25 mei weer terugkomen om te kijken of dat geholpen heeft. Wat de hernia betreft moet ik overleggen met de therapeute & mijn ha na zijn vakantie.

@Mamamanuela: wat fijn dat jullie zo genoten hebben van moederdag! Welke film zijn jullie geweest?

@InCognito: kom maar lekker bij en een fijne week gewenst alvast!

16. skatjuh87

nou kom net bij de HA vandaan en weet weinig meer.

Ik had een huisarts in opleiding. De steken komen waarschijnlijk gewoon van mijn banden.
    Het afvallen gaat ze even overleggen met mijn HA en als dat erg is moet ik bloedprikken ofzo.
    Urinetest word ik zo over gebeld met de uitslag.

Mijn bm zit nu 1 vinger onder de navel dus dat is gewoon prima

17. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Misschien lukt het om vaker op de dag kleine beetjes te eten. bv een klein toetje een uurtje of zo na het eten. Of een appel of iets anders. Dat wil bij mijn nog wel eens helpen als ik het gevoel heb dat het eten niet wil lukken zoals ik dat graag heb.

18. skatjuh87

k zat er idd al aan te denken en ga dit ook proberen. Een toetje eet ik bijna nooit omdat ik al vol zit van het eten maar een uurtje later is natuurlijk wel een oplossing.

Verder is er niks uit mijn urineonderzoek gekomen

19. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

@ gwn bedankt voor je reactie we zijn naar alice in wonderland geweest erg leuk al hoewel mijn zoon soms wel schrok;)
    en meis blijf goed aan jezelf denken dat is erg belangrijk:)

meiden ik heb mijn echotjes en een nieuwe buik foto in mijn album staan als iemand wil kijken weet je daar mijn fototjes te vinden:D

ehm ik denk niet dat jullie mijn bmi willen weten die is in ieder geval geen 24 of 27 zit veel hoger
    maar na de bevalling dan gaan we er tegen aan en gaan we afvallen:D

20. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    mamamanuela, super leuke foto's vooral de eerste echo foto. Ik ben nog niet zo thuis in het lezen van echo foto's maar heeft hij of zij (hahaha) op de 2e foto zijn armpje voor het gezicht? Grappig ook die buikfoto.

Ben vandaag bij de vk geweest en mijn gewicht is toegenomgen met 1,1 kg en mijn baarmoeder zit onder mijn navel. Alleen was ze minder blij met mijn bloeddruk is nu 120/78 nog steeds goed maar ik begon met 105/60. Moet wel zeggen dat ik me stukken beter voel. En het hartje klopte natuurlijk weer super goed.

Skatjh in drankjes zit ook veel calorieen. Heb het weeekend een pak milk en fruit op maar schrok van de calorieetjes.

Gwn, wel rustig aan doen er gebeurd zoveel op het moment met je lichaam. Er groeit een kindje in. Moet er ook aan wennen hoor als ik snel een paar keer de trap opren en snel even dit wil doen en snel dat wil doen.

Incognito, heb je een leuk weekje gehad. Goed van je dat je even rustig aan doet maar gaat alles wel goed?

Fijne avond allemaal

Deel Deze Pagina