Bekkenband: Die kun je via je fysio aanschaffen, speciaal even laten meten welke maat je nodig hebt en voila. Annie: Meid, op je strepen gaan staan en anders ben je morgen meteen al ziek! Hier een levend voorbeeld van premature weeën mmet 27 weken, dat wil je echt niet!!!
Hier belde mijn moeder net op om 14 uur, kleintje had al 2 uur lang paarse lippen en paarse handjes, enorm hoge koorts, ademde niet normaal en wilde alleen nog maar hangen en had zijn hele bed ondergespuugd. Ben er meteen heen gereden en de huisarts gebeld. Eenmaal daar blijkt dat hij de 5e ziekte heeft. Op zich niets ernstigs gelukkig, maar hij is nu echt een ziek vogeltje, arm ding. Dussssssssss, ben weer even niet meer hier totdat hij beter is.
Incognito, beterschap met je zoontje meid, is het niet besmettelijk voor jou en je beebje eigenlijks??
annië: ik hoop dat het je gelukt is en anders nu die verdomde jas van je pakken en gaan hij heeft niet over jou te beslissen verdomme ga jij maar eens goed op je strepen staan en bel gelijk met je verloskundige en huisarts... hij moet daar echter naar luisteren hij beslist niet over jou kleine schatje dat doe jij en jij gaat gewoon weg afspraken zijn afspraken dan maar geen ander collega heeft hij dan even pech meis luister naar jezelf en je lichaam jij bent nu het aller belangrijkste en niet die verdomde baas van je:x
Incognito, nou, dat is ook wel even schrikken voor je moeder en jou! Beterschap met je kleintje! Nu we het over banden hebben, heb gisterenavond 2 buikbanden besteld, ben benieuwd hoe dat zit/staat... morgen zijn ze binnen waarschijnlijk! Annie; ben je naar huis gegaan? Hoe is het gegaan vanmiddag?
F*CK lees eens onderstaande: Bij infecties van de foetus later in de zwangerschap kan zeer ernstige foetale bloedarmoede ontstaan (door remming van de bloedaanmaak) met groot risico op overlijden van het kind. Behandeling is mogelijk door het toedienen van een intra-uteriene transfusie. Bij vermoeden op infectie tijdens de zwangerschap kan in het moederlijke bloed gecontroleerd worden of al immuniteit bestond of dat sprake is van een recente infectie. In het laatste geval bestaat een indicatie om tot acht weken na begin van de infectie wekelijks echoscopisch onderzoek te doen gericht op kenmerken van foetale bloedarmoede. Bij vermoeden hierop vindt meestal direct verwijzing naar de afdeling verloskunde (prenatale diagnostiek en foetale behandeling) van een academisch ziekenhuis. Dit haal ik net van Wikipedia!!!!!!! Verloskundige maar bellen????
wow, wat een heftige reactie zeg incognito... wist niet dat dat zo erg kon zijn ineens. En inderdaad... maar even de vlos bellen... Hopelijk blijkt je eerdere info te kloppen! beterschap voor je mannetje! @annie: Ik hoop dat je uiteindelijk tóch nog snel weg kon. Bah.. wat een tegenvaller zeg.. Na die stress uiteindelijk toch opluchting en dan dít.... @tessa: Hopelijk is het een beetje gegaan vandaag. Kan me voorstellen dat het een heftig dagje is geweest met je moeder!
Hee meiden ik begin alvast met afscheid te nemen, het is bijna 17.00 uur en dan ga ik naar huis toe. Wens iedereen een fijne avond, fijne dagen (Hemelvaart en Pinksteren). Ik ben er de 26ste weer. Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagg
@ incognito: ja, even bellen hoor! Ik heb eens een verhaal gelezen waarbij dit echt gebeurde en het kindje dus bloedarmoede kreeg. Dat is overigens bij dat kindje goed gekomen, er is een behandeling voor. Maar je moet er wel alert op zijn. De kans is groot dat jij antistoffen hebt en dat er dus niets gebeurt, maar wees er even alert op! Zoonlief heeft ook al eens de vijfde ziekte gehad en was daar ook goed beroerd van (tegen de 41 graden koorts en zeer lamlendig). Beterschap voor je mannetje! Hier was het met 3 a 4 dagen over.
Meiden, net de verloskundige gebeld en zij bevestigde het hele verhaal. Morgen bloed laten prikken om te kijken of ik al oude antistoffen heb, zo niet, moeten ze het kindje extra goed in de gaten gaan houden. Hier heerst nog geen paniek, we wachten het eerst af, als het dan niet goed zou blijken te zijn, is er nog tijd genoeg om ons zorgen te maken. Yukl; ja, dat staat er inderdaad ook bij en ik ben blij dat de verloskundige zo alert reageerde, de huisarts moet even bijgeschoold worden