Iedereen bedankt voor de reactie op mijn vraag over het bedje, ik ga denk ik voor een groot bed voor Thijmen en lukt dat niet, kan ik altijd nog een ander ledikantje erbij kopen Salke, welkom hier Incognito, heel veel sterkte de komende tijd En als je hier je hart wil luchten, gewoon doen, daar zijn we ook voor.. Yukl, vervelend van je hond, is er ook niemand in je kenniskring die de hond onder zijn hoede kan nemen? Kan me voorstellen dat je een asiel niet ziet zitten, maar ik geloof dat honden, ondanks dat het zielig lijkt, ook wel een goede plek hebben. En mensen komen naar een asiel omdat ze goed over een dier hebben nagedacht he, dat is wel een geruststelling (is dat goed geschreven??) lijkt me, moeilijk hoor Hier een rustig weekendje gehad, heerlijk. Ga nu voor de verandering maar eens vroeg mijn bed opzoeken, zodat ik morgen weer helemaal fris en fruitig ben
@amaralis, ik denk dat het een meid word, heb jij al een gevoel wat het zal worden of niet? je weet het dan al eerder als ik ik wens je veel plezier. XXX Gusam
@ skatjuh: hoop dat je vandaag duidleijkheid krijgt en je je dan wel beter gaat voelen. Wij hebben op Nikita dr kamertje trouwens ook alles van winnie the pooh hihi van lamp tot vloerkleedje en zelfs een heel leuk rolgordijn. Is echt zo schattig.   @ Gwn: blijft schattig van die kleine katjes he...   @ Salke: welkom en nog gefeliciteerd!   @doglover: jeetje wat rot voor je dat je je zo voelt... Ik hoop dat je iemand hebt waarmee je er goed over kunt praten en die je kan steunen en evt helpen.   @ InCognito: wat erg, heel veel sterkte gewenst... Ik hoop dat je op een manier die voor jou goed voelt afscheid kunt nemen. @ tessa: hoe voelt je moeder zich nu?@ Yukl: vervelend zeg dat er steeds meer mensen gaan klagen over je hond. Heb er hier ook zo 1 maar gelukkig is er hier bijna altijd iemand thuis en hebben we maar aan 1 kant buren waar we heel goed mee om gaan en die een hoop kunnen hebben. Ik hoop dat je snel een goed adres voor m vind.   Hier gaat alles goed, we hebben zometeen om 10 uur de 20 weken echo dus toch weer spannend al hebben ze met de 15 weken de meeste dingetjes al negekeken. Als t nu nog steeds een jongetje blijkt te zijn durf ik mischien ook al wel wat spulletjes te gaan kopen hihi. Iedereen die vandaag een echo heeft: heel veel plezier!!! @ all: fijne dag vandaag.   Liefs Deb
Bedankt voor de tip! Maar onze hond gaat juist blaffen als hij geluiden hoort die ie niet kan plaatsen Hij is namelijk ook behoorlijk waaks en heeft dat grotendeels afgeleerd als wij aanwezig zijn. Maar als de TV aan staat, is ie continu zijn blaf aan het inhouden. Wat ik wel merk is dat het heel erg aandacht gerelateerd is. Juist als hij veel aandacht van ons krijgt, wordt het erger Maar ja, om de hond nu volledig te gaan negeren... @ domino: nee helaas is er niemand in de familie die hem kan opvangen. Ze werken namelijk allemaal. Behalve mijn schoonmoeder, maar die wil niet gebonden zijn (ze reist meerdere malen per jaar naar het buitenland en is regelmatig een aantal nachten weg om familie op te zoeken; een beetje een flierefluiter). Ik ga het asiel denk ik even bellen vandaag om te vragen hoe of wat en of ze misschien tips hebben. Het is wel een enorm groot en luxe asiel die erg populair is. @ paloe: he twijfelde je niet eerst of je het wel wilde weten? Of verwar ik je nu met iemand anders? Mogen wij het ook weten?
@ Yukl: Hondenpsychologie blijft lastig he...! Het is soms moeilijk om te achterhalen waarom een dier iets doet. Of hij zich verveelt, of het puur instinct is, of hij meer aandacht wil of juist te zelfverzekerd is door alle aandacht die hij al krijgt...Is het geen idee om een hondentherapeut op te bellen? Voor hetzelfde geldt duurt het nog even voor je een goed plekje voor hem hebt gevonden. Bij ons in de buurt woont zo'n therapeut die ik regelmatig tegenkom bij het uitlaten van ons teckeltje Billy. Billly reageert vaak heel heftig op andere honden, wat heel agressief overkomt maar het is pure angst. Ik wist niet hoe ik daar mee om moest gaan en zij had een paar heel bruikbare tips! Misschien dat als je via de telefoon uitlegt wat er aan de hand is dat zij wat ideeen voor je heeft om uit te proberen? Nee heb je...Succes in ieder geval! @ Gusam: Op dit moment neig ik ook het meest naar een meisje! Maar ik weet niet of dat een 'gevoel' is, of dat ik dat heb omdat ik zelf een meisje ben en me daar dus meer bij voor kan stellen...ik durf dus niks hard te maken , we wachten het maar gewoon af. Beide geslachten lijken me ontzettend leuk, dus als alles in orde is met t ukje (dat vind ik wel heel spannend! je hoort soms verhalen...) wordt t sowieso een feestje vanavond. Ben benieuwd of jouw voorgevoel klopt! Had je het bij Riley goed? (leuke naam trouwens!)
haha ja dat was ik maar door jullie ben ik nu zo nieuwsgierig! en mr paloe wilde het eigenlijk al weten dus.... En jullie mogen het ook weten, maar verder niemand
@amaralis ja bij riley had ik het goed, daar dacht ik ook dat het een meid zou zijn. Als het een jongen is is het ook goed, als het maar gezond is, ik bedoel dan dat het levensvatbaar is, kijk gehandicapt dan zijn ze bij mij net zo welkom, klinkt mischien stom wat ik nu zeg, maar zo vind ik het wel. @Yukl: Moet jij je hond weg doen alleen om de rede dat hij blaft als jullie weg zijn of zijn het meerdere redenen? Ik heb vorig jaar hetzelfde met mijn hond gehad (mechelse herder) Ik kon hem niet loslaten want hij luisterede maar af en toe, en er waren meerdere dingen bij elkaar, iemand heeft toen geadviseerd om voor mijn hond een correctie band aan te doen en daarmee verder te trainen (ik ben helemaal anti correctiebanden) maar ik wilde mijn hond ook niet weg doen, die betekend zoveel voor mij. uiteindelijk ook een therapeut erbij gehaald en die heeft mij ook wat tips gegeven, en nu is mijn hond zo verandert dat ik haar toch bij me kon houden. Ik wilde er ook alles aan gedaan hebben voordat ik haar weg zou doen anders zou ik me schuldig gaan voelen. En nu heeft ze die band nog wel, maar die heb ik nog maar zelden nodig, alleen als ze konijnen achterna gaat. XXX Gusam
@vita ben je nu 10 weken 1 dag zwanger dat klopt toch niet als je 2 okt uitgeteld bent @mama manuela; ik denk dat je het niet goed kan zien,maar ik ben 20 weken zwanger, en geen 10. Zat jij niet ook op eenaparte site die door de oktober mama's was opgezet? Ik ben echt alles kwijt namelijk....daar zaten ook (even denken) zeemeermin, en ...en.... ooooohhhhh dat hoofd dat werkt echt af en toe niet mee, hebben jullie dat ook? Wij zijn inmiddels wel bezig met het kamertje,heelmaal leeg egstript, en nu weer behangen en verfen enzo, wel zin in hoor!
@Incognito; Heel veel sterkte de komende tijd. Een dikke knuffel erbij. @Yukl; Vervelend dat jullie geen oplossing kunnen vinden voor de hond. Ik heb zo ook geen idee wat je ermee zou kunnen proberen.
@ gusam: we hebben de correctieband al geprobeerd, maar dit doen we niet als we niet thuis zijn. Het is namelijk vooral angst bij onze hond en die angst gaan we alleen maar versterken als we hem die correctieband zonder onze controle om doen. We zijn echt niet over 1 nacht ijs gegaan Dit speelt namelijk al sinds hij bij ons is als pup. Het wordt alleen steeds erger en we hebben er simpelweg geen controle over. We hebben het er al met meerdere mensen over gehad (waaronder de fokster en de dierenarts) en al heel veel tips uitgeprobeerd. We hebben het ook toen ie een pup was opgebouwd, beginnend met amper een minuut alleen zijn. In ieder geval, wij zullen in de toekomst niet vaker thuis zijn, eerder juist vaker weg van huis (ik ben nu nog regelmatig thuis omdat ik studeer, maar straks zal hij standaard drie volle dagen alleen zijn waar het nu nog regelmatig halve dagen zijn). Hij voelt zich daar duidelijk niet goed bij dus het is voor hem gewoon fijner om bij mensen te wonen die wel veel thuis zijn. Dat onze buren nu zo vreselijk klagen, heeft het proces alleen maar versneld. Maar zij zijn niet de hoofdreden waarom we dit doen. @ paloe: ben benieuwd! @ vita: je staat niet meer op onze lijst omdat we die in de tussentijd hebben opgeschoond Wat is je uitgerekende datum, wat is je leeftijd en is het je eerste kleine? Dan zet ik je weer terug.
ja dat snap ik! ik ben uitgerekend op 2 oktober, ik ben 30 jaar, het is onze 1e, a.s. zaterdag weet ik of het een meisje of jongetje is, en ik ben ontzettend benieuwd, en kan niet wachten! maar vooral of alles gezond is natuurlijk. dank je wel, fijne dag he, liefs vita
Wij hebben idd ook een lamp van winnie the pooh, echt superschattig hihi. Ik ga me voorlopig nog niet beter voelen. Ondanks dat ik me er niet lekker bij voel hebben ze besloten er niks voor te geven. Mijn HB is niet genoeg gezakt, maar ze geven al wel aan dat als ik onder de 5 kom ik naar de gyn toe moet ??? beetje raar vind ik. Er is niks aan de hand maar ik krijg wel een waarschuw. Ben heel benieuwd of er weer jongens of meiden bij komen Liefs
OKTOBER 2010 MAMA'S LIJST 26 september Mamamanuela - 27 jaar - 4e kindje Nonja- 28 jaar - 1e kindje 29 september Gwn - 27 jaar- 1e kindje 30 september Ooitmamavan3 - 27 jaar - 3e kindje 1 oktober Maaike3 - 23 jaar - 1e kindje Zeemeermin - 22 jaar - 1e kindje 2 oktober Nienchen83 - 27 jaar - 1e kindje Brenjomi - 25jaar- 2e kindje Margotmarcel- 26 jaar - 2e kindje Vita - 30 jaar - 1e kindje 3 oktober Rodelief- 29 jaar - 3e kindje 4 oktober Annie25 - 29 jaar - 1e kindje 5 oktober Skatjuh87- 22 jaar - 1e kindje SweetMiekie - 25 jaar - 1e kindje Slingding - 28 jaar - 2de kindje 6 oktober Chikai - 28 jaar - 1e kindje 7 oktober Manuela23- 24 jaar - 2e kindje 8 oktober Regenboogje82 - 29 jaar - 1e kindje Marijke87 - 23 jaar - 1e kindje 9 oktober Rimar - 35 jaar - 1e kindje DianaV - 32 jaar - 1e kindje 10 oktober Quendy - 29 jaar - 2e kindje 11 oktober Milse -33 jaar - 3e kindje Joyce1990 - 19 jaar - 2e kindje Pina - jaar - e kindje Clowntje - 40 jaar - 2e kindje 12 oktober Kwebbelsnoes- 27 jaar - 1e kindje 13 oktober Stimpy79 - 30 jaar - 2e kindje 15 oktober InLove - 29 jaar - 2e kindje 16 oktober romy2003 - jaar - 2e kindje Tessa81 -28 jaar - 2e kindje Mink - 29 jaar - 2e kindje 18 oktober Amaryllis - 22 jaar - 1e kindje 20 oktober InCognito - 26 jaar - 2e kindje Paloe - 23 jaar - 2e kindje Athina - 28 jaar - 2e kindje 22 oktober Pacific- 34 jaar - 2e kindje Iris89 - 20 jaar - 1e kindje 24 oktober Petra83 - 26 jaar - 1e kindje? Corina83 - 26 jaar - 1e kindje 26 oktober Denise38 - 38 jaar - 2e kindje 27 oktober Gusam - 26 jaar - 2e kindje CherryAyden - 23 jaar -1e kindje 28 oktober Aylin16- 28 jaar - 3e kindje Maranka - 36 jaar - 2e kindje 29 oktober Yukl- 24 jaar - 2e kindje Domino85 - 25 jaar - 2e kindje 30 oktober Sassie85- 25 jaar - 1e kindje Doglover76 -33 jaar-1e kindje Stand: 6 meisjes - 7 jongens - 8 verrassingseieren Afspraken kun je vinden op: Oktober 2010 mama's Onze hyves: OKTOBER - Hyves.nl (uiteraard niet zichtbaar voor andere hyvers!) lid worden? stuur dan even een pbtje naar Mamamanuela met je echte naam en voeg je daarna toe.
leuk zeg zo'n oktober 2010 forum! 10-10-10 ben ik uitgerekend ik heb morgen middag een pretecho.ben echt zenuwachtig.. groetjes
bij babyvision in Delft. het is wel een 2d pretecho maar ik vond het zo lang duren allemaal . ik heb 29-03 me laatste echo gehad en de eerstvolgende is pas 1 juni. vind het zo leuk die echo's en het is ook weer een beetje een geruststelling ja en over 2 weken dan die van 1 juni. dat is de belangrijkste natuurlijk. dan moeten we naar het ziekenhuis in voorburg
@yukl wat voor hond heb je? En het is altijd zwaar om een hond weg te moeten doen, ik weet ook hoe het is als je het moet doen omdat je niet anders kan, voor deze hond had ik ook een hond die ik weg moest doen. XXX Gusam
@ silly88: wil je dan ook weten wat het is? @ gusam: een coton de tulear. Ik ben vooral zo bang dat het bij zijn tweede thuis ook niet goed gaat en dat deze mensen hem dan ook weer willen herplaatsen. Ik hoop toch voor hem dat hij bij zijn nieuwe plek lekker oud kan worden... We hebben contact gehad met het asiel en die begeleiden het herplaatsen met een gedragsdeskundige. We hebben hem om die reden toch maar op de wachtlijst gezet omdat we dat wel prettig vonden klinken. Maar ik weet nog niet of we daar gebruik van zullen maken omdat hij dan eerst een tijdje in het asiel terecht komt. Ik heb zo'n beeld in mn hoofd van zielige hondjes en mensen die niet goed nadenken over de keuze voor zo'n hond omdat een hond uit het asiel goedkoop is. Zucht, eigenlijk is geen enkele oplossing goed genoeg Waarom moest je vorige hond weg?
Lieve meiden, Bedankt voor alle lieve reacties. Even een update: Morgen om 14 uur komt hij naar huis, om daar te sterven. Het is nu zo definitief allemaal, echt enorm akelig. Weet gewoon niet wat ik voor ze kan doen, wat kun je in zo'n situatie voor ze doen? Mijn vriendinnetje raakt haar papa kwijt en haar moeder raakt haar man kwijt. Gadver... Ze weten dat ik er voor ze ben en dat ze maar hoeven te bellen als ik iets voor ze kan doen, maar ik zou zo graag iets méér voor ze betekenen. *zucht*