ach meis wat verschrikkelijk. En idd ook om vanaf de zijlijn te staan en niks te kunnen. Vaak kun je niks anders doen dan er zijn voor de mensen die je nodig hebben. Hopelijk gaat het met jou nog een beetje
Ik heb een vriendinnetje die haar broer op haar 14e is verloren. En zij waardeerde het enorm dat ik er voor haar was, dat ze haar ei bij mij kwijt kon en dat ik haar begreep. Meer kun je niet doen in zo'n situatie en ik denk ook dat er voor haar zijn de grootste waarde voor haar heeft. Je zult zien dat veel mensen in haar omgeving over een maand het al niet meer over haar vader hebben met haar en dat jij dat wel zal doen, kan enorm veel betekenen. Echt! Heel veel sterkte
Ja, dat is denk ik een van de weinige dingen die je kunt doen, zij weten en voelen dat je er voor hen bent. Wellicht praktisch helpen door een keer een maaltijd te koken o.i.d. maar het laten voelen dat je hun steunt, zullen ze zeker het meest waarderen (en dan ook naderhand er voor ze zijn, want vaak vallen mensen juist dan in een gat). Maar pas je ook op jezelf en de kleine, incognito??? Yukl, wat lastig en naar van jullie hond. Dat lijkt me inderdaad een moeilijke beslissing... Vandaag naar de verloskundige geweest, alles goed. Kindje groeit goed, hartje klopte prima. Toch weer fijn, even die bevestiging. Nu over een maand weer terug. En op m'n werk was het erg druk... jeetje, volgens mij heb ik een klas met 4 van de 15 kinderen ADHD ofzo... Dat worden nog 10 pittige weken!
hey meiden, hoe gaat het met iedereen? Ik voel me echt futloos, baal er echt van dat ik niks krijg tegen de bloedarmoede want voel me er echt niet lekker bij. Mja moet het ermee doen helaas he. Ben vanaaf alleen snif mannetje moet werken. Ach proberen ff nog wat in huis te doen en dan gewoon vroeg m`n bed induiken. Liefs
Wij hebben vandaag de 20-weken echo gehad. In anderhalve week tijd is de kleine 101 gram gegroeid. En de kleine zelf is helemaal goedgekeurd. Helaas was het vruchtwater wat aan de weinige kant, dus moet ik over 2 weken weer terug voor een nieuwe echo. Verder had ik ook iets van meertjes in de placenta, dus daar wilde ze ook nog een keertje naar kijken. En het zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat ik de kleine zal voelen, want de placenta ligt ervoor. Dus daar ligt hij/zij lekker in te trappen. Verder gaat alles prima, ik voel me nog altijd goed.
wat super dat de echo goed was, en een placenta die voor ligt hoeft niet altijd wat te betekenen. Die van mij ligt ook voor en ik voel de kleine al een week. Willen jullie trouwens niet weten wat het word? Liefs
@Skatjuh: idd vervelend dat ze niks geven! Heb je wel zelf al Floradix tabletten ofzo gehaald? Dat kan ook nog wel een beetje helpen zeggen ze... Beterschap dan maar! @Incognito: jeetje, daar zijn gewoon geen woorden voor. Wel heel fijn dat jij er zo voor ze bent, maar kan me goed voorstellen dat je je machteloos voelt. Veel sterkte voor jullie allemaal, dikke knuf! @veel echo's vandaag: leuk! Ben ook heel benieuwd welke geslachten erbij komen. @Regenboogje: fijn dat alles er goed uit zag! Toch weer fijne geruststelling. Die meertjes in de placenta, heeft ze ook gezegd wat dat is/kan zijn? Jeetje, zoveel gegroeid (in gewicht) in zo'n korte tijd!? Wow! Hoe 'weten' ze dat eigenlijk? Verder weet ik het ff niet meer, geen notepad erbij gehouden dit keer, sorry. Fijne avond allemaal!
Wij willen inderdaad niet weten wat het wordt. We willen ons gewoon tegen die tijd laten verrassen. Anders moet je weer een geheimpje bewaren en daar ben ik niet zo goed in. Die meertjes zijn plekken waar adertjes met mijn bloed en adertjes met het bloed van het kindje samenkomen. Ik weet het niet of het heel veel kwaad kan, maar ze wilden het wel nog een keertje extra bekijken. Ach en dan zien we die kleine nog een keer extra. Heeft ook wel weer iets.
Volgens mij bepalen ze het gewicht gewoon aan de afmetingen die ze bij alle ledematen meten. Maar zeker weet ik dat ook niet.
OKTOBER 2010 MAMA'S LIJST 26 september Mamamanuela - 27 jaar - 4e kindje Nonja- 28 jaar - 1e kindje 29 september Gwn - 27 jaar- 1e kindje 30 september Ooitmamavan3 - 27 jaar - 3e kindje 1 oktober Maaike3 - 23 jaar - 1e kindje Zeemeermin - 22 jaar - 1e kindje 2 oktober Nienchen83 - 27 jaar - 1e kindje Brenjomi - 25jaar- 2e kindje Margotmarcel- 26 jaar - 2e kindje Vita - 30 jaar - 1e kindje 3 oktober Rodelief- 29 jaar - 3e kindje 4 oktober Annie25 - 29 jaar - 1e kindje 5 oktober Skatjuh87- 22 jaar - 1e kindje SweetMiekie - 25 jaar - 1e kindje Slingding - 28 jaar - 2de kindje 6 oktober Chikai - 28 jaar - 1e kindje 7 oktober Manuela23- 24 jaar - 2e kindje 8 oktober Regenboogje82 - 29 jaar - 1e kindje Marijke87 - 23 jaar - 1e kindje 9 oktober Rimar - 35 jaar - 1e kindje DianaV - 32 jaar - 1e kindje 10 oktober Quendy - 29 jaar - 2e kindje 11 oktober Milse -33 jaar - 3e kindje Joyce1990 - 19 jaar - 2e kindje Pina - jaar - e kindje Clowntje - 40 jaar - 2e kindje 12 oktober Kwebbelsnoes- 27 jaar - 1e kindje 13 oktober Stimpy79 - 30 jaar - 2e kindje 15 oktober InLove - 29 jaar - 2e kindje 16 oktober romy2003 - jaar - 2e kindje Tessa81 -28 jaar - 2e kindje Mink - 29 jaar - 2e kindje 18 oktober Amaryllis - 22 jaar - 1e kindje 20 oktober InCognito - 26 jaar - 2e kindje Paloe - 23 jaar - 2e kindje Athina - 28 jaar - 2e kindje 22 oktober Pacific- 34 jaar - 2e kindje Iris89 - 20 jaar - 1e kindje 24 oktober Petra83 - 26 jaar - 1e kindje? Corina83 - 26 jaar - 1e kindje 26 oktober Denise38 - 38 jaar - 2e kindje 27 oktober Gusam - 26 jaar - 2e kindje CherryAyden - 23 jaar -1e kindje 28 oktober Aylin16- 28 jaar - 3e kindje Maranka - 36 jaar - 2e kindje 29 oktober Yukl- 24 jaar - 2e kindje Domino85 - 25 jaar - 2e kindje 30 oktober Sassie85- 25 jaar - 1e kindje Doglover76 -33 jaar-1e kindje Stand: 6 meisjes - 7 jongens - 8 verrassingseieren Afspraken kun je vinden op: Oktober 2010 mama's Onze hyves: OKTOBER - Hyves.nl (uiteraard niet zichtbaar voor andere hyvers!) lid worden? stuur dan even een pbtje naar Mamamanuela met je echte naam en voeg je daarna toe.
@ regenboogje: fijn dat met de kleine alles in orde is! Hopelijk wordt de rest over 2 weekjes ook goed gekeurd Buh ik voel me al een paar dagen dik. Blegh.
Wij krijgen een meisje !!! We hadden het kleinste echo-pakketje besteld maar zijn ruim een uur binnen geweest en hebben alle details gezien...Voor zover de echoscopiste kon zien is ze kerngezond, wat een opluchting! We zijn het direct gaan vieren bij de Mac, haha. En zodra ik kan duik ik de stad in om een jurkje te gaan kopen. Eindelijk mag ik los! hihi Mn intuitieve gevoel klopte dus, ben benieuwd naar de uitslag van Gusam!
OKTOBER 2010 MAMA'S LIJST 26 september Mamamanuela - 27 jaar - 4e kindje Nonja- 28 jaar - 1e kindje 29 september Gwn - 27 jaar- 1e kindje 30 september Ooitmamavan3 - 27 jaar - 3e kindje 1 oktober Maaike3 - 23 jaar - 1e kindje Zeemeermin - 22 jaar - 1e kindje 2 oktober Nienchen83 - 27 jaar - 1e kindje Brenjomi - 25jaar- 2e kindje Margotmarcel- 26 jaar - 2e kindje Vita - 30 jaar - 1e kindje 3 oktober Rodelief- 29 jaar - 3e kindje 4 oktober Annie25 - 29 jaar - 1e kindje 5 oktober Skatjuh87- 22 jaar - 1e kindje SweetMiekie - 25 jaar - 1e kindje Slingding - 28 jaar - 2de kindje 6 oktober Chikai - 28 jaar - 1e kindje 7 oktober Manuela23- 24 jaar - 2e kindje 8 oktober Regenboogje82 - 29 jaar - 1e kindje Marijke87 - 23 jaar - 1e kindje 9 oktober Rimar - 35 jaar - 1e kindje DianaV - 32 jaar - 1e kindje 10 oktober Quendy - 29 jaar - 2e kindje 11 oktober Milse -33 jaar - 3e kindje Joyce1990 - 19 jaar - 2e kindje Pina - jaar - e kindje Clowntje - 40 jaar - 2e kindje 12 oktober Kwebbelsnoes- 27 jaar - 1e kindje 13 oktober Stimpy79 - 30 jaar - 2e kindje 15 oktober InLove - 29 jaar - 2e kindje 16 oktober romy2003 - jaar - 2e kindje Tessa81 -28 jaar - 2e kindje Mink - 29 jaar - 2e kindje 18 oktober Amaryllis - 22 jaar - 1e kindje 20 oktober InCognito - 26 jaar - 2e kindje Paloe - 23 jaar - 2e kindje Athina - 28 jaar - 2e kindje 22 oktober Pacific- 34 jaar - 2e kindje Iris89 - 20 jaar - 1e kindje 24 oktober Petra83 - 26 jaar - 1e kindje? Corina83 - 26 jaar - 1e kindje 26 oktober Denise38 - 38 jaar - 2e kindje 27 oktober Gusam - 26 jaar - 2e kindje CherryAyden - 23 jaar -1e kindje 28 oktober Aylin16- 28 jaar - 3e kindje Maranka - 36 jaar - 2e kindje 29 oktober Yukl- 24 jaar - 2e kindje Domino85 - 25 jaar - 2e kindje 30 oktober Sassie85- 25 jaar - 1e kindje Doglover76 -33 jaar-1e kindje Stand: 7 meisjes - 7 jongens - 8 verrassingseieren Afspraken kun je vinden op: Oktober 2010 mama's Onze hyves: OKTOBER - Hyves.nl (uiteraard niet zichtbaar voor andere hyvers!) lid worden? stuur dan even een pbtje naar Mamamanuela met je echte naam en voeg je daarna toe.
Hier klopte mijn gevoel ook, het is een MEISJE, dus Riley krijgt een zusje. En hier was alles ook goed, dus voor mij een grote opluchting ivm mijn zorgen dat het niet goed zou zijn met het kleintje. Nu lekker genieten, en het meeste heb ik al, maar ik kan het niet laten ook iets voor die kleine te gaan kopen. Kan iemand het in de lijst aanpassen voor mij? XXX Gusam
OKTOBER 2010 MAMA'S LIJST 26 september Mamamanuela - 27 jaar - 4e kindje Nonja- 28 jaar - 1e kindje 29 september Gwn - 27 jaar- 1e kindje 30 september Ooitmamavan3 - 27 jaar - 3e kindje 1 oktober Maaike3 - 23 jaar - 1e kindje Zeemeermin - 22 jaar - 1e kindje 2 oktober Nienchen83 - 27 jaar - 1e kindje Brenjomi - 25jaar- 2e kindje Margotmarcel- 26 jaar - 2e kindje Vita - 30 jaar - 1e kindje 3 oktober Rodelief- 29 jaar - 3e kindje 4 oktober Annie25 - 29 jaar - 1e kindje 5 oktober Skatjuh87- 22 jaar - 1e kindje SweetMiekie - 25 jaar - 1e kindje Slingding - 28 jaar - 2de kindje 6 oktober Chikai - 28 jaar - 1e kindje 7 oktober Manuela23- 24 jaar - 2e kindje 8 oktober Regenboogje82 - 29 jaar - 1e kindje Marijke87 - 23 jaar - 1e kindje 9 oktober Rimar - 35 jaar - 1e kindje DianaV - 32 jaar - 1e kindje 10 oktober Quendy - 29 jaar - 2e kindje 11 oktober Milse -33 jaar - 3e kindje Joyce1990 - 19 jaar - 2e kindje Pina - jaar - e kindje Clowntje - 40 jaar - 2e kindje 12 oktober Kwebbelsnoes- 27 jaar - 1e kindje 13 oktober Stimpy79 - 30 jaar - 2e kindje 15 oktober InLove - 29 jaar - 2e kindje 16 oktober romy2003 - jaar - 2e kindje Tessa81 -28 jaar - 2e kindje Mink - 29 jaar - 2e kindje 18 oktober Amaryllis - 22 jaar - 1e kindje 20 oktober InCognito - 26 jaar - 2e kindje Paloe - 23 jaar - 2e kindje Athina - 28 jaar - 2e kindje 22 oktober Pacific- 34 jaar - 2e kindje Iris89 - 20 jaar - 1e kindje 24 oktober Petra83 - 26 jaar - 1e kindje? Corina83 - 26 jaar - 1e kindje 26 oktober Denise38 - 38 jaar - 2e kindje 27 oktober Gusam - 26 jaar - 2e kindje CherryAyden - 23 jaar -1e kindje 28 oktober Aylin16- 28 jaar - 3e kindje Maranka - 36 jaar - 2e kindje 29 oktober Yukl- 24 jaar - 2e kindje Domino85 - 25 jaar - 2e kindje 30 oktober Sassie85- 25 jaar - 1e kindje Doglover76 -33 jaar-1e kindje Stand: 8 meisjes - 7 jongens - 8 verrassingseieren Afspraken kun je vinden op: Oktober 2010 mama's Onze hyves: OKTOBER - Hyves.nl (uiteraard niet zichtbaar voor andere hyvers!) lid worden? stuur dan even een pbtje naar Mamamanuela met je echte naam en voeg je daarna toe.
gusam en amaryllis: gefeliciteerd met jullie meiden en regenboogje: ook jij gefeliciteerd met de goede echo! chikai: Fijn dat de controle weer goed was..! incognito: pff zwaar dagje vandaag dus, heftig hoor, zo definitief ook en dan nu wachten... skatjuh: Mag je wel wat anders proberen, zoals roosvicee ferro, of inderdaad de floradix? Dan heb je tenminste het gevoel dat je zelf nog wat kan doen en misschien dat het nog wat doet en anders je hb in elk geval niet verder laat zakken..
Goeiemorgen allemaal, Gusam en Amarillys: gefeliciteerd met jullie meiden! Iedereen die een goede echo had: gefeliciteerd! Hier gaat het ff wat minder. Gister bij de huisarts geweest. Ik zat er helemaal doorheen en vond dat ik ff met iemand moest praten. Ik blijk een beginnende prenatale depressie te hebben. Ik heb een doorverwijzing gehad naar de GGZ, dus nu is het ff afwachten hoe lang ik daar op de wachtlijst kom te staan.... Als ik dus wat minder reageer, weten jullie hoe het komt.... Hopelijk blijft de zon schijnen! Groetjes, Elleke
Bedankt allemaal!!! En Gusam wat leuk dat jouw gevoel klopte! @ Doglover: Een beginnende prenatale depressie? Getsie meis, da's niet niks. Wel heel goed dat je bent wezen praten bij het GGZ, want je moet goed voor jezelf zorgen nu! Ga je medicijnen krijgen of willen ze alleen een gesprekstraject in? Sterkte! *knuffel*