Oktober 2010 mama's DEEL 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kwebbelsnoes, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jonibra

jonibra Niet meer actief

Hey hey,
    nou we hebben gister de 20 weken echo gehad en alles was helemaal goed!!!
    Gisteravond ook nog even naar die vrouw waar we de pretecho's altijd laten maken geweest omdat ze bij t echocentrum waar we de 20 weken echo hadden eigenlijk geen 1 mooie foto konden maken en ook het geslacht niet duidelijk konden laten zien.
    (hij zei zelf ook: deze apparatuur kunnen we alle dingen die belangrijk zijn goed mee zien maar die apparatuur die die anderen hebben is echt veel beter.
    Hoop dat mn scanner het later weer doet (deed gisteravond helemaal niks ) want heb echt weer hele mooie foto's gehad en ook 4 3d foto's.

@skatjuh: Wat rot dat er niks voor krijgt, en dan nog wel waarschuwen... daar ga je je waarschijnlijk ook gelijk lekker zeker door voelen.

@silly88: Welkom hier en nog gefeliciteerd!!!

@InCognito: veel sterkte de komende dagen.
    Ik dek dat ze er idd al heel blij mee zijn dat je er gewoon bent, veel meer kun je waarschijnlijk jammergenoeg ook niet doen.
    Denk je ook een beetje aan jezelf , je zoontje en dat kleine wondertje in je buik?

@regenboogje: GEFELICITEERD met je goede echo

@ Amaryllis en Gusam: GEFELICITEERD met jullie MEISJES en t allerbelangrijkste dat de echo's helemaal goed waren!!!

@doglover: jeetje dat is nogal wat... Ik hoop dat je snel terecht kunt bij t ggz en dat ze je goed kunnen helpen.

@ all: fijne dag vandaag.

Liefs Deb

2. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Gusam & Amaryllis: gefeliciteerd met weer 2 MEIDEN erbij!! En dat de echo's helemaal goed waren natuurlijk, super!

@Ooitmamavan3: ook gefeliciteerd met je goede echo en de mooie foto's die jullie nu toch nog hebben.

@Doglover: wat goed dat je bij de ha bent langs geweest en dat je een doorverwijzing hebt gekregen. Wel heel vervelend natuurlijk, een prenatale depressie, maar hopelijk ben je nu dan in goede handen.

@hier gaat het ff ook helemaal niet lekker. Ik wilde nu eindelijk (na ruim 2 weken vakantie van de dokter) met de ha afspreken, blijkt ie minder te zijn gaan werken, dus wordt het pas volgende dinsdag. Kon wel bij de andere dokter terecht, maar die vind ik eigenlijk helemaal niks. Wel erg balen, want ben vandaag bij de mensendieck zelfs flauwgevallen. Was net op tijd zelf bij de grond gelukkig, maar tot 2x toe kon ik de oefening niet doen en moest ik echt gaan liggen omdat het helemaal zwart werd voor mijn ogen. :(
    En dan morgen voor het werk een conferentie, waarbij ik in de stand moet staan en bij workshops moet zitten... Ga mijn baas wel ff vragen of er een stoel in de stand is,want lang staan gaat mij niet lukken.

Gelukkig schijnt het zonnetje wel lekker! Hoop dat een vriendin van mij nog tijd heeft om te lunchen vanmiddag, zou gezellig zijn!

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ doglover: goed dat je naar de huisarts bent gegaan... Ik hoop voor je dat er snel weer een zonnetje gaat schijnen!

@ gwn: flauwvallen is wel een bekend verschijnsel van een zwangerschap. Wel goed dat je er even naar laat kijken want misschien heb je ook bloedarmoede of iets dergelijks.

@ ooitmamavan3: wat fijn dat alles goed is met de kleine uk :)

Weet 1 van jullie hoe hoog je bed moet zijn voor de vk en kraamverzorgster? Wij hebben namelijk een boxspring die bijna 65cm hoog is en ik zie het echt niet zitten om voor een paar cm klossen te moeten gaan regelen. Bovendien staat het bed dan achterlijk hoog en dat lijkt me absoluut niet prettig. Ik weiger dus eigenlijk en vraag me af of de kraamverzorgster met een meetlat bij mn bed gaat staan ;)

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hoi hoi,

Nou ik ben er ook weer eens. Ik heb een paar gebroken nachten gehad en was niet echt in de mood.
    Nu is zoonlief naar het kdv n heb ik even alle tijd :D
    Vanmorgen om 7.45 zijn ook onze nieuwe banken gebracht. Het staat heel mooi en ben helemaal bij:D

@skajuh, wat belachelijk zeg dat je gene ijzertabletten krijgt. Wat fijn dat je man de kleine heeft gevoeld.
    @gwn, de misselijkheid van mijn moeder gaat gelukkig redelijk nu. Na elke kuur mag ze 3 wkn later met een nieuwe beginnen als het bloed goed is. Ze krijgt max 4 kuren. Na ongeveer 2 kuren zou er toch eigenlijk al wel wat resultaat moeten zijn. Heb je lekker genoten in Friesland? Wat balen van je ha. Ik snap dat je liever naar hem gaat, zou ik ook hebben, maar misschien kan die ander je ook goed helpen? Dinsdag is dan nog wel lang. Sterkte vandaag.
    @salke, welkom en gefeliciteerd.
    @athina, volgens mij zag ik jou soort bed in een blad staan. Als dat hem is, echt supergaaf!
    @doglover, he jammer dat je je zo voelt. Die hormonen ook he :( Toen ik bij de vorige zw wat neerslachtiger was rade mijn vk me aan om vit b complex te slikken. Dat hielp wel.
    @incognito, Hoe is het nu met je?? Ik ben het met Yukl eens ,er zullen idd mensen zijn die over een tijdje al niks meer zeggen ,omdat ze niet weten wat ze moeten zeggen. Jij die er voor haar/hun is ,dat zal ze enorm waarderen. Toen mijn broer verongelukte vond ik dat ook zo prettig ,want idd sommige mensen weten niks te zeggen en mijn naaste vriendinnen waren er voor mij. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!!
    @yukl, jemig balen dat de buren zo klagen. Is het asiel anders echt geen optie? Hoe gaat het met slapen? Leuk dat jullie eruit zijn met de naam!
    @margot, succes met de 20 wkn echo morgen. Bij Mason voelde ik het met 21 wkn voor het eerst.
    @ooitmamaan3 , fijn da de 20 wkn echo goed was!!
    2silly, welkom en gefeliciteerd.
    @amaryllis, gefeliciteerd met jullie meisje!!
    @gusam, gefeliciteerd met jullie meisje!!
    @regenboogje, fijn datje echo goed was!

5. wonderteam

@yukl, een collega van mij had destijds ook een boxpring en daar hoefde geen klossen onder.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hm dan hoop ik dat dat hier ook niet hoeft! Zou wel relaxed zijn... Bovendien komt de hangwieg waarschijnlijk boven ons bed aan het voeteneinde te hangen dus dan is een hoogte van bijna 1 meter ook niet mogelijk (inclusief de klossen dus) ;)

Hier gaat het met slapen redelijk. Hij slaapt al een tijdje door dus dat is fijn, alleen is ie wel nog steeds om kwart voor 6 wakker. Maar dat is nog altijd beter dan kwart over 5... Alleen gisteravond was ie volledig uit zijn hum. Hij heeft wel een uur lang gehuild :( Ik kreeg hem wel getroost, maar steeds als ik wegliep begon ie weer opnieuw. Ik denk dat dat komt doordat ie gister de hele dag buiten heeft gespeeld op het KDV. Dat is nieuw voor hem.
    Hoe gaat het met jouw zoonlief? En hoe gaat het met je moeder? Heeft ze nog erg last gehad van de chemo? En wanneer is de volgende?

7. wonderteam

@ yukl, ja dan wordt het idd erg hoog. Denk dat ze er niet moeilijk over doen. Fijn dat het slapen bij jullie ook wat beter gaat :D Hier is Mason sinds de laatste 4dgn 's nachts er onrustig en huilerig. Denk dat hij toch wat druk in zijn hoofd is. Wel wordt hij dan gelukkig pas rond 7.00 wakker :D
    Met mijn moeder gaat het aardig. De misselijkheid is met de medicijnen goed onder controle te houden. Ze moet 31 mei terug bij de longarts komen, dan kijken ze of het iets heeft gedaan en aan de hand van haar bloed mag ze dan de volgende dag met ene nieuwe kuur beginnen.

8. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Salke: volgens mij ben ik je nog vergeten: welkom en van harte gefeliciteerd natuurlijk!

@Yukl: ik heb ook idd bloedarmoede, maar niet heel erg. Ik slik daar wel al pillen voor, maar dat helpt kennelijk niet echt, iig niet tegen de vermoeidheid & de duizelingen.

@Tessa: het punt is juist dat ik nog nooit het gevoel heb gehad door die andere arts goed geholpen te zijn. Bovendien heeft mijn eigen arts ook de hele hernia e.d. meegemaakt, dus voelt het dan ook logischer dat hij me nu ook weer ziet, ipv iemand die de geschiedenis alleen van een papiertje weet... maar ja. Daarnaast vind ik die ander ook gewoon niet aardig eigenlijk.

9. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Amaryllis en Gusam GEFELICITEERD MET JULLIE DAMES

Nu zijn de meiden weer in de meerderheid hihi.

Ik zal straks even naar de winkel ( of stuur m`n man ff ) om dat homeopatische middel te halen. Wie niet waagt die niet wint toch.

Hier verder weinig nieuws, behalve JEEJ ik zit op de 20 weken :D
    Volgende week 20-weken echo.

Liefs

10. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    oh meid wat zwaar..
    Ik zou niet weten wat je kan doen, anders dan er voor ze zijn..

Heel veel sterkte.. *knuffel*

11. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Yukl: op de ene site zie ik 80 cm als hoogte staan, op een andere (die van onze kraamzorg) 70 cm... Ik heb geen idee hoe moeilijk ze doen. Heb wel ook gelezen dat je er anders ook een extra matras op kan leggen...

12. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    regenboogje gefeliciteerd met je echo!

13. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    hey meid dat is niet niks, balen zeg!
    Sterkte ermee en heel goed dat je bent gaan praten!

14. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Hulpmiddelen tijdens en na de bevalling
    •Bedverhogers
    Tijdens de bevalling en kraamzorg moet de hoogte van het bed gemeten vanaf de grond minimaal 60cm zijn. Voor het lenen van bedverhogers, maar ook voor een bedzeil en een ondersteek, kunt u terecht bij uw kruisvereniging.

Volgens mij zit je dus gewoon goed;)

(van de site van kringapotheek)

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    hm op anders sites staat weer 70 en 80 cm..
    Anders ja kraamverzorgende instantie of vk even bellen?

16. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    trouwens..we zijn gister bij de vk geweest en ze kon het gewoon al ZIEN bewegen! De beeb was heel erg druk, we hoorden het hartje steeds maar heel eventjes want dan was hij of zij al weer weggestuiterd!
    En mannetje voelt het ook al een paar dagen!:D Dat vindt ik echt zo geweldig, om het samen te beleven!
    Was goed gegroeid en bloeddruk was ook goed dus:D
    Ook weer een buikfoto gemaakt vanmorgen, zal m zo ff plaatsen in mijn album. Is wel wat gegroeid, heb van de week dan ook mijn eerste positiebroek weer gekocht:)

Ze voelde trouwens een lange, smalle baarmoeder en voorspelde dat ik mijn taille deze keer zou behouden gedurende de zwangerschap, jippie!

17. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    paloe sterkte meid!!

Onze boxpring is ook 70 cm vind t nu al hoog. Ga gewoon aan de vk vragen, die moet tenslotte de bevalling doen. Als zij t prima vind dan ik ook. Bed verschonen doet mn man dan zelf wel en naar mn jeweetwel kijken 1 x per dag kan ook wel 10 cm lager.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hm ja ik kwam dus ook verschillende richtlijnen tegen. Maar als bij de 1 60cm goed is, denk ik niet dat ik mn bed ga verhogen als die van mij toevallig 80cm eist. Volgens mij zijn die klossen zo'n 30cm hoog dus dan komt ons bed op bijna 95cm uit! Dat is echt enorm...
    Ik ga ze eens even mailen.

En ik wacht op je buikfoto :D Gaaf dat ze het al zag bewegen! Ik denk soms ook dat ik dat voel (dat mn buik als een golfslagbad beweegt zeg maar), maar het lijkt dan ook een beetje op een harde buik. Ik voel sowieso alleen nog maar twijfeldingetjes.

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Op de website van mijn kraambureau staat 70cm. Daar was ik al bang voor, zucht.

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha :D

Deel Deze Pagina