Oktober 2010 mama's DEEL 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kwebbelsnoes, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Slingding: oh, wat fijn dat je naar huis mag meis! En natuurlijk blijven we je steunen, want ik weet uit ervaring dat het eigenlijk best vreselijk is om zoveel bedrust te moeten houden, al is het natuurlijk voor een goed doel. Als het goed gaat en allemaal rustig blijft, mag je dan wel weer rustig je leven oppakken? Veel succes! (en goed idee, dat bed beneden!)

@Skatjuh: waar het door komt weet ik niet. Een vriendin van mij kreeg wel eens een soortgelijke reactie op een nieuw merk pil wat ze haar voorgeschreven hadden, dus een allergische reactie oid zou het ook kunnen zijn denk ik? Ik kan me voorstellen dat je het geen fijn gezicht vindt, maar ik heb wel mensen met ergere pigment-aandoeningen in bikini gezien en tja...ik zelf vind dat niet storend of lelijk ofzo, je kan er weinig aan doen.

2. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

nou ik ben eruit hoor. Het is een schimmel. Ben net bij de HA geweest want ze wouden het bekijken. Zelfs het grote boek der schimmels moest tevoorschijn getrokken worden omdat ze t niet wisten hihi.

Ik ben n mysterieus mens haha :p

Liefs

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ach ja, dat scheelt weer smeren met zonnebrand! :D Maar je moet waarschijnlijk wel aan de gang met een ander smeerseltjes, da's dan weer jammer. Fijn dat je nu weet wat het is!

4. Gusam

Gusam Niet meer actief

Ben ik de enige die haar eigen rug nooit bekijkt?
    En ik heb ook niemand die dat kan doen voor me, ja mijn dochtertje en mijn hond maar die kunnen me niets vertellen.
    Skatje fijn dat je nu weet wat je hebt, dan kunnen ze er iets aan doen (neem ik aan).

XXX gusam

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ gusam: heb je geen partner dan? :)

@ skatjuh: heb je er wat voor gekregen? Hopelijk is het snel weg! heb je er geen last van?

@ slingding: wat fijn dat je naar huis mag! Ik hoop voor je dat het vanaf nu rustig blijft! Kom hier je angsten en frustraties maar spuien hoor als je er behoefte aan hebt :)

Pff hier vanmiddag een kleine ruzie gehad met de buurvrouw :( Ik kwam haar tegen in de gang en ze begon weer een heel verhaal over het geblaf van onze hond (terwijl ze zondag nog aan de deur is geweest). Zelfs nadat ik haar had gezegd dat we hem inmiddels op de wachtlijst van een asiel hebben staan omdat het herplaatsen niet wil vlotten. Op een gegeven moment knapte er iets in mij en werd ik vervolgens boos op haar. Ik was het ZO zat. Ze voerde ook helemaal geen conversatie, ze zat alleen maar te zeuren en luisterde niet naar mij. Bovendien, wat wil ze nou?! We hebben hem nu zelfs op de wachtlijst van een asiel staan notabene! Ze bleef maar zeggen of we hem niet mee kunnen nemen, maar NEE dat gaat niet. Op de universiteit mogen geen honden komen. Bovendien, we zijn 's avonds altijd thuis en overdags de laatste tijd ook ontzettend vaak. Ik kan gewoon niet meer thuis zijn dan dit.

Sorry voor mijn gezeur ;) Maar het zat me echt zo ontzettend hoog. Ik liep ook echt met tranen in mn ogen weg. Gelukkig heb ik die tranen kunnen ophouden toen zij er nog bij stond ;)

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl, wat vervelend zeg van je buurvrouw! Groot gelijk dat je even boos bent geworden hoor, misschien dat dan jullie kant van het verhaal ook eens duidelijk wordt bij haar. Jullie hebben jullie hond zelfs al op een wachtlijst gezet!

Skatjuh, hopelijk heb je er iets tegen gekregen en gaat het snel werken.

Vanmiddag het laatste uur met m'n leerlingen bij het zwembad geweest, heb toch maar even goed gesmeerd tegen de zon! Maar wat een heerlijk weer, ik geniet er echt van.
    Vanavond zijn we begonnen met het oververhuizen van spullen van het oude scoutinggebouw naar het nieuwe, maar ik ben maar heel voorzichtig geweest met sjouwen, geen zware dingen enzo. (m'n zusje was er ook bij, ze let goed op me :))
    Verder gaan we zondag lekker met m'n ouders mee varen! Heerlijk weer, lekker een dagje op de boot.

Voelen jullie je kleine regelmatig? Ik merk dat ik soms 4 à 5 keer bewust een trap voel, maar op sommige dagen (zoals vandaag) weer heel weinig. Dan maak ik me meteen druk, maar ik denk dat ik gewoon nog niet zo goed weet en kan verklaren welke gevoelens de kleine veroorzaakt en dat ik meer voel, dan ik me er bewust van ben. (snappen jullie het nog? :D)

Fijn lang weekend allemaal!

7. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Chikai: hier is het de ene keer ook meer dan de andere hoor. En ik voel haar nog steeds niet heel sterk. Het is wel steeds duidelijker geworden, maar het blijven een beetje 'plopjes', geen harde trap ofzo.

Wat ik me dan weer afvroeg: met 20 weken ligt je bm meestal ong. tot je navel, toch? Maar hoe hard gaat ie daarna nog naar boven eigenlijk? Ik heb het gevoel dat ie al een paar weken niet meer verder naar boven gegroeid is nl, kan dat kloppen?

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    de plopjes zijn hier overgegaan in schopjes. Best grappig, ik voel ze duidelijk en vooral als ik gegeten heb meld ie zich. Eigenlijk wel dagelijks

Ik had vanmorgen en harde buik en voelde dus duidelijk de bm net onder de navel zitten.
    Wel heel raar aan de rechterkant was t zacht en links hard, dus net of mn bm niet in het midden lag

9. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Tessa, behang trekken doe ik weer als het weer minder is :D Volgend week word het weer minder, dus dan ga ik weer bezig. Wat voor fiets heb je gekocht?

Gusam, wat een mooie duidelijke echo!! En je krijgt al een mooie buik

Anthina, Lief is idd heel leuk, al vind ik het voor meisjes veel leuker dan voor jongens. Maar die prijzen die ze normaal vragen, das mij echt teveel van het goede!

Kwebbelsnoes, ook al zo'n mooie echo meegekregen! En ook al een mooie buik zeg!

Slingding, gelukkig dat je weer naar huis mocht. Fijn om dan een bed in de woonkamer te plaatsen zodat je niet geisoleerd leeft. Maar bedrust is niet niks zeg! Sterkte ermee!

Skatjuh, volgens mij kun je dat idd krijgen ja. Aan je foto te zien lijkt het idd op pigmentvlekken, maar ik weet niet hoe een zwangerschapsmasker er precies uitziet :)
    Oh ik lees nu dat het een schimmel is, wow, wist niet eens dat er zulke schimmels bestonden! Gelukkig dat je nu weet wat het is

Yukl, wat een kloten situatie zo zeg! En van je buurvrouw niet echt redelijk, je weet wel dat je hond blaft, dat hoeft ze niet dagelijks te herhalen lijkt me!! Kan me voorstellen dat je je daar aan ergert, en een klaagzang aanhoren zou ik ook niet goed tegen kunnen! Misschien kan zij op de hond passen als jullie niet thuis zijn en zij wel :D Heeft ze er ook geen last meer van!!

Chikai, vanaf 28 weken moet je je kindje iedere dag een keer voelen, maar kan me je ongerustheid wel voorstellen. Hier nog geen duidelijke trappen gevoeld, ben bang dat mijn placenta deze keer ook weer voorligt.

Gwn, ik weet niet helemaal tot hoever je baarmoeder groeit, zal het even voor je nakijken van mijn zwangerschap van Thijmen.

10. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Gwn, met Thijmen zijn zwangerschap was hij met de laatste controle (38 weken) 3 tot 4 vingers boven mijn navel :D

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

yukl lekker laten zeuren ze moet niet aan de gang blijven natuurlijk niet leuk

hier gaat alles goed tato is klaar
    en is erg mooi geworden
    morgen proberen foto te maken van de namen en dan van de week van mijn rug hi hi

12. Gusam

Gusam Niet meer actief

@yukl, ik ben een BAM moeder, en heb geen partner.
    (B=bewust A=alleenstaande M= moeder).

XXX Gusam

13. mv3hartendiefjes

ik vind dat echt erg knap hoor
    dat je het zo maar effe doet
    super petje af:D:D

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: oh heerlijk om naar het zwembad te gaan. Dat deden wij vroeger ook altijd toen ik nog op de basisschool zat :D Super leuk ;)

@ gwn: ik heb geen idee, ik voel mn baarmoeder niet zo goed en probeer het eigenlijk ook niet eens te voelen ;)

@ plopjes: jaaa ik voel ze nu ook heel vaak! :) De laatste dagen ook regelmatig op een dag. Manlief helaas nog niet, wel al een aantal keer geprobeerd. Maar dat zal niet lang meer duren denk ik.

@ domino: haha dat zei manlief ook al :D Ze opperde namelijk ook of we niet iemand kunnen vinden die overdags op hem past, maar dat is helemaal niet zo makkelijk. Dus manlief zei al 'nou, dan doet zij dat toch?' :p

@ mamamanuela: ben benieuwd naar de foto!!

@ gusam: ah vandaar :D Ik ken het fenomeen BAM moeders wel :) Ik ben wel benieuwd naar je verhaal, maar als je er niets over kwijt wil dan snap ik dat :) Waarom heb je ervoor gekozen bijvoorbeeld? En hoe heb je dat met het donorschap geregeld?

Zo straks gaat manlief weg en zoonlief, hond en ik ook :) Zoonlief bezorgt me de hele tijd een hartverzwakking omdat ie allerlei kunsten uithaalt op z'n stoel en tafel, pfff! Het is een wonder dat ie zich nog niet heeft verwond :p

15. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hey dames,

ik heb niks voor mijn rug gekregen. soms geven ze iets voor de jeuk maar dat heb ik niet. Ik heb helemaal nergens last van.
    Als het over een paar weken nog niet weg is dan hebben ze wel een zalf wat ik kan proberen maar in principe zou het vanzelf weg moeten gaan.

@ gusam, respect hoor meis. En ik lep gewoon langs een spiegel en keek toevallig ( het zit ook aan de zijkant van mijn rug dus dan zie je het wel )

@ bm, ik heb gister zelf even gevoeld en het zat ongeveer een vinger boven m`n navel. Bij mij is het aan allebei de kanten altijd nog zacht met een harde buik. Alsof het echt precies in het midden zit.

Liefs

16. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Nou godallemachtig.

Kom ik gisteren bij de verloskundige, word me dus verteld dat ik 18 weken en 3 dagen (nu dus 4 dagen) zwanger ben.

Ik zeg weer zo: Neehee, want volgens de termijn echo was ik toch echt 3 dagen korter zwanger!

Zij: Ja dat klopt, maar als het niet meer dan 7 dagen verscheeld dan houden wij gewoon de eerste datum aan, vanaf je laatste menstruatie, dus je uitgerekende datum blijft 18 oktober en niet 22 oktober. Op basis daarvan worden ook de echo's gemaakt en ga je evt. overtijd.

DUUUS. Raar systeem. Mijn man had ookal zoiets van.. Ja maar die echo is gemaakt op basis van haar lengte en alles. Dus dat vertrouw ik eigenlijk meer dan een willekeurige datum.

Wou dit even delen.. lol sorry meiden :D... Nog 2 weken en dan de 20weken echo.. Moet eerlijk zeggen dat ik toch wel een tikkeltje zenuwachtig ben..

Nou liefs en iedereen lekker genieten van het mooie weer buiten!! ;) xxx

17. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    iris zo raar is t bij mn dochter ook gelopen. Ik zei zelf dat ik 14aug uitgerekend zou zijn, vk en een heel rekensysteem zei 27 aug.
    Ze is 19 aug geboren, dus volgens mijn brekening 5 dagen overtijd. Volgens de vk geboren dus met 38.5weken.
    Ze was 52 cm en 4020 gram en had geen smeer. Ook was ze oersterk enz, dus ook de kraam zei dat mijn eigen datum de goeie was.
    Gewoon je eigen gevoel volgen

18. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Iris: Ze houden de datum van je laatste menstruatie aan, ipv je termijnecho? Dat vind ik wel vreemd ja! Bij ons hebben ze gezegd dat als er bij VOLGENDE echo's een verschil van minder dan een week is, ze het meestal niet aanpassen... Als ze bij mij de datum van de laatste menstruatie aanhouden kom ik op 2 weken eerder uit, maar ja, dat is dan weer wel meer dan een week verschil natuurlijk ;). Je vraagt je alleen af... waar is die termijnecho dan voor? :p

@bm: kennelijk hoeft ie niet zo hoog te komen dus, als ie bij 38 weken maar ong. 4 vingers boven de navel was. Gelukkig maar :).

Wat ik nog vergeten was: manlief heeft de kleine ook gevoeld! Woensdagavond in bed even zijn hand erop gelegd, en het was niet heel duidelijk, maar toen hij omschreef dat ie zeg maar een 'kloppende spier' voelde, maar dan niet regelmatig, ging ik er vanuit dat ie het idd goed gevoeld had :).

Hier gaat het vandaag gelukkig wat beter! Niet meer zo heel duizelig, we hebben zelfs nog even gezellig samen bij een meertje in de zon gelegen! Ga nu van dit gevoel gebruik maken om even, heel rustig, wat op te ruimen in huis.

19. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    @ Gwn: Ja precies, dat dachten wij dus ook.. Waar is die termijn echo dan voor. Persoonlijk heb ik nu eigenlijk iets van.. Ik zie wel wanneer ze komt hoor hahaha :p 3 dagen verschil maakt ook niet echt veel meer uit.

Erg gaaf trouwens dat je man jullie kindje nu kan voelen!!.. Nog even geduld hier haha. (Placenta zit ook heel leuk aan de bovenkant.) Geniet maar lekker van jullie meis!

Wou nog even er bij gooien dat ik baal als een stekker.. :( We gaan verhuizen. Dat is natuurlijk hartstikke fijn, want nu wonen we in een 2kamer flatje. veel te klein en bijna niet te doen.

We hebben nu een pracht van een huis gekocht onder voorbehoud. 4kamers, vrijwel kant-en-klaar dus geen verbouwingen nodig op een likje verf na, benedenwoning met een zalige tuin en gewoon een lekker droomhuisje :D

Alleen kunnen we er pas over 3 maanden in en word het dus verven en kinderkamer in elkaar zetten wanneer ik zo'n dik 7,5 maand ben ;) Hopen dat het allemaal gaat lukken.

Nou liefs! xxxx

20. mv3hartendiefjes

hi hi hier is het ook maar bij mij is de cyclus heel apart dus wij kunnen nooit van de goede datum uit gaan zelf
    ik dacht eerst 4 okt en de gyn ook zo was het ook eerst
    nu is het dus 26 september geworden en 8 dagen eerder uitgeteld ik vind het niet erg hoor haha
    maar ach we zien wel hi hi:)

Deel Deze Pagina