Oktober 2010 mama's DEEL 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kwebbelsnoes, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wauw, dat is echt al hoog inderdaad! Ik voel de kleine alleen nog maar heel laag zitten, echt onderin mn buik.

@ heppie: hoe hoog is je bloeddruk? Kan me voorstellen dat je het jammer vindt om niet bij een vk te lopen, maar de gezondheid gaat inderdaad voor.

2. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Goeiemorgen,

Ik dacht dat het vandaag zondag was.... Waar is dan de ZON!!????
    @ Heppie: Ik stuur je ff PB..
    Met mij gaat het redelijk lekker, gister lekker samen met mijn vriend de stad in geweest, vanalles en nogwat gekocht, maar niets voor de baby... Vanochtend was ik dus pas om 9 uur wakker, wat voor mij vrij bijzonder is. Ik ben ook nogsteeds heel ontspannen en redelijk positief ingesteld... ga straks als een dolle verder aan mijn kaartjes anders ga ik het niet redden, moet er nog een heleboel doen.
    Tot zover,
    Groetjes,
    Elleke

3. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Yukl, mijn bloeddruk is 150/90, dat is dus nét te hoog om nog bij de vk te blijven zeggen ze. Het is iets dat in de familie voorkomt en wat ik dus ook al langer heb, nooit last van gehad overigens. De gyn is erg voorzichtig, ik heb nu medicatie maar helaas last van bijwerkingen zoals sufheid en duizeligheid en ik mocht de eerste week geen autorijden. Ik heb me daarom (en vanwege de sufheid en omdat ik rustiger aan moet doen) ziek gemeld van mijn werk. Maandag ga ik het weer voorzichtig proberen.
    Kortom: mijn leventje is even flink op zijn kop gegooid vanwege die hoge bloeddruk. Moest ook afscheid nemen van die lieve verloskundigen en kreeg daarvoor in de plaats een onervaren arts-assistent gyn, dat was wel even slikken hoor. Volgende keer heb ik een echte (vrouwelijke) gyn, ik hoop dat dat wel beter voelt.

Elleke, ik heb je een PB terug gestuurd. Wat ben je voor kaartjes aan het schrijven?
    Ik koop ook nog niet zo veel voor de baby, sta maar te dralen voor de schappen van de Hema en dan denk ik: ach, dat kan later ook nog wel. Ik wil bij de 20-weken echo graag weten wat het wordt en hopelijk wordt het dan wat makkelijker om gericht dingetjes te kopen enzo, want ik denk wel dat het handig is om niet tot het laatste moment te wachten ;). Wat is bij jou de reden dat je nog niets koopt?

4. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Ik ben kaartjes aan het borduren, houdt daarmee een traditie in stand die mijn moeder bij mij en mijn broer is begonnen. Een enorm karwei, maar wel echt iets van mijzelf.... Moet er nog 55!!!!! Ik krijg wel hulp van mijn moeder als ik het niet af ga krijgen hoor....
    Ik heb nog geen zin om dingen te kopen, heb nog niet echt een goed gevoel bij de baby, maar dat heeft ook te maken met wat er hier allemaal gebeurt in huis. Na mijn bezoekje aan een paragnost gaat het wel wat beter, maar nogsteeds geen koopdrang.... komt nog wel denk ik en anders komt er gewoon het hoognodige en dan zien we daarna wel verder...
    Groetjes,
    Elleke

5. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Yukl hoe gaat het met je scriptie? ik ben gister uit mijn 'er komt niets uit' dal geklommen en ben nu eindelijk op dreef:)
    Succes vandaag!

6. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen meiden!

@Doglover: fijn dat de paragnost toch wel wat geholpen heeft. En ik vind het al heel wat dat je wel zo met die kaartjes bezig bent hoor, mooie traditie!

@heppie: kan me voorstellen dat het jammer is om overgedragen te worden, zeker als je dan ook een onervaren iemand krijgt. Tja, helaas moeten ze het allemaal een keer leren he? Maar ik snap je wel. Ik hoop dat ie niet nog gaat stijgen (die bloeddruk dan)!

@Hier: ik begin me een beetje zorgen te maken en vraag me af of dat terecht is. Ik kom altijd al best makkelijk aan, en nu ik 'eindelijk' succesvol zwanger was dacht ik 'ach, dan eet ik ook gewoon waar ik trek in heb'. Ook gezond hoor, maar ongezonde tussendoortjes sla ik ook moeilijk af. Zo was ik dus al 8 kg aangekomen. Maarrrrr... nu ben ik in iets meer dan een week ruim een kg afgevallen.
    Ik ben uiteraard niet aan het lijnen ofzo, maar ik heb zulke darmkrampen dat mijn eten er altijd heel snel weer uitkomt. Nu ben ik dus bang dat de kleine dan misschien ook niet voldoende voedingsstoffen krijgt? En zou het misschien kunnen dat dit samenhangt met de duizeligheid die ik nog steeds best erg heb? Uiteraard ga ik morgen de vk ook weer even bellen, maar vroeg me af of jullie ideeën hebben..

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja ik ben ook goed bezig! Ik heb hem een soort van af. Ik heb alleen her en der nog wat vraagtekens staan bij stukjes waar ik nog naar wil kijken :) Dus dat ga ik zo even doen als zoonlief op bed ligt. Oeh wel heerlijk hoor dat ik zo ver ben! Jij ook succes!

@ gwn: je kleine komt echt niet zomaar iets te kort. Er zijn vrouwen die wekenlang afvallen en over het algemeen hele gezonde kinderen baren ;) Bovendien, ook als zwangere vrouw kun je nou eenmaal ziek worden en dan lukt eten vaak ook niet zo. Nog nooit gehoord dat dat gevaarlijk is.

@ heppie: dat is inderdaad wel een hoge bloeddruk! Jammer dat je eerste bezoek zo tegenviel :( Hopelijk gaat dat straks beter! Wilde je trouwens al in het ziekenhuis bevallen of is dat nog een domper? Want een thuisbevalling kan nu niet meer toch?

@ doglover: oh wat heerlijk dat je zelf de kaartjes borduurt. Dat lijkt me een heerlijke klus om te doen en ook nog eens erg persoonlijk :)

8. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Gwn, ik heb ook begrepen dat de baby alle voedingsstoffen krijgt die het nodig heeft in tijden van schaarste, je zult zelf de eerste zijn die er last van heeft (lees: afvallen).

Doglover, leuk zeg, zelf geborduurde kaartjes, maar inderdaad een enorme klus zeg :$ Ik begrijp dat je je niet zo lekker voelt nu, maar kun je je wel zetten tot het borduren dan? Het kan ook een fijne afleiding zijn lijkt me. Ik hou ook erg van handwerken en kan daarmee mijn hoofd ook altijd lekker leegmaken, als je kruissteekjes moet tellen kun je ondertussen niet piekeren ofzo ;)

Yukl, ik wist nog niet of ik in het ziekenhuis of thuis wilde bevallen. Nu hoef ik die beslissing niet meer te maken, want mag inderdaad niet meer thuis bevallen. Ergens vind ik het ook wel makkelijk dat ik niet meer hoef te beslissen :) En groot voordeel hier is dat ze luxe kraamsuites hebben, met keukentje en eigen douche/toilet en extra bed voor Heppieman die mag dus de hele tijd blijven, ook na de bevalling (moet nog 24 uur blijven ter observatie). De grootste domper is gewoon dat het niet helemaal goed gaat, ik wil het gewoon zo graag helemaal zelf kunnen en dat lukt dus niet :(

9. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hey meiden.

alles goed met iedereen?

Behalve een hoge bloeddruk, wat niet fijn is, balen meis.

Ik had gehoopt al wat te horen van manuela. Hoop zo dat ze goed nieuws hebben gekregen met de vwp.

Liefs

10. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl; gelukkig zijn niet alle klassen rotklassen! Dit is eigenlijk de eerste groep in 7 jaar tijd waar ik dit mee heb... Gelukkig maar, anders had ik me allang laten omscholen! :)
    Fijn dat het met jullie scripties e.d. goed gaat! Mijn studie ligt even een beetje stil, omdat ik nu ook weer fulltime werk, maar gelukkig heb ik straks tijd zat om nog wat opdrachten en verslagen af te maken.
    O ja, straks zet ik nog 2 foto's in m'n album, eentje van mijn superfijne buikband en de andere van mijn buikje van nu.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Aaaaaah, mn bachelorthese is de deur uit! Yeah! Nu hopen dat ze weinig aan te merken heeft en ik dus weinig hoef te veranderen ;) Woensdag de bespreking!

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wat lekker Yukl!!!! Gefeliciteerd, geniet er eventjes lekker van! :)

Oh ik ben alweer op de helft vandaag! Wat vliegt de tijd! :D Ik heb haar gisteren voor het eerst overduidelijk voelen schoppen, eerder voelde ik al wel wat gerommel maar nu was het echt een keiharde schop! Ik schrok er gewoon van, haha :p

13. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    heerlijk! gefelciteerd! ik blijf nog even beunen;)

14. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    superveel succes woensdag!

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Succes ermee ;) Straks heb jij ook even een opluchtingsmomentje/adem pauze.

@ amaryllis: ooh wat heerlijk dat je zo'n duidelijke schop voelde! Leuk is dat he :D Wat ook zo leuk is als je straks echt een hiel ziet hihi. Weet eigenlijk niet meer vanaf wanneer ik dat kon zien.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jaaa, zoonlief loopt! :D Eindelijk! Hij is al bijna 17 maanden dus het werd wel eens tijd ;) Hij is altijd al van de 'ik ga iets pas doen als ik 100 procent zeker weet dat ik het kan' geweest. Hij liep al een tijdje aan de hand maar absoluut nog geen enkele stap los. En net zag ik hem stiekem (ik stond in de keuken en kwam net aanlopen) zo'n 2 meter los lopen haha :D En daarna weer! Wat een bink :D

17. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Yukl: gefeliciteerd, wat leuk!! :D

18. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    wat een trots moment is dat hè?! Zo leuk :D maak je borst maar nat, Gefeliciteerd!

19. Gusam

Gusam Niet meer actief

yukl gefeliciteerd, dat zal een mooi moment geweest zijn.

XXX Gusam

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja, dit vind ik tot nu toe de leukste en meest bijzondere ontwikkeling die hij heeft gemaakt :) Wauw, wat gaaf om te zien! En wat wordt ie al groot!

Deel Deze Pagina