Paloe, wat leer je een beetje bij je opleiding? GC, HPLC of zit ik heel verkeerd te denken nu Is je opleiding dan een beetje een mix van chemisch en medische dingen bij elkaar? Heppie, ik loop ook bij de gyn. En om eerlijk te zijn vind ik het echt bal Voel me er gewoon niet zo goed bij, het is allemaal zooooooo afstandelijk. Eigenlijk geven ze me helemaal geen informatie (ben dus heel blij dat dit mijn 2de zwangerschap is, en ik dus weet wat ik kan verwachten zo'n beetje), maar baal er gewoon enorm van. Het enige voordeel is dat ik iedere keer een echo krijg, heb er nu al 3 gehad en word aan het eind van mijn zwangerschap alleen maar meer. Doglover, wat fijn dat je je wat beter voelt. En zelf kaartjes maken, wow, mooi hoor, heb je echt iets wat orgineel is. Yukl, eindelijk alle zooi de deur uit en nu duimen dat het goed is. En zoonlief lopen, succes ermee, daar gaat je laatste beetje rust Ik vond het ook een heel bijzonder moment, die eerste stapjes alleen in de wereld Ik heb trouwens ook nog geen buddie, dus als iemand zich geroepen voelt Hier een rustig dagje gehad, zijn vanmiddag even naar een indoor speeltuin geweest, dus Thijmen heeft zich goed vermaakt. Alleen mijn poes is al een paar dagen van huis. Eigenlijk maakte ik me niet zoveel zorgen maar nu het toch de hele dag geregend heeft, ben ik wel een beetje verzorgd. Mijn vorige poes is weggelopen toen ik op het eind liep van Thijmen, en is nooit meer terug gekomen, en ben zo bang dat dit poesje ook niet terug komt Ik denk dat ze zwanger was/is, en dat ze nu dus de poesjes buiten gebaard heeft, maar heb helemaal geen verstand van poezen verder, maar vrees dat ze niet meer thuiskomt
Domino, ik hoop dat je poes weer lekker thuis komt zo is ook niets he. Gwn ik vind he prima hoor dat we buddy's worden, ik hoor de bevestiging wel van je. Vandaag weer met mijn meisje naar de kinderarts toe, ben benieuwt. XXX Gusam
Yukl, wat een topdag had jij gisteren zeg! Domino, ja artsen zijn toch anders dan verloskundigen in het contact he. Jammer is dat, dat de meeste artsen vooral naar de medische kant kijken en niet naar de gezonde menselijke kant. De arts-assistent die ik had presteerde het om mijn kind een 'klein tumortje' te noemen toen ik vroeg wat de reden was van mijn vermoeidheid :x Ik was te geschokt om daar adrem op te reageren. Domino, als echte dierenvriend schrik ik een beetje van het verhaal over je poes. Dat je vermoed dat je poes zwanger was/is en daar niets mee hebt gedaan. Mocht ze terug komen, is het misschien een idee om even met haar langs de dierenarts te gaan en je te laten informeren hoe je hier mee om moet gaan? Er zijn namelijk al genoeg zwerfkatten in Nederland (als het nestje buiten is geboren gaan die ook zwerven).
Goedemorgen Vandaag een spannende dag hier. Om 13.00 krijgt mijn moeder de uitslag of de 1e chemo überhaupt wat heeft gedaan ,of dat de de tumor verder is gegroeid. Om 17.00 hebben we de 20 wkn echo. Ook wouden manlief en ik al een tijdje een boxsprin, nou we hebben de stoute schoenen ,maar aangetrokken en er afgelopen zaterdag 1 gekocht. Zit alleen 5 wkn leerijd op @ yukl, hier ook altijd appie. Kwam er net weer achter dat ik 2 zakken groentemix in de aanbieding had gekocht en die heb ik weer over datum laten gaan. Dan is het nog duur he :S Jemig zeg dat is wel heel snel je bestelling Super dat je je these afhebt. Hopelijk vinden ze hem hartstikke goed! Waaaaauuuw wat goed van je zoon. Wat ben je dan trots he als moeder!! Hier was Mason ook 17 maand met lopen en Wat wordt het wachten dan beloond he. Geniet er lekker van @doglover, fijn dat de paragnost je goed hielp. Over het algemeen praten ze altijd in de hij-vorm. Dus denk dat dit bij hem ook het geval is. Succes met je creatieve klus @mamamanuela, lekker zeg als je de tuin straks aan kant hebt @slingding, balen zeg van de bedrust. Het is voor een goed doel en hopelijk vliegen de weken voorbij @paloe, oh ja die montego, die is ook erg mooi! Ik twijfelde heel erg tussen de montego en gazelle. Vind de kleuren van de montego ook erg leuk. Hier nog geen brief hoor @heppei, balen van die hoge bloeddruk. Wel fijn dat je onder extra controle staat. @gwn, geen zorgen maken hoor. Ook al val je af ,de baby plukt als eerste de belangrijkste voedingsstoffen bij je weg. @chikai, mooie buik al hoor! @amaryllis, leuk zeg zo'n keiharde schop. Hier is he nog steeds voornamelijk schopjes tegen mijn organen aan. @domino,oh hopelijk komt jullie het poesje snel weer terug en heeft ze nog geen nestje. Hebben jullie geen schuur buiten ofzo ,waar ze misschien kan zitten? @athina, hoe was je 20 -wkn echo????
he meiden, wat zijn jullie ervaringen met een zwangerschapscursu, of wat willen jullie gaan doen? Ik kom er maar niet uit. Ik wil eigenlijk graag alleen informatie over ademhalingstechnieken,de fases van de bevalling, maar een korte cursus kan ik nergens vinden. De meeste zijn 7 tot 10 x. hebben jullie ideeen? liefs vita
Biedt je verloskundige geen informatieavond aan? Die bespreken in ieder geval de fasen van de bevalling. En misschien dat thuiszorg wel korte cursussen aanbiedt? Geen idee... Ik heb tijdens de eerste zwangerschap een cursus mensendieck gevolgd. Inderdaad een aantal lessen, maar ik vond het super gezellig. Eerlijk gezegd vond ik die ademhalingsoefeningen helemaal niet boeiend. Ik wist toch al dat je eerst door je buik moet ademhalen en waar je naartoe moet persen etc. Maar ik vond het contact met andere zwangere vrouwen erg fijn. We wisselden iedere week verhalen uit, het was eigenlijk meer een praatgroepje Ik heb er een vriendinnetje aan over gehouden
Haha inderdaad @ tessa: succes vandaag! Ik hoop voor je dat jullie goed nieuws krijgen. Spannend... Mason was dus ook vrij laat Dan word je geduld wel op de proef gesteld inderdaad @ domino: hopelijk komt je poes nog terug Moet je d'r niet eens laten steriliseren?
hoi meiden, ik heb niet echt bijgelezen, alleen de laatste pagina... maar onze 20 weken echo was keurig . Ukkie lag precies op schema, uit de metingen kwam telkens 19w5d tevoorschijn. We hadden een erg fijne echoscopiste, die alles rustig bekeek, alles vertelde en uitlegde. En ukkie paste keurig in beeld... in tegenstelling tot bij onze dochter. Daar weet ik nog goed, dat ik de 12 weken echo, zoveel mooier vond, dan de 20 weken, maar dat was nu zéker niet het geval! Er werd flink bewogen, waardoor een paar dingen, wat later tijdens de echo bekeken werden omdat er een handje voor lag, of omdat het nét wegdraaide telkens. De placenta bleek trouwens voor te liggen. Verrassend vond ik toch wel, omdat ik sinds vorige week ukkie al voel . Maar oke, het was dus óntzettend leuk al met al. En oja.. ukkie is een meisje -ik hoef níét op roze in de lijst , omdat we het verder geheim willen houden en ik niet een toevallige voorbijganger in huis ofzo wil zien, die het gelijk opvalt zeg maar. Maar jullie mogen het wel weten hoor . hopelijk gingen en gaan de andere echo's van vandaag ook goed!
Goedemorgen allemaal @domino, ik heb ook nog geen buddy dus................ En over een cursus, wacht niet te lang hoor, mijn vk heeft me doorverwezen naar 1tje die al helemaal vol zit. GGD geeft ook curussen, daarvan zitten de 10 x lessen al vol (die ik eigenlijk moet volgen ivm eerste zwangerschap) heb me nu maar aangemeld voor de korte = 5 lessen, en die begint vanavond al. Beter iets dan niets, en mijn schoonzus gaf me gisteravond ook nog een tip. Maar ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan verlopen allemaal. Hoop dat het leerzame lessen zijn, had me donderdag opgegeven maar nog geen info en factuur ontvangen dus heb net maar weer een mailtje erachteraan gestuurd of ze het me digitaal willen toesturen, zodat ik niet ergens naartoe ga waar ik niet moet zijn vanavond. Ben afgelopen vrijdag met onze kat naar de DA geweest ivm veel plassen binnen en drinken. Nu blijkt dat ons beestje suikerziekte heeft, lading info meegekregen en straks ff weer gaan bellen hoe nu verder, maar was behoorlijk heftig hoor allemaal (en stressen van hoe en wat nu verder) maar gelukkig ben ik nu wel rustiger, ik zal moeten leren spuiten, mijn enige vrees is dat meneer zich niet wil laten spuiten en dan zal het einde oefening worden maar daar wil ik nog niet te veel aan denken.
gefeliciteerd Athina!! Erg leuk! Cursus, hier niet. Heb ik bij de eerste ook niet gedaan. Persoonlijk zie ik er geen meerwaarde in. Ik heb t boek "duik in je weeën" gehad, dat vond ik een super boek. Verder alles op mn gevoel gedaan en dat ging super. Vertrouw deze keer weer op de natuur en de aanwijzigingen van de vk
We leren echt van alles,(organische)chemie (dus inderdaad GC, HPLC etc) tot fysica (krachten, warmteverplaatsing etc), humane biologie, toxicologie en drugsanalyse, forensische biologie, recht, wiskunde, statistiek, Criminologie en PD (plaats delict) management en onderzoek enz... We zouden in principe aan het werk kunnen als breed experts bij advocatenkantoren en verzekeringsmaatschappijen, in laboratoriums, bij de recherche etc Wat balen van je poes! Wij hadden een kater, die is verdwenen, we weten niet of hij aangereden, weggelopen of iets anders is, dat vind ik nog steeds heel erg vervelend. We hebben een tijd daarna weer een kater gekregen, ook hij is op een gegeven moment niet thuis gekomen. Voor allebei heb ik toen ze ongeveer twee dagen weg waren posters op gewoon A4 formaat gemaakt waarop ze duidelijk te herkennen waren, met informatie, hulpvraag en onze gegevens erop. De eerste hebben we nooit gevonden, maar de tweede is terug gevonden! Hij zat een flink eind weg bij mensen om het huis, hij wilde niet meer weg en die vrouw had heel toevallig een andere route gefietst naar huis waarbij ze de poster aan een boom had zien hangen. Misschien voor jou ook een idee? Hang ze op bij fietspaden, op punten waar mensen toch al moeten stoppen, bij supermarkten op het advertentiebord etc. Ik hoop voor je dat ze terug komt!
Hey meiden, Nou, ben net weer even bij de vk langs geweest, omdat ik nog steeds heel veel duizelig ben en vanochtend wel heel snel moest gaan liggen omdat het anders vanzelf gebeurd was... Daarnaast dus de buikkrampen enzo, dus voel me wel hopeloos. Dacht dat ik dat wel telefonisch kon bespreken, maar ze hebben toch een afspraak gemaakt, dan voel je je daar toch een beetje voor joker/zeur zitten. Conclusie: andere ijzerpillen, stoppen met werken en over 2 weken herevalueren, als het dan nog zo is naar de gyn. Pffff... voel me echt een erge aansteller, want tussen de flauwtes en buikkrampen in voel ik me best ok. @Tessa: succes vandaag, hoop dat alle tests/uitslagen/etc zo goed mogelijk zijn!
wat vervelend van jullie kat! toen ik klein was hebben mijn ouders ook een paar jaar een kat met suiker gehad, het spuiten ging goed gelukkig.. Over een cursus zou ik me niet teveel zorgen maken hoor, zeker als je er wel een volgt maar die niet zo lang is Ik heb mijn eerste bevalling zonder cursus gedaan en alhoewel de vk je wel even vreemd aankijkt als ze zegt dat je moet puffen en jij haar dan vraagt hoe dat moet is het echt heel goed te doen. Je instinct neemt het toch over. Wij hebben wel zon avond bij de vk gedaan. Dat was erg fijn, omdat mr paloe daar ook heeft geleerd waar in mijn rug druk te geven bij ween. succes vanavond!
GWN, geen aansteller voelen en voor jezelf kiezen! (en e kleintje natuurlijk) Hoop dat het beter wordt en je fijn bij de vk kan blijven!
Een klein tumortje? Die vind ik wel heel erg grof, daar zou ik de volgende keer wel een opmerking over maken :x En over mijn poes, ik had niet in de gaten dat ze op het laatst liep, en vraag me dus ook af of ze al bevallen is. Ik wacht vandaag nog af en komt ze vandaag niet weer, dan ga ik morgen stappen ondernemen.
Heb net tel. contact met DA gehad, we kunnen vanavond om 18.20 uur daar terecht voor een spuitinstructie, meters adviseerde hij online te bestellen, en daarna te kijken hoe e.e.a. zal gaan lopen. Heb manlief ook gebeld en zoals het er nu naar uitziet is hij op tijd thuis vanavond en kan hij ook gezellig mee
Tessa, idd een hele spannende dag, ik ga voor je duimen. Wij hebben ook een boxspring maar onze matrassen schuiven altijd uit elkaar, heb daar nog steeds geen oplossing voor gevonden Vita, hier geen cursus, heb et eigenlijk ook niet gemist met mijn eerste bevalling Yukl, sterrliseren van mijn poes zat in de planning, maar ze heeft net een 2 maanden geleden een operatie gehad aan haar teen, die had ze namelijk verbrijzeld aan onze vlizotrap, en ze was toen zo van de kaart van de narcose dat ik dat even had opgeschoven. Athina, fijn dat je echo goed was. En een meisje, heel leuk. Ik vind het ook heel bijzonder om steeds te zien hoe die kleine in de buik groeit Rimar, zo sneu voor je kat, hopelijk wil hij wel dat je spuit. En leuk dat je mijn buddie wil zijn Lees net dat je vanavond terecht kan bij de dierenarts, succes! Paloe, wow, das zeker heel erg breed ja. Wat wil je hierna gaan doen als je geen baan kunt vinden? Zo is het met onze eerste poes ook gegaan, ze was gechipt, maar we hebben nooit meer wat van haar vernomen, en ik baal daar idd ook nog steeds van Gwn, kan me voorstellen dat je het jammer vind zo, maar echt luisteren naar je lichaam en niet doorgaan als je lichaam aangeeft dat het niet meer kan, hopelijk gaan de nieuwe ijzerpillen werken
Paloe, wow, das zeker heel erg breed ja. Wat wil je hierna gaan doen als je geen baan kunt vinden? Zo is het met onze eerste poes ook gegaan, ze was gechipt, maar we hebben nooit meer wat van haar vernomen, en ik baal daar idd ook nog steeds van Het is inderdaad heel breed, zowel een voordeel als een nadeel. Als ik geen baan kan vinden (en die hoop heb ik eigenlijk al een beetje laten varen) ga ik in februari beginnen met een master. Of ik ga de master Recherchekundige doen aan de politieacademie maar er is een sollicitatiestop op die functies en je moet aangenomen worden voor je de master gaat doen. Op het moment is het dus een beetje erg onzeker.. tip: ken je amivedi? www.amivedi.nl daar kan je je poes 'signaleren' Als er dan een melding wordt gedaan van een aangereden of gevonden poes heb je meer kans erachter te komen..