Hahaha fijn dat jullie mij ook lief vinden. Tsja ik weet niet, met die aanslag in Denemarken en het feit dat Chikai daar zit. Ik bedacht me dat me dat erg aangreep terwijl ik normaal gesproken helemaal niet zo gevoelig ben. En toen bedacht ik me dus dat ik jullie gewoon zo lief vind. @ paloe: mooie verlovingsring ook! Je zei: jullie vrij, kinderen ook vrij. Hoe deed je dat toen je nog studeerde en de zomer 2 maanden vrij was? Als wij wanneer we werken vrij zijn, dan zijn de kinderen natuurlijk ook thuis. Misschien dat ik heel af en toe wel een dagje voor mezelf neem (als manlief gewoon aan het werk is), maar dat zal niet vaak zijn (en ook zeker geen volle week). Maar 2 maanden thuis houden in de zomer vind ik echt te lang (ivm wennen op het KDV, maar ook voor mezelf eigenlijk). Wat jammer dat mr Paloe het niet heeft gered! Niets aan te doen, hopelijk volgende keer beter. Wel heftig zeg zulke verzuurde benen! Wow, wat een verjaardagen achter elkaar! Lekker getimed. @ cherryayden: hij houdt wel andere baanmogelijkheden in de gaten, maar er komt zeer weinig vrij binnen zijn vakgebied en functieniveau. Hij zegt dat gemiddeld genomen er 1 keer per 4 jaar een mogelijke functie voor hem vrij komt. Dat is natuurlijk best bizar, vandaar dat ik hem eigenlijk ook wel steunen hierin. Want straks ga ik niet meer zo ver verhuizen voor hem, als ik een baan heb en de kinderen op school zitten. Dat zie ik dan echt niet zitten. We gaan trouwens niet verhuizen naar Duitsland, maar naar Enschede. Dat vind ik op zich prima, alleen twijfel ik of er genoeg werkgelegenheid is voor mij. De voornaamste twijfel zit hem er nu in dat manlief straks 3 uur per dag zou moeten reizen (veel!), en we willen het 1 en ander uitzoeken wat financieen betreft. @ wonderteam: hoe gaat het nu met Fay? Leuk zeg dat haar eerste tandje door is! En ben benieuwd naar de website van de fiets. @ kwebbelsnoes: leuk zeg dat je eierkoeken met de kinderen bent gaan kopen en ze hebt versierd! He, ik wist helemaal niet dat jij en reina een meeting hadden! Heb ik daar nou overheen gelezen? Leuk! Jammer dat Mark zijn territorium dusdanig wilde bewaken dat hij jullie het huis uit heeft gekeken hihi (grapje reina ) @ knijn: leuk dat je een paar dingetjes voor Maud hebt weten te scoren! Ik weet precies wat je bedoelt met de wind. Pelle had dat als ukje ook, maar nu niet meer geloof ik. Mijn man ging dan altijd in zijn gezicht blazen en dan hield hij zijn adem in, hihi. @ reina: hahahaha, dat was stinken dan Bleh! Lastig dat je het nu meer alleen moet doen, hopelijk komt je vriend snel weer beter in zijn vel te zitten. Wel fijn dat jij je nu beter voelt zodat Mark niets tekort komt! Ik moet zeggen dat ik erg heen en weer geslingerd word qua gevoel. Ik vond eerst Enschede/Duitsland heel aantrekkelijk, opeens sloeg dat om en was ik helemaal enthousiast over Weesp, en nu zit ik er echt tussenin. Mijn enthousiasme voor Enschede is dus weer groter, maar ik wil Weesp ook nog niet loslaten... @ bedje/box laag: bed van Pelle staat al een tijdje laag, sinds hij 6 maanden is ofzo. De box hebben we niet meer vanwege de verkoop van ons huis. Ik denk dat ie het ook niets meer had gevonden met het tijgeren. @ meeting: ik denk dat de datum wel snel geprikt moet worden, anders kunnen er straks weer een hoop toch niet meer (ivm afspraken die worden gemaakt enzo). @ vakantie: wij gaan ook niet weg. We gaan wel een weekend naar mn schoonmoeder in Groningen en ik ga een weekend met vriendinnen weg (een goedkoop lastminute in Nederland). We bedachten alleen dat we een probleempje hebben wat betreft het slapen bij mn schoonmoeder: volgens mij kan Tobe niet meer in het campingbedje. Maar waar moet hij dan wel slapen? We slapen altijd op een zoldertje daar, maar die heeft een opentrap die ook niet makkelijk te sluiten is. Hmzzzz. @ fietsen: dat hebben we nog niet gedaan met Pelle! Ik zou het nu wel goed vinden, maar we hebben het fietszitje even uitgeleend aan een vriend van mijn man. Zijn zus is voor 3 weken over vanuit Canada en zij hebben een dochtertje van 1. Vandaar dat fietszitje. Maar nu moeten we dus even wachten totdat we Pelle mee kunnen nemen.
@Dossier bevalling ophalen/inkijken: Misschien dat ik dat ook maar eens ga doen. Alhoewel ik maar 10 minuten in het ziekenhuis heb geperst toen Mees er eindelijk was (daarvoor al 2 uur thuis....). Ben toch wel benieuwd. @Escal: Fijn dat het meeviel met je schoonzus. Gelukkig dat ze eraan gewend is. Nog enig idee waarom ze in het begin zo raar reageerde? Balen zeg dat de bi weer terugkomt. Ga je naar de fysio? Schijnt echt goed te helpen.
@dossier bevalling: Waarom willen jullie dat eigenlijk? Ik heb hier een verslag direct mee naar huis gekregen met allerlei feitjes en dat vind ik wel voldoende. Als je opname heel heftig was kan ik het me trouwens wel voorstellen, maar ik heb zoiets, het is gebeurd en Mark ligt hier en ik ben weer ok. Als je er iets aan over hebt gehouden, kan ik het me ook wel voorstellen ja. @Yukl: Ah, ik kan me voorstellen dat je heen en weer geslingerd wordt qua gevoel. Hoe vind je het eigenlijk dat het van het werk van je man afhangt waar jullie heengaan? Dat lijkt me op zich wel raar/lastig. Was Pelle chagrijnig en nog wel nu hij kan kruipen? Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor, vind eigenlijk dat Mark ook wel mag , hij zit er zo dichtbij, hij gaat steeds vaker in kruipzit, hij schuift dan al bijna vooruit. Toch kan ik me voorstellen dat het nog een tijd gaat duren. Ach ja, geduld is een schone zaak . O en over de meeting tussen Jelmer en Mark, het huis uit kijken, ja daar kwam het eigenlijk wel op neer. Hij was erg slecht gehumeurd , hihi. Vind het ook niet zo gek als een wat groter kindje zich doet gelden op jouw plek. Ik denk dat hij het vooral wat eng vond. En als Mark iets niet leuk vind, dan zul je het weten ook
@Yukl: Kan me voorstellen dat je helemaal 'vastzit'. Ben je inmiddels er al een beetje uit? Wanneer moet je iets beslissen over het huis in Weesp? Jij bent ook lief! Oh wat jammer dat Pelle chagrijnig is. Mees was ook niet op z'n vrolijkst. Ga dan meteen denken dat er iets is (tand, oorpijn, buikpijn, beginnend verkoudheidje), maar misschien heeft ie wel gewoon zijn dag niet, net als wij wel eens! @Knijn: Klinkt als een heftige bevalling! Oh bedje naar beneden moet hier ook echt. Net als de box. Morgen echt even doen. Oh klinkt als een goede aanpak voor Maud! Hier werkt dat dus echt niet. Krijsen gaat dan gewoon door. Maar ieder kind is anders he! Wind wat bedoel je precies? Op de fiets, in de wandelwagen? Hier in ieder geval nooit gemerkt. @Paloe: Mooie verlovingsring! Wow 10 ml lactulose. Fijn dat ie daar geen last van heeft! Maar hier was dat dus echt te veel voor zijn darmpjes. Je dossier niet mogen lezen...dat slaat inderdaad echtnergens op :x @Cherry: Oh lief hoe je Aiden iedere ochtend vindt! Heb ook iPhone (van het werk ) en kan er dus ook nog echt niet mee omgaan. Vooral dat typen. @Wonderteam: Wanneer ben je jarig? Voordat ik het ga vergeten.... Beterschap, hoop dat het oppeppertje werkt! Eerste tand!! Joepie! @Kwebbel: Wat fijn dat de borstvoeding nu weer zo goed gaat! Echt lekker! En twee boterhammen 's ochtends, wow. Hier vaak maar een halve. @Reina: Fijn dat je zelf beter in je vel zit! Hihi die luieremmer. Denk alleen niet dat Mark daar last van had....of wel? @Hier: Shoppen was niet zo'n succes. Alleen nog een truitje voor mees gescored. Niets meer voor mezelf. Vond dat er echt weinig meer hing in de uitverkoop en om nu al kleren van de wintercollectie te kopen.... Niet meer naar de intocht van de vierdaagse geweest. Gewoon lekke rop de bank gehangen en boekje gelezen/tour gekeken. En lekker vroeg Mees op gaan halen. Oh we hebben vandaag een pasfoto van Mees laten maken (voor zijn identiteitskaart). Hij staat er echt een beetje zielig op.... Moet ie dan 5 jaar mee doen.
In mijn beleving was mijn bevalling ook niet echt fantastisch. Hoewel het nog reuze meevalt met andere verhalen die ik hoor/lees. Dan denk ik al snel weer; wat stel ik me dan aan? (en anderen zie je dat dan ook denken omdat hun bevalling in hun over toch veeeeeeeel erger was) Aan de andere kant, ik heb het beleefd zoals ik het beleefd heb en als dat in mijn ogen pittig is geweest, dan mag dat. Ik vind dat ik dat 'recht' wel heb. De aanpak voor Maud werkt nu goed, al weer een paar x toegepast Elke wind, maakt niet uit waar het vandaan komt. Ik weet dat het de eerste tijd een reflex is; adem inhouden als iemand je b.v. in he gezicht blaast, maar Maud blijft het houden. Als het hard waait en ik stap naar buiten krijgt ze bijna geen adem meer, best zielig eigenlijk. Maak me er verder ook geen zorgen over, vraag me alleen af of Maud dat alleen heeft. Wat jammer dat je niks hebt kunnen scoren voor jezelf! Lachen die pasfoto @Yukl; al wat wijzer? Mooi omschreven van het 'lief' stukje. Ik lees/schrijf natuurlijk nog niet zolang mee maar kan me goed voorstellen als je ook de zwangerschappen/bevalling én kids hier hebt 'gedeeld', dat je iedereen dan erg lief vind. Is toch allemaal best intiem eigenlijk, wat je deelt. @Paloe; mooie ring! Wij hebben nooit verlovingsringen gehad. Je kan zeker werk maken van je dossier, ze kunnen dat wel 'gewoon' weigeren te geven maar het is je recht dat in te zien. Waarschijnlijk als je een boze brief naar de directeur stuurt, is het al opgelost. Dat moet hij/zij toch helemaal weten. Beetje dreigen met je rechtsbijstand ofzo (of je die nou wel of niet hebt ) @Wonderteam; hoe voel je je nu? Al wat beter? Hoe staat het eigenlijk met je meelezer? Je naam is dan wel anders maar je noemt wel de namen van je kids en plaatst foto's, heeft de meelezer je niet alweer gevonden? Juuuj, een tandje!! @Reina; fijn dat jij je wat lekkerder voelt, daarnaast jammer dat je vriend wat minder zit. Maar aan de andere kant, zo lossen jullie elkaar mooi af ff met Maud bezig, ze word mopperig/moe. Ajuu!
Gooooh, wat ruuustiiiig hier! Nee hoor, lekker ervan nemen daar aan de andere kant, het is zondag! Knijn: Ja hoor, als jij je bevalling als pittig hebt ervaren dan is dat gewoon zo. Ja, je hebt wel gelijk met dat we elkaar mooi aflossen. Toch ben ik ook nog niet klaar met therapie . Zometeen ga ik even lekker twee uurtjes ´bijkomen´ in het huis van m´n vriend hebben we afgesproken, heb ik echt even behoefte aan!! Toch nog fijn als je dan twee woningen hebt Ik mis wel een aantal smiley´s hier, hebben jullie dat ook weleens, o shit m´n toetsenbord doet weer gek, ik krijg het vraagteken niet gevonden, alles staat dan ineens door elkaar. Fijne dag allemaal!!!
Dan is het zeker fijn dat je 2 woningen hebt, zou ik ook wel eens willen Ik mis heel vaak meerdere smiley's! 11 is niet genoeg om alle emoties uit te drukken W.b. raar toetsenbord; dan heb je waarschijnlijk de verkeerde landinstelling. Rechts onderin je taakbalk staat een klein toetsenbordje. Als je daarop klikt krijg je de keuze's: Verenigde Staten (internationaal) of Nederlands. Hoe gek het ook klinkt, deze moet op Verenigde Staten staan. Anders gooit je toetsenbord inderdaad alle tekens door elkaar. *pc-nerd functie uit*
POEH HE, Pelle is nog steeds stront chagrijnig. Het gaat de hele dag zo "heeeeh heeeeh heeeh heeeh". *smiley met rollende oogjes* En het is een brokkenpiloot zeg. Zo anders dan Tobe. Pelle die doet maar, gaat gewoon staan en laat zich gewoon los. En voordat je het weet staat hij los zonder dat hij het door heeft. Met alle gevolgen van dien, want hij valt dus ook heel vaak. Tobe deed dat helemaal niet, die was onwijs voorzichtig. Alles pas doen als hij zeker was dat hij het goed kon. Die viel dus ook praktisch nooit.
Hey dames! Ik weet het, verwaarloos jullie ontzettend, en ga daar nu ook geen verandering in brengen . We krijgen a.s. dinsdag onze eerste kijker via de makelaar, dus huis moet aan kant. En dat is in ons geval best een klus kan ik je vertellen! Ook nog 65-ste verjaardag van schoonmoeder vanmiddag, dus niet veel tijd om gezellig met jullie te kletsen helaas. Wel helemaal bijgelezen gelukkig. Tot snel hopelijk!
@ reina: spannend, ben benieuwd wanneer Mark gaat kruipen! En, ben je lekker bijgekomen? Dat is inderdaad wel een voordeel van 2 huizen haha. Al is het wel veel goedkoper samen in 1 huis te wonen. @ nike: we moeten aankomende week beslissen over Weesp. Jammer dat je niet geslaagd bent tijdens het shoppen! Ik ben wel benieuwd naar de pasfoto van Mees. @ knijn: is Maud nog steeds mopperig? Ben ik niet de enige met deze niet zo leuke dag? @ Duitsland/Enschede: we zijn er nog niet over uit. Manlief is nu bang dat een andere jongen inhoudelijk beter bij de functie past, ook al heeft hij tot nu toe minder gepresteerd dan hij. Bovendien heeft die jongen veel samengewerkt met de voormalige professor van deze universiteit, dus in die zin heeft hij een streep voor. Ze kennen hem en het zou me ergens niets verbazen als ze de positie eigenlijk op hem afgesteld hebben... Dat gebeurt bij de UvA ook vaak genoeg... Maar aan de andere kant: er zitten ook weer 2 vriendjes van manlief in de commissie. En in de commissie zaten met name technische nerds, terwijl die andere man een softe persoonlijkheidsonderzoeker is. Echt van dat geblabla onderzoek wat helemaal niet zo relevant lijkt. Maaaar... Duitsland staat bekend om persoonlijkheidsonderzoek en op dit moment is er niemand op die universiteit die daarnaar onderzoek doet als professor. En officieel is het ook een functie oa over persoonlijkheidsleer (en diagnostiek en individuele verschillen; daar doet mijn man meer onderzoek naar).
@Knijn ik vind het herkenbaar van dat waaien! Het is dan net of Aiden een hap neemt van die wind, mondje getuit enzo. En traantjes in zijn ogen. Ziet er wel lief uit maar ook wel weer sneu @Paloe hmm wel jammer van je man maar ook weer heel stoer dat hij volgend jaar weer een poging waagt. En wat een uber lieve opmerking van Olaf, dan smelt je toch helemaal weg
@Nike haha ben nu erg benieuwd naar die pasfoto! Gelukkig krijgt Mees het zelf allemaal nog niet mee @Yukl pff lastige situatie zitten jullie in...maar ik ben er zeker van dat de perfecte oplossing zich nog aandient. Dat gebeurt heel vaak zo. Al lijkt het nu alsof dat nooit gaat gebeuren . Oei Pelle chagrijnig...misschien een sprongetje ofzo? En dat heeeeh heeeh heeeh is heel herkenbaar. Bloedirritant vind ik dat als Aiden dat doet!
@Gwn succes met schoonmaken! Hopelijk gaat jullie huis nu verkocht worden! @Reina toch jammer dat Mark de date met Jelmer niet zo leuk vond . Speelt hij vaker met kleine kindjes? Of is hij alleen thuis steeds met jou of zijn vader? Een vriendin van mij heeft een kindje van 12 maanden en die is ook altijd thuis bij haar moeder en ziet zelden een ander kind en die reageert ook altijd precies zoals Mark op Aiden. Is natuurlijk ook weird, je bent volwassen gewend, zit er ineens iemand zoals jij aan je speelgoed, ik zou hem ook de deur uit jagen
Mja puntje bij paaltje: jullie weten gewoon niet of hij aangenomen wordt. Het is gewoon wel of niet. En dat horen jullie dus pas over een lange tijd. Tot die tijd kun je natuurlijk speculeren en je kansen inschatten maar je weet het gewoon niet! Dat is natuurlijk ook het lastige aan de hele situatie. Ga je wel naar Enschede en krijgt je man die baan dan is het een goede keuze. Mits jij ook een baan kan vinden uiteraard. Je hebt dus een paar toekomst beelden: wel naar Enschede en wel de baan krijgen. Wel naar Enschede en toch niet de baan krijgen Niet naar Enschede en toch de baan krijgen Niet naar Enschede en ook de baan niet krijgen Of zit het niet zo? Pfff ik zou helemaal kierewiet worden als ik jou was .
@Hier Aiden is weer een nachtje bij mijn broertje en zijn vriendin. Ze vroegen zelf of Aiden mocht komen dit weekend. Ze willen zelf heel graag een kindje maar willen er ook nog even mee wachten. Ik merk dat zij het heel erg leuk vind om voor Aiden te zorgen. Zij is in tegenstelling tot mij, echt zon geboren moeder. Dus ik vind het helemaal niet erg dat ze Aiden vaak over de vloer willen hebben. Het gaat ook allemaal goed daar dus dat scheelt. Dus manlief en ik hadden een vrije avond. Heerlijk! Eerst naar Harry Potter gegaan in de bioscoop, rond half vier in de middag. Geweldige film! Heb hem nu twee keer gezien . Daarna lekker uit eten geweest. Toen thuis nog een filmpje gekeken, Jackass 3. Man man heb me kapot gelachen. Hele nacht kunnen slapen en vanochtend uitgeslapen en andere activiteiten met vriend uitgevoerd . Ontbeten in de stad en daarna had ik tijd om het huis eens goed schoon te maken dus dat heb ik dan maar gedaan. Alles is nu aan kant. Fijn gevoel vind ik dat altijd. Vriend kijkt nu naar Formule 1 en als dat klaar is gaan we Aiden ophalen. Ben benieuwd hoe we hem aantreffen OOOOOOOOOh vraagje nog: Aiden ligt steeds tegen de spijlen van het bed aan. Daarom ligt hij in een campingbedje ( hij werd wakker als hij tegen de spijlen aanlag, deed hem waarschijnlijk pijn ofzo). Maar zijn er nog andere tips misschien om hemtoch in zijn eigenbedje te laten liggen? Heb je niet bijvoorbeeld spijl beschermers ofzo?
Yukl: Poeh, wat een dilemma's zeg, kan me voorstellen dat het erg lastig is allemaal, vooral omdat het zolang duurt voordat jullie duidelijkheid krijgen over die baan in duitsland. Jelmer is ook ongelooflijk chagrijnig, niks is goed vandaag. Cherry: Oh, heerlijk zo'n weekendje met zijn tweeën, vooral als je weet dat Aiden in goede handen is. Jelmer en Mark bleken echt tegenpolen, Jelmer is heel aanwezig en vrij en is gewend aan andere mensen en kinderen. Mark is idd veel thuis met Reina en is nog geen andere kinderen gewend. Hier echt een luierdag. Ik ben ontzettend moe ineens en voel me niet lekker. Manlief heeft gisteren nachtdienst gehad, dus die is ook gaar en Jelmer is ook chagrijnig, dus wij hangen vooral op de bank met zijn drieën. Jelmer heeft net zelfs een hele poos tussen ons in gehangen, doet hij anders nooit, wil normaal alleen maar bewegen.
@Kwebbel ook vervelend dat jullie allemaal zo gaar zijn. Misschien iets onder de leden? Ff nachtje goed slapen dan voel je je vast beter!