Oktober 2010 mamma's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door CherryAyden, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb gezorgd dat ik deze hele week niet hoef te koken. :D Voor Tobe ligt voor 2 dagen nasi en voor 2 dagen macaroni in de vriezer. Voor Pelle ligt ook wat aardappelen/groente en macaroni in de vriezer. En voor mij heb ik 2 magnetronmaaltijden en een pizza. Maandag hebben we gegeten wat ik zondag had gekookt. Slim he? ;) Scheelt me een boel tijd.

Dus nu zit in de magnetron een AH maaltijd met rijst, vlees en saus ofzo geloof ik. Ben benieuwd. ;)

2. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    11 juni ben ik 29 geworden! :D En studeren doe ik al niet meer sinds mijn 19e ;)

3. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Pffff Knijn wat ben jij oud zeg!

;)

4. CherryAyden

Heel slim Yukl! Welke magnetron maaltijden heb je? Ik vind de Thaise groene curry van de C1000 heel lekker!

5. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Slimpie! Fijn hoor, even een weekje niet koken :D
    Ik heb regelmatig moeite om weer wat lekkers te bedenken, en dan ook nog te variëren, pffff :)

Trouwens; Maud word nu elke avond wel een keer wakker omdat ze zich op de buik gedraaid heeft en niet terug kan. Of, zoals gisteren, ligt ze klem tussen de korte kant van het bed. Gisteren stond haar hoofd haaks op haar lijf :(:$
    Ze kan dan niet terugkomen of lijkt niet te snappen hoe dat ook alweer moet. Het enige wat ze dan kan bedenken is krijijiijijijssseeeennn!!
    Doen jullie kids dat ook? En stopt dat snel weer? Pffff, best irritant. Het is namelijk niet even rechtleggen en weer weglopen, dan blijft ze eerst nog 10 min. krijsen voor ze weer slaapt. Of haar eruit halen, weer een verhaaltje voorlezen en met veel afleiding en bombarie kan je haar, als je geluk hebt, weer blij in bed krijgen.
    Nu heeft manlief engelengeduld..... maar ikke nie altijd.... :)
    Net ook weer, lag ze op de buik te krijsen. Even eruit, boekje lezen, blabla, jahoe, jippie en weer in bed. Wat doet ze...?? Wéér krijijiijijijssssenn! Dus nu ligt ze te krijsen.... ik kan het dan even niet opbrengen om met allerlei poespas en afleidingsmanoeuvres haar weer eruit te halen, erg he? :)

6. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja he! :):$:):$:p

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha heeeeel oud :D

Tobe heeft dat ook een tijdje gedaan, huilen als hij op zijn buik lag omdat hij dan niet wist wat ie moest doen. ;) Weet niet meer hoelang het heeft geduurd, maar het gaat over. ;)

Welke magnetronmaaltijden? Euh, geen idee. En heb geen zin om op te staan van de bank. :p

Ging lekker net... Ik dacht: ik bespaar mezelf ook een afwas. Dus ik wilde vanuit het bakje eten waar de maaltijd in zat. Dus ik loop met in mn ene hand een glas en in mn andere hand de maaltijd naar de bank. Alleen was dat bakje toch nog best wel een beetje heet... En ja hoor, laat ik het vallen. :$ Alles over de vloer. Wat een zooi joh. Gelukkig zat er nog aardig wat rijst in het bakje, dus ik heb de kipstukken er weer terug in gedaan en de rest eerst opgeruimd. Duusssss.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Trouwens knijn, ik doe dat nooit, opnieuw het ritueel herhalen. Ik ben bang dat je daar namelijk slechte inslapers van krijgt. Ik blijf dus heel consequent. Het ritueel doe ik 1 keer en daarna is het slapen. Als de kinderen niet direct in slaap vallen, ga ik er wel heen, maar zonder wat te zeggen. Pelle laat ik dan gerust even krijsen (wat hij trouwens standaard doet als ik terug ga). Het is echt huilen zonder tranen, hij vindt het gewoon niet leuk dat hij geen aandacht krijgt. ;)

Tenzij ze natuurlijk wat hebben. Bijv. ziek zijn of echt verdrietig zijn.

9. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #29 Reina5, 19 jul 2011
    Laatst bewerkt: 19 jul 2011
    Nee, dan zou ik het dus ook niet horen ;). Heb het weleens gedaan, zul je net zien, wordt ik wakker omdat hij hard huilt. O, dat was zo sneu. Met babyfoon aan ben ik er altijd op tijd bij. En, de babyfoon staat hier gewoon op de laagste stand hoor. Dus wie weet een idee :). Lekker is dat he, slapen met oordoppen in! Ik zou ook niet meer weten hoe ik het zonder moet doen.

Haha die van het laten vallen van de maaltijd is grappig. Toch even wat meer werk ervan gemaakt dan je hoopte! Leedvermaak! :)

@Knijn: Haha, das oud! Ik ben nog veel ooouuuder, namelijk 37 jaar :$, hahaha. Schaam me er niks voor hoor. Samen met Doglover ben ik de oudste geloof ik hier.

@hier: Het is hier een beetje hectisch op het moment dus kom er even niet toe om verder bij te lezen nu. Ik zit nog in therapie weten jullie nog? En nu gaat m'n vriend ook in therapie :$, beetje veel bij elkaar dus. Maar wel nodig, dus dan moet het wel.......maar het is voor mij wel even heel erg wennen dat het allemaal tegelijk komt.

10. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh neeeee, dat zou ook echt iets voor mij zijn. Grmf...
    Gelukkig heb je nog wat rijst en kip kunnen redden, al klinkt het nu wel als een karig maaltje... :(

Vind ik lastig hoor! Kijk.... als ze dat nou een weekje nodig is, even terug en de zinnen op wat anders zetten, dan vind ik het niet erg. Maar als het langer gaat duren dan een week dan ben ik zeker niet van plan elke keer hetzelfde riedeltje af te draaien. Dan ben je elke avond wel 2 uur zoet met je kind in bed krijgen :( Endawilliknie!
    Net was het geen huilen zonder tranen, ze snikt ervan, dikke tranen en zwéten als een otter!
    Geen idee of het 'aanstellen' is maar man... wat moet je anders?? Net weer geweest, dan is ze wel even tevreden, maar zodra ik haar horizontaal hou (nog niet eens in bed leg!!) begint ze alweer te krijsen als een mager speenvarken!
    Nou, dan ben ik er klaar mee.... In bed gelegd (ondertussen was manlief thuis van hardlopen en had tie gedouched) en aan hem overgelaten. Ik doe niet meer, dom gedoe steeds. Grrrr :x

11. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wel gloeiende, grrr %*@^@^%@&%*%$)$ gloeiende, grrrr, ggrrrrr!!! :x:x
    Manlief gaat.... doet niks bijzonders.... en madam is stil....

Werkelijk, je zal d'r wat.....

Manlief mag vanaf nu niet meer het huis verlaten na 19.30! En daarmee basta! :x

12. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #32 Reina5, 19 jul 2011
    @Knijn: Ja soms is dat doorbijten he. Als je kindje niet wil/kan slapen en je niet meer de energie hebt die je erin zou willen steken. Soms is het dan maar even krijsen, gebeurt iedereen weleens denk ik. Wat betreft dat naar de buik draaien is hier ook 1 nacht geweest, nu ligt ie steeds op z'n zij. Op een gegeven moment heb ik hem niet meer terug gedraaid, want hij bleef omdraaien. Toen was hij zo ontzettend moe dat hij vanzelf in slaap viel. Dus nu leert hij hoe hij op z'n buik kan slapen. Is ook weer een fase moet je maar denken ;)

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hahahaha. :D Herkenbaar hoor. ;) Ik ben er ook altijd veel sneller klaar mee dan mijn man. Daarom ben ik denk ik ook zo streng wat slapen betreft, veel te bang dat het erger wordt. :p Maar als het echt brullen met tranen is, dan zou ik de jongens wel troosten, maar nog steeds niet het ritueel herhalen. Tenzij het inderdaad een korte fase is. Ik heb wel eens dat ik dan toch een tijdje wat meer toegaf bij Tobe maar dat ik dan op een gegeven moment merkte dat het weer gewenning werd. Dat was dan het signaal om niet meer toe te geven. En soms is het ook gewoon na een paar nachten over.

Bij Pelle is het echt aanstelleritis. Ik ga dan naar hem toe omdat ik hem hoor miepen, meestal omdat hij dan zijn speen kwijt is. Dan huilt hij dus nog niet. Dan geef ik hem de speen en loop weer weg, en dan gaat hij dus brullen zonder tranen. Vindt ie niet leuk dat ik direct weer weg loop zonder boe of bah te zeggen. ;) Dan laat ik hem dus altijd even gaan en meestal valt hij binnen 5 minuten weer stil.

Als Tobe begint te miepen, wat hij ook nog wel eens doet als hij geen zin heeft om te slapen, haal ik hem zonder pardon uit bed, loop met hem naar onze slaapkamer, en zeg hem dat hij direct stil moet zijn omdat hij anders Pelle wakker maakt. Dan knikt hij, geef ik hem een knuffel en stop hem weer terug in bed. Is altijd maar 1 keer voor nodig gelukkig. Ik heb ook geen keuze, want omdat de jongens bij elkaar op de kamer slapen ben ik veel te bang dat Tobe daarmee Pelle wakker maakt.

14. CherryAyden

Knijn dat gedraai hadden wij dus ook steeds met Aiden! Werd er helemaal gestoord van, bleven maar omdraaien en troosten. Toen de safe t sleep aangeschaft en het was meteen over. Na een tijd ding weggelaten en toen kon hij zelf draaien. We hebben hem nog liggen dus mocht je intresse hebben.

15. CherryAyden

Heel frustrerend! Heb het idee dat de mannen wat rustiger zijn en die kindjes dat aanvoelen.

16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Knijn: Wij schelen maar een week! Ik ben 18 juni 29 geworden :D En je scheelt precies een jaar met mijn man. Die is 11 juni 30 geworden.
    Fijn dat gegil van Maud! Tja en hier gebeurt het ook regelmatig dat het niet helpt als ik Jelmer probeer te laten slapen en als manlief gaat het wel binnen een mum van tijd stil is.

Reina: Heftig idd dat je vriend ook in therapie gaat. Hopelijk helpt het hem. Al een beetje zin in donderdag? Ik vind het wel een beetje spannend hoor.

Yukl: Cum laude afstuderen zou wel echt fantastisch zijn, ik ga voor je duimen hoor dat je toch minstens een 8,5 krijgt!

Vandaag gewerkt, stond in mijn eentje met 6 peuters, was goed te doen, Vrijdag heb ik maar 3 peuters, ga ik misschien met ze naar de dierentuin, er is een vakantiebudget voor als er weinig kinderen zijn om leuke dingen van te doen.

Morgen nog een ochtendje proefdraaien, hopelijk gaat het allemaal goed!

17. CherryAyden

Logisch hoor Reina dat je je nu even op je thuissituatie focused. Hopelijk gaat het je vriend helpen! Hoe gaat het nu met jou en de therapie?

18. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Ja zeker heb ik er zin in! Ik vind het ook spannend hoor, dus we staan er samen in! ;) Ik hoop ook dat het helpt, dat weet je natuurlijk nooit van tevoren. Maar ik ga er maar vanuit van wel.

Leuk dat er budget is om een uitje te doen!

19. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #39 Reina5, 19 jul 2011
    Dank je dat je het vraagt! Met mij en de therapie gaat het eigenlijk heel goed. Ik heb nu een vervangster, mijn huidige is op vakantie en sinds ik bij die vervangster ben komen de emoties heel goed los. Ik zit er dus over na te denken of ik daar vaker heenga. Zij zit wel op een half uur meer reisafstand, maar dat heb ik er graag voor over. Maar eerst gaat zij weer op vakantie, dussss ga ik zowiezo eerst weer terug naar mijn eerste therapeut. ;)

20. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hoi,

ZO ik ben bijna 2 weken vrij nu :D

Arme FAy die hoest echt de longen uit haar lijf. Zo sneu:( ook probeert ze zich nu langzaamaan op te trekken. Ik heb de box maar vast naar beneden gedaan. Alleen het bedje nu nog even. (ze ligt in bed in de safetsleep ,dus dan vind ik het niet zo eng nog)

Mason heeft vandaag een nieuwe fiets gekregen. Hij heeft hem zelf uitgezocht en is helemaal. trots
    @Reina, ja dat zei mijn huisarts idd ook. De kans is groot dat het motertje leeg is en die weer even energie moet krijgen.
    Hier het gezichtje ook wel eens in het matrasje gegraven. Heel herkenbaar wat je zegt over dat babygevoel. Hopelijk gaat de therapie je man ook goed helpen.
    @incognito, ja fijn dat het bloed er goed uit zag, maar idd, nu weet ik nog niks en dat maakt mij wel onzeker. jemig een hartfilmpje. Hopelijk is alles goe
    @regenboogje, gefeliciteerd met je nichtje!
    @escal, fijn dat de nekplooimeting goed was.
    @yukl, hier ook nog elke ochtend 5.45 standaard wakker. Heeft ze vast van Mason afgekeken :( wat goed van Pelle ,hij gaat ineens heel hard hè. Oef dat was een heftige nacht zo te lezen:( oe lastig dat er niet echt een peil te trekken is op je begeleider. Hopelijk krijg je een mooi cijfer.
    @knijn, hier ook altijd lactulose gehad en dat hielp goed.hier overigens bijna............30
    @cherry, hoe is het nu met je hoofdpijn? Ah wat sneu een tand door de lip. Ik vond da de 1e keer bij mason ook vreselijk en was helemaal in paniek toe.
    @lonn, hoe is het bij jou?
    @Nike, slaat de nexium alweer aanv bij Mees?

Deel Deze Pagina