Oktober 2010 mamma's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door CherryAyden, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Goedemorgen :)
    Nou Fay heeft nu bijna 1 week geen fles melk meer gehad 's nachts:D. Wel wordt ze nog met regelmaat wakker voor een slokje drinken ,maar dat hebben we met Mason rond die leeftijd ook wel gehad. Ach dat vind ik niet zo'n ramp en dan lig ik ook binnen 1minuut weer in bed.

Straks ga ik lekker zwemmen met mijn zus en de kids.

Verder zo leuk, Fay kijkt helemaal niet meer naar kruipen om en loop alleen nog maar. Ik heb nu de babywalker ook maar in de verkoop gegooid :D Allee kleertjes staan ook ineens zoveel leuk nu ze loopt haha.

@chikai, oh fijn dat Thijs weer opknapt!
    @escal,oh wat heftig dan zo hé de kerst voor jullie.Ik kan mij indenken dat je dan niet echt geniet. Wat fijn dat het slapen zo goed gaat.
    @diana, oeh wat rot van het slapen van Fay. En als je het bedje verplaatst? Soms kan het ook met aardse stralingen te maken hebben.
    @kwebbel, super zeg, gefeliciteerd!!!!
    @doglover,oeh spannend zeg, het komt echt dichtbij nu :D

2. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Incog: gefeliciteerd met V! Hopelijk heeft ie vandaag weer een heerlijke dag.

Rest komt later even.

3. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Wonderteam: wat fijn dat het zo goed gaat 's nachts zonder melk. Heeft ze verder nog last van de ingreep?

@Chikai: gelukkig maar dat Thijs weer opknapt.

@Escal: je volharding 's nachts wordt nu iig beloond, gelukkig maar! En, was de afgelopen nacht de 3e, die dus voor de 'regel' zorgt? :)

@Kwebbel: oh, wat fijn van de uren! Dat geeft een hoop rust lijkt me.

@Hier: alles prima op zich. Kerstdagen waren goed te doen, Amy is weer reuze gezellig en heeft een paar fijne dagen met haar nichtje gehad. Ik heb alleen nu al last van duizelingen enzo, waardoor ik mezelf soms niet vertrouw met Amy in mijn armen. Hoop zo dat het dit keer van voorbijgaande aard is, want als het vanaf nu al blijft hebben we wel echt een probleem. Morgen alweer een echo, dat geeft wel een boel rust hoor, elke week, en toch blijft het ook spannend.

4. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Wonderteam; wat fijn dat het zo goed gaat! Hoe is het nu, na de operatie? Merk je al verschil?
    @Doglover; Oeeooeeehhh spannuunnnd, bijna DE datum!
    @Gwn; Leuk, leuk! Veel plezier weer morgen. Al kan ik me voorstellen dat het toch weer spannend is elke keer. Zit vast wel goed ;)
    @Kwebbel; Jeeeeeeeeejjjj dat is fijnnn!! Gefeliciteerd! Toch een zorg minder, niet dan?

5. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Doglover: jeetje, het komt nu wel heel dichtbij ja! Zelfs als ie langer blijft zitten, is het nog minder dan 4 weken! Succes! En fijn dat je nog even een update kon plaatsen en dat de Kerst zonder echte stress was.

6. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    even snel vanaf hier, slapen van sem was vanacht weer goed :D wel 2 keer eruit geweest maar alleen knuffel geven en aai over de bol en ze sliep weer verder! aah hopelijk blijft het goed gaan!
    @doglover, ooh word steeds spannender he :) ben benieuwd wanneer het aan de gang gaat
    @gwn, oei dat is inderdaad akelig ja! misschien is het je ijzer of bloeddruk? hier ook namelijk al vanaf het begin (is 2de trim minder geweest maar helaas niet helemaal weg gegaan, hopelijk bij jou wel)
    @wonderteam, fijn zeg dat je niet meer elke keer de voedingen hoeft te geven, scheelt inderdaad een hoop tijd en werk. en qua kleertjes en lopen, gaaaf he :D net of ze ineens andere kleertjes hebben haha staat inderdaad zo leuk!
    @hier, jeej mst e is mc donalds halen :p
    verder vanacht flink weeen gehad (rugweeen bah) vanaf volgende week mag de kleine al komen (donderdag 37 weken) maar denk dat het gewoon pesten is ;)

7. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Escal; Whaa! Vind je dat niet eng? Nog de vk gebeld dan??
    Hmm, lekker Mc Donalds!! :D

8. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    #4348 Nike, 28 dec 2011
    Laatst bewerkt: 28 dec 2011
    Haak even in vanaf vandaag! Hoop dat iedereen goede kerstdagen heeft gehad.

@Wonderteam: Wat fijn dat Fay nu 's nachts geen melk meer nodig heeft! Goed hoor dat je volhoudt!!
    Oh zo leuk dat ze nu alleen maar loopt.
    @Gwn: Hmmm minder zeg die duizelingen. Misschien inderdaad bloedarmoede. Morgen maar eens bij vk aankaarten!
    @Escal: Whaaaah spannend maak jij het hoor!
    Smakelijk!!

@Hier: Het opvoeden is nu echt begonnen. We hebben Mees vandaag wel 25 keer uit de vitrage gehaald. Pfffff vermoeiend zeg. En maar blijven zeggen dat het niet mag en afleiden met iets anders leuks. Iemand nog tips??

9. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Oh, dat weet ik niet natuurlijk.... maar kwade energieën kunnen zich denk ik overal vestigen.

V zei niet precies wat hij zag, wel dat hij iemand zag en had het over een meisje. Dit meisje heb ik één keer bij ons op de slaapkamer gezien. Heel lief ding om te zien, lang golvend haar, wit jurkje, maar ze hoort hier niet thuis.

V. werd gillend wakker: "Weg, ga weg! NEE! Ga weg!" En wees dan met zijn vingertje met zo'n gebaar van 'rot op'

Hij deed dit al een tijdje voordat ik die verschijning zag en we hebben pas geleden pas het huis gereinigd, omdat ik niet wist hoe dat moest.

Die vrouw die mij vertelde hoe het moest zei het als volgt:

Witte salie branden (kun je kopen bij een G&W winkel) in het hele huis, alle ramen, buitendeuren en kieren dicht, iedere kamer en hokje moet je doen (dus ook een vliering of een bergvakje achter een schuine wand of zo, kelder of kelderkast, noem maar op).

Daarna ditzelfde doen met zuiveringshout (wierook, ook te koop bij G&W)

Dan alle ramen en duren minimaal een half uur tegen elkaar open zetten en zorgen dat er wind door je huis waait.

NIET DOEN als het mistig is buiten, dan gaat de rook niet uit je huis.

Je mag het ook niet zelf doen als je zwanger bent en kinderen mogen niet in huis zijn totdat je klaar bent en het huis minimaal een half uur gelucht hebt.

Ons huis is trouwens van 1928, dus kan best dat hier het één en ander gebeurd is ooit, is ook ooit het huis van de burgemeester geweest, daarna douane kantoor en later nog politiekantoor en de brandweer heeft hier ook nog gevestigd gezeten ;)

10. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Elleke: Wat fijn dat jij je zo goed voelt in tegenstelling tot de vorige keer!
    Ik hoop dat alles supervoorspoedig gaat lopen en dat je over een week gewoon 'lekker' bevalt :) (dus dat het ook gewoon soepeltjes gaat verlopen!)

En eh, die naam..... echt mee opschieten nu ;) Wie weet, als ukkie straks geboren is, schiet je ineens de perfecte naam te binnen! Heb wel een suggestie gedaan :)

11. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Gwn: He, vervelend van die duizelingen... hoop dat het niet zo erg wordt als de vorige keer! Fijn, morgen weer een echo, scheelt een hoop in onzekerheid!

Escal: He, echt vervelend die weeën....
    Kan me voorstellen dat je de vk niet meer belt, ik deed dat op een gegeven moment ook niet meer, tot ik gewoon paniek had omdat ik dacht dat O te groot zou zijn en er bij de gyn achter kwam dat de bevalling echt begonnen was, maar toen was ik 38+6, dus niks aan de hand ;)

12. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Nike: Hier heeft O vandaag dus voor de eerste keer 'straf' gehad... Hij blijft al maaaaaaanden aan de kabels trekken van de tv en nu blijft ie ook steeds de tv aan- en uitzetten. Hij luistert er gewoon níet naar, dus vandaag maar op deze manier. Hij was zwaar beledigd en héél kwaad, dus ik denk dat het kwartje wel gaat vallen.... Ergens wel zielig vind ik maar we moeten wel...

Wonderteam: Oh lekker! Hopen dat ze dit netjes vol blijft houden :)

13. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Incog: nog even heel snel voor ik ga slapen, maar ik ben wel heel benieuwd hoe je hem dan 'straf' geeft... Amy luistert nl ook absoluut niet en blijft de stekkers uit het stopcontact trekken :(.

Welterusten allemaal!

14. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

We hebben hem verplicht in een stoeltje gezet. Daar moest ie dan 1 minuutje blijven zitten... De tweede keer had ie dus door dat het kwam door zijn 'niet-luister-gedrag' en was ie zwaar beledigd. Benieuwd of dat morgen zijn vruchten gaat afwerpen :p

V zetten we altijd op de trap, maar dat kan met O natuurlijk niet, die loopt dan naar boven en gaat daar lekker spelen :p

15. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

Zoals jullie zien zit ik lekker weer midden in de nacht aan mijn lappie omdat ik mijn draai weer niet kan vinden in bed..... Verder gaat het goed hoor, ik rust 's middags zoveel mogelijk tegelijk met Caitlynn. Het is allemaal afwachten en zolang ik me nog goed voel (lichamelijk dan) blijven we lekker 's nachts computeren....

Gister bij de gyn geweest voor een consult ivm mijn latexallergie, was lekker onnozel, kostte me bijna 3 uur... zag het nut er niet van in, maar het is het nieuwe protocol, dus daar werken we dan maar aan mee....

De rest ga ik ff in de club plaatsen....

@ Incog: dank je voor je reactie op de naam. Gelukkig hebben we de roepnaam al wel vaststaan... de tweede naam is denk ik in een van de rijtjes wel (min of meer) voorbij gekomen, dus denk dat we eruit zijn, maar houd het toch lekker nog ff voor mezelf.....

Groetjes,
    Elleke

16. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Incog; Och wat sneu dat V. er bang voor was. Jij niet? Omdat je het meisje zelf ook gezien hebt? Enig idee wie ze was?
    Ik denk dat kinderen meer kunnen zien of opmerken dan volwassenen. Ik hoorde bij Maud via de babyfoon ook regelmatig iets op d'r slaapkamer, geen idee wat het was. Maud had er geen last van dus heb er niks mee gedaan. Het is ook weer weggegaan, tot op heden nog niks weer gehoord.
    Haha, ik zie O. al zitten :D:D Tja.. soms moet je er mooi op tijd mee beginnen. Grappig dat hij het vrij snel in de gaten leek te hebben. De trap is dan idd niet zo handig. Ik wil een matje in de gang leggen voor zulke gevallen. Nog niet nodig geweest trouwens maar ik denk dat het snel genoeg komt, haha. :D
    Zal het matje binnenkort eens neerleggen ;)

Wat zitten veel kotertjes aan de stekkers :( Heeft Maud nog niet eens geprobeerd... Wel zit ze graag aan de draaiknoppen van de dvd en steekt ze d'r hand of haar speelgoed in de subwoofer...

@Doglover; Wel lekker rustig zo 's nachts computeren :D Ach, als je na dat uurtje weer lekker kan liggen is dat het ook wel waard, toch?

17. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vraagje; Hoeveel boterhammen eten jullie kids tussen de middag? Maud eet er nu 1 met soms een cracker of ontbijtkoek maar ik heb het idee dat ze er niet altijd genoeg aan heeft. 2 klinkt meteen weer zoveel maar ja... als ze honger heeft?

18. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Knijn: hier eerst altijd 2, de laatste tijd vaak maar 1. Ik kijk gewoon hoe enthousiast ze nog is, als ze ermee gaat zitten spelen gaan er vaak nog maar een paar hapjes in.

@Echo: zag er allemaal goed uit, hartje klopte op het oog met de juiste snelheid, we zagen duidelijk de dooierzak met navelstreng. Wel kwam ze nu uit op 6wk+2, en 6 dagen geleden dus op 5wk+5. Ze zei dat dat niks was om je zorgen over te maken, maar dat doe ik toch een beetje. Ik weet wanneer de eisprong was, dus dat kan het niet zijn. En vorige keer was er ook eerst een groei achterstand en was daarna het hartje gestopt met kloppen... Alleen lijkt het op de foto wel alsof ze een stukje van het kindje vergeten is op te meten? Ik zal kijken of ik de foto straks kan plaatsen. Zou niet weten wat het anders is, want de dooierzak zat helemaal aan de andere kant. Maar aan de andere kant... ze weet wat ze doet, neem ik aan? Nou ja, volgende week maar weer kijken, voorlopig laat ik de termijn maar even zoals ik hem had.

19. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Gwn: GEFELICITEERD!!!!!!!! Het klopt, bij mij klopte de opgemeten termijn ook niet met 6wk4, toen mat hij ook kleiner, maar het zit nog steeds goed!!!!! Dit is een plakbeeb!

20. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Incog: later is de termijn dus bijgetrokken? Dat het wel klopte met de termijn die jij dacht/wist? Ja, ze zeiden ook wel dat de termijn pas goed te meten is met een week of 9, maar toch... Het scheelt bijna een week en dat baart me toch een beetje zorgen. Maar bedankt voor je positiviteit! Kon ik de komende 6 weken maar 'weg kijken'.

Deel Deze Pagina