Zo wonderteam: dat knalt eruit! Hier het nieuwe jaar maar begonnen met verder nadenken over de inrichting van ons huis. En dan specifiek de nieuwe babykamer . Wordt nog best lastig. Mijn zwager kwam met het idee van een ledikant/commode combinatie (commode zit dan aan het ledikant vast, met uitklapgedeelte, dus ruimtebesparend). Dat is op zich erg handig denk ik, maar ik vond het wel duur (in de aanbieding voor 299), en op marktplaats nauwelijks te vinden. Net dacht ik opeens dat een wandcommode boven het bedje natuurlijk ook kan, die dan over het bed heen klapt zeg maar, of in de hoek bij de deur waar verder niet kan staan. Blijken die dingen nóg duurder te zijn! Ja, behalve die van de Ikea dan, maar die vind ik lelijk, en lijkt me ook niet zo fijn... Dan nog de vraag of we voor Amy een nieuw bed kopen en het ledikant doorschuiven, of dat we een nieuw ledikant kopen (al dan niet combi dus). Pfff... best lastig dus. Gelukkig hebben we nog lang genoeg .
@ gwn, heb je die commode echt nodig dan? Hier bij Fay niet gebruikt en beviel prima. Haha hij knalt idd lekker
Heel gelukkig nieuwjaar allemaal! @Gwn: Hoe klein is de kamer? Mees heeft ook een kleine kamer namelijk en het past allemaal net.
@Nike: 1.80 bij 2.05 met een extra stukje van 0.65 bij 0.80. De ene muur is volledig raam en de deur kan alleen naar binnen open (sluit dan het extra stukje af zeg maar en komt verder tegen het eind van het raam).
@Gwn; Maud's kamer is ook erg klein, weliswaar iets groter als jullie kamertje maar daar past het ook allemaal net. 1 muur is ook raam en de tegenovergestelde muur heeft 2 deuren, 1 voor de gewone deur en 1 voor de vaste kast. Wij hebben in die kamer dus ook 2 muren waar we niks mee kunnen. De commode en haar bedje staan beide in het midden van de muur zeg maar. Hier een foto. (later kwamen er natuurlijk nog gordijnen in en waren het wiegje en de MC in gebruik ) Bekijk bijlage 211344
@Knijn: tnx voor de foto's, de vaste kast is dan kledingkast? Want zonder kledingkast past het wel ja, maar die wil ik wel graag, ben bang dat wat lades van een commode niet genoeg zijn. Nou ja, ga wel puzzelen, nog tijd zat natuurlijk, tips blijven welkom!
@Nike, lief dat je het vraagt. Helaas was het drama. @gwn, hier doe ik vschonen op ons bed als ik boven ben. (heeeel soms in de douche, ligt een aankleedkussen op de droger) en beneden doe ik op de bank. Ik mis het niet en had de ruimte ook hard nodig haha.
Evt heeft Ikea een opklapbare commode. Deze:SPOLING Commode - beige/wit - IKEA en mijn zus had ook een minikamer en gebruikte deze: (alleen had je er niks aan na een x aantal maand ,want dan bungelden de benen er overheen. SNIGLAR Commode - IKEA
@Gwn; De vaste kast is idd een kledingkast. Zou niet weten waar ik anders een kledingkast neer had moeten zetten. Kan je niet van dat extra stukje een soort inbouwkast maken? Planken erin en een (schuif?)deur ervoor? Is niet zo gek moeilijk. Het idee van kwebbel is ook niet gek, een paar leuke keukenkastjes. Evt. via mp ofzo? Er ligt trouwens bar weinig in de vaste kast, bijna alles past in de commode vanwege de grote lades. In de kast liggen alleen de voorraad luiers en wat te grote kleding enzo maar zelfs dat zou ik bij in de commode kunnen proppen
@Knijn: zou idd wel planken kunnen hangen in het extra stuk denk ik... en zelfs een roede moet wel lukken. Deur ervoor hoeft niet eens, misschien een gordijn ofzo voor de netheid. Tnx voor alle ideeën!
Graag gedaan! Leuk is dat altijd he! Ik ben zelfs ooit begonnen aan een thuisstudie interieurontwerp maar helaas nooit afgemaakt, jammer eigenlijk Maar goed, das nu te laat. Ik moet maar een beetje bijbeunen via zp
@knijn, mooi kamertje! @gwn, gordijn kan inderdaad ook ja, zou zelf inderdaad wel iets ervoor doen ivm de netheid maar ook stof enz wat er anders makkelijk bij kan. wij hebben ook alleen een commode trouwens voor onze tweede uk. wel een kleine roede erboven hangen voor wat pakjes, is tot nu toe voldoende heb alleen de pampers voorraad bij ons in de kast moeten proppen @hier, dadelijk even naar de prenatal. kijken voor een buggy zodat de beeb straks in de wandelwagenbak kan liggen en sem in een goeie buggy wanneer manlief en ik samen gaan wandelen. hoef ik niet altijd de duo wagen te pakken verder nog wat klein grut voor de leuk! hebben vvv bonnen van kerstpakket dus kunnen we lekker wat extra's doen
*even ego* de laatste paar dagen weinig last van harde buiken/weeen/ bekken (alleen wat meer moe en misselijk maar is heel wat beter te hebben!) heeeeerlijk hopelijk houd het even aan *einde ego*