Oktober 2010 mamma's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door CherryAyden, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DianaV

DianaV Bekend lid

2 feb 2010
    877
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Gwn, wat een mooie echo, ik zou er ook gebruik van maken en volgende week nog eens voor een echo gaan.

Paloe, wat een leuke foto van Liam

Hier, ook een kind dat altijd haar zin wilt hebben en anders op de grond gaat liggen en heel hard krijssen.

2. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @peuterbedje, hier slaapt sem nog gewoon in een ledikant. denk dat als ik haar in een peuterbedje doe ze eruit valt haha. ligt altijd in een rare positie in bed snachts en sochtends. en als dat niet zo is zal ze er zelf uit gaan om te spelen :p hebben wel een bedje waarbij we wat spijlen eruit kunnen halen zodat ze straks er wel zelf uit kan dus hoop nog wel een jaartje ervan gebruike te kunnen maken
    @kilo's, ow, dacht echt dat 11 erg veel was... bij sem was ik in totaal 12 kilo aangekomen (waarvan de laatste 8 van week 30 t/m week 41+) dus op het laatst eigenlijk 1 kilo per week, reken uit je winst voor deze zwangerschap (zal wel rond de 15 gaan zitten dan) bij sem was het wel erg veel vocht maar valt nu nog mee (beetje de laatste dagen..) maar wel blij om te horen dat jullie weer netjes terug zijn gekomen! is het eigenlijk moeilijker om het eraf te krijgen bij een tweede? hoor je namelijk erg vaak....
    @hier, sem slaapt snachts al heel wat beter vanaf de 10 min "regel" wordt wel nog wakker maar alleen omdat ze niet fijn ligt of omdat ze droomt (?) dan is het alleen even goed leggen en een aai en mevr slaapt weer verder :D ben zo blij met jullie! had het namelijk echt niet lang meer vol gehouden anders.

3. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Leuk he, die eigen wil ;)

4. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Escal: hier bij Amy ruim 20 kg aangekomen (op het eind maar niet meer gewogen)... Komt ook echt wel doordat ik geen rem heb in de zwangerschap... het is bij mij beetje 'alles of niets', dus óf streng lijnen, óf gewoon eten waar ik zin in heb. Niet zo handig dus :).

Yeah! Je bent over de 37 weken en kan nu veilig bevallen! Fijn hoor!!! Ook heel fijn natuurlijk dat Sem nu zoveel beter slaapt.

@Bedje: Amy ook in ledikant, geen enkel probleem. Denk dat we haar daar in houden en voor baby 2 ook een ledikant kopen. Denk nl dat we daarna voor Amy meteen een 1-persoons bed doen, of anders zo'n uitschuifbaar bed, en dan wordt haar kamertje wel heeeel krap, dus wacht liever op een ander huis.

@Hier: jullie hebben helemaal gelijk, als die echo wordt aangeboden, wil ik daar ook gewoon gebruik van maken! Dus heb ik op vrijdag de 13e er nog 1 staan :D.

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    jeeeeej :D goed geregeld meid (wel alle zwarte katten en ladders ontwijken he ;) )

en inderdaad, ik mag vanaf nu aan de gang :D veilig en wel :D
    van mij mag het eigenlijk nu ook al gaan beginnen hoor. ben zo blij als ik straks weer lekker kan genieten van mijn beebje en weer lekker kan ravotten met sem (ipv overal pijn hebben als ik het doe)
    Maarja, kunnen niets meer doen als wachten.

6. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Escal: Super dta je nu mag!!!! He he.. hoop dat je niet meer al te lang hoeft te wachten meid!

7. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #4527 Reina5, 6 jan 2012
    Laatst bewerkt: 6 jan 2012
    @Paloe: Leuke foto van Liam! Lekker ding idd.
    @Wonderteam: fotootjes van Fay waren ook weer leuk, ze wordt steeds meer een groot meisje
    @bedje: Wij hebben een ledikantje waar de zijkant uit kan en dan in plaats daarvan een plank erin, dus kan hij er zelf uit straks. Maarrr, nog helemaal geen behoefte aan hoor (hij en ik niet) :D
    @escal: hoop ook dat je niet lang meer hoeft te wachten nu

@oud en nieuw: wat ik nog even gemist had. Hoe hadden jullie kindjes oud en nieuw doorgebracht, erdoor geslapen? Zl werd wel wakker rond 20.30 uur, op het plein voor waren ze keihard aan het knallen. Toen heb ik zijn bedje naar mijn kamer gesleept aan de andere kant van de flat, daar sliep hij toen natuurlijk niet meer. Achter het raam gaan kijken naar het vuurwerk, hij was helemaal in extase toen hij een vuurpijl de lucht in zag gaan. :D Om 21.30 weer naar bed op mijn kamer. Heb hem bij me genomen in bed, anders wilde hij niet, pas om 23.00 uur was hij aan het slapen en toen heeft hij door het megaharde vuurwerk heen geslapen. Maar helaas sliep ik toen niet en had ik een baggernacht, maar ja is allemaal goed gekomen. Stiekem had ik wel gehoopt dat hij het vuurwerk zou meemaken, maar wilde ook niet dat hij ervan wakker zou schrikken zonder dat ik er dan was. Want huilen op de babyfoon wordt zwaar overstemd door de knallen. Volgend jaar misschien ;)

8. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @oud en nieuw, sem heeft er doorheen geslapen. ze vond de knallen echt geweldig en lag ook bij elke knap lachend in bedje hihi. hoorde gewoon gegniffel op de babyfoon :p
    blij dus uiteindelijk dat ze al de hele dag aan het knallen waren, ze wist toen dus dat het "normaal" was en niet eng

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Paloe; oh, dus Thijs is niet de enige die gooit met z’n eten?! Haha… Fijn om te weten! Thijs eet het brood met een vorkje zelf en de rest geven we hem met de lepel. Afgelopen week ging het eten gelukkig stukken beter (normaal moesten we hem spelend afleiden om wat eten erin te krijgen), dus wellicht dat we binnenkort weer eens zelf gaan proberen. We willen rond mei beginnen voor een baby, dus het wordt een spannend jaar! Wat fijn dat je geslaagd bent! Mooi, gefeliciteerd!
    Ik lees nu het verhaal, inderdaad even goed om erachter aan te gaan zeg!! Ik duim heel hard voor je dat het dit niet is!
    Paloe, wat lijkt Liam op jou op de foto!!!

Nike; oef, het opvoeden begint nu echt he! Hoe is het met Mees nu? Is alles door qua kiezen?

Wonderteam; wat een leuke foto’s en goed zeg, al zoveel kilo’s kwijt!!

Knopjes; thijs is ook een knopjesfan, hij zet de tv en dvd aan en uit (met de afstandsbediening en gewoon), hij weet hoe de telefoon werkt, hoe de magnetron aan moet, de deurbel enz. enz. Sinds deze vakantie is Thijs ook lampenfan, hij ziet elke lamp hangen en zegt dan ‘aan – aan’. Zo wie zo kan hij nu ineens veel woordjes, echt leuk! Aan, toe (=toetje), dicht, heet, koe, boe, poe (=poes), (o)pa, aar (=klaar), ka (=draaien), la (=nijn), nee, ja, sleer (=beer)

Oud en nieuw
    : Thijs heeft er niets van meegekregen, hij heeft de hele avond en nacht gewoon lekker geslapen. Heerlijk!

Zo, even snel een beetje bijgelezen. We zijn weer terug van een midweekje weg. Veel storm, en veel wind en regen! Maar een mooi ruim huisje, we hebben lekker genoten van Thijs en van elkaar. Beetje gezwommen, gespeeld in de boerderij (luchtkussen was geweldig!), zee-aquarium bezocht en vandaag Artis. Ook m’n verjaardag gevierd, (was gisteren jarig, 30 geworden), maar alleen voor m’n ouders, zussen en een bevriend stel. (papa en mama van Eva). Verder hou ik m’n verjaardagsfeestje nog te goed in de zomer!

Zo, nu naar de club.

10. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Chikai: nog van harte gefeliciteerd dan!!!
    En wow, wat kan Thijs al veel en wat een boel woorden!
    Amy heeft er sinds vandaag 'op' bij, om uit te breiden op papa,mama,klaar, mmmm(lekker), da(daar), ja en die. Ze zet ook vaak de tv aan, maar dat is gewoon toeval bij het indrukken can veel knoppen op de afstandsbediening. Ze begrijpt volgens mij wél heel veel (bij de eetstoel gaan staan als we gaan eten, dus ook als je honger hebt, traphekje moet achter je dicht, dat soort dingen).

Oud&nieuw: we hadden Amy bij ons beneden gelegd en daar heeft ze heerlijk doorgeslapen. Overdag vond ze de knallen ook alleen maar leuk,ipv eng. Zelfs als papa wel schrok, gaf ze geen krimp ;)

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Gwn; leuk zeg, dàt zegt Thijs dus niet; papa en mama! Wel 'op, da en die, ja, die was ik vergeten. En mmm lekker combineert hij met het gebaar. Dat begrip gaat snel he, als ik tegen Thijs zeg dat we op de trap gaan klimmen, gaat hij naar de trap en klimt zo naar boven, en ook het eten in de stoel is heel herkenbaar. Thijs is wel van de vaste structuren, bijv. na het avondeten nog even tv kijken (het enigste moment van de dag). Alleen bij het tv kijken en boekjes voorlezen wordt hij rustig, verder is hij de hele dag in de weer, met allemaal korte dingen. (heel herkenbaar, had ik vroeger ook als kind, telkens 5 minuten met iets spelen en dan weer iets anders), maar dat is wel vermoeiend.

12. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @chikai, nog gefeliciteerd!!

13. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Knijn haha ja, een beetje idioot ben je wel;):p En haha ik kan vrouwen nu niet aanklikken hoor!

Escal bij mij ging het bij Liam wat lastiger idd om het eraf te krijgen, maar kwam ook wel omdat ik ziek was geweest en t er eerst niet af mocht.. OEH ik hoop dat de kleine snel komt!

Chikai nee Liam gooit er niet echt mee gelukkig:) En idd, Liam lijkt heel veel op mij:) Oeh spannend volgend jaar!!! Wat kan hij al veel woorden!

Bedje: Hier Liam nog gewoon in het ledikant, Olaf heeft tot 2,5 in het ledikant geslapen ongeveer. Nu heeft hij zo’n donker bed van ikea dat je ook uit kan schuiven naar 1.60 m:D kan een leven lang mee dus:D

Oud en nieuw: Olaf om 23:30 uit bed gehaald en toen werd plots ook Liam wakker:) Ze hebben heerlijk naast elkaar op de bank naar buiten staan kijken naar het vuurwerk:D

14. DianaV

DianaV Bekend lid

2 feb 2010
    877
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Escal, ik hoop dat je de beeb snel in je armen hebt.

Chikai, proficiat en wat kan Tijs veel woorden hier is het papa, mama, ma=oma, kijk, bah en als ze een schaap ziet zegt ze be :) en na=Luna (de hond)

Oud en nieuw, Ylva is wakker geworden van het geblaf van de hond die bang is voor vuurwerk. We hebben samen met haar naar buiten gekeken ze vond het echt geweldig :)

Bedje, hier ook nog het ledikant blijft ook voorlopig zo anders ligt ze er volgens mij naast.

Tanden poetsen, hoe doen jullie dat hier is het iedere keer huilen als ik de tandenborstel al pak.

15. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Chikai: Nog gefeliciteerd!

Gwn: Goedzo :D Ik had ook op de 13e een echo staan, maar weet niet of die nog doorgaat, omdat ik nu maandag die echo heb...

16. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ ondeugende kindjes, Hier een krabber :(:( Thuis deed ze het al ,maar gisteren dus ookflink op het kdv. Hopelijk is ze ook snel weer door deze fase heen.
    @woordjes, hier nu: mama, papa, die, madijn (mandarijn), badaan (banaan)
    soms zegt ze nog wel wat ,maar dit is het meest duidelijke haha

@reina, he vervelend van het contact zo met je ex, maar soms is het ook even beter afstand te nemen. Fay heet niet doorgeslapen met oud en nieuw. Mason wel.
    @escal, oef bijten is ook heel ervelend :( 11 kilo is supernetjes joh!
    @paloe,geweldige foto en wat lijkt Liam ongelofelijk veel op jou zeg!!
    @ncognito, super hé dat het slapen nu zo goed gaat.Hier hopelijk ook.
    @gwn, whaaaah je hebt groot gelijk :D:D Lekker nog een echo! Oh wat leuk zeg hé steeds meer woordjes.
    @chikai, fijn zeg dat je midweekje zo geslaagd was.Ook vanf hier. Nog van harte gefeliciteerd.

17. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

Ik ga ff proberen een beetje te reageren, maar weet niet of ik alles meepak....
    @ ondeugend: zeg maar rustig DRIFTKOP!!!! Als Caitlynn haar zin niet krijgt gaat ze heel hard heen en weer bewegen. Als ze dan in haar stoel zit, klapt ze met haar hoofd tegen de rugleuning en is het krijsen, als ze op de grond zit, laat ze zich vallen. HEERLIJK! Vooral ook de timing, maar ik heb ook het idee dat ze voelt dat er in huis iets gaat gebeuren.....
    @ Oud-en- nieuw: Heerlijk doorgeslapen, we waren bij vrienden en dat was dus helemaal geen probleem....
    @ hier: ben vandaag uitgerekend, maar heb niet het idee dat er veel gaat gebeuren, het is rustig.... Af en toe TE rustig. Beeb is niet meer zo druk als de afgelopen weken en dat vind ik best wel lastig. Aangezien ik het nog wel voel maar lang zo veel niet meer, ga ik soms wel twijfelen....
    Verder gaat het goed, we hebben de hele week niets gehoord van advocaten of ex of wat dan ook, dus dat is wel ff lekker geweest....
    Tot zover , ik houd jullie op de hoogte hoor....

Groetjes,
    Elleke

18. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @woordjes: hier mama, papa, baba (voor poep), kijken, buiten (buten), ja, soms denk ik nu 'nee' te horen, doeidoei bij weggaan (dedei), dat zijn de duidelijkste, verder herhaalt hij heel veel wat ik zeg, maar dat is nog niet actief zelf zeggen :)

@tandenpoetsen: was hier ook lang een drama, kon niks gedaan krijgen. Tot ik resoluut ben gaan aanpakken, gezichtje vasthouden en poetsen. Vaak ging hij dan voluit huilen, waardoor ik er veel beter bij kon. :p Maar het is dan wel heel snel klaar. Dus nu is het zonder vasthouden en gaat het veel makkelijker :), hij gaat wel veel sabbelen op de borstel, maar dat mag dan gewoon

@doglover: hoop dat je binnenkort mag!

19. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Proficiat met de 40 weken meid, dat de kleine zich maar snel laat zien.
    En ik zou ook even je vk. Bellen hoor als je de baby minder voelt, ook om zelf even te zien hoe het daarbinnen is. Succes met de laatste loodjes meid

20. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Paloe; Dan hou ik het wel op prettig gestoord, goed? :p
    @Doglover; Vandaag de uitgerekende datum al? Dat is ineens snel gegaan zeg! Ik zou ook even de vk bellen als je het niet helemaal vertrouwd. Hopelijk komt de beeb snel!
    @Chikai; Ja inderdaad, het waaide HARD! de afgelopen week. Zal op/bij het strand helemaal wel knetterhad zijn gegaan. Gelukkig was je weekje geslaagd, kan je er weer tegenaan.
    Nog gefeliciteerd!
    @Wonderteam; Krabben? Huh? Hoe komt ze daar nou zo bij? Krabt ze echt of is het knijpen?
    Pff, hopelijk leert ze het snel af. :(
    @Praten; Maud zegt niet zoveel. Ja... ze kletst me de oren van het hoofd de hele dag maar ik kan er niks van maken. 'Mama' zegt ze al heel lang en tegen iedereen. Sinds een paar dagen maakt ze de 'oh oh' klank als ze iets laat vallen. Maar dat doet ze meer in haar keel zeg maar. Ze zegt niet letterlijk de woorden.
    Verder zegt ze niks verstaanbaars :(

Deel Deze Pagina