Oktober 2010 mamma's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door CherryAyden, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Dank jullie voor jullie felicitaties!
    Paloe; goed zeg, dat hardlopen van je!! Thijs ligt ook gewoon in het ledikantje, wel zo handig! Nu weet Thijs ondertussen wel hoe hij van de bank en van ons grote bed moet komen, dus dat is ook wel fijn. Maar voorlopig blijft hij gewoon in een bed met spijlen.
    Diana; ik maak er telkens een spelletje van met Thijs, en dat gaat aardig goed. Wij poetsen eerst en daarna mag hij ook even zelf poetsen.
    Doglover; naar de vk gaan hoor, als je het niet vertrouwt!! Hopelijk komt de kleine uk snel!
    Knijn; ja, het waaide echt heel hard en zo dichtbij zee was dat echt storm een paar dagen lang. Natuurlijk hebben we wel even op het strand gekeken, met Thijs veilig in zijn regenhoes in de wandelwagen, maar we waaiden bijna weg. 3 dagen later zat er nog zand in mijn haar!
    Maud begint vanzelf ook meer te praten hoor, alle ontwikkelingen op z’n tijd!

Ben vanochtend nog even gaan shoppen in de uitverkoop; 5 shirten met lange mouw, 1 korte mouw, 1 broek, 2 blousjes, 1 winterjas (natuurlijk groeit hij er nu uit) en 1 set met sjaal/muts/handschoenen gekocht… voor maar 55 euro!

2. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Tandenpoetsen; Maud vind het niet erg, we geven haar altijd het doosje flosdraad in d'r handen en zingen een tanden poets liedje. Vind ze wel leuk. Als het klaar is spoelen we de tandenborstel om, zetten de borstel in de beker en Maud legt dan het doosje ook in de beker. Dan mond afvegen met de nodige geluiden en klaaaar! :D
    Iemand zei eens dat als ze 'lastig' doen je evt. 2 tandenborstels kan kopen, je kindje heeft er dan 1 en jijzelf 1. Zo doen je samen wat het leuker kan maken.

@Chikai; Wat je zegt! Ik maak me ook echt geen zorgen hoor, komt vanzelf :D
    Oeh, lekker geshopt!

3. DianaV

DianaV Bekend lid

2 feb 2010
    877
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Doglover, al 40 weken wat gaat dat snel. En je verloskundige bellen hè als je het niet vertrouwd.

Chikai, dat is nog eens lekker shoppen :)

Tandenpoetsen, denk dat ik het met een 2 de borstel ga proberen. Bij het eten werkt het ook met 2 lepels :)

4. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Wonderteam; Wauw, een krabbertje, dat had ik nog niet gehoord, maar dat is echt meisjesgedrag ;) Hopelijk is het snel voorbij...

Driftbuien: Hier gooit O zich op de grond en gaat hij met zijn hoofd op de grond bonken en als hij driftig wordt in de stoel, dan gaat ie precies zo zitten dat ie met zijn mond keihard op de rand kan 'slaan'

Elleke: Wow, alweer 40 weken! Binnen 2 weken ben je gewoon bevallen zeg :D
    Als je het weinige bewegen niet vertrouwt, zou ik gewoon even bellen en een ecg laten maken hoor. Het kán natuurlijk, O werd ook rustiger voor de bevalling, maar volg je gevoel!

5. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Chikai: Jij hebt lekker geshopt zeg! :D

Knijn: Dat praten komt vanzelf wel hoor, straks kletst ze je de oren van je hoofd :D

6. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Elleke: iig zijn alle feestdagen lekker achter de rug, lijkt mij iig niet zo leuk om dan te bevallen. En nu afwachten dus... spannend hoor! Veel succes!

@Tandenpoetsen: gaat hier prima eigenlijk. Waren al begonnen voor er echt tanden waren (omdat die zo laat kwamen), en zijn nu over op een elektrische, omdat ze die van ons ook wel interessant leek te vinden. Ik zing er ook altijd een liedje bij, en als ik klaar ben mag ze zelf ook even. Maar papa doet dat niet, en dan gaat het ook goed.

@Hier: hele dag lamlendig op de bank gehangen en werkelijk niks uitgevoerd; voelde me niks waard. Nu ging het wel weer een beetje, dus bed nog even lekker verschoond, daar kan ik dan straks lekker vroeg weer in. Maar vind er niks aan om zo weinig te kunnen: bah :(.
    Gister soort beoordelingsgesprek gehad op het werk; was helemaal goed! Leidinggevende heeft het zelfs al over dingen voor na mijn verlof gehad, terwijl mijn verlof pas in gaat als mijn contract net is afgelopen, dus dat zit wel goed! Had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht, maar die bevestiging was wel even fijn.

7. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @gwn: fijn dat je de bevestiging hebt gekregen in het gesprek! Toch is het niet verkeerd in deze fase denk ik om gewoon je moe te voelen! En dat je dezelfde klachten hebt als bij Amy, echt zwanger!! Ik snap dat het heel vervelend kan voelen, maar toch ergens wel fijn.

@diana: ja zl pakt hier voortaan zelf mijn tandenborstel erbij en gaat hij mijn tandenpoetsen, maakt het gelijk weer leuker! succes...

fijne zondag allemaal!

8. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Escal: Jaaaah 37 weken gewoon gehaald!! Relaxed!
    Oh en ik ben tijdens de zwangerschap 20 kilo aangekomen. Was er binnen 2 maanden allemaal af (niets voor hoeven doen, ja alleen borstvoeding geven dan). 12 kilo is echt heel netjes!
    @Chikai: Oh heerlijk zeg zo'n weekje weg. Wel jammer dat je wel erg veel regen en wind hebt gehad. Maar volgens mij hebben jullie je goed vermaakt.

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    En iedereen een fijne dag gehad? We hebben weinig gedaan, nou ja, het huis gepoetst en de geitjes gevoerd. Verder gewoon lekker gespeeld en genoten van de laatste vakantiedag...
    Morgen begint het werken weer.... :(

Nike; jazeker, we hebben ons zeker goed vermaakt en heerlijk genoten!

10. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Incog: Wat goed dat je bent overgegaan naar het peuterbedje! Hoe gaat het slapen nu??
    @Paloe: Whahaha leuke foto! Nog best netjes hoor. Bij is is het een veel grotere knoeiboel dan....

11. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Knijn: Ach die Maud kletst je inderdaad over een maandje gewoon de oren van je kop. Zo snel kan dat gaan!

12. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Woordjes: Leuk dat veel kindjes aan het praten zijn geslapen. Mees ook sinds deze week! Hij kan papa, mama, da, die, auto, koek (peperkoek), kaas, bal, ja. Zo leuk vind ik het!
    @Kiezen: Is weer even rustig. Maar zijn nog niet door. Gaat bij Mees altijd met horten en stoten. Verwacht dus deze week wel weer een paar daagjes drama. Maar goed dan zijn we er waarschijnlijk wel vanaf!

Oh ja en Mees loopt hier de hele tijd op handen en voeten:p En dat vindt ie geweldig!;)

13. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Nike: Super dat praten :) En dat op handen en voeten lopen, heeft O ook een tijdlang gedaan, heb me kapot gelachen, net een aapje! :D
    Sterkte met de kiezen, dat ze maar snel door zijn!
    Het slapen hier gaat prima nu hij in het peuterbed ligt, het was dus dé oplossing gelukkig! Blijft toch een gok, maar ben blij dat ik goed zat met mijn gevoel...

14. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @incog, succes vandaag!
    @ woordjes, hier begint het, papa, mama, eten, drinken, bal, bah, auwa(als ze slaat:S) en probeert erg veel na te zeggen. ook begrijpt ze erg veel ineens, als je bv vraagt wat het varken/poes/ezel/hond enz doet maakt ze ook dat dierengeluid :D zo lieffff
    @hier, niet heel veel tijd om bij te lezen, kijk wel mee maar reageer soms niet op alles, sorry...

15. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Meiden ff snel, vanavond meer;

echo vanmorgen was goed, vrijdag gaat níet meer door.

Ben 2 dagen vooruit gezet en IK denk dat we toch een jongen krijgen, als ik de NUB goed interpreteer.... ;) Zat mijn gevoel er heel de tijd naast :)

Tot later!

16. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    wat heerlijk dat je weer een goede echo had!!! ben benieuwd of de nub uitkomt....
    jammer wel dat vrijdag niet door gaat.

17. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

ff korte update, ik ben net bij de vk geweest....
    Beebje was in orde, bloeddruk was goed. Al mijn pijntjes, krampen, harde buiken en andere ongemakken van de afgelopen dagen hebben alleen het resultaat gehad dat mijn baarmoedermond wat naar voren is gekomen. Hoofdje kon niet lager indalen, dus dat is in ieder geval wel iets.....
    Volgende week dinsdag een afspraak bij de gyn om te praten over inleiden ofzo, maar ik weet nu al dat ik dat absoluut niet wil. Ik ben dan 41+3 en heb dan nog 4 dagen te gaan, dus heb ik zoiets van wacht dan nog maar ff. Ik heb totaal geen vertrouwen in dat ziekenhuis en die vk's daar, dus ik wil gewoon lekker bij mijn eigen vk bevallen....
    We zien wel wat de komende week gaat brengen, we wachten gewoon nog ff af.

Groetjes,
    Elleke

18. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Incognito; fijn dat de echo goed was en ik ben benieuwd of de nub klopt!

Doglover; het wordt wel spannend nu... ik zou ook gewoon thuis bij je eigen vk willen bevallen, voorlopig kan het ook nog gewoon he...

19. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Doglover-beebje: nu mag je wel komen hoor! Toe maar! :D

20. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden, ik zit ff met een dilemma, hoop dat jullie er nog wat nieuw licht op kunnen werpen en/of iets kunnen zeggen als jullie hetzelfde aan de hand hebben gehad.

Amy gaat nu naar een gastouder, en dat gaat allemaal prima. De gastouder heeft straks ook plek voor baby nr. 2. Nu gaat ze echter met zwangerschapsverlof, waardoor we voor Amy andere opvang moeten zoeken, wat een kdv wordt. Nu ga ik alleen steeds meer zitten dubben of we haar daar niet beter kunnen laten, ipv weer terug naar de gastouder na haar verlof.
    Hier mijn overwegingen:
    - Als beeb nr. 2 komt is Amy zo goed als 2, en ik denk dat een kdv haar dan wat meer reuring en uitdaging te bieden heeft dan een gastouder met 1 kindje dat 4 maanden jonger is dan Amy en 2 baby's.
    - Als de gastouder ziek ik (nog niet meegemaakt), of weer zwanger, of met vakantie, hebben we een probleem.
    - Het kdv heeft plek t/m 4 jaar, dat is bij de gastouder niet gegarandeerd.
    - Het kdv is duurder.
    - Het kdv heeft ruimere openingstijden.
    - Het kdv zit iets dichterbij, en vooral dichter bij oma.
    - Op het kdv zullen Amy & beeb niet samen zitten, zodat Amy ook iets 'van zichzelf' heeft (en beeb ook).
    - De gastouder is een goede vriendin van ons, wat afspraken soms makkelijker maakt (soms moeilijker), maar wat het ook gezellig maakt, leuk dat onze kids samen opgroeien, en moeilijk om bij weg te gaan.

Dat was het wel geloof ik... Iemand?

Deel Deze Pagina