Huhm, eerst heeft MAson al 3dgn koorts zonder aanwijsbare reden. Vandaag sliep Fay de hele dag al heel veel net was ze heel onrustig en jammerig Haal ik haar uit bed is ze hartstikke warm. Heeft ook 39.2 Vaag allemaal
@Kwebbel; helemaal niet raar, zou ik ook hebben. De mama-fase komt ook wel weer en dan zullen we onze kids nog wel eens zat zijn, hopende op de volgende papa-fase @Nike; Maud is nog wel in slaap gevallen. Welgeteld.... 45 minuten, grmf. Rest van de dag niet meer geslapen. Ja, een half uur mopperend in bed. Ze is dan steeds een paar minuten stil en schreeuwt weer 1x, dan weer stil, dan weer 1x schreeuwen etc. etc. Meestal laat ik haar dan wel even liggen, ze knapt er altijd wel van op dus tussen de schreeuwen door zal ze toch wel uitrusten Wat fijn dat Mees snel weer rustig was. En dan de hele tijd schateren als je er weer bent, aaaahhh wat lieieieieifff!! @Cherry; moooooooooooi gezongen! Hoe was de lamsschotel? @Wonderteam; balen van je wasmachine! Die dingen zijn ook altijd zo duur en je moet er wel eentje hebben, pffff. Wat sneu, beide kids niet lekker. Hebben ze elkaar aangestoken? Alsjeblieft! Maaruuhh, waarvoor bedank je me eigenlijk...?
Weer "even" bijgelezen, dan ben je zo een half uur verder hihi Maaruh wat belachelijk dat een huisarts zegt dat 9mnd wel genoeg is en daarom geen spray voorschrijft! Dat is wel reden voor een relletje dacht ik zo Fijn dat je m nu wel gekregen hebt en dat t nog goed werkt ook! Studie, erg leuk. Was van de week ook aant kijken. Ik wil dan de verzorgende IG gaan doen, al kan ik daar op t werk nu niet veel mee want het is niveau 3, maar in de thuiszorg weer wel. Maar bij de LOI moet je 24uur per week werken en ik werk maar 15 dus dat kan kan niet. En bij t NTI is het gewoon een aantal uur in een bepaalde periode. Zij hebben ook meerdere toetsplaatsen. Wie weet die praktijkdagen ook wel. Ik ga t via mn werk proberen te regelen! Maar welke vrijstellingen heb je gekregen met je SPW? Piercings, tsja t waren er wel wat. Tattoo op mn rug dus t plaatje is wel compleet maar ook dat is een FASE zoals de kids ook hebben haha. Een pubic is idd down under, maar dan oppervlakkig. Dus net op de overgang van venusheuvel naar schaamlippen. Net boven t streepje zeg maar. Heeeeeeeeeeel irritant, want als je je onderbroek omhoog trekt blijft die er altijd mooi inhangen en wil ie dubbelklappen, niet handig en Aaaaauuuuuuuu Dus die was er heeeeeeel snel uit Paloe, wat mooi dat je oorbellen indoet/ gaatjes hebt laten maken. Ik zou dan wel even goed kijken van welk materiaal je je nieuwe oorbelletjes koopt voor de bruiloft. T gaatje is nog redelijk vers dan en stel je reageert op zilver dan loop je heel de dag met rode dikke oorlellen, dus ik zou van te voren even testen een paar uurtjes! Autostoel. Hier ook een priori. Idd 99euro bij babydump en andere zaken. Tis al een wat ouder model maar een prima stoeltje. Ik heb de Tobi voor mn eerste dochter gehad maar vond t maar een onding. Lune en niet slapen,,,,,denk dat dat nog jaren gaat duren want dan slaapsiroopje helpt voor geen meter. Er komt nu ook een boventandje door dus ik heb behoorlijke wallen haha. Ze eet dan ook slecht dus wordt snachts weer wakker en heeft honger. Was bij de ondertanden ook, heel fijn! Maar goed er komen betere tijden aan, ze zijn bijna een jaar (vinden jullie t ook zo ontzettend hard gaan!)
Inlove: Ik doe ook Verzorgende IG en dan differentiatie kraamzorg. Ik doe het via de NHA en dan ben je niet verplicht er zoveel uur naast te werken. Heb nog geen overzicht van de vrijstellingen ontvangen, omdat die in het eerste blok nog niet van toepassing zijn. Tja, vond het ook raar van die huisarts. Mijn eigen huisarts is een man, de vervangende huisarts waarvan ik het wel kreeg, een vrouw, misschien dat dat het verschil maakt Ze heeft hem gelijk als herhaalrecept in het systeem gezet, dus de volgende keer hoef ik alleen de oude verpakking in te leveren bij de apotheek en dan krijg ik nieuwe, hoef ik niet weer bij de huisarts te gaan bedelen. Balen dat het slaapsiroopje niet werkt. De tijd gaat zeker snel. Heb hier trouwens gemerkt dat Jelmer ook veel in zijn slaap huilt. Dus nu ga ik niet meer gelijk uit bed als hij huilt, ik wacht het even af en meestal is hij na een paar minuten alweer stil.
@Inlove: Ja, ik vind het heel hard gaan nu! @autostoeltje: We gaan voor de priori, hier ook al zoveel positieve reacties. Hebben jullie er los een hoofdsteuntje bij gekocht en zo nee, missen jullie dat niet? Wij rijden niet vaak lange stukken dus ik denk niet dat het echt nodig is. @Knijn: Wat bij mij werkt, hoeft bij jou niet te werken, elk kindje is weer anders (wat een cliche he, maar o zo waar). Jullie moeten toch samen vinden wat bij jullie past. Hier is hij ook niet zo lang wakker na de eerste voeding, lekker spelen en slaapt hij zo weer 1,5 uur. @Kwebbel: Belachelijk zeg, fijn dat je het toch gekregen hebt. Kan het me goed voorstellen dat je dat lastig vind. @Wonderteam: Hoe gaat het nu met jullie, werkt de therapie een beetje? Beterschap met de kids! @hier: Mark kan echt niet slapen zonder z'n Nijntje. Vanmorgen had ik m in de wasmachine liggen en hij ging dus echt niet eerder slapen voordat Nijntje weer bij hem lag , hebben jullie kids dat ook? Wist niet dat het zo belangrijk voor 'm is
Reina, hier ook. Lune heeft 2 difrax grote tutlappen. Die hebben een lange puntmuts, ze pakt van de witte altijd het puntje van die muts tussen haar vingertjes en gaat ermee friemelen en over dr gezicht heen wrijven. De roze vind ze minder. Als ze alletwee in bed liggen pakt ze de witte! Als ik ze al eens wegpak omdat ze er te wild mee doet en dus niet gaat slapen is het huilen en is pas rustig als ze terug zijn. Mn andere dochter tzelfde, die heeft dezelfde lappen. Maar net als de speen na een bepaalde leeftijd, alleen in bed. Ik ga die lappen nergens mee slepen! Straks raak ik ze kwijt! en bij de priori hebben wij geen extra steuntje. Toen ze kleiner was heb ik wel de verkleiner van de mc erin gehad
@Inlove: Hey, wat grappig. Hier ook een lap eraan waarmee hij over z'n gezicht wrijft of over z'n gezicht heenlegt en er later weer aftrekt, hihi. . Ik zit er nu aan te denken om een tweede op de kop te tikken (weet niet eens waar), want nu moet ik er rekening mee houden dat ik deze was draai als Mark niet op bed ligt. Dat ding gaat er minimaal elke week een keer in, anders stinkt ie echt giga . mc verkleiner is ook een idee ja, bedankt voor de tip. Jij hebt wel vaker zelf bedachte tips die ik goed kan gebruiken
@InLove; ieuwww, krijg helemaal de kriebels van die pubic piercing, brrrr. Wat een gedoe met het slapen of niet? Hoeveel slaapt ze op een dag/nacht dan? Erg weinig? Ik vind het niet eens zo hard gaan. Wel hard genoeg hoor maar ik heb niet het idee dat ik het niet kan bijbenen ofzo. Gaat in een lekker gangetje hier @Kwebbel; slim van het herhalingsrecept! Maud huilt ook wel eens in d'r slaap. Ze is al stil voor je op kan staan. We leggen haar nu elke avond even weer recht in bed als wij naar bed gaan en ook daar slaapt ze altijd doorheen. @Reina; toch bedankt voor het meedenken hoor! Blijven doen, er komt regelmatig iets voorbij wat ik gebruik of echt iets aan heb. Dat vind ik juist het fijne aan het forum. @slapen; Maud kan ook niet zonder Aap (=knuffeldoekje). Laatst bij de GA was ik Aap vergeten, lag nog in de auto. Dus ik terug. Lag Maud net in bed en de GA had haar een spuugdoekje gegeven om Aap te vervangen, mooi dat ze dat niet wilde. Ze zette het meteen op een krijsen! Op dat moment belde ik net aan met de tas. Later vertelde ze dat Maud erg gelukzalig keek toen ze alsnog Aap gaf, ze was ook meteen stil en viel in slaap. Ze heeft ook nog een Ed (pop met lange armen en benen) en die word steeds interessanter. Eerder lag hij altijd op dezelfde plek, nu zweeft ook hij door het bed Ik heb er van beide 5 in de la liggen en was ze elke week ook
Knijn, op zich overdag gaat t de laatste tijd goed (zeg t niet te hard natuurlijk!) Ze is rond 7/7.30 wakker. Dan 2 uur later gaat ze op bed, ze krijgt in bed een fles en meestal valt ze vrij snel in slaap. Gemiddeld slaapt ze dan een uur, soms zelfs langer. Dan rond half 3 gaat ze weer naar bed. Ook weer met fles en dan ook een uurtje, heel soms langer. Rond 19uur/19.30 gaat ze dan weer naar bed, met fles, maar dat duurt dus eeuwen eer ze in slaap valt. Als ze dan slaapt, dan is ze elk uur wel een keer wakker, dan tegen 23uur slaapt ze vast en rond 3uur wakker. Meestal is dan een speen erin duwen genoeg. Maar zoals nu met de tandjes is het fles maken. Dan is ze ongeveer een uur wakker en valt in slaap. Ik pak haar nooit uit bed en de 3 slaapjes zijn qua ritueel tzelfde maar de avond wil niet lukken. We hebben geprobeert om haar later in bed te leggen. Maar tegen 19uur is ze echt moe, wordt lastig en huilerig. Ze drinkt de fles en valt bijna in slaap maar na 5 min ongeveer is de powernap over en begint t feest. Vaak moet ik haar dan even in de houtgreep houden zodat ze de rust vindt en valt ze in slaap.
Overdag slaapt ze niet gek. Wel veel minder dan Maud doet trouwens. Wat een gedoe 's avonds, jeetje. Ik zou ook niet weten wat je hiermee moet. Alles wat ik zou kunnen bedenken doe je al... Misschien nog een idee om 's avonds bij haar naar binnen te gaan als ze 45 minuten slaapt, zorgen dat ze je opmerkt (ze moet niet wakker worden, alleen even bewegen o.i.d. Als ze niks laat merken heeft het geen zin) en dan weer weggaan. Ze zeggen dat je dan het 'wakker worden' voorkomt omdat je er op deze manier voor zorgt dat ze al overgaat naar de volgende slaapfase. Normaal zou ze wakker worden van het switchen van de ene fase naar de andere. Doordat je haar heeeeeeeeel iets wakker maakt (al is het geen wakker maken hoor, weet het zo even niet anders te noemen) een kwartiertje voordat ze normaal gesproken wakker word, 'hopt' ze naar de volgende slaapfase en word ze dus niet wakker elk uur. Snappie? Geen idee of het wat is hoor. Heb het een tijdje bij Maud gedaan, het hielp haar toen wel even. Achteraf bleken Maud's powernaps ook weer een gewone fase te zijn, maar ja.... weet alles eens van te voren
Hallooo, ik ben er weer! Was 3 dagen bij mijn schoonmoeder in Winsum. Jongens hebben het heel leuk gehad, maar zijn nu wel errug moe. Gelukkig kunnen ze morgen lekker bijkomen. Wij zijn ook moe, dus vanavond op tijd naar bed. Dinsdag gaan we het koopcontract tekenen! En ik heb al een worddocument met heel veel dingetjes die ik wil kopen voor ons nieuwe huis. Weet iemand welke kleur op de muur licht maakt? Er komt langs 1 muur een witte boekenkast van 4 meter breed (en tot aan het plafond), maar daarachter wil ik een gekleurde muur zodat de kast wat meer afsteekt. Nu hebben we een donkere muur, maar omdat we een tuin op het noordoosten zullen hebben, wil ik iets wat juist licht maakt. Naja, en zo mijmer ik lekker verder. Ik zal vanaf nu weer meelezen. Las nog wel dat Paloe tante is geworden, gefeliciteerd!!
@Yukl; wauw, cool!! Ik snap je vraag niet helemaal; welke kleur op de muur licht maakt? Wat dacht je van een lichte kleur? Hoe ging het met de kijkers??
Yukl: Lekker zeg die voorbereidingen, heerlijk gewoon! Kan het me helemaal inleven . Volgens mij geel of oranje. Brengt in elk geval leven en is de kleur van de zon. En dan een lichte variant daarvan. Of lichtgroen dat is rustiger. Dat hebben wij in de babykamer. Ach lekker staaltjes halen bij de bouwmarkt joh en uitproberen Fijn trouwens dat jullie het lekker hebben gehad in Winsum!
@Wonderteam: Oh wat leuk dat je vriendin twee zoontjes heeft gekregen! Heb je ze al gezien? Hihi Fay die probeert te staan! Is het haar al gelukt?
@Inlove: Oh wat irritant zeg die gebroken nachten! Zou een knuffel-je-speen niet helpen zodat ze zelf haar speen weer in kan doen? Helpt hier na een korte aanloop heel goed! @Slapen/Knuffel: Hier dus knuffel-je-speen. Hij werkt hier nu echt zo goed!! Hij is heel blij als ie hem ziet en is er in bed ook echt naar op zoek. Had eerst mijn twijfels of het wel ging werken, maar dus wel! We hebben er nu twee, maar ga er nog eentje bijkopen. Dat ding wordt echt snel vies met al dat kwijl erop.
@Yukl: Wat cool! Dus de kogel is door de kerk: jullie gaan het huis kopen!! Gaaf! Oh heerlijk dat voorbereiden he. Lijstjes maken, tekeningetjes over hoe je alles wilt inrichten, vast in alle winkels kijken wat je wilt hebben.... Kleur: Geen idee. Wij hebben alle muren wit (niet helemaal, een klein beetje gelig volgens mij). Behalve bij Mees. Misschien heb je hier wat aan? Breng kleur in uw interieur
@Knijn: Fijne vakantie met veel goed weer gewenst! @Hier: Vriendlief thuis aan het werk (nog even druk voor de vakantie) en ik bij mijn ouders. Mees heeft vandaag eindelijk zelf brood gegeten. Wilde hij nooit. Kneedde het alleen en gooide het op de grond. Nu ging het in zijn mond!