@Regenboogje; Haha, batjes Leuk dat ze zo samen kunnen spelen. @Reina; Wat leuk dat M. nog steeds in de draagdoek wil, handig zeg! @Escal; Mijn bevalling begon om 04.45 met lichte weeen. Uiteindelijk is Maud, 22 uur later, geboren om 01.50. Ik was wel een spuitje pethidine nodig waar ik jammer genoeg ontzettend stoned van werd. Mijn ontsluiting bleef 4 uur lang steken op 7cm Hopelijk knapt Sem weer snel op!
@knijn, phoe meid! zolang en dan ook nog 4 uur op 7 blijven hangen zal wel zwaar zijn geweest!!! wel bedankt voor het delen! @diana, dankje @hier, sem is alweer wat fitter, hopelijk blijft het zo. vanacht wel vaak wakker geweest maar dat hoort erbij als ze ziek is.
weer een rustig dagje hier. merk dat ik de enigste ben met verlof maar zal straks als de tweede er is wel anders zijn haha
kreeg net een telefoontje van de juwelier, had oorbellen gezien en ze zijn nu binnen. dadelijk even kijken. hoop dat ze mooi zijn ga ik mezelf nog even verwennen before the big day
Hey meiden! Sorry, sorry, sorry! Ik red het nét om bij te lezen, en reageren schiet er dan zo vaak bij in . @Escal: jeetje, nog steeds wachten! Wel fijn dat het zich van binnen verder rustig houdt, als het dan toch niks uithaalt... Oorbellen? Leuk! Post je een foto?! @Spontane bevalling: hier wel, maar weet niet of je er verder wat aan hebt... 's Ochtends werd ik wakker en voelde nattigheid. Dacht dat de vliezen gebroken waar, maar toen ik naar het toilet ging kwam er verder niet veel meer. Toch maar weer gaan slapen dus. Uur of 2 later echt op gestaan en toen kwam er meteen een hele sloot . Wat opgevangen en zkh gebeld. Amy lag in stuit en wilde het wel vaginaal proberen, dus mocht meteen komen. Schoot niet heel erg op. Rond het middaguur geloof ik (vliezen waren om 06:00u gebroken) op een cm. of 3, tegen 18:00 nog maar 4. Weeënopwekkers gehad vanaf 16:00 ong., en om 21:00 mocht ik persen. Oh, nu eerst even eten (frietjes...), dus straks verder!
@Nike: wahaha, van die bloempot! Wel fijn dat ie weer goedgekeurd is . @Reina: wow, dat lijkt me zwaar! Maar fijn als het helpt natuurlijk. Hier draag ik Amy eigenlijk nooit meer in die zin, is me dus te zwaar. @Hier: vandaag voorlichting prenatale screening gehad. We krijgen hoe dan ook een extra uitgebreide 20-weken echo ivm Amy's afwijking en ik kreeg het idee dat ook de combinatietest om die reden wordt vergoed, maar dat weet ik niet zeker. Dinsdag hebben we weer een echo. Mijn banner loopt nog wel een beetje voor, maar ik pas hem na de echo wel aan; dat is nl de echte termijnecho. Verder gaat het erg op en neer hier, vandaag best een redelijke dag.
Start bevalling nummer 1: Wegens wekenlange voorweeën en een CTG die duurde tot 5 minuten vóór het echt begon, had ik het niet eens in de gaten. Hier eerst de 24ste na de 100ste CTG te horen gekregen dat ik 4 cm had, terwijl ik niks anders merkte en een paar uur later bleek dat ze en foutje gemaakt hadden in het zh. Niks, nada, ja die éne cm die ik al vanaf 27 weken had ja Maar goed, toen dus de 27ste, om 18.25uur, kreeg ik rugweeën en ik had het niet eens door! Dacht dat de harde buiken mijn bekken gewoon telkens een opdonder gaven, we zaten te eten bij mijn ouders; zegt mijn moeder ineens; "Meid, je bent nu echt aan het bevallen, je hebt rugweeën!" Ik geloofde het nog niet, maar we zijn toch naar huis gegaan, om half 8 kwam de vk en die constateerde idd 2 cm inmiddels. Hij is om 2.15u geboren. Vlotte bevalling, maar dat ie begonnen was, had ik niet eens door En ik zou hem zo nog eens 10 x overdoen! Nummertje 2: Idem dito... Na 7 weken van pijnlijke voorweeën en valse starten, zat ik voor een ander paniek moment bij de gynaecoloog (dacht dat het kind te groot was, omdat de eerste maar net paste en deze véél groter geschat werd) en die constateerde dat ik al 2 cm ontsluiting had! Omdat dit er al langer kon zitten en ik voor het eerst 2 dagen eindelijk weer rust had, werd er besloten om de dag erna in te leiden, maar dat was dus niet meer nodig, een paar uurtjes later zette het door, om 12u of zo en hij is om 3.58 uur geboren. Dus hee; aan mij heb je ook niet zoveel Nummertje 3 wordt als het goed is op voorhand ingeleid, dus daar ga ik wederom niks van merken Hoop overigens dat je gewoon NU aan het bevallen bent, denk haast de hele dag wel even aan je! Wil je steeds smsen, maar denk dan tegelijk; lekker irritant als ik dat echt nog 2 weken ga doen, dus dan laat ik het maar weer
ben zo benieuwd hoe het bij mij gaat oorbellen waren trouwens niet leuk helaas, verder zoeken maar dus. nu lekker voetjes omhoog @gwn, hoe waren de frietjes? @incog, haha, je hoort het echt wel hoor wel lief dat je aan me denkt meis! nu alleen wat steken vandaag alsof ie tegen mijn bmm aanduwt ?? net als indalen maar zit vast in bekken dus weet t niet... verder geen harde buiken enz (niet meer als normaal wil dat zeggen) wel wat meer last van mijn bekken, misschien wat meer rust nemen (in hoeverre dat nog gaat ) sem is trouwens weer heel wat fitter
Pffff, je weet het toch niet... Hoop voor je dat je snel aan het echte werk mag beginnen. Gelukkig dat Sem fitter is, dat scheelt een hoop!
@Escal; Fijn dat Sem weer beter te pas is. Ja die uren waren wel erg pittig. Vandaar de pethidine Ik wilde eigenlijk een ruggenprik maar uiteindelijk hakte de vk de knoop door om toch de pehtidine te geven, waarom weet ik eigenlijk niet. Mss niet het goede personeel in huis? Het was al laat natuurlijk. Ik wilde liever de ruggenprik omdat Maud daar niks van mee zou krijgen, van de pethidine wel. Haar zuurgraad (PH-waarde) in haar bloed was ook te laag toen ze geboren was, dat is veroorzaakt door de pethidine. Baalde ik wel van toen! Gelukkig mocht ze wel mee naar huis. Tegelijk met de pethidine kreeg ik ook weeenopwekkers om de weeen wat functioneler te maken. Ik had ze wel maar ze deden niet genoeg, zo bleek. Wat wel waaaaaardeloos was; ik kreeg al persweeen om 20.00, bij 5 á 6 cm ontsluiting. Die waren moeilijk om weg te puffen zeg! Maar goed, tis op zich geen horrorverhaal hoor. Op dat moment was het wel even erg natuurlijk maar heb er een lekker meisje aan over gehouden!
@Gwn; Kijkers? Ik heb wat gemist geloof ik? Vind je het nu ook extra spannend? De 20 weken echo? Oh fijn, een lekker daggie vandaag!
@knijn, raar inderdaad dat ze voor de pethadine ging... kan begrijpen het echt zwaar is als je zelf stoned bent en je kindje er ook nog een last van heeft! en wat erg van de persweeen! kan er over meepraten, ik kreeg te horen dat ik 10cm had maar sem nog niet was ingedaald en een sterrekijkertje was, had toen al even persweeen en mocht pas 2.5 uur nadat ik hoorde 10cm te hebben beginnen met persen, is niet te doen nee maae inderdaad, zou het zo overdoen als ik naar sem kijk! bedankt trouwens (incog ook!) voor de verhalen, vind het toch erg leuk om te lezen en misschien leer ik er nog wat van (zoals aangeven geen pethadine te willen ) @gwn, kijkdag had ik ook gemist, hoe is het gegaan? @hier, rommelige nacht gehad, sem was onrustig en kwam zelf ook niet in slaap.. maar wonderbaarlijk genoeg ben ik niet heel moe
@Escal; Niet iedereen reageert zo op de pethidine hoor, ik was een uitzondering. Normaal gesproken haalt het de scherpe kantjes er vanaf. Dat ik zo stoned werd als een garnaal zegt meer over mij dan over het medicijn Balen van je nacht! Enig idee waarom Sem onrustig sliep? Vanmiddag beide maar even een middagdutje doen
@Escal: wat Knijn net zegt wilde ik ook nog melden; mijn schoonzus vond de Pethidine prik nl echt een verademing en wilde dat ze dat bij haar 3 eerdere kinderen (15-20 jaar eerder) ook had kunnen krijgen, nichtje heeft er ook helemaal geen last van gehad . @Persweeën: pffff... ja, dat was erg ja! Ik had ook 10 cm. maar omdat ze in stuit lag, moest het 'perfect' zijn, en aan beide kanten was nog een randje ofzo, dus moest ik dan weer op de ene zij, dan weer op de andere zij de weeën opvangen. En zij stond daar maar met armen over elkaar, omdat ze niks voor me kon doen . @Kijkers: had ik op Facebook gezet. De makelaar belde nl woensdag dat we donderdag kijkers zouden krijgen. Dus ik weer in de stress, want het huis was een puinhoop en net die dag voelde ik me vreselijk. Manlief heeft dus het meeste gedaan. Het was geen succes overigens: twee vrouwen met twee kids (5 en 7), waar ons huis eigenlijk al te krap voor is, en één van die vrouwen was bijna 2 meter ofzo, terwijl onze benedenruimte maar 1.80 hoog is . @Hier: nee, niet extra zenuwachtig voor 20-weken echo. Bij Amy hadden ze het toen ook nog niet kunnen zien, maar dat heb ik er maar niet bij gezegd; een extra check vind ik niet erg . Wel ben ik heeeeeel zenuwachtig voor de termijnecho a.s. dinsdag. Ben zó bang dat het misschien toch weer mis is en het hartje niet meer klopt... Komt vast doordat we er vorige keer ook bij die termijn achter kwamen.
@pethadine, zal er eens meer over op gaan zoeken dan, maar ga als het kan toch liever voor de ruggenprik @gwn, sterkte meid, is inderdaad een erg spannende echo, niets gek dat je zenuwachtig bent! @persweeen, tja, zouden de leukste moeten zijn maar dat is denk ik alleen als je ook werkelijk mag persen he...
@escal/gwn: nee is niet zwaar hoor, tenminste, als je een comfortabele knoop doet. De enige die mij goed bevalt is een knoop waarbij de doek strak over je hele lijf gaat en je daarmee dus ook het gewicht verdeelt. Die knoop heet de double hammock! Het is wel zo dat je het moet opbouwen qua duur, dan train je je spieren. Wrap Your Baby - Double Hammock Carry or Chunei Back Carry @bevalling: ja wel natuurlijk, na heel veel voorweeen die op een gegeven moment overgingen in hele pijnlijke weeen. Ik dacht steeds dat het begonnen was al dagen en nachten voor het echte werk. Dat was dus ook zo. Toen ik de vk belde had ik al 3 cm ontsluiting. Zij heeft toen me betast, hoe heet dat ook alweer en toen was het gelijk al 4 cm. Dus ik was echt wel rijp. Die nacht zette het door, de vk kwam, niet meer ontsluiting. Ze deed wat, ik vroeg nog wat doe je, ze zei dat ze alleen voelde. Achteraf wisten m'n ex en ik zeker dat ze m'n vliezen toen heeft gebroken (zonder overleg). Want gelijk daarna begon het te stromen. En ik had een vrij strict geboorteplan wat vooraf overleggen over acties betreft. Daarna ging het heel snel in 2 uur volledige ontsluiting, 3 cm per uur dus. helaas toch in zh bevallen wegens persweeen die te weinig deden. @escal: hoop voor je dat het toch natuurlijk begin bij je.
@Reina: Lijkt me inderdaad best zwaar met Mark op je rug? Of valt dat wel mee?? Hopelijk is de sprong snel over, want leuk is anders natuurlijk. @Knijn: Oh zo lief dat Maud zo maar een uur bij je heeft geslapen.
Paloe; ik heb afgelopen maandag met manlief een stevig gesprek gehad over het oppassen van zijn ouders en dat was vrij heftig zeg maar. Gelukkig ging het oppassen afgelopen vrijdag (en het afscheid nemen) voor de eerste keer zonder huilen! Manlief heeft Thijs was langer zelf vastgehouden en wat langer gewacht voordat hij vertrok en toen ging het afscheid nemen gelukkig goed. Dan weet je nog niet hoe het overdag ging, maar toen manlief thijs weer op ging halen, was hij ook leuk aan het spelen. Pfoe, dat wordt heel hard werken voor jou dus de komende tijd.. Succes alvast!! Reina; wat leuk dat je mark nog draagt, zal morgen eens het filmpje bekijken! Knijn; aaaah, wat lief dat Maud zo in slaap viel... heerlijk genieten ja! Escal; ik ben natuurlijk bevallen. s Nachts verloor ik de slijmprop, ging naar de wc en liep terug om een schone onderbroek aan te doen. Verder geen weeën ofzo, dus de volgende morgen om half acht wakker. Toen voelde ik me niet lekker, dus mijn man gevraagd om thuis te werken. Gedoucht, maar daarna voelde ik heel onregelmatig weeën. Soms om de 15min, soms om de 45 min. Nog cakejes gebakken, om 12.00u bloedverlies en zeer regelmatig weeën ineens (echt om de 3 minuten en pittig ik hing echt op een bankje te puffen). VK gebeld, zij checkte om 13.00u: 7cm ontsluiting al! Om 15.50u is Thijs thuis geboren. Helaas moest ik wel naar het ziekenhuis om gehecht te worden. Ik heb een paar drukke dagen achter de rug, hard gewerkt, veel computerdingen gedaan na schooltijd, donderdagavond naar vrienden, vrijdagavond naar mn moeder, ze was jarig, vanochtend scouting gedraaid en vanmiddag een make-up workshop gehad. Dus al met al druk, maar leuk. Vooral die workshop had ik totaal geen idee wat ik moest verwachten (ging trouwens samen met mn moeder en zussen), maar ik heb me echt mooi leren opmaken! (wel heeeeel wat geld lichter, maar ja.. nu heb ik wel goede spullen waarmee ik kan werken). Zo, nu even quality time met manlief door gaan brengen! (wie is de mol kijken, haha)