Oktober 2010 mamma's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door CherryAyden, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Paloe; wat goed van Liam! En lachen dat Olaf nu wel wil zingen, haha.

@Cherry; 1e verjaardag.... niet over nagedacht. Maud is ook op een woensdag jarig. Mijn moeder woont aan de andere kant van het land dus wat dat betreft is een weekend makkelijker. We zien nog wel...

En ik ben eigenlijk ook erg graag thuis bij Maud. Maar kan me wel voorstellen dat je je schuldig voelt hoor. Zou ik ook doen!
    Manlief zegt ook wel eens; ga dan eens zonder Maud weg! Lekker even een dag voor jezelf. Maar... dat wil ik helemaal niet. Met Maud zijn is voor mij leuk genoeg! Ook wel raar weer geloof ik...
    De meesten vinden dat ik haar meer moet loslaten, ik vind dat het wel meevalt. Ik ben haar moeder en vooral in het eerste jaar zoveel mogelijk bij haar, dat wil ik graag. Blijkbaar is dat heel gek....

2. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    @Knijn: HEEEEEEEEEEEERLIJK! Geniet van je weekend! Lekker vroeg zo :D

Ik ga aan het werk nu... wat een contrast... Daarentegen hoef ik morgen nog maar 1 dag te werken en dan heb ik vakantie :D

3. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    En dus Incog; als ik het me kon veroorloven was ik ook thuisblijf mama! Helaas is dat financieel niet haalbaar, eigenlijk kan de dag ouderschapsverlof die ik elke week heb niet eens. Maar ja... dat vind ik gewoon belangrijker dan geld. Ik moet wel weer 3 dagen gaan werken als Maud 1 is, daarna krijg ik niks meer betaald van het ouderschapsverlof en kan het dus écht niet meer. :(

4. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Ik ben vanmorgen mét O gevallen :(

Het kwam weer opzetten en ik zag geen kans meer om me op te vangen of te gaan zitten en ik donderde dus met O en al op de grond :(
    Gelukkig wist ik wel nog O's val te breken door op mijn elleboog te landen, hij kwam op 1 cm na net niet met hoofd op de grond.

Voel me zo ellendig, dit kán toch niet meer?! Ga morgen bellen dat ik vrijdag alsnog een consult erbij wil....

5. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Zo herkenbaar!

Dat is voor mij dus de reden dat ik maar 1 dag in de week overdag werk en de rest van de dagen werk ik als mijn man thuis is en de kids naar bed gaan....

Begrijp jou dus heel goed. Balen gewoon dat het leven zo duur is!

6. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee idd, dit kén niet meer! Zo word 'je toestand' niet alleen een gevaar voor jezelf maar ook voor je zoontje(s).
    Goed dat je morgen belt, laten ze je maar helemaal binnenste buiten keren. Het moet érgens vandaan komen! Dik het desnoods maar wat aan hoor, als je maar de onderzoeken krijgt waar je recht op hebt. Je betaalt je ook nog eens scheel aan de zorgverzekering, dus medunkt!

Ook slim bedacht! Alleen vind ik er dan ook weer niks aan om te moeten werken als manlief thuis is. Ik wil met alle drie thuis zijn! :(
    Idd, leven is te duur. Dat ist...

7. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #127 Reina5, 20 jul 2011
    Laatst bewerkt: 20 jul 2011
    Nee meid, ben je gek, dat is helemaal niet gek. Ik ken het. Ik moet zeggen dat ik er in de middag vaak genoeg even alleen tussenuit ga en ben geweest. Dat vind ik dan heerlijk, want Mark is dan thuis bij m'n vriend. Maar als hij het huis uit gaat, naar iemand anders, vind ik dat helemaal niks. En dat wordt alleen maar sterker. Hoe ouder Mark wordt en hoe meer hij bewust wordt van de wereld om zich heen, hoe leuker ik het ga vinden om tijd met hem door te brengen. Hij heeft zoveel te ontdekken en ik wil hem daarin meemaken. In deze tijd wordt dat misschien gek gevonden, maar het IS vind ik, normaal moederlijk gedrag. Laat je aub niks wijsmaken. Wat jij voelt is goed. En dat geldt ook voor anderen die het misschien wel anders voelen.

8. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @Incog: O verschrikkelijk, laat je inderdaad helemaal nakijken. Dit is niet goed.
    @Wonderteam: Sterkte met Fay, hoop dat ze snel weer opknapt. He toch.
    @Gwn: Fijn dat je echo goed was en alweer (bijna) 8 weken, wat gaat dat toch snel!

9. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Reina; dankjewel, lief!

Ik vind het zelf ook niet gek maar krijg regelmatig commentaar uit mijn omgeving en dat is niet leuk om altijd te horen. Laatst ook weer iemand; we werden op een doordeweekse avond uitgenodigd om te komen eten. En dat is dus niet handig, manlief is pas om 18.15 thuis en Maud gaat om 19.00 naar bed. Hun idee?; Maud meenemen, daar in bed leggen en haar er vervolgens weer uit trekken als we naar huis willen. Met de mededeling; "dat is wel eens goed voor haar, dan went ze ook aan een ander bedje" Nou sjemig! Dan kan je mij gek noemen maar dat doe ik dus niet! Niet voor zoiets lulligs als eten. Oke, soms kan het echt niet uitkomen en heeft Maud zich maar te voegen aan ons maar als ik het enigzins kan voorkomen dat ze het begin van haar (nog maar sinds 3 weken 12 uur achtereen durende!) nacht ergens anders moet gaan doen, dan voorkom ik dat! Niks fijner voor haar om lekker in haar eigen bedje te slapen. Ik zou toch ook niet willen dat iemand mij uit mijn bed/slaap haalt om 02.00 's nachts? Dat is toch irritant! :$:x

Of; krijgen we een etensbon van iemand, die iemand past dan op Maud als wij gaan eten. (er dan ook vanuit gaande dat ik hun vertrouw met mijn kind maar oke... ) Op zich wel leuk maar waar ik dan ontzettend pissig van kan worden is de mededeling; "dat is wel eens goed voor je" (met zo'n lieflijk getrokken gezicht, bah) HOEZO?!?!?! IS WEL EENS GOED VOOR ME??!?!?! WAAROM IN VREDESNAAM???? :$
    Echt.... sommige mensen begrijpen niet mijn idee van moederen. Dat hoeven ze ook niet te begrijpen, maar respecteer het dan gewoon en hou verder je commentaar voor je! :x

Natuurlijk ga ik wel eens alleen de deur uit als manlief thuis is. Winkelen (kleding b.v) met een baby is namelijk écht niet handig, dat heb ik ook wel door. En dat kan ik dan ook zonder problemen. Alleen hoef ik dat niet elke week, is dat zo erg dan? Vind ik niet!

Zo, weggeschreven :D:D
    Klaaaaar! ;)
    *Einde ego* (hmmm, dit typte ik gister ook al geloof ik. Sorry, veel ego de laatste dagen... :))

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nou ja, ik vind het ook gezond om af en toe even met z'n 2en er op uit te gaan. Ik vind dat eerlijk gezegd erg belangrijk voor onze relatie. Dus ja, zo'n bon zou goed voor ons zijn. :p Zou me dat helemaal niet persoonlijk aantrekken eigenlijk.

Ik ervaar het andersom: ik vind 1 dag in de week alleen thuis met de jongens loeizwaar. Ik ben ZO blij als mijn man thuis komt. Het wordt wel makkelijker, maar ik vind het echt niet perse leuk. Tenzij ik met iemand heb afgesproken zodat dat mijn dag breekt. Ik vind de weekenden met manlief samen wel leuk, en ik vind de ochtenden en avonden als ze op de opvang zijn ook leuk. Maar ik ben ZO blij met 3 dagen opvang en ik vind het HEERLIJK om te studeren (en straks te werken). Aah, daar kan ik echt enorm van opladen. Maar ik voel me hierin juist weer "anders" zeg maar.

Ik ga ook heel vaak lekker de hort op. Geen problemen mee hoor om de jongens bij mijn man achter te laten. Lekker eten met vriendinnen, lekker met mijn moeder keuvelen, etc.

Nu klink ik misschien als een ontaarde moeder :p Maar ik vind mezelf een hele lieve en goede moeder hoor. ;) Maar ik denk dat ik minder leuk was geweest als ik de hele week thuis had gezeten met ze. Oh en ik vind ze uber lief en het zijn mijn grootste schatten! Ik trek het alleen niet, die constante spanningsboog.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh de kinderen ergens mee naartoe nemen 's avonds doe ik trouwens ook niet. Vind ik echt a-relaxed. Hebben ze maar pech hoor. :p

12. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

@knijn grrrrr heel irritant als mensen voor je gaan bepalen wat goed voor je is! Iedere moeder is anders en dat heeft iedereen maar te accepteren en respecteren vind ik!

13. CherryAyden

@yukl ik ben daarin precies hetzelfde als jij. Wat jij zegt had ik geschreven kunnen hebben!

@incog woei gevallen met je kindje! Nee kan echt niet langer zo! Er moet wat gebeuren. Liever gister nog dan morgen. Hoe weet ik niet maar je moet ergens aan de bel trekken met dat verhaal.

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ wonderteam: arme Fay! Hopelijk knapt ze snel op!

@ gwn: gefeliciteerd met het kloppende hartje! Ik ben benieuwd hoe ver je straks wordt gezet!

@ kwebbelsnoes: wat leuk zeg om al die bekenden van vroeger tegen te komen! :) En lekker dat je even wat geld kan bijverdienen op die manier. Je houdt jezelf in ieder geval wel goed bezig. :p

@ amaryllis: fijne vakantie!!

@ 1e verjaardag: Tobe was toen op een zondag jarig, handig! Met zijn 2e verjaardag hadden we ruzie met de taartplanning. Ik wilde er 1 van de hema, maar die "bezorgde" uiterlijk die woensdag voor zijn verjaardag (we vierden het op zondag, hij was op maandag jarig). Omdat daarvoor oudjaarsdag, nieuwjaarsdag tussen zat. Dus ik wilde de taart in de vriezer doen, paste het niet. ;) Heb ik er een strook vanaf moeten snijden. Naja, hopeloos. Dit jaar weet ik al helemaal niet wat te doen, want oudjaarsdag en nieuwjaarsdag vallen precies in het weekend. Dus dan kunnen we zijn verjaardag niet vieren. Dat wordt dan het weekend daarna, maar dat vind ik eigenlijk geen bal aan. Doordeweeks is echt geen optie, omdat onze ouders allemaal werken.

15. CherryAyden

@Gwn joepie wat fijn van die echo! Heerlijk om zo die vooruitgang te zien! Begrijpelijk dat je geen puf hebt, je lijf heeft even andere dingen te doen;)

@kwebbel Ooooh leuk ja oude bekenden terug zien, grappig zeg! Fijn dat je ergens anders nu wat geld kan verdienen op gunstige tijdstippen ook. Al eerder zulk werk gedaan?

@amaryllis fijne vakantie geniet ervan!

16. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wie heeft er pech? Je kids of de visite-ontvanger?

Vind ik ook niks, werkt toch niet.

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

De visite-ontvanger natuurlijk. ;) De kinderen beleven er sowieso geen lol aan. :) Ik denk dat het wel makkelijker wordt als ze ouder worden, dat merk ik bij Tobe al wel. Die trekt het beter om een keer wat later naar bed te gaan ofzo. Maar de jongste heb ik graag gewoon lekker op tijd in zijn bedje. :)

18. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Dat vind ik ook, ben me rot geschrokken de oudste ook, hij moest er bijna van huilen en O schrok natuurlijk van de val, die moest ook huilen.... maar jah, als dat het ergste is!

Nee, vind ik ook niks aan, maar ik wil ze echt gewoon niet wegbrengen... ben nog op zoek naar een gulden middenweg :)

19. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Ja, morgen dus bij de huisarts! Dit is toch te gek voor woorden?

Ik heb dat stukje wat KNIJN gisteren hier heeft gepost, uitgeprint (van de site, dat wel) en ik wil dat hij daar naar kijkt. Er staat namelijk ook iets bij van je temperatuur en ik heb dus (volgens die site) áltijd ondertemperatuur, die is namelijk altijd 36,4 of 36,3. Dat hoort ook bij een te traag werkende schildklier, dus jah.... zoiets kan gewoon niet psychisch zijn.

20. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Wel / niet thuisblijfmoeder.

Vind het wel leuk te lezen dat er hier zo verschillend gedacht en gevoeld wordt en dat het ook allemaal gewoon gezegd mag worden.

Persoonlijk zou ik het liefste teruggaan naar de tijd van vroeger... Mama thuis, papa werkt.... Ja, noem me ouderwets, maar dat is gewoon mijn gevoel. Ik vind werken geen bal aan, doe het alleen omdat het moet. wil lekker thuis met mijn kindjes zijn, het huishouden doen (ja, dat vind ik leuk) en 's avonds als de kindjes op bed liggen, met mijn mannetje de bank op duiken...

Dus ik ben gewoon heel ouderwets denk ik dan maar :)

Deel Deze Pagina