Oktober 2010 mamma's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door CherryAyden, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn dat je er wat aan hebt!

Is inderdaad leuk om te lezen. Zoveel verschillende ideeën en opvattingen!
    Wat je zegt; alles mag ook wel. Vind ik juist leuk, om de beweegredenen van en ander te lezen. Ook al zijn die totaal verschillend als die van mij.
    Ouderwerts? Ja, misschien. Het mooiste zou ik vinden als ik 2 dagen kon blijven werken bij iets waar ik het heeeeeeeeeeeeel erg naar mijn zin heb en manlief ook 2/3 dagen werken. Hij werkt nu zoveel dat dat ook niet meer grappig is. Zou het fijn vinden als ook hij wat meer thuis kon zijn.

Oke, vandaag eindelijk de dag (volgens de berekeningen van Kwebbel en Incog) om sentimenteel te zijn. Vandaag is Maud precies langer uit mijn buik dan erin!
    Al voel ik met niet sentimenteel, ben al klaar geloof ik :D

2. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lijkt trouwens wel dat Maud kramp heeft van de lactulose, grmf....
    Gisteren ineens uit het niets ont-zet-tend krijsen! Vanmorgen weer, tijdens het voeden... :(
    Vandaag maar even die kindicol halen, hoor ik ook wel goede dingen over. Ik wil graag dat haar ontlasting wat makkelijker gaat maar als het zo moet, bah!
    Misschien is 3 dagen een beetje kort om iets te proberen, maar aan de andere kant; kramp is ook niks waard. Stomme poep ook! :x

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Goedemorgen,

Nou FAy had gisteravond een duidelijke pseudokroepaanval. Het was erg eng en zo zielig. Ze bleef er gewoon er helemaal in hangen en raakte volledig overstuur. Na een half uurtje was ze weer rustig en viel uitgeput in slaap.

@werken, hier nu dus 2 dgn en dat vind ik heerlijk. Soms met een hele drukke peuter, ben ik blij als ik even mag werken. Toch wil ik ook veel bij ze zijn ,dus is dit de ideale balans.

@amaryllis, weet niet of je het nog leest,maar een hele fijne vakantie!
    @gwn, super ze een goede echo. Logisch dat je minder puf hebt. Neem lekker je rust!
    @kebbel, oh wat leuk zeg om dan zoveel oude bekenden ineens weer te zien!
    @yukl, je vroeg over mijn man. Nog weinig meer nieuws. We moeten nu afwachten of ze deze maand gaan betalen. Zo niet dan kan de advocaat pas weer wat doen. Wel frustrerend die onzekerheid vind ik. Oh ja dat is wel heel irritant met die feestdagen ertussen wat jij hebt. Lastig!
    @knijn ,zo herkenbaar wat je zet. Hier ook regelmatig uitnodigingen
    rond etenstijd of er wordt gezegd neem ze maar mee. Nou vond ik dat met 1 kindje al niks en me 2 helemaal niet. Gelukkig krijgen veel van onze vrienden nu ook kinderen en dan merken ze straks wel dat dat soms best moeilijk is.geniet lekker va je weekend! Kramp kan idd van de lactulose. Winderigheid is ook heel vaak.
    @incog, gelukkig dat het vallen goed is afgelopen, maar dit kan id niet meer. Hopelijk snel duidelijkheid. *knuffel*
    @cherry, gisteren nog naar de blauwvingerdag geweest?

4. wonderteam

Zo moet nog even geduld hebben ,mag het maandag pas openmaken :D (op het kdv gemaakt)

Bekijk bijlage 168477

5. wonderteam

6. wonderteam

7. wonderteam

*zo spammodus weer uit *

8. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @wonderteam: ik wil je even heel snel een dikke knuffel sturen, jullie hebben het echt niet makkelijk mOmenteel!

@incog: voor jou draaien mijn duimen dat je arts een beetje meegand is en *GVD* goed door gaat zoeken naar wat er aan de hand is!!!

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Goedemorgen dames,

Incognito: Jeetje, wat schrikken van die val. Ga op je strepen staan bij de dokter, want dit kan echt niet!!!!!

Wonderteam: Arme Fay en voor jullie ook schrikken zo'n aanval. Hopelijk snel beter.
    Gave fiets heeft Mason!

Gwn: Fijn dat de echo er goed uitzag!!! :D

Knijn: Herken zo jouw verhaal. Hadden wij zaterdag. Worden we om 20:15 door vrienden gebeld of we om 21:15 mee gaan naar de bios.
    Euh, wat denk je zelf? Zeggen ze, ja, je broer woont toch om de hoek, daar mag je Jelmer toch wel even brengen? Sorry, maar Jelmer ligt al een uur te slapen, die ga ik niet meer uit bed trekken. En dat vinden ze dan raar. Tja, shoot me.

Wel/niet thuisblijven: Eigenlijk ben ik ook heel ouderwets en zou ik het liefst volledig voor Jelmer zorgen. Maar aan de andere kant vind ik het ook heerlijk om af en toe te werken.
    Wat dat betreft vind ik dit op oproepbasis werken wel lekker. Er zijn weken bij dat ik weinig werk en lekker veel tijd met Jelmer door breng en er zijn weken dat ik wel veel werk, maar dan geniet ik er wel weer extra van als ik weer lekker een paar dagen thuis ben. Ik vind juist de afwisseling wel fijn.

Zo even met Jelmer fruit eten, dan kan hij daarna nog even een uurtje slapen voor we in de auto stappen naar Den Bosch. We gaan op visite bij Reina en Mark :D

10. wonderteam

@gwn, wat lief van je zeg:) Hopelijk komt het goede weer snel lekker door en verdwijnen alle virusjes uit de atmosfeer.

11. wonderteam

@kwebbel, oh jemig dat is ook wel een heel ernstig voorbeeld wat je zegt. Nee natuurlijk ga je een kindje niet uit zijn bed plukken. En dan ook het feit dat er dan zo makkelijk gedacht wordt dat iemand wel even wil oppassen.

12. wonderteam

oh en veel plezier met de visite. leuk zeg! Wonen jullie zo dicht bij elkaar?

13. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wonderteam: niet heel dichtbij, ongeveer 20/25 minuten rijden, is te doen!

14. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #155 Reina5, 21 jul 2011
    Laatst bewerkt: 21 jul 2011
    Ja, dit heb ik dus ook! Dat het fijn is dat we hier alle meningen gewoon kunnen spuien! Ik heb stiekem dezelfde behoefte als Incog, alleen zou ik dan nog wel als Mark wat ouder wordt, 'iets zelfstandigs' willen gaan doen, zoals schrijver zijn bijvoorbeeld :D of iets anders leuks. Maar pas als hij mij loslaat en niet andersom. En ik snap dat niet iedereen zo denkt, maar laat anderen zich niet bemoeien met wat goed 'zou zijn'. Iedereen heeft het recht het op z'n eigen manier te voelen en daar gehoor aan te geven! ;)

15. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Wonderteam; oeh, zien er leuk uit die cadeautjes. Kan je wel zolang wachten? :p

@Kwebbel; nou ja zeg. Wat een dom idee! Hoe denken sommige mensen dan hoe een kindje werkt? Gewoon, leuk als het uitkomt? Zoiets? Tsss

@Reina; mooi gezegd! Ieders eigen manier van moederen is prima maar respecteer dat dan ook. In mijn geval; kom dan niet steeds met van die 'briljante' tips. Gaan mijn haren echt van overeind staan.

16. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @Knijn: En komen die briljante :D tips dan van mensen met of zonder kids? Haha, ik snap het heel goed inderdaad dat je nekharen dan overeind gaan staan. :)

17. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Ben bij mijn ouders en kan wat lastig reageren.
    Even via iPhone.

Leuk om te lezen hoe iedereen denkt over werken/thuisblijven.
    Ik zou nooit volledig thuis kunnen zitten. Wat dat betreft past mijn gevoel het meest bij dat van Yukl.
    Ik ben helemaal verliefd op mijn kleine man en zou echt niet meer zonder hem kunnen. Maar ik hecht toch ook erg aan tijd voor mezelf en wat intellectuele uitdaging. Ik ga met veel plezier naar mijn werk. En vind het ook heerlijk om op pad te gaan zonder Mees. Lekker met vriendinnen. En dan op het eind van de dag de glimlach van Mees weer zien. Ik vind de dag met Mees altijd enorm leuk maar ook heel vermoeiend en ben altijd blij als mijn vriend er dan weer is.
    Maar ik blijf op en top moeder van Mees. Heb gewoon af en toe wat ruimte nodig.

18. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leuke foto's wonderteam! Hoe trots op zijn fiets! Leuk :D:D

Arme Fay... lijkt me erg eng zeg. Zo'n aanval, bah!
    Hopelijk knapt ze snel op!

19. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Zielig! Hoeveel lactulose krijgt Maud nu?
    Mees heeft ook al zo'n twee maanden lactulose. Bij 5ml per dag gaat het prima. Meer krijgt hij enorme kramp.
    Misschien kun je proberen om iets minder te geven?

Deel Deze Pagina