@Yukl: WOW!!! 1.72m en dan max 59 kg! Pfff.... zwaar jaloers! . Hier 1.71 en voor Amy (en nu ook weer) 70 kg. Is nog wel gezond, maar mooi is anders. Ben nu wel hard bezig, wil het terug krijgen naar iig 65, misschien 63. Ik was in mijn ogen op mijn mooist met 63 kg, maar ja, of dat nog reëel is? Was wel minstens 6 jaar geleden...
Brenda; een moord hiervoor lijkt me nu wel weer een beetje teveel van het goede Ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan en weeg nog steeds hetzelfde als na de bevalling; 61.... bij een lengte van 1.68, dus ik mag zeker niet klagen! Ik hoop wel dat het zo blijft, want voor de bevalling woog ik 68... Dus in mijn geval is zwanger worden en bevallen erg gunstig uitgevallen! Thijs is trouwens net gaan zitten!! Gisteren dacht ik het ook al te zien, maar toen dacht ik, vast toevallig. Maar net zag ik het weer. Ook wil hij overal overheen tijgeren, net zoals in zijn wipstoel kruipen
Mag ik je even slaan? grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ik wil zó graag terug naar die 58 kilo, maar dan heb ik dus gewoon doodleuk nog 9 kilo te gaan! Ik was laatst nog 'maar' 62, maar op de één of andere manier, zitten er weer 5 aan??????? Hypoglycemie is de tegenhanger van suikerziekte. Dat verklaart nu (achteraf) wel waarom mijn suiker tijdens de zwangerschap zo raar deed, waarom de kids zo (relatief) zwaar waren en en zo naar beneden denderden met hun gewicht na de geboorte etc. Je maakt ipv te weinig, veel te veel insuline aan. Een soort neerwaartse spiraal; je gaat er (te) veel door snoepen, je lichaam maakt teveel insuline aan, je voelt je niet lekker en gaat nog meer snoepen. Om dat te doorbreken moet je dus heel simpelweg 'gewoon' het snoep (en suiker uiteraard) laten staan, maar probeer dat maar eens.... Ik denk er de hele dag aan en nu merk ik pas hoeveel ik tussendoor elke keer snaaide.... Dus of dat dieet nou goed is of niet, hier is het wel goed voor, als ik nou 2 weken moet afkicken van de suiker, is de eerste grote stap gezet Wb dat inkomen, onze lasten gemiddeld per maand zijn 3600 euro.... Dat is een hoop en het zit voornamelijk in dit huis. (Heb daar wel ook het eten, auto, etc. bij geteld) Met 300 euro extra komen we een heel eind, maar we hebben nog een hoop schuld af te lossen bij mijn zusje, dus liever wat meer....
Gwn: Oeh, wat spannend!!!!!!!!!!!!! Hoe dat zit met vruchtbaar slijm ed, weet ik niet zo goed meer eigenlijk..... Hoop gewoon dat het raak is deze ronde en dat jullie dan een plakbeebje krijgen!
We blijven waarschijnlijk ook zitten hoor Gaan de ruimte voor pedicure weer in orde maken etc. en daar is dit huis toch wel meer geschikt voor dan een ander huis.... we gaan het meemaken. Wat vervelend van die harde buiken meid. Alleen denk ik niet dat ze er iets aan gaan doen, ze kunnen niks. Bij mij was het steevast: "Ga maar naar huis (ook nadat ik aan de weeën remmers had gelegen) en als het weer begint, kom je direct terug" tjah....... Het enige dat ik je kan adviseren is rust nemen waar mogelijk...
Oh, dat valt alweer mee dan Gelukkig maar Fijn dat je huis helemaal aan kant is! Lekker begin van de week Joehoe, wat goed van Thijs!!!!!!!!!!
Lengte + gewicht: Ik zit nu dus helaas gewoon op 67 kg Kan er echt verdrietig van worden, dat met een lengte van 1.69. Na de zwangerschap heb ik even nog 62 gewogen, waar die 5 kg extra nou vandaan komen? Het liefst wil ik terug naar 58, maar of me dat gaat lukken? En iemand zei het hier al; vrouwenkwaaltje, maar ik ben toch nooit tevreden. Heb een tijdlang 52 kg gewogen met dit gewicht en toen zelfs gelijnd tot ik 49,5 kg was, maar zelfs toen was ik niet tevreden. Nu ben ik haast 20kg zwaarder!!!!!!!!!!!!!!!! Anyway: 300 gram lichter dan gisteren...... ben benieuwd of ik die 7 kg ga halen. Niet dus als ik elke dag 'maar' 300 gram afval....
Incognito; 49,5 is niet gezond hoor!!!!! Je moet echt niet verder naar beneden gaan lijnen, ik snap wel dat je minder wilt wegen, maar 49,5.... Nee, hou dan maar 58 aan!! Ik heb net bij het kruidvat stapelauto's gekocht van Fisher Price, Thijs gooit ze heel de kamer door en gaat er volop kletsend achteraan. Is 1 auto klem gereden, zoekt hij gewoon een andere, net zolang totdat ze alle 4 niet meer kunnen rijden...
Haha, denk je werkelijk dat ik ook ooit nog maar in de buurt kom van die 49? Dat wil ik nu ook niet meer hoor, maar die 58 wil ik wel heel graag Wat cool van Thijs! Ik ken ze wel die autootjes! Hier ook een groot succes, ze hebben ze bij oma, thuis niet
even ego jeeeeeeeeeeeeej faillisement van manliefs oude werkgever is eindelijk uitgesproken!!!! heb net de papieren van uwv binnen dus naar alle waarschijnlijkheid hebben we het geld voor de bevalling binnen moet eerlijk zeggen dat ik ondertussen die hoop op had gegeven. maar ff heerlijk nieuws dus einde ego
Escal: O, wat goed dat jullie eindelijk het geld gaan krijgen! Incog: Toch vind ik je er slank uitzien hoor! Gewicht: Ik ben 1.76 m en weeg nu rond de 80 kg, echt te veel dus. Vlak na de bevalling woog ik nog 73, maar er is alweer 7 kg bij helaas. Een paar jaar geleden woog ik rond de 65 kg en dat vond ik prima, dus daar zou ik wel weer graag naar terug willen maar of dat haalbaar is?
Vrouwen en afvallen, wat een issues he? Mijn moeder is trouwens toen ze ouder werd wel echt te dik geworden. Aangezien ik qua figuur enorm op haar lijk, probeer ik daar dus wel voor te waken. Als ik mezelf helemaal laat gaan qua eten, kan ik namelijk zeker wel te dik worden. Ik kan niet onbeperkt snoepen ofzo. @ incognito; jeetje, wat was jij licht! Niet normaal! Gelukkig ambieer je dat niet meer. Ik snap eerlijk gezegd niets van jullie hoge vaste lasten. Waar betaal je het eigenlijk van? In het huis kan het niet zitten, want zoveel duurder is jullie huis helemaal niet tov ons huis. En onze vaste lasten zijn veel lager. Ik denk dat wij op 2500 euro uitkomen (dat is alles, inclusief boodschappen en benzine, exclusief extra's als cadeaus, kleding en uitjes). En dan heb ik studiekosten, we hebben meer kinderopvangkosten, maar wel minder energiekosten. Maar al met al heffen die dingen elkaar wel op. Dus waar zit die 1100 euro in dan? Snap het niet. Of is het niet inclusief de hypotheekrenteaftrek (dan nog trouwens)? @ escal: oh, pfiew, wat fijn zeg! Snel weer een zorg minder! @ chikai: aah, wat knap dat Thijs zelf gaat zitten! En wat heerlijk dat hij zo ondernemend is!
@ incognito: oh ja, dat van je zuikerding maar dan tegenovergesteld wist ik trouwens wel! Maar zou dat niet de redden kunnen zijn dat je je zo voelt dan? Mijn jongens waren trouwens ook zwaar en vielen ook snel af, maar ik heb het niet hoor. Gelukkig niet de constante behoefte om te snaaien, dat is echt een kwestie van afkicken inderdaad. Lastig dus! Hopelijk helpt dat dieet er bij. En dan niet ongemerkt in je oude gewoonte vervallen he?
vraagje meiden. Wat krijgt jullie kindje op brood? J. eet vaak brood met roomkaas ( dat vind ie lekker ) maar wat mogen ze nog meer hebben. Heb wel eens smeerkaas, smeerworst en jam geprobeerd maar was nog geen succes. Groetjes
Ik bied ook nog niet zoveel variatie aan. Smeerkaas, jam of appelstroop. Dat was het wel. Vegetarische smeerworst zal ik binnenkort ook eens halen. Mijn oudste eet daarnaast ook pindakaas, sandwichspread, en af en toe vlokken, hagelslag of muisjes op brood.
sem eet appelstroop, smeerworst of chocopasta. soms ook jam maar is hier niet favoriet. wil binnekort ook smeerkaas gaan halen, kijken of dat in de smaak valt @incog, phoe meid, hoge lasten inderdaad! maar Yukl ook vind ik hoor. zo'n hoge hypotheken dan? over gewicht, vind je echt een mooi figuur hebben hoor! @box, hebben jullie de box nog staan/ gebruiken jullie hem ook nog echt en waarvoor dan? ben aan het denken hem weg te doen (naar de zolder) aangezien wij hem eigenlijk amper gebruiken..
@ escal: onze lasten vind ik niet zo hoog eigenlijk. Hypotheek, ziektekosten, servicekosten, verzekeringen, boodschappen (600 euro p/m, inclusief luiers, flesvoeding, etc.), kinderopvang, TV/internet, gas/water/licht, benzine, gemeentelijke belastingen, maar ik heb er ook lenzen, tandartskosten en eigen risico zorgverzekering bij in zitten (samen goed voor 100 euro). Ik bedenk me trouwens dat het niet helemaal klopt wat ik zei. De vaste lasten zijn 2350 euro p/m. Maar ik vind nogmaals dat we echt geen rare dingen hebben. We zouden kunnen besparen op de krant (15 euro per maand) en de boodschappen, maar dan houdt het al snel op. We hebben bijv. geen aanvullende verzekeringen voor de ziektekosten. Hypotheek is 560 euro (netto), dus dat is vind ik ook niet hoog. Ik heb alles heel mooi in een exceldocument staan. Vandaar dat ik het zo goed op een rijtje heb. We hebben natuurlijk geen enkel recht op toeslagen behalve KDV-toeslag, en voor het KDV betalen we 250 euro per maand. Straks een stuk meer.