Oktober 2010 mamma's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door CherryAyden, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Incognito; leuk filmpje zeg! Echt schattig en superknap!

Gwn
    ; ook leuk jullie uitnodiging! Origineel!

Escal
    ; fijn dat de 20wk echo goed was, weet je wat het wordt, of wil je dat niet weten? Ben wel benieuwd naar een buikfoto èn echo hoor!! :)

Paloe
    ; haha, wat een grappige zin, wij hebben alleen lekkers voor als er bezoek in huis komt, alleen eet MrPaloe het op… Dus heb je eigenlijk ook gewoon lekkers in je huis voor MrPaloe! ;) Fijn dat de taart maandag goed is bevallen! Hoe was het zeilen op de waddenzee? Had je een beetje redelijk weer?

Nike
    : hoe was het met Mees op je werk? Ging je zomaar of met reden? Is Mees trouwens eenkennig aan het worden? Oh, wat heerlijk jullie bed!! Superfijn!!

Zo, gisteren even gewinkeld, toch maar lingerie gekocht… (haha, 1 slipje is zelfs niet mee afgerekend, dat scheelt weer wat… foutje van de verkoopster), schoenen voor manlief gekocht en toen wilde we nog op zoek naar een cadeautje voor Thijs, was de houten speelgoedwinkel er niet meer… En toen gingen alle winkels ineens om 17.30u dicht ipv om 18.00u, dus we waren op tijd weer thuis.

Vandaag weer gewerkt, vanavond bij m’n ouders gegeten en daarna Thijs in bed gelegd. De nachten zijn soms heel goed (1x tut geven), tot vrij slecht (1 uur krijsen…) dus ik kan er nog niet veel over zeggen. Wel doen we nu consequent even troosten met aai over z’n bol, dan weer 10 minuten laten huilen, niets zeggen, in het donker, thijs in bed laten liggen en dan telkens na 10/15 minuten terug om even te troosten. Wanneer hij zich echt enorm overstuur huilt, tillen we hem even op, geven hem een knuffel en weer terug in bed.
    Maar nu is Thijs ook voor het eerst in z’n leventje snot verkouden, het loopt gewoon de hele dag z’n neusje uit, dus dat is ook niet bevorderlijk. Maar ik mag niet aan zijn neusje komen, dus dat maakt het niet makkelijker.

2. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sorry dames!
    Heb een paar dagen geen tijd/zin gehad om te reageren. Heb zo tussendoor wel meegelezen dus probeer op wat flarden die ik onthouden heb, te reageren.

@Escal; Fijn, een goede echo! Over de helft nu, gaat snel zeg!
    @Wonderteam; welkom terug, vervelend dat Fay zo ziek is zeg. In ieder geval wel lekker gehad, fijn!
    Waarom krijgt ze al die onderzoeken precies? Denken ze dat ze er iets aan over gaat houden dan? Iekss!
    @Gewicht/lengte; ik ben 1.72 geloof ik en weeg 60 kilo. Hoeft van mij niks meer af. Net als Nike vind ik mijn lijf wel erg veranderd. Kleding zit anders en heb ook neukteugels :D
    Die had ik voor de zwangerschap niet, net als het vellige buikje. Die gaat ook niet goed weg ondanks dat ik alweer op mijn oude gewicht zit.
    Ook maar naar de sportschool dan!
    @Incog; Gaat toch best lekker! Knap hoor, dat je het kan!
    Hou vol, elke gram is er één!
    @Regenboogje82: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ook al, jemig, gaat snel hier.
    @Regenboogje; Shit, niet leuk een depressie. Hopelijk ben je er snel weer bovenop
    @Doglover; Ook al niet lekker in je velletje, balen! Op tijd aan de bel treken hoor, je hebt wel een kleintje in je buik die veel op vangt van 'het niet lekker in je vel zitten'. Al is het alleen maar om te voorkomen dat je verder wegzakt. Snel beter worden!
    @Gwn; Aaah, spannend! Ben je al wat wijzer? Ik hoop zooooo dat je snel een plakbeeb hebt. Gun het je écht! :D

Zo, dat was wel alles wat is blijven hangen. Excuus als ik iemand vergeten ben :)

@hier; Maud kruipt sinds dinsdag! Dinsdag kroop ze een meter met enige uitdaging van mij ;).
    Nu gaat ze zelf al op onderzoek uit, zó grappig! Het staan gaat ook steeds beter. Ze kan zich optrekken aan mijn handen, maar dan trek ik haar wel een beetje omhoog.
    Toch kan ze al wel best lang staan, eerder zakte ze meteen door dr knietjes.
    A.s. maandag wéér CB. Nu wel voor de prikjes :(
    Dit weekend gaan we een weekendje weg met de vriendengroep. Op zich wel zin in maar heb geen nog geen zin om Maud achter te laten. We vertrekken vrijdagavond als ze in bed ligt, komen zaterdag aan het begin van de middag terug om zaterdagavond weer heen te gaan als ze in bed ligt. Zondag aan het begin van de middag komen we dan weer terug. MrKnijn's zus past op, ze komt wel hierheen dus Maud kan in dr eigen bedje slapen. Dat is wel fijn voor dr.
    Maar waarom ik dan nog geen zin heb? Pfff, komt wel goed natuurlijk maar vind het maar niks om zolang zonder Maud te zijn en haar achter te laten bij iemand die haar niet zo goed kent als ik. *zucht*

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    O, dat vergeet ik nu nog!

Thijs is sinds gisteren zelf bewust gaan zitten, superhandig, nu tijgert hij vanuit zit en kan zelf ook weer gaan zitten. Vandaag heeft hij zich voor het eerst opgetrokken tot staan (viel meteen wel weer om) en heeft stukjes gekropen ipv tijgeren! Nu gaat het ineens heel snel voor mijn gevoel!

4. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh ja @Chikai; Wat lekker dat de nachten wel redelijk goed gaan. Hopelijk hebben jullie het doorbroken en slaapt hij snel de nachten door.
    Sexy lingeriesetje gekocht? :p

5. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Chikai; Jeeejj wat goed van Thijs!!
    Ook al kruipen en even staan, gaat idd snel ineens he! Volgende week rennen we achter ze aan :D

6. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Jeetje zeg.....

Nou ja, wel goed dat ze het zo goed in de gaten willen houden.

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Knijn; haha, nou voor mijn doen wel ja.... normaal ben ik altijd van zwart en wit, maar nu vond ik een kleurtje wel een keer leuk... :)

En wat je schrijft over Maud achterlaten ken ik helemaal; thijs is nog niet gaan logeren en met oppassen zelfs op een dag, ben ik blij dat ik hem 's avonds weer op mag halen. Nu komt a.s. zondag een schoonzusje voor het eerst oppassen, maar ik vind het maar niets.
    Toch wel veel plezier gewenst!! Het zal vast meevallen! Hoe doe je het met de bv? Ga je kolven?

En nu lees ik dat Maud ineens ook gaat kruipen en staan, ze gaan aardig gelijk op wat dat betreft! Leuk hoor!

8. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Fijne vakantie meid! Lekker van genieten :D

9. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    JEEEEEEEEEEEEEEEEJ, daar is Knijn weer! :D

En WAT GOED van Maud, wat leuk zeg :D
    Heerlijk als ze zo op ontdekking uit gaan!

Dat gevoel, van Maud niet achter willen laten, is herkenbaar hoor. Denk dat veel moeders dat hebben, zeker als het de eerste keer is!
    Ik hoop voor je dat het gewoon enorm gezellig wordt!

10. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Waaaaa, wat goed zeg! Leuk hoor, die spurt die hij zo ineens maakt!

Valt me op dat veel kindjes dat doen, inééns zo'n enorme spurt, leuk is dat :D

11. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Knijn; Hihi, je hebt de beide regenboogjes door elkaar gehaald. Hier nog geen zwangerschap totdat ik wat beter in mijn velletje zit en van de ad af ben.
    Trouwens de kleine niet achter willen laten is hier ook heel erg herkenbaar.

12. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Hebben jullie net ook de aarde voelen trillen? Ik dacht eerst dat het aan mij lag, maar volgens de telegraaf was het toch echt een aardbeving.

13. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    #1913 Knijn, 8 sep 2011
    Laatst bewerkt: 8 sep 2011
    @Chikai; Ja idd, ze blijven gelijk gaan die koters van ons :D

@Incog; Thnx voor je enthousiasme, dat doet een Knijntje goed :D

Gelukkig ben ik niet de enige paniek-moeder. De rest van de wereld verklaart me bijna voor gek. Blijkbaar ist best normaal dus, thnx!
    Maar als iedereen er zo laconiek over doet voel ik me toch een beetje een zeikerd, wil ze een beetje dr kind niet langer missen dan 8 uur, tssss. Tja... kan er niks aan doen.... ;)
    Iemand zei ooit eens (voordat Maud er was); Als je een kindje hebt is het niet alsof je hart buiten je lijf leeft. Daarom kan het ook echt fysiek pijn doen als je je kindje moet missen.
    Jemig, klopt echt wel! Ik laat gewoon mijn hart achter... auwtsjj :(

14. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Gisteren is V. in botsing geraakt mijn zijn buurjongetje en had zo'n pijn aan zijn voet, hij krijste het uit, was volledig over zijn toeren en kon er niet op staan :(
    Hij wilde wel op de bank liggen, dus voetje omhoog, gekoeld en rescue creme erop. Nou eh.... werd er niet beter van. Weigerde erop te staan, maar zei wel dat de pijn wat minder werd (kereltje heeft een akelig hoge pijngrens)
    Vanmorgen begon hij vanuit zijn kamertje ineens volledig in panier te krijsen: "Mama, ik kan niet lopen"
    Huilen, huilen, huilen, echt zo zielig :( Ben hem gaan halen en hij kón wel lopen, maar vraag me niet hoe.

Dus toch de huisarts even gebeld, daar geweest, blijkt t zwaar gekneusd, niet gebroken volgens de huisarts.

Hij heeft de hele dag amper op het voetje gestaan, meer wat gehangen op de bank, soms naar de tv gelopen, dan weer terug, of op de grond gezeten :(

Als het morgen nog zo is, bel ik toch de huisarts terug. Vorige keer toen hij het gekneusd had, liep hij er namelijk wel op. Niet van harte, maar hij deed het wel, wilde toen ook naar school en dat wilde hij vandaag ook niet.....

15. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Regenboogjes; Oeps, sorry! Tja, jullie namen lijken wel heeeeeeeeel erg op elkaar...

16. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Nieks van gemerk hiej in t wèssemse ;)

17. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Wauw, mooi gezegd.... Ben het er ook wel mee eens....

Toen we de oudste de eerste keer achter lieten bij mijn ouders om te gaan uit eten (het waren dus maar 2 of 3 uurtjes), kreeg ik ook zo'n 'hartpijn', zeg maar. Ik begon tijdens het toetje zo vreselijk te huilen dat we maar snel terug zijn gegaan :)

Ik kan je wel vertellen; het wordt minder, ik heb er nu niet meer zo'n moeite mee, vind het zelfs lekker als ze eens een nachtje bij mijn moeder zijn :D

18. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Aardbeving; niets gevoeld, wel even opgezocht net. Whaaa, wat engggg!! Dat gebeurt hier toch nooit???

@Incog; Och wat sneu zeg. Klinkt niet goed idd. Al zeggen ze dat breken minder pijn doet dan kneuzen.
    Anders voor de zekerheid toch een foto laten maken, je weet nooit. Helemaal niet met kinderen.
    Beterschap met je V'tje!

19. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nee, ook hier in Brabant niets gemerkt...

incognito; hou het maar even goed in de gaten ja, vooral als V ook zo'n hoge pijngrens heeft!! Ik had vorig jaar een kind met een gebroken sleutelbeen op school, "nee, het doet geen pijn"..... maar ondertussen toch maar doorgestuurd... en jawel, gebroken.... hij is er zelfs nog aan geopeerd.
    Niet om je bang te maken voor V hoor, maar beter een keer teveel naar de huisarts/ziekenhuis, als een keer te weinig!

Knijn; aha, is dat het! Je bent je hart dus telkens kwijt ;) Ik snap 'm helemaal!!

Hier; al de hele avond informatie aan het zoeken... ik moet een biologie activiteit bij de kleuters doen over kakkerlakken morgen. (thema Pluk vd Petteflet, en Zaza is een kakkerlak...) maar ik kan zelfs nog geen goed filmpje vinden van een kakkerlak! (overal worden ze opgegeten..) Lastig lastig....

20. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    whahaaaaaaaaaa meid toch..... We hebben hier een jaar of 20 terug ook een aardbeving gehad die wel heviger was hoor.... kun je je die niet meer herinneren?

Toen trilde dus echt alles van zijn plek! (Mijn broertje donderde uit bed en sliep vrolijk verder :D )

Ik weet dat kneuzen meer pijn doet dan breken, wacht het morgenvroeg nog even een paar uurtjes af, misschien is het dan al een stuk minder.

Deel Deze Pagina