Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Knijn: Logisch hoor dat je er zo mee zit, mag je gewoon uiten hoor. Ik was na 1,5 week aanrommelen 's nachts al helemaal op en ten einde raad dus hoe moet jij je wel niet voelen. Hier was de oplossing een muziekdingetje in bed die hij zelf aan kon doen. Zo'n beestje met trektouwtje. Geen idee of Maud misschien ook behoefte heeft aan een muziekje of een lichtje?

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Knijn; fijn dat je een leuke, ontspannende en relaxte vakantie hebt gehad! Maar wat een drama van dat slapen.... Oh, dat breekt echt iedereen op...
    Hoe slaapt ze 's middags? Slaapt ze dan ook zo moeilijk, of is dat geen probleem?

3. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Kwebbel&Chikai; Thnx dames, het begint wel op te breken ja. En dan niet eens alleen het weinige slapen. Het huilen/drammen wat je continue hoort, vreselijk.... :( Ik voel me zó machteloos!

Misschien wel een idee kwebbel. Zodat ze zelf een muziekje en/of lichtje aan kan doen wanneer ze wil. Niet gek. Zal eens online kijken wat er te vinden is.

@Chikai; 's Middags is dus ook drama. Het verhaal hiervoor was van vanmiddag... Ben 2 uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen en uiteindelijk lag ik dus bij in het juniorbed... ;)

4. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi dames,

Ik verwaarloos jullie een beetje op het moment, ik lees wel mee, maar heb niet altijd tijd om te reageren en als ik dan tijd heb, dan ben ik alweer vergeten wat ik gelezen had.
    @ Knijn: fijn dat je vakantie tenminste ontspannen was, vervelend van het slapen. Kan het zijn dat ze haar juniorbed eng vind, is maar een idee. Een ledikantje is veilig in de zin van "knus"en een juniorbed is natuurlijk groter en open....

@ hier: wij hebben gister een ledikantje gekocht voor Qyana, ze is nog niet uit het wiegje gegroeid, maar toch maar binnenkort overstappen, als ze gaat rollen, vind ik het eng worden in het wiegje. Ze heeft de neiging om zich om te trekken aan iets, dus als ze de rand van het wiegje te pakken krijgt wordt het griezelig....

Verder niet veel te vertellen,

Groetjes,
    Elleke

5. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Knijn; Fijn dat je een leuke vakantie had.
    Helaas geen tips wbt het slapen.

6. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Knijn: Wat rot zeg van het slapen!
    Hier hielp erbij zitten en dan elke dag iets verder richting de deur gaan zitten (tot op een gegeven moment met de duer open op de gang, daarna aanrommelen boven zonder dat ie ons zag).
    Maar helaas helpt bij jou heel divhtbij zitten al niet eens.
    Lampje zou misschien wel eens een oplossing kunnen zijn.

@Hier: Net bij vk geweest. Alles goed.
    Volgende week 20-weken echo (met bijna 22 weken...). Hoop dat alles goed is. En ben heeeeeeel erg benieuwd wat het wordt!

7. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Doglover; Het bedje kan het bijna niet zijn. Daar slaapt ze al veel langer in en tot 2 weken terug dus ook zonder morren....
    Thnx voor het meedenken en de tip. ;)

Nu hangt er een muziekmobieltje in haar bed, dezelfde als ze altijd had bij de commode in haar oude kamer en die ze elke keer aandeed tijdens het omkleden. Ze is dus wel gek op dat ding.
    Ik ga haar vanavond een hydrofiele doek geven met een druppeltje lavendel om mee te frutten. Soort van nieuwe 'ik-ga-slapen-doek'. De knuffels die ze al tijden heeft hebben niet meer echt die meerwaarde geloof ik, ze gooit ze vaak aan de kant.
    Ook gaan we het bedritueel wat verlengen, geven haar meer tijd om er naartoe te werken. Als ze dan echt moe wordt (op haar kamer, bij ons op schoot) dan gaan we haar in bed leggen. Zo helpen we haar wel met de overgang van wakker naar slapen maar valt ze wel alleen in slaap. Ze moet denk ik gewoon weer wat vertrouwen krijgen in de overgang en het zelf kunnen gaan slapen.
    Dit doen we elke dag dan hetzelfde voor sowieso de komende week.
    Hopelijk gaat het dan uiteindelijk beter.
    Denk wel dat we lang bezig zijn maar dat zijn we nu ook dus wat dat betreft... ;)

@Nike; Whaaa, spannend! Jullie willen het wel weten dus? Gaan jullie het ook delen met de wereld of houden jullie het voor jezelf?

8. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    #2008 Chikai, 9 jul 2012
    Laatst bewerkt: 9 jul 2012
    Knijn; wij hebben een pip knuffel, die je uit kunt trekken, waar een muziekje uit komt. En de babyfoon (ja, die staat er nog, vind het wel handig) heeft kleine sterretjes. Thijs zegt het ook meteen als die uit zijn, die moeten AAN. Haha… dus wellicht werkt het wel. Je hebt ook van die kleine nachtlampjes die je in het stopcontact kan stoppen.
    Het ritueel verlengen klinkt goed… ik hoop voor je dat dat werkt en dat je het dan tzt weer wat kunt afbouwen… Succes!!!

Nike; whaaaa, spannend!!! Ik duim ook dat alles goed is… Ga je inderdaad bekend maken of het een broertje of zusje wordt voor Mees??

Even een vraag; heeft iemand een idee waar je leuke kleertjes voor Thijs kan kopen voor een trouwerij van mijn schoonbroer? Hij gaat de ringen dragen, het thema van de dag is paars, en ik wil wel iets nets, maar iets wat hij ook daarnaast nog wel kan dragen....

9. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    @knijn heb je dat kindival nou al eens geprobeerd? En wat zijn in detail de omstandigheden als Maud gaat slapen? Slaapt ze in een slaapzak of los? Is het donker of licht? Speelt ze op dr kamertje of niet? Krijgt ze een knuffeltje mee? Nog een flesje? Heb je dr oren al laten checken?

Aiden heeft hier namelijk ook een week gekrijst bij het in slaap vallen en die bleek een dubbele oorontsteking te hebben.

10. DianaV

DianaV Bekend lid

2 feb 2010
    877
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Paloe, mooi echo :)

Knijn, vrienden van ons hebben z'n projector met licht en muziek waarmee er beestje op het plafont en de muur komen. Hun kind wordt daar heel erg rustig van en kan er goed mee slapen.

Nike, spannend de 20 weken echo. Vertel je ons ook wat het wordt?

Chikai, ik heb vorig jaar toen mijn zusje trouwden en heel leuk jurkje van sd le chic gekocht bij Kinderkleding en Babykleding online | Kinderkleding-tekoop.nl weet niet of ze ook leuke kleren voor jongens hebben.

11. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Nike; spannend volgende week alweer de 20-weken echo.
    @Zwollywood; heb je volgens mij al een tijdje niet gezien, hoe gaat het met je?

12. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Nike thnx! Overigens is wat de meesten denk ik aanzien voor het hoofdje de dooierzak;) Maar het hoofdje was wel te zien;) En dat witte streepje is een beentje;) Leuke kleuren hè! Lekker zomers:D
    Oeeehhh volgende week 20 weken echo, leukleukleuk! Ben ook benieuwd wat het wordt!

Regenboogje wat goed dat hij dat sorteren zo doet!

Chikai heerlijk even lekker zwemmen! (typte bijna zwammen)

Knijn de meest briljante tip is al meerdere keren gegeven…in bed leggen op de gewone manier en naar beneden gaan. Gaat ze huilen? Een kwartier laten schreeuwen krijsen brullen… dan naar haar toegaan, rustig maken, weer in bed leggen(zonder de rituelen als een verhaaltje etc). Weer krijsen? Kwartier laten liggen. Dan weer naar boven, troosten, weer in bed, kwartier laten brullen en weer naar boven.. Het lijkt hard, maar het werkt wel. Want dat jij erbij gaat zitten of ernaast gaat liggen is aandacht…ze heeft dus succes en daarom wordt het erger en zie daar? Ze heeft méér succes! Mama komt lekker naast haar liggen.. Echt, je moet even door de zure appel heen bijten en die appel kan wel een week groot zijn maar dan ben je er wel doorheen. Straks in je kraamtijd en met die kleine erbij hebben jullie hier geen tijd en geen energie voor dus het heeft wel een beetje haast;)
    En idd, zo’n trekmuziekdingetje. Liam heeft hem al vanaf zijn geboorte en soms horen we het getingel snachts ineens;) en de lamp op de overloop is altijd aan voor Olaf vor als hij naar de wc moet. Maar echt, laten huilen…
    De clue is dat jij haar niet in slaap moet krijgen, je moet haar de gelegenheid geven om te gaan slapen. En dat is alleen, in haar bed. Dat gaan slapen moet ze zelf doen..

13. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee, nog niet geprobeerd. Ik heb haar vanavond melatonine gegeven en ga dat de komende 3 tot 4 avonden ook doen.
    Als dat niet werkt ga ik die kindival zeker nog proberen.
    Details; Ze slaapt in een dunne slaapzak, zonder lakens/dekens, kamer is stikkedonker, ze speelt niet op haar kamer (staat ook geen speelgoed meer, alleen een stoeltje en een kastje met 2 lades waar een knuffelkonijn en een knuffelkat in ligt), ze heeft 1 knuffel in bed en 1 frut-doekje. Sinds vanavond ook een hydrofiele doek waar ik lavendel op gedruppeld heb, om het bedritueel te verlengen krijgt ze sinds vanavond ook nog een beker warme thee. Ik wil nog op zoek naar kokosmelk omdat dat niet slijmvormend is. Melk vindt ze wel lekker en warme melk is slaapverwekkend.
    Oren niet recent gecheckt. Toen ze ziek was bij de ha geweest, toen wel nagekeken. Verder zie ik ook geen kenmerkend gedrag wat hoort bij oorontsteking eerlijk gezegd...

Genoeg zo? ;):p

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Knijn Paloe heeft een punt...! Wij hebben dat met Thijs ook gehad, maar dan 's nachts wakker worden en anderhalfuur gillen. En ook; elke 10 min ernaar toe, troosten, maar niet uit bed halen, niet praten, alleen maar aanwezig zijn en over z'n bolletje aaien. Elke 10 min terug, het duurde 3 nachten, maar het werd na de eerste (heftigste) nacht wel minder, tot het na 3 nachten over was. Manlief en ik waren wel allebei thuis èn we waren er beiden helemaal klaar mee, dat was voor ons wel het signaal dat we er nu doorheen moesten bijten... Makkelijk is anders hoor...

Wie heeft er ervaring met ovutesten??
    Hier vanavond weer een zwangere vriendin :) De babyboom in de omgeving gaat dus nog even door... :) (en ik wil ook :D)

15. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Paloe; Ik weet 't, daarom heb ik dat vanavond ook gedaan. Alleen niet elke keer een kwartier, dan is ze zo over de zeik en zo wakker dat het slapen helemaal niets meer wordt.
    Vanavond het bedritueel wat langer gerekt, op tijd gemeld dat ze zo naar bed moest.
    Na het boekje even met haar gezeten, knuffelen, liedjes zingen/neurien en toen ze echt moe was in bed gelegd (wel wakker omdat ik idd wil dat ze zelf in slaap valt) en weggelopen.
    Huilen en mopperen natuurlijk. Even laten gaan, naar binnen, korte tekst en aai over de bol en weer weg. Dit heb ik een uur gedaan. Erin, eruit, erin, eruit, erin, eruit met elke keer minder tekst.
    Uiteindelijk is ze in slaap gevallen.

Ik hoop idd dat deze fase voorbij is als de kleine zich laat zien. Zo'n krijsende dreumes in je kraamtijd is niks waard zeg!
    Wat ik vanavond heb gedaan gaan we zo volhouden de komende tijd. Ze gaat hoe dan ook wakker het bed in en we gaan niet bij haar zitten. We helpen haar richting overgang naar slapen maar het echte gaan slapen moet ze zelf doen anders komt er nooit een eind aan...

16. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Leuk!

Ovutesten heb ik de ronde dat het raak was gedaan, met kv ovutesten maar die schijnen niet goed te zijn;) Ze geven altijd een streep, maar het bouwde wel netjes op naar eisprong.. Ik voel mijn eisprong altijd maar wilde weten of hij eraan kwam omdat ik opeens onregelmatig werd..

17. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    fijn dat het werkte knijn! Hopelijk is het snel over!

18. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Chikai: Bij mij was het beide keren de eerste ronde dat ik ovutesten gebruikte raak. Ik bestelde ze via sensitest.nl. Er goedkoop en ze werken bij mij goed. Een paar dagen voor ei een licht streepje die zich duidelijk opbouwde tot eisprong.

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Knijn: Bij Jelmer ook een kwartier laten huilen toegepast, hier werkte het ook.

20. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Chikai; Leuk zeg! Nu jou beurt idd. Hier geen ervaring met ovu-testen.
    @Hier; Maud is naar het kdv. Vanmorgen wat ditjes en datjes gehaald in het dorp (zonder kind, best fijn :)) en een plank in de babykamer geschilderd. Er moeten denk ik nog 2 lagen op maar dan is het wel weer netjes :D

Kreeg net een telefoontje van sm dat s-oma is overleden. Ze is 90 jaar geworden en het ging al een tijdje niet zo goed meer. Ze ging steeds meer achteruit. Leuk is het natuurlijk nooit, ze was een ontzettend lieve vrouw maar het is wel goed zo. Ze heeft geen pijn gehad en is rustig ingeslapen in het bijzijn van haar 3 kinderen. Mooier kan bijna niet, ik ben ergens blij voor d'r dat het zo 'fijn' verlopen is.

Deel Deze Pagina