Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Regenboogje: GEFELICITEERD meid! Wat ontzettend gaaf! :)

@Nike: fijn dat alles goed was bij de echo, idd nog even duimen dat de placenta niet moeilijk gaat doen. En wat leuk dat Mees een zusje krijgt! :D

@Eten: lastig zeg, maar kennelijk veel slechte eters! Amy eet vaak wel iets, maar idd meestal niet zoveel, hangt er beetje vanaf wat we eten. Wat ik zelf nog het lastigst vind is dat ze met haar eten gaat gooien als ze geen zin meer heeft. Als we even niet opletten kiepert ze zó haar hele bord om.

@Hier: gaat best aardig eigenlijk. Oh ja, partneravond is toch gelukt. Af en toe snap ik niks van die vent van mij. Gaat ie eerst heel moeilijk lopen doen, als ik dan zeg 'wat niet lukt, lukt niet, maar verwacht niet van mijn dat ik niet boos/teleurgesteld ben' (partneravond was al veel eerder afgesproken dan dat van zijn werk), dan reageert ie opeens met 'ach, wat nu komt is toch niet zo interessant' en staat ruim om tijd op de stoep ?? Mannen! ;).
    Kreeg het gisteravond in bed wel opeens op mijn heupen, echt gedachten van 'maar wat als ie zich nu opeens al aankondigt, dan zijn we nog helemaal niet klaar!'. Haha, manlief vond dat ik me niet druk moest maken 'het is maar een baby' :p. Ga toch echt proberen de komende dagen wat gedaan te krijgen, alleen lastig dat ik zooooooooooo moe ben en zowel vanavond als morgenavond afspraken.

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Gwn: Tja, mannen zijn vreemde wezens ;) Maar wel fijn dat hij er toch bij was.
    Kan me voorstellen dat je het ineens op de heupen kreeg, Amy was tenslotte ook aan de vroege kant toch? Hopelijk blijft je manneke nog even zitten.
    Jelmer gooit gelukkig niet met eten. Hij schuift zijn bord netjes aan de kant.

3. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Kwebbel: Amy was maar 8 dagen te vroeg, dus dat valt reuze mee. Zou er niks op tegen hebben als deze ook dan komt! Het is dus meer dat ik opeens dacht van 'tja, ze mogen dan wel eigenlijk tussen week 37 en 42 komen, maar daar houden ze zich natuurlijk niet allemaal aan'. Maar ja, plannen voor dat soort what-if scenario's heeft eigenlijk nooit zoveel zin denk ik ;).

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Gwn: Ja, dat valt mee idd. Het is gewoon fijn om alles klaar te hebben ;)

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @regenboogje, jaaaaaah :D proficiat :D wat een geweldig nieuws! :D:D
    @nike, en meisje wat gaaf! proficiat :) leuk dat wij het ook mogen weten! :)
    @eten, wij zijn er hier heel hard in, eten wat de pot schaft, wil je het niet, dan niet, morgen is er weer ontbijt. soms eet ze dan inderdaad weinig tot niets maar aangezien ze weet dat er echt niets anders komt eet ze eigenlijk altijd wel gewoon mee. inderdaad wel moeilijk als ze snachs wakker gaan worden :( anders inderdaad een beker melk ofzo voor het slapen (en stiekem iets van bambix erin voor de vulling)?
    @hier, paar nieuwe t-shirtjes gekocht voor sem, helemaal happy weer :) I love shopping :p

6. DianaV

DianaV Bekend lid

2 feb 2010
    877
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Super leuk :D proficiat

7. DianaV

DianaV Bekend lid

2 feb 2010
    877
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Nike, goed van Mees dat hij nu uit een beker drinkt. Hier wordt uit een rietjesbeker gedronken.

Knijn, gecondoleerd, gelukkig was het een mooie begrafenis
    Mooie buik :)

Zwollywood, beterschap voor Aiden

8. DianaV

DianaV Bekend lid

2 feb 2010
    877
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Kwebbel, wij geven ook altijd een toetje, mijn vriend en ik zijn niet zo van de toetjes dus eten er zelden een mee. Ylva eet gelukkig best goed maar ze wil alleen aardappel, groenten en vlees. Als we iets anders eten is het huilen.

Nike, gelukkig is alles goed. En wat leuk een meisje :D
    Hopelijk groot de placenta nog ophoog.

9. DianaV

DianaV Bekend lid

2 feb 2010
    877
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Gwn, kan me voorstellen dat je alles klaar wilt hebben. Begint hier ook steeds meer :)

Ik heb eindelijk de babykamer leeg. De muren zijn voorgestreken en er is al een deel geverft. Zaterdag komt mijn zusje de muurschildering maken en dan kunnen de meubeltjes erin. Helaas moeten we er dan nog wat dozen van de zolder in zetten aangezien daar nog bergruimte gemaakt gaat worden.

10. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Inderdaad. Ik denk dat ik een paar dagen na jou uitgerekend ben.

11. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Kwebbel; Vervelend dat Jelmer niet wil eten. Ik heb er geen ervaring mee, dus kan je niet echt helpen.
    @Nike; Wat leuk dat Mees een zusje krijgt. Hopelijk groeit de placenta nog de goede kant op.
    @Gwn; Fijn dat de partneravond nog gelukt is.

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Vanavond hebben we Jelmer tijdens het eten zijn gang laten gaan. Eerst duwde hij zijn bord weg en daar hebben we niks van gezegd. Wij aten rustig verder. Wel een paar keer overdreven gezegd hoe lekker het wel niet was. Op een gegeven moment trok hij toch het bord weer naar zich toe. Hij nam een paar keer een hap, kauwde en spuugde het weer uit waarbij hij me steeds aankeek, dus was me echt aan het uittesten. Ben er niet op ingegaan en uiteindelijk heeft hij toch een paar happen gegeten. Hooguit vier, maar het is iets. Daarna heeft hij yoghurt gehad en dat bakje heeft hij helemaal zelf leeg gegeten zonder al te veel geknoei.
    We zaten in ieder geval een stuk relaxter aan tafel.

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Gwn; fijn dat je man dus toch nog wel is meegegaan. Wat voor cursus heb je gedaan? En had je dat bij Amy ook gedaan?
    Kwebbel; fijn dat het eten in ieder geval in een wat relaxtere sfeer ging! Het is dus echt uittesten, zo te lezen… Gewoon lekker verder eten en dan eet hij vast binnenkort wel weer wat mee. Succes!

Wat een vervelend weer zo voor in de vakantie, het regent hier echt flink elke keer, bij jullie vast ook. Bleh, laat het maar snel echt zonnig worden, ben er wel aan toe!! Loop nu nog steeds in lange broeken en jurkjes/rokjes met leggings…

14. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Gwn: Fijn dat je de partneravond toch nog met z'n tweetjes zijn geweest.....ach mannen inderdaad af en toe.
    Dat bord omgooien doet Mees ook. Zo snel dat we gewoon bijna altijd te laat zijn.
    @Escal: Leuk dat je geshopt hebt voor Sem! Ik had ook zin vandaag maar was me te slecht weer.
    @Diana: Lekker dat jullie de babykamer nu voor een groot deel af hebben! Toch een fijn gevoel als het einde in zicht komt.

15. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Kwebbel: Wow dat is al een eerste verbetering hoor! Lijkt in ieder geval te helpen.
    @Chikai: Inderdaad wat een rot weer voor in je vakantie.
    Jullie gingen toch ook nog kamperen? Toch niet deze week hopelijk.
    Volgende week schijnt het in ieder geval beter te worden!

16. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Hier: Mees heeft een hele goede strategie bedacht om niet te gaan slapen en ons naar zijn bed te lokken: zijn speen uit bed gooien. Hij weet dat wij dan komen om hem weer te geven. Zonder speen valt ie niet in slaap dus ja.....wat te doen.
    Vanavond weer 4 keer geweest.
    Toch maar speen cold turkey verwijderen?? Aaaaah ik durf het niet.....

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    nike; oooh, dat is lastig ja! Hmmm... Thijs kent die tactiek ook. Eerst hoor ik 'tok' en dan "MAMA!".... :)
    Hij zal uiteindelijk toch een keer zonder speen moeten gaan slapen, maar ik vrees dat moment ook. Ik denk dat dat echt een paar nachten lang doorbijten zal zijn.... Kan je geen advies geven wanneer je zou moeten stoppen.... Ik zou het geloof ik nog een paar avonden aankijken, het is voor hem natuurlijk wel anders, andere kamer e.d. En dan ook nog z'n speen weg, maakt het misschien wel erg moeilijk voor hem? (en dan ook voor jullie)?

Vakantie volgt inderdaad binnenkort, maar dan moet het echt wel droger en mooier weer worden, anders gaan we niet kamperen! Dan boeken we ergens wel een last-minute huisje ofzo denk ik....

18. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Speen: Hier moest Jelmer noodgedwongen afkicken van decspeen vanwege de operatie in april. hier was het 1 nacht moeilijk en dat was het. Nu gooit hij af en toe zijn knuffel uit bed maar nu hij een peuterbed heeft kan hij er zelf bij, wel erg handig!

19. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Kwebbel; Fijn dat het eten vanavond al beter ging. Wat scheelt het al als je het zelf kan laten rusten he. Apart vind ik dat altijd... ;)
    @Speen; Geen tips hier, Maud heeft nooit een speen gehad.
    @Nike; Slim van Mees :D 4x erheen om de speen terug te geven valt nog mee toch?
    Hier weer 1u15m bezig geweest om madam in slaap te krijgen. Sinds gisteren gaat ze elke keer staan in het hoekje van het bed. Pfff, ben er zó klaar mee...! We zijn nu al 3 weken zo bezig, baaaahhh!! :(

20. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Morgen gaan we een huis bekijken trouwens! Deze vinden we ook al een tijdje interessant maar hij is nu gezakt naar 175 (begonnen op 199 excl. gagage, nu 175 incl. garage) dus nu ook pas écht haalbaar. Ben benieuwd! :D

Deel Deze Pagina