Pff ff spuien: die waterpokken zijn vreselijk! Het zit tussen zn billen op zn piemeltje en balletjes, zn voeten en hoofd, dikke rode jeukende branden bulten. Hij ligt nu helemaal doodop bij mij in bed. Naakt en hij kan onmogelijk stil liggen, roept steeds pijn, pijn. Wist niet dat het zo erg kon zijn!
Jullie zullen mijn gezeur onderhand wel zat zijn maar ik zeg het toch; AAAAHHH!!! Gisteravond ANDERHALF uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen en vanmorgen was ze om HALF 5 alweer wakker!! Ik word GEK!
Knijn: Daar mag je echt wel over klagen hoor, moet echt ongelooflijk frustrerend voor jullie zijn! Misschien voelt ze aan dat er binnenkort veranderingen aan komen en kan ze daardoor geen rust vinden? Ik hoop echt voor jullie dat het snel beter gaat. Heb je al eens advies gevraagd aan het cb?
Thns Kwebbel Ja heb al gebeld, ze bellen terug. Heb ook al gedacht (en gebrainstormd met ene Zwolly) over een juniorbed. Die heeft ze al maar nu heeft ze nog wel de hoge zijkanten. Misschien is ze de vrijheid nodig? Dat ze ons op kan zoeken? (of juist niet? Whaa!) Slaapzak uit? De laatste 3x dat ze naar bed gebracht was, ging ze elke keer staan huilen in het hoekje van het bed... Er zijn al meer kinderen naar een groter bed. Maar is dat slim om te doen als er ook een baby bij komt binnen een maand? Veranderingen genoeg gehad en nog genoeg op komst. Word het dan niet teveel voor d'r?
even niet bijgelezen...we zijn vandaag weer aan het verbouwen... Op het programma staat een gat zagen in een bestaande muur voor een nieuwe deur (vanuit de overloop naar de nieuwe kamer) en een muur plaatsen (om de nieuwe kamer te creeeren) Bij het zagen is de eerste waterleiding al geraakt... Wat heb ik toch een hekel aan verbouwen.. duimen jullie dat het verder goed gaat?
Knijn; ooooh, leuk, dan wordt een huis interessant ja! Ben benieuwd, veel plezier met bezichtigen in ieder geval! O nee!!! Weer zolang bezig geweest en zo vroeg wakker! Wat?! Dat is niet meer vol te houden zo met je zwangerschap erbij zeg Ik heb geen tips meer, behalve doorzetten maar ontzettend naar. En gewoon klagen hoor! Zwollywood; ooooh, wat sneu dat is echt naar. Helpt wat smeren met wat middeltjes niet? Paloe; o nee, succes met verbouwen! Dat klinkt heftig.. Enne de waterleiding geraakt; jullie hebben iets met water volgens mij op de etage daar! Hoe ga je het verbouwen om een extra kamer te creeëren? Gaan jullie een deel opofferen van jullie kamer?
Knijn, klagen mag, hoop dat het echt snel over is hier wordt je toch ook gek van. Wij hebben Ylva inderdaad in een peuterbed maar hebben wel de deur link van haar kamer ophoog gezet dus als ze gaat wandelen kan ze niet van haar kamer af Zwollywood, zo zielig hopelijk is hij er snel vanaf. Paloe, ik duim dat alles verder goed gaat.
@Knijn: he nee meid, wat naar dat het nog steeds zo gaat, zeker nu je op het eind van je zwangerschap loopt... moet er niet aan denken! Heb ook geen tips voor je helaas, Amy slaapt nog steeds makkelijk gelukkig. Zij is dus van een ledikant meteen in een juniorbed met lage zijkanten gegaan en gaat prima. Ze kan nog niet bij de deurklink van haar kamer.. @Zwolly: Arme jullie! Wat een narigheid zeg, die waterpokken! Ik hou mijn hart al vast, hier nog geen enkele keer erg ziek geweest, dus dat gaat zeker nog wel komen. Beterschap! @Paloe: pff... zijn jullie zelf aan het verbouwen, of laten jullie eea doen? Niet fijn als er dan meteen iets misgaat! Ik ben altijd al bang als er alleen maar een gaatje geboord moet worden, laat staan dat soort ingrijpende dingen!
Knijn: Hier was het peuterbed de oplossing. Sindsdien slaapt hij veel beter en hij komt zijn bed niet uit. Hij wilde bij mijn schoonouders ook gelijk niet meer in het ledikant slapen. Maar die hadden gelukkig ook nog een peuterbed op zolder staan. Je kan het proberen zonder de verhoogde zijkanten. Vindt ze het niks kun je ze altijd weer terugplaatsen toch? Paloe: Succes met verbouwen!!! Wij hebben ook een zelfde soort project voor de boeg. Wij moeten ook een extra kamer creëren incl. gat in de muur voor een deur. Zwolly: Aiden heeft het echt goed te pakken zo te lezen, echt sneu. Ik weet niet wat voor vloer je hebt, maar als ie makkelijk te dweilen is is het misschien fijn voor Aiden om af en toe een poosje zonder luier te lopen. De luier broeit en zorgt ervoor dat de plekken gaan irriteren en vochtig blijven.
Chikai ja op een bepaalde manier offeren we een deel van onze kamer op.. We wonen in een voormalige drive in woning, we wonen gewoon beneden en hebben geen garage meer, waardoor de vroegere woonverdieping nu een slaapverdieping is. Onze slaapkamer was dus zo groot als de vroegere huiskamer en open keuken samen (net als beneden, dat heb je gezien). Zoals je op de afbeelding kan zien (even snel in paint gemaakt) gaan we de voormalige keuken en huiskamer, nu studeerkamer en slaapkamer van elkaar afscheiden. de stippellijn is de nieuwe muur. Tot nu toe was de scheiding tussen die 2 'kamers' een kast tot aan het plafond met een doorgang ernaast.. Nu dus echt een muur en vanuit de nieuwe kamer een deur naar de overloop
enneh chikai de rest van de waterincidenten was op de 2e verdieping Maar idd, wij en dit huis hebben iets met water.... ben ik even blij dat we net een nieuw dak hebben laten leggen!
Paloe: Bij ons komt het op hetzelfde neer. Onze slaapkamer was met de bouw van het huis bedoeld als 2 kamers, maar de toenmalige bewoners wilden liever 1 grote slaapkamer. Dus is het een kwestie van een wandje in het midden plaatsen en een gat voor een deur zagen en deur plaatsen. Is dus te overzien.
@Kwebbel; heb wel gedacht om het te proberen idd. Maar als het niet werkt is het wel wéér een verandering en die zijn er al zoveel... Ik wil niet vanalles maar doen om het vervolgens weer terug te moeten draaien, vind ik zo sneu... Lastig lastig... Mss het campingbedje ook op haar kamer zetten en haar laten kiezen tussen het peuterbed en het campingbedje? ('los' of ' vast'?) CB vpk belde terug; het enige wat ze kon bedenken is de 10 minuten-regel aanhouden. Elke keer hetzelfde doen en niet boos/gefrustreerd worden (jaja, doe dat eens... maar ok) Peuterbed ook genoemd, zou een optie kunnen zijn maar dan zouden we het wel nu moeten doen. Niet pas als de baby er is. En overdag alleen spelen meer prijzen en een duidelijke dagstructuur maar dat hebben we al. Ik zou nog op gezette tijden kunnen samenspelen maar of dat nou zoveel effect gaat hebben... Eerst belde er een andere vpk terug, zij gaf nog de tip om boven echt geluid te maken. De badkamer schoonmaken ofzo en af en toe roepen dat mama er nog wel is en dat ze mag gaan slapen. Afgezien van de badkamer schoonmaken is dat mss ook nog wel een idee @Paloe; Veel werk maar wel leuk!
Wij hebben hem gelijk een nacht in het peuterbed gedaan. Dit ging gelijk goed. Alleen de dag erna wilde hij 's middags niet slapen en heeft hij zijn kledingkast leeg getrokken. Gelukkig was dit eenmalig.
Potver... brengt manlief haar naar bed. Moppert ze 10 minuten dus er even heen, valt ze 7 minuten daarna in slaap! Ik breng haar NOOIT meer naar bed, dat is DE oplossing denk ik!
@Knijn: Oh spannend van het huis!! Klinkt goed hoor die prijsverlaging.....ben benieuwd hoe het was. ff verder lezen....hmmm lees niet terug. Hoe wast? Oh lastig hoor met Maud! Ik zou denk ik niet naar een peuterbed overgaan in deze periode. Maar goed ja.....ik kan me voorstellen dat je zo wanhopig bent dat je het wel wilt proberen. Bij Mees ging het in een keer goed. We hebben hem 's ochtends samen met hem in zijn kamer gezet en heeft zijn 'middagslaapje' (begint altijd om half 11/11 uur) er voor het eerst in geslapen. Hoest vanavond met inslapen gegaan?? @Zwolly: De waterpokken zijn ERRUG!! Ik weet er alles van. Mees zat ook echt HELEMAAL onder. Zo zielig. Gelukkig duurt de ergste periode echt maar een paar dagen. Sterkte voor nu! @Paloe: Rest van de dag verbouwing goed verlopen?? Hopelijk wel!!