Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Goeiemiddag allemaal ;)

escal; oooh, ik hoop voor je dat ze snel weg zijn, die zijn niet handig nee.......

Zo, Thijs ligt in bed, (extra vroeg, want we gaan vanmiddag weer zwemmen). En warempel; hij slaapt ook nog zo vroeg!

Wat ik me afvroeg: waar spelen jullie kindjes mee? Thijs is nogal van 3 minuten dit, 2 minuten dat, 5 minuten weer iets anders. Heel herkenbaar, deed ik vroeger ook.... Maar wellicht kan ik nog iets met jullie ideeën.
    Thijs vindt het altijd erg leuk om met knopjes te spelen (maar dat kan niet altijd) en anders met ballen of met muntjes. Zolang hij er maar mee op pad kan en het in allebei z'n handjes mee kan nemen... :D Met echt speelgoed speelt hij dus maar heel kort.

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hoi,

Nou de kogel is door de kerk omtrent mijn jarenlange menstruatieproblemen. Het laatste middel heeft zijn werk ook niet gedaan en ik ga naar de gyn. De huisarts heeft vanmorgen een verwijsbrief gemaakt. Daar zij denkt dat de gyn mij nog iets te jong vind voor baarmoederverwijdering, zal het waarschijnlijk een baarmoederslijmvlies verwijdering worden en een sterilisatie. Mocht de gyn toch anders denken wordt het wel een baarmoederverwijdering.
    Pff wel heel definitief zo ineens, maar ik ben er na jarenlange problemen helemaal klaar mee.

@knij, hè wat balen van het tandje :(
    @kwebbel, ohhhh wat een leuk nieuws! Veel klusplezier haha
    @nike, jemig lekker waardeloos van die tuitbeker :(
    @chikai, hier draag ik Fay niet. Lek dat de ballenbak zo geslaagd was. Uhm Fay speelt veel met auto's dan gaat ze samen met MAson racen over de grond haha. Verder is duplo gooien ook favoriet haha
    @escal, prachtige foto's en fijn dat het zo goed gaat.
    @elleke, hopelijk denkt je man snel na en krijg je snel een wat lekkerder ritme met 2 kids.

3. DianaV

DianaV Bekend lid

2 feb 2010
    877
    0
    0
    NULL
    Limburg
    #243 DianaV, 14 feb 2012
    Laatst bewerkt: 14 feb 2012
    Kwebbel, leuke banner

Nike, hoop dat de telefoons het gaan redden

Gwn, jij ook een leuke banner

In bad, meestal gaat Ylva alleen in bad af en toe samen met papa maar ik ga zelden met haar in bad vindt een bad helemaal niks.

Escal, leuke foto's :D hoop voor je dat de hormonen snel weg zijn

4. DianaV

DianaV Bekend lid

2 feb 2010
    877
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Speelgoed, Ylva is helemaal gek van boekjes lezen en folders scheuren :) en de stapeltoren is ook favoriet.

Wonderteam, ingrijpende beslissing maar ik snap het wel als je al jaren problemen hebt. Succes en hopelijk kan je snel bij de gyn terecht

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @wonderteam, heftig meid maar als je al zolang problemen hebt kan ik begrijpen dat je uiteindelijk de knoop door moet hakken hoe moeilijk het ook is. sterkte alvast, zal zwaar zijn...
    @chikai, sem steekt nog alles is haar mond dus helaas kan klein speelgied nog niet (durf ik niet aan ivm inslikken) nu zijn boekjes favoriet en ook speelt ze graag met het keukentje maar inderdaad alles wat geen speelgoed is, is favoriet haha
    @hier, dadelijk shoppen met een goeie vriend, zin in :D verder heb ik de keukenmachine binnen dus vanavond uitproberen :D

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Escal: Hopelijk snel geen last meer van de hormonsters.

Wonderteam: wat spannend zeg, kan me voorstellen dat je er inmiddels klaar mee bent, maar zal een pittige tijd voor je worden.

Bedankt voor de leuke reacties op de banner :D

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Speelgoed: Jelmer is ook dol op boekjes, verder sjouwt hij vooral rond met van alles en nog wat.

8. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi hoi,

Caitlynn is ook helemaal dol op boekjes, vooral de folders en onze boeken.... Maar aangezien die niet altijd heel blijven, verbieden we dat HEEL duidelijk....
    Verder is Caitlynn vooral van de fijne motoriek, ze doet niets liever dan kleine dingen pakken en meenemen. De stapeltoren is bijvoorbeeld alleen leuk om de ringen aan te geven aan mama en dan te wachten tot mama de toren opgebouwd heeft en dan ring voor ring weer afbreken....
    Rijtjes leggen met steentjes is ook erg leuk.
    Ik denk dat Caitlynn vooral kiest om met die fijne motoriek bezig te zijn op dit moment en het lopen bijvoorbeeld ff te laten voor wat het is...
    @ bad: wij hebben (helaas) geen bad, Caitlynn heeft een bibabad, vindt ze helemaal geweldig. Onder de douche heeft manlief 1 keer gedaan, maar de slimmerik had de douche gelijk vol open gezet dus dat is nu geen succes meer. Ik moet dat rustig gaan opbouwen, maar ik ga zelf meestal douchen als de kids in bed liggen, omdat dat beter uitkomt, dus moet ff kijken hoe ik dat ga aanpakken.....

Groetjes,
    Elleke

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    wonderteam; oh, ik kan me goed voorstellen dat je er na jarenlange problemen helemaal klaar mee bent. Maar ook wel definitief ja... Hopelijk kun je snel terecht!

Escal; oh, wat leuk, een nieuwe keukenmachine! Ik wil graag een keukenmachine waarmee je kan mixen, maar dat zal wel een droom blijven denk ik. Ben elke keer die 10min mixen met een handmixer voor taartbiscuit en botercreme erg beu..

Doglover; Thijs vindt douchen en het bad helemaal geweldig, maar ik denk dat dat voornamelijk komt doordat hij (ivm zijn exceem) maar 1x gaat douchen meteen na het zwemmen en 1x in bad gaat. Het is dus nog vrij exclusief...
    Maar met 2 kindjes is het toch wat ingewikkelder denk ik...

Speelgoed; haha, zo te lezen zijn jullie kindjes dus momenteel ook vooral van het gooien? Thijs is ook wel met de fijne motoriek bezig, vooral schuddebuikjes en hagelslagjes één voor één opeten, of muntjes in bakjes gooien enz. Boekjes zijn hier ook gewild, maar daar moet hij zichzelf dan wel de rust voor geven. Anders is vaak het boekje nog niet uit en wil hij het volgende boekje alweer lezen. Boekjes met flapjes en geluidjes zijn dan wel het einde....

10. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Wonderteam: heftig hoor! Veel sterkte! Waar gaat je eigen gevoel naar uit? Ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent, maar sommige beslissingen zijn ook wel erg érg definitief natuurlijk...

@Speelgoed: Amy houdt ook wel van boekjes geloof ik, maar heeft ABSOLUUT geen geduld om ze ook daadwerkelijk te 'lezen'. Ze is sowieso nogal snel klaar met haar speelgoed :). De gastouder vroeg toevallig ook al of er thuis iets was waar ze zich even mee bezig kan houden, maar nee, kon niks verzinnen. Volgens haar heel normaal op deze leeftijd ;). Als het al iets is, dan is het het in elkaar zetten van bakjes enzo, en dingen opruimen (in een mand/doos/etc stoppen): handig hoor! ;)

@Bad: ik ga ook wel regelmatig met Amy samen in bad; vindt ze erg leuk. Alleen in bad vindt ze ook fantastisch. Blijft gek dat ze zwemmen dan zo vreselijk vindt ;). Samen douchen vindt ze trouwens ook niks.

@Escal: waar ga je de keukenmachine (vooral) voor gebruiken?

11. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha, ook wat: lig ik rustig in bed, begin van film te kijken (The Wedding Date, paar weken geleden nog gezien, maar goed ;)), heb ik toch opeens een sterk gevoel dat er een meisje in mijn buik zit, met ook maar meteen hoe ze moet gaan heten erbij... :p
    Heel erg benieuwd, vooral omdat ik eerst echt dacht dat het een jongen is. Iemand met voorgevoelens hier? :D

12. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Nog mooier: zo ongeveer de eerste naam waar manlief ook nog wel 'over na wil denken' :p

13. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Gwn; Freaky zeg! Ik heb geen voorgevoel bij jou ;)
    Grappig, ben benieuwd of het klopt!
    @Wonderteam; Oef dat is pittig. Begrijpelijk wel maar tis wel erg definitief idd. Willen jullie niet meer kinderen?
    @Speelgoed; Maud kan echt tijijijden zitten 'lezen'. Altijd al gedaan ook trouwens. Ze is een echte boekjes-fan.
    Torentjes bouwen van blokken doet ze graag en buiten rennen is geweldig!
    @Rest; ben ik ff kwijt, sorry. Ook ik ga even verder met de film waar Gwn het over had ;)

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    gwn; echt geen flauw idee.... ben benieuwd over een tijdje!!

Hier... kom er net achter dat ik nog wat 'administratie' moet doen voor een overleg donderdag... Maar aangezien ik geen zin heb om hiervoor morgen op school te moeten blijven (dan mis ik een lekkere lunch op de papa-dag hier thuis), ga ik het nu toch nog maar even doen.... :( Bleh.... en daarna snel naar bed!
    Fijne avond allemaal!

15. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Escal: Die hormonsters blijven je waarschijnlijk nog wel ff kwellen. Tenminste bij mij duurde dat wel 2 maandjes......Kan zo boos worden om niets. Sterkte :p ook voor mister E :)

16. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Wonderteam: Wat pittig meid! Hopelijk helpt het je wel en ben je straks van alles af. Sterkte ermee. Is zo definitief he. Ook al weet je wel dat je niet meer wilt, maar toch....

@Speelgoed: Mees speelt sinds kort wat langer met zijn speelgoed (lees 5 minuten ipv 1 minuut).
    Favorieten:
    * Hamertje tik, maar dan vooral de staafjes er met de hand in en uit doen. En de staafjes rechtop op tafel/grond zetten.
    * Duplobak omgooien en er doorheen kruipen zodat het heel veel lawaai maakt.:p
    * Stapelbakjes in en uit elkaar doen/ naast elkaar neerzetten/ op elkaar zetten
    * Vormenstoof
    * Houten blokken op elkaar zetten
    * Verstoppertje spelen (nu ook de Kermit handpop van de AH verstoppen op dezelfde plek).;)
    * 'Knikkerbaan' met autootjes en dan de hele tijd auto auto auto zeggen.
    * Boekjes: wel willen hebben, maar na 1 minuut liggen ze alweer onder de kast/tafel/achter hem.
    * Oh ja en op de bank klimmen en er weer af gaan.
    * De bak met wasknijpers op zolder.
    * Lege waterflesjes: dop erop en eraf draaien.
    * Puzzels: en die lukken steeds beter. Is dan helemaal trots op zichzelf!

Oh en inderdaad met alles gooien. Als het maar lawaai maakt!

17. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Gwn: Wat vreemd!! Maar wie weet. Wel leuk dat man de naam ook ok lijkt te vinden!
    Heb ook totaal geen voorgevoel. Ben ik ook niet zo van geloof ik.
    @Chikai: Sterkte met de adminstratie!

18. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Zo, ik vind het genoeg ;)

Nike; van jouw lijstje doet Thijs idd ook hetzelfde met Hamertje Tik, verstoppertje spelen (liefst met ons natuurlijk), alles van de zolder de trap afgooien (lees knijpers, muntjes, lego blokken, autootjes....knuffels, sokken) en de knikkerbaan; wij hebben een autobaan (hetzelfde idee als de knikkerbaan, maar dan rijden de autootjes naar beneden). Vind hij ook geweldig! Maar idd, alles maar 'even' max 3 minuten ofzo geloof ik. 't Is dan toch een leeftijdsfase denk ik?

Weltrusten allemaal!

19. wonderteam

@banner, haha jullie hebben mij allemaal aangestoken :D Hier ook een nieuwe :D:D

@boekjes, vergeten ,maar die zijn hier idd ook gewild :)
    @bad, hier gaan Fay en Mason altijd samen in bad en hebben dan de grooste lol. Soms gaat Fay met 1 van ons mee onder de douche.

20. wonderteam

ohhhh en ik vergeet het belangrijkste gewoon....... want Fay werd gisteren om 23.00 een keer wakker en heeft toen gewoon doorgeslapen tot 6.00 uur. Dit is gewoon een unicum!!!!!!! Om 6.00 heb ik even een speentje gegeven en heeft ze geslapen tot 8.15.

Deel Deze Pagina