Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Paloe: ieuw, wat eng! Wel fijn dat het een 'voorstadium' is, maar het blijft erg heftig. Ik duim hier dat de operatie erg voorspoedig gaat en ze met minimaal weghalen de boel helemaal schoon kunnen krijgen.

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Oh dames, ik ben te lang niet meer hier geweest.
    Het herstel gaat niet heel voorspoedig hier, veel pijn in mijn rug lopen gaat moeizaam en lang staan kan ook niet. Maar ja we wachten maar geduldig af :D

Verder van de week vervelend nieuws gehad. Na aanleiding van dat mijn vader pas geleden in het ziekenhuis heeft gelegen is gebleken dat zijn blaas er slecht aan toe was. De problemen bleven aanhouden en vorige week had hij vervroegde controle. Het ziet er heel slecht uit en de blaas kan zijn werk niet meer doen en hij krijgt een uristoma. Dit is een hele zware ingreep. De operatie duur ca 3 uur, vervolgens ga je 2 dgn naar de IC en hij moet tussen de 2a3 wkn in het zkh verblijven. Ik vind het erg heftig voor mijn vader. Hij is er door de MS al erg slecht aan toe en ik vraag mij af of hij dit lichamelijk en geestelijk wel aan kan.

@nike, mooi buikje hoor!! Fijn dat beebje niet meer in stuit ligt! Leuk peutergym!
    @paloe, nou wat bizar je gesprek met de gyn zeg. Ik weet idd nog dat je destijds je dossier niet mocht inzien. Zouden ze fouten hebben gemaakt en er moet toch altijd een uitslag uit de kweken komen? Jemig heftig zeg van je moeder!!! Gelukkig dat ze naar de dokter was gegaan. Veel sterkte ermee meid!!!
    @chikai, hoe gaat het nu met je misselijkheid? Sommige peuterspeelzalen vallen onder een kdv heb ik begrepen. Dan heb je overigens wel recht op toeslag.
    @regenboogje, leuk dat de kempervennen zo geslaagd was! Hoe gata het met je zwangerschap?
    @knijn, oh meid wat slopend allemaal zo hé. Hopelijk gaat het snel beter! nOhh hopelijk geen bm-verzakking. Hier peuterbed, vanaf 13 maand zonder zijkanten. Geen slaapzak en sinds een maand of 4 een dekbed.
    @gwn, het shirt staat je mannetje mooi!!
    @kwebbel, hoe is het nu met de aften?
    @dianan, oh wat rot toch allemaal hé! Hoe gaat het nu? Hopelijk knapt ze heel snel op.
    @escal, hoe is het met je dames?

3. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Slaapzak/dekbed: iemand enig idee hoe lang het duurt voordat kinderen het idee van een deken/dekbed doorhebben? ;). Of hoe we dat kunnen uitleggen? Als we voor het slapen gaan nog even bij haar kijken ligt ze er meestal bovenop, dan leggen we haar er weer onder, maar 's ochtends heeft ze weer niks over zich heen. Op zich heeft ze er zelf nog niet echt veel last van, maar volgens mij wordt ze daardoor toch vroeg wakker (koud?).

@Wonderteam: balen dat het herstel niet zo snel gaat, hopelijk snel toch steil bergopwaarts! En jeetje wat heftig zeg, voor je vader! Kom duimen tekort hier helaas.. Voor hem duim ik dat hij het geestelijk en lichamelijk wel gaat trekken, want dat zal in combinatie idd een zware dobber zijn :(.

4. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Gwn; De ervaring met dekbedjes en kinderen volgens mijn zus (en haar 4 kinderen :$); ze kunnen er pas echt zelf onder gaan liggen bij een jaar of 5. Tot die tijd blijken ze er niet zo handig mee te zijn, helemaal niet half slapend...
    Wat balen van je paard! Kan me voorstellen dat je er een traantje om weg moest pinken.... :(
    Haaaaa wat een gave foto! Zie 'm boos kijken dan! He, gratisj muts van simply colors zie ik? :p

@Bedje/slapen/slaapzak/dekbed; Hadden jullie kids dan nog wel een slaapzak aan als ze in het grotere bed gingen? Juist om de reden dat ze nog niet goed blijven liggen onder het dekbed? Ik denk dat Maud zit er ook zo onderuit wurmt dus ik was eigenlijk van plan om haar de slaapzak nog aan te laten voorlopig. Ze kan er prima in lopen namelijk :D

Gisteravond was het weer nodig om 45 minuten te schreeuwen en vannacht werd ze ook wakker, heeft ze een uur geschreeuwd :(

@Paloe; Bah wat een eng nieuws!! Gelukkig zijn ze er wel redelijk op tijd bij toch? Misschien een troost; mijn moeder heeft borstkanker gehad, borstbesparende operatie en bestralingen en ze loopt er nog steeds! :D Komt vast goed!
    Poeh! Ik moet er niet aan denken; 2 kids, zwanger en fulltime werken. Zou ik nooit volhouden.... Maar goed, ik ben dan ook behoorlijk krakkemikkig ;)

@Chikai; Geen idee, Maud gaat niet naar de peuterspeelzaal... Anders de belastingdienst even bellen?
    Inderdaad, ga maar zwemmen. Das iets veiliger ;)

@Wonderteam; Wat fijn dat je herstel voorspoedig gaat! 't Was toch niet niks die hele operatie.
    Jeetje wat heftig voor je vader! Op beide fronten pittig idd, ik hoop mee dat hij zich er goed doorheen slaat. Sterkte en beterschap voor je paps!

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Gwn leuk zeg, dat je het shirtje gaat verwerken in een lappendeken! Maar hopelijk kan hij het nog een tijdje aan!

Paloe pffff dat is wel een spannende tijd allemaal zeg. Groot gelijk dat je moeder heeft doorgepakt en zegt; haal alles er maar gewoon uit. Maar desalniettemin blijft het spannend en eng ja. Hopelijk komt het helemaal goed!

Wonderteam oei, bij jou ook al zo’n heftige tijd met je vader… Sterkte voor hem en voor jou! Vervelend dat het nog niet zo goed gaat met je… Ik zal de peuterspeelzaal hier eens bellen voor meer info… En de misselijkheid hier is zo goed als weg! :D

Knijn o nee, dat schreeuwen en gillen van Maud is niet fijn.. vervelend, want het ging best goed toch? En dan ook ’s nachts… Thijs wordt ’s nachts ook wel wakker, maar dan wil hij z’n muziekje aan, of hij is z’n tut of knuffel kwijt ofzo. Gelukkig zijn dat geen giluurtjes meer…

We zijn vanavond voor het eerst met Thijs even over de kermis geweest. Hij zag het toen we langs reden met de auto en hij wilde graag lampjes kijken :) We hebben een rondje gelopen, in het begin vond hij het eng, maar toen hij de draaimolen zag, was hij om. “In de draaimolen, in de groene auto!” En toen hij een rondje had gedaan zei hij “nog een keer draaimolen, nog een kaartje kopen!” :D

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Zie hier niet de meest charmante foto... (let niet op m'n holle rug)... 15 weken zwanger

Bijgevoegde bestanden:

7. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Chikai; Jaaaaaaaaaa, buikje!!!! :D:D
    Gaaf, Thijs op de kermis. Maakt hij echt zulke goeie zinnen? Wow...
    Fijn dat je misselijkheid weg is, scheelt al heel wat!
    Ja, vreselijk dat gehuil. Het ging inderdaad een tijdje goed, na 3 weken schreeuwen.... en nu weer terug bij af? Al schreeuwt ze nu meer dan ze huilt. Gelukkig.... Ik kan er niet zo goed tegen. Niet dat ze het niet mag doen maar ik vind het zo sneu voor d'r. Wat is er dan aan de hand he...? Kon ze het maar zeggen!
    Vanavond ook 40 minuten geschreeuwd. Binnenkort toch het bedje ombouwen, ik baseer het nergens op hoor, noem het maar moederlijk instinct ofzo... De vorige slechte slaap periode had ik ook al sterk die neiging en nu weer. Beetje oerlijk gevoel, raar he?
    Misschien toch maar naar luisteren ;)

8. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    He Knijn! Ja, Thijs praat echt al goed. Hij zegt alleen geen lidwoorden, maar verder wel alles wat hierboven staat.... En ook zo grappig, hij kwam uit zichzelf met 'nog een kaartje kopen' ... dus begrijpen doet hij het ook. We staan er zelf ook vaak verbaasd over. Hij snapt bijvoorbeeld ook 'de laatste keer' , 'straks' en 'een andere keer'.... En dat is toch vrij abstract zou je denken....
    Het maakt het wel een stuk makkelijker, de driftbuien e.d. zijn beter te behappen, omdat je dingen kunt uitleggen aan Thijs en Thijs dat ook gewoon begrijpt. (met als gevolg dat de boosheid dan ook sneller weer weg is).

Wat ontzettend vervelend zeg, dat schreeuwen. Is het dan echt bazen wat ze nu aan het doen is, omdat je schrijft dat ze meer schreeuwt dan huilt? Als je moederlijke instinct zegt, dat het bedje ombouwen kan helpen, gewoon proberen zou ik dan zeggen! Of wellicht nog eens contact opnemen met de mevrouw die contact kon leggen met kinderen? Het blijft lastig inderdaad, je wilt toch het liefst voor haar (en jullie) gewoon een fijn slaapritueel en dat ze het niet vervelend vind....

9. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maud begrijpt 'nog 1 keer en dan klaar' ook wel gelukkig. Voorkomt veel nare situaties, haha. Toch praat ze niet zulke zinnen, wel van een paar woorden : wa ben jeee??' :D (verstopt ze zich en moet ik 'zoeken')

Wat bedoel je met 'bazen'?

10. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hebben jullie trouwens de deurklink omhoog van de slaapkamer? Of kunnen ze wel van hun kamer af?

11. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Amy kan van haar kamer af (de deurklink kan ook niet omhoog volgens mij), maar doet het tot nu toe niet. Sterker nog; ze komt haar bed niet eens uit.

@Praten: als ik dat zo hoor (en ook in mijn omgeving vergelijk met even oude kindjes) praat Amy een stuk minder goed. Het meeste is onverstaanbaar en verder dan af en toe een 'zinnetje' met twee woorden komt ze niet. Ze gaat ook nog heel vaak 'piepen' en aanwijzen om duidelijk te maken wat ze bedoelt. Ze begrijpt volgens mij wel heel veel... Ook 'nog een keer', want als ze zelf nog een keer iet wil kijkt ze je vragend aan met 1 vingertje omhoog :).

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    knijn: Bij Jelmer was het wisselen van bed wel de oplossing voor het slechte slapen. Het ging gelijk veel beter. Bij Jelmer staat de deurklink omhoog. Maar hij komt zn bed niet uit gelukkig. Hij is behoorlijk lang dus hij krijgt de deuren met klink omhoog al bijna open.

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Knijn; ik bedoel, is Maud gewoon aan het drammen als ze zo ligt te schreeuwen in bed (is ze het er gewoon niet mee eens?) Of schreeuwt ze om een andere reden? (bang, honger, dat soort dingen)
    Bij ons is de deurklink omlaag, Thijs kan gewoon van zijn slaapkamer af. Maar de traphekjes zitten tegenwoordig beveiligd met een clipje/carabinehaak... ;)

14. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier ook even buikje spammen!

Picture 3.jpg

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Mams: t preoperatief gesprek was wel goed, ze heeft ze iig de vrijheid gegeven en gezegd dat ze mogen doen wat nodig is en dat ze wel ziet met wat of zonder wat ze wakker wordt.. maandag moet ze bellen over de ingreep van dinsdag (over de tijd). Ik vind het superspannend…

Wonderteam jeetje wat ontzettend heftig van je vader! Ik hoop dat het allemaal voorspoedig mag gaan…
    Balen ook dat jou herstel nog niet zo vlot, rustig aan blijven doen he meid en goed aan jezelf denken!
    Dank je:)

Knijn hier heeft Liam het heel goed door van het dekbed! Hij ligt er nooit onderuit eigenlijk. Soms horen we hem snachts murmelen: liam deken over. En dan horen we wat geritsel. Als we daarna gaan kijken ligt hij er lekker onder. Ook Olaf kruipt er steeds, ook na het naar de wc gaan, lekker onder.
    Haha ik ben ook krakkemikkig, mja;) Liam ligt nog in zijn ledikant maar als hij nu in een groor bed zou liggen zou ik absoluut zorgen dat hij de kamer niet uit kan! Ben veel te bang dat hij van de trap kukelt ofzo!

Chikai leuk dat van de kermis! WOW je buikje is al goed gegroeid meid!

Kwebbel mooie buik!!!

Jeeeeej gister met mn schoonzusje (6 weken verder dan ik) naar de prenatal geweest :) Moest natuurlijk wel vertellen dat het een meisje is anders kon ik niks kopen;) Daarna even thuis gegeten en toen met schoonzusje en een vriendin naar de sieradengroothandel van mn nicht, die hadden een open avond:D Nieuwe tas en 1 ketting gekocht:D Daarna nog filmavond gedaan met mn schoonzusje en een vriendin hier thuis. What to expect..hij was toch wel een stuk minder leuk dan ik had verwacht. Gisteravond al last van mn bekken door het lopen en nu pijn in mn benen , bah.
    maar….. mijn broertje en schoonzusje weten niet wat het wordt. Ze hebben al een meisje en voor nu hebben ze ook al een mesjesnaam, met een l erin, 2 lettergrepen en 4 letters…net als wij:( En zij bevalt dus eerder. Ik wil onze naam echt niet aanpassen, we hebben m al zo lang in ons hoofd voor als we ooit een meisje mogen krijgen!

Wakker worden: Liam wordt eigenlijk nooit meer wakker snachts:D speen is hij dus vanaf en knuffel zoekt hij zelf. Hij kruipt ook zelf onder de deken:)

Praten: gaat hier ook heen goed, Liam zijn langste zin was naar we weten 7 woorden;) tellen doet hij tot 6! Hij praat de hele dag door en anderen kunnen het ook goed verstaan:) Erg leuk zon lekker kletskousje erbij!

16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Paloe: Spannend hoor van je moeder. Mijn moeder had 2 jaar geleden iets soortgelijks. Bij haar bleek het uiteindelijk goedaardig. Ik duim voor jullie dat er bij je moeder ook een goede uitslag komt.
    Doe maar rustig aan met je bekken, je moet nog ff.

Wonderteam: Heftig zeg met je vader. Hopelijk komt hij er goed uit.

Hier ook gisteren naar de Prenatal geweest voor wat laatste dingetjes. Ook nog even bij Babydump geweest, maar daar alleen 2 maillotjes gekocht.
    Ook nog even naar prijzencircus van V&D geweest voor Jelmer, een leuk setje kleding, ondergoed en pyjamas voor m gescoord.

17. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Chikai; Eigenlijk weet ik niet precies wat ze ermee bedoeld. Ze huilt iig niet, dat vind ik al heel wat. Het klinkt niet als roepen persé, dat kan ze namelijk wel.
    @Gwn; Maud praat ook nog niet zoveel hoor! En kan ook piepen als ze iets wil, we proberen dat om te buigen naar 'helpen?' wat ze wel kan zeggen overigens...
    @Paloe; Spannend hoor! Knap van je moeder wel, dat ze er zo onbevangen in kan gaan!
    @Wonderteam; Hmmm, ik schreef een post eerder dat ik blij voor je was dat je herstel zo voorspoedig ging maar iedereen schrijft wat anders zie ik, haha. Verkeerd begrepen/gelezen denk ik dus; Wat naar dat je herstel niet zo voorspoedig gaat! ;) Beterschap!

@Bedjes e.d; oke, zo is er geen pijl op te trekken, jullie zeggen allemaal wat anders, haha.
    We gaan volgende week 2 nachtjes naar mams, als we terug komen en ze slaapt nog niet goed in, gaan we het bedje aanpassen. De klink omhoog lijkt me niet nodig eerlijk gezegd maar kan heel goed zijn dat manlief dat liever wel heeft :)
    Dekbed doen we er meteen maar bij, laten we de slaapzak nog aan en dan maar kijken wat ze ervan snapt/kan.

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Kwebbel bij mijn moeder is het niet goedaardig. De atypische cellen zijn een voorstadium van bk.. Hopelijk blijkt het inderdaad mooi ingekapseld te zijn.. lekker geshopt!

Knijn mn moeder is er niet onbevangen in hoor, meer erg duidelijk in het feit dat ze wil dat gedaan wordt wat nodig is en dat er niet getreuzeld wordt;)

Pff hier weer de hele avond harde buiken gehad gisteravond, was helemaal kapot toen we naar bed gingen en nu eigenlijk nog. Manlief is nu mijn oma aan het helpen verhuizen, gelukkig zijn Olaf en Liam rustig;)
    Gister praatte mr paloe trouwens voor het eerst tegen mn buik met zn mond tegen mn buik aan en ze schrok zich wild daarbinnen! Haha ze werd helemaal wild, mijn hele buik bewoog;) superleuk! Door de drukte dan wel weer extra harde buiken maar dat is niet erg;)

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Paloe: Goed dat je moeder zo duidelijk is in wat ze wil. Kan alleen maar in haar voordeel werken in dit geval!
    Hier verhief manlief gisteren zijn stem tegen Jelmer, daar schrok de kleine meid in mijn buik ook van. Mijn hele buik schudde ervan heen en weer haha....

20. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Paloe; Oh, de tekst kwam wat anders op me over blijkbaar :)
    Ik krijg iig het idee dat ze wel sterk is. Goed dat ze weet wat ze wil!
    Sterkte de komende dagen...
    Heb je dit keer wel de vk gebeld zoals beloofd? ;)

Deel Deze Pagina