@Knijn: bij haar kwam echt iemand thuis om mee te kijken enzo, hele training zeg maar... Weet dus ook niet zeker of dat via het CB was. Erg lastig en vervelend iig!
@Gwn; Oh? Nee, dat heeft ze hier niet gedaan. Moet ook zeggen dat ik het vaak niet eens ben met de adviezen van het CB, vind het vaak zo hard... @Zwolly; Hmm, lees ook veel rare dingen over dat kindival. Ik geloof niet dat ik dat aan Maud wil geven...
@paloe, gelukkig maar dat de harde buiken geen pijn doen. @knijn, ik hoop niet dat je het verkeerd opvat, maar ik wil het toch eerlijk zeggen. Ik denk dat Maud jullie echt flink in de maling neemt. Ze is zeer zeker niet te jong om te manipuleren. Het is echt een vorm van aandacht vragen. Je weet van onze slaapproblemen van Fay en die heeft ons ook echt in de maling genomen. Wij hebben het echt bikkelhard aangepakt ,want ook de nachten gingen van kwaad tot erger. Ik zat meer naast haar bed ,dan dat ik in mijn eigen bed lag en ik was er helemaal klaar mee. Overigens heeft de aanpak hier een heel positief resultaat gekregen. Ook blijkt als kinderen moeizaam inslapen 's avonds ( dit deed fay namelijk ook nog erbij) dat ze dan vaak overdag te lang slapen. Fay mag tussen de middag nu nog max 1,5 uur slapen en dan maken we haar wakker. Dan gaat het inslapen echt stukken beter. Overigens hebben wij ook alle homeopathische spullen geprobeerd van: kindival, melatonine, dormeasan, valdispert kids, sleepz rust en slaap siroop. Uiteraard hielp niks van dit alles, maar onze duidelijke en strenge aanpak wel. We hebben weken moeten doorpakken ,want het is echt niet in een week gebeurd ,maar we plukken er nu de vruchten van. @nike, Gefeliciteerd met Mees!!!!!!!!! ja ben weer helemaal goed opgeknapt, nog wel iets hoesterig en verkouden ,maar zoveel beter Fijn dat jij ook wat bent opgeknapt!! Ja ik hoor het idd wel meer van het praten ,maar het maakt mij toch wel wat onzeker. Oh lekker over 2 dgn verlof!
Heb laatst een heel stuk gelezen over gedrag van kids van deze leeftijd. Op dit moment denkt een kind dat hij de belangrijkste persoon in de hele wereld is en zo gedraagt hij zich ook. Hij zal er alles aan doen om zijn zin te krijgen en geeft niet zo maar op. Onze beginnende peuters zijn nu ook volop aan het manipuleren. Zie het bij Jelmer ook en het enige wat werkt is heel duidelijk zijn in wat jij van hem verwacht. Jelmer was vorige week ook ineens nachten achter elkaar ieder uur wakker en dan lag hij overstuur te huilen. Maar zodra ik zijn kamer op kwam schoot hij overeind en was het heel blij Hallo Mama! Tjaaaaa.....dat spelletje doe ik niet aan mee. Dus op een gegeven moment duidelijk tegen hem gezegd dat ik hem niet meer wilde horen en dat mama niet meer bij hem komt tot hij uit bed mag. Dit betekende 2 nachten drama, maar ben niet meer naar hem toe gegaan. Na die 2 nachten was het afgelopen en nu slaapt hij weer gewoon door. Heel hard misschien, maar ze spelen wel degelijk een spelletje!
@nike, nog gefeliciteerd! en al bijna verlof, heb je er zin in? zult er denk ik wel aan toe zijn niet? @slapen, hier is inslapen ook niet alles maar vooral geklets geen geschreeuw (meer) wij zeggen voortaan als we haar in bed leggen: nu gaan we lekker slapen, als sem klaar is met slapen is mama er weer. als ze nu huilt of te lang kletst (lees ruim een uur!) dan zeggen we door de babyfoon (niet lief maar ok iet streng gewoon proberen zonder enige emotie eigenlijk) sem, nu gaan we slapen. morgen is mama er weer. en dan gaat ze wonder boven wonder eigenlijk elke keer slapen @hier, gister wezen winkelen, ging heel goed. lize in de wandelwagen en sem lopen. was echt zo trots! we zijn van 11 tot 17 weg geweest en hebben maar 1 keer een boef gehad aan sem! echt zo knap. ook goed geslaagd! nieuw pakje voor lize, laarzen en winterjas voor mij en nog wat spullen voor mister e! helemaal happy dus
@Wonder; Eerlijkheid is altijd goed hoor, mij stoot je niet zo snel voor de kop. Ik besef dat ze wel degelijk uitprobeert, helemaal te zien aan gisteravond. Toch is dat niet elke keer zo, dat is wel te zien. Nu ligt ze ook weer te schreeuwen in bed en ook nu is het uittesten, ze begon beneden al dingen af te dwingen namelijk... Pfff, kutfase zeg. Kinderen zijn best moeilijk zo af en toe! Manlief gaat nu ook elke keer even naar binnen, zegt niks en aai over de bol. Dan weer weg. Maar even consequent volhouden, brrrr
Knijn wat vervelend dat het met jouzelf en met Maud nog niet zo lekker gaat 3x2 pcm op een dag klinkt toch wel heftig zeg. Ga je nu vaker naar de bekkentherapeute toe? Lijkt me niet prettig, maar hopelijk is het wel efffectief. Fijn dat Nieke het beter gaat doen ritme technisch. En qua slapen; zou prettig zijn als ze ook in haar eigen kamertje gaat slapen, dan heb je iets meer mogelijkheden met Maud. Nike jee, wat gaat het hard, zometeen alweer verlof! Geniet er maar vast van!!! Mijn verlof begint pas op 22 februari, dus dat duurt nog wel even. Fijn dat je je nu weer wat beter voelt, vervelend zo ziek zijn. Escal dat is knap van Sem, zolang mee winkelen en dan ook nog alles lopen! Wow Fijn dat je goed geslaagd bent!
Chikai haha jij 22 februari.. ik werk 18 februari voor het laatst eigenlijk moet ik de maandag erna nog werken maar die neem ik vrij Escal wow wat knap dat lopen van Sem!!! Knijn idd, ook ik zou even hard zijn voor maud.. ik heb ook het idee dat ze jullie uitdaagt en probeert hoever ze kan gaan. Olaf deed dat ook en in plaats van na een kwartier gingen we toen pas na een half uur naar boven.. het duurde lang maar toen was het afgelopen. Aangezien hij er 3 jaar over heeft gedaan om door te slapen hadden we savonds écht geen zin in ook dan een zeurend kind.. Ze is absoluut niet te klein om te manipuleren en waarschijnlijk doet ze dat ook als jij denkt dat het een moment is waarop ze jullie echt nodig heeft.. En hoeveel minuten laten jullie haar gaan? Met een kwartier heeft het vaak pas effect.. Dat erbij zitten had bij ons echt geen nut bij Olaf, hij vond het fantastisch Want dat uitbuiten kunnen ze al supergoed hoor! Heel veel sterkte met je lijf .zwaar klote! Knuffel! Nike ohhh heerlijk al verlof! Beterschap!!! Wij hebben vandaag het ledikantje opgehaald! Dat er gebruikt stond in de advertentie snap ik wel, pff hoe dat ene kind wat er in heeft geslapen het voor elkaar heeft gekregen het ding zo te vernachelen is me een raadsel.. We moeten iig ff schilderen Maar ik ben er nog steeds verliefd op en ben er erg blij mee! Dit ledikant is het, het hemeltje hebben we er niet bij want dat hangt er zo gek kort boven.. Marktplaats.nl > wit ledikant - Kinderen en Baby's - Babywiegjes en Ledikanten
@Chikai; Fijn 2 paar schoenen. Dan doe je er lekker lang mee. @Paloe; Goed geshopt zeg. @Wonderteam; We wilden deze week wel een foto maken, maar dat is nog niet gebeurt. Fijn dat het weer wat beter gaat. Spannen die onderzoeken bij Fay. @Knijn; Hier ook af en toe drama met slapen. Soms gaat het een kwartier goed en dan idd ook krijsen. Ook hij houdt het lang vol. @Nike; Wauw dat gaat hard. Alweer bijna verlof. En natuurlijk gefeliciteerd met de verjaardag van Mees. Hier vandaag niet echt fit helaas. De hele dag al last van vervelende darmen. Verder ook nog leuk nieuws: mijn schoonzusje is bijna 16 weken zwanger en vandaag kreeg ik ook te horen dat mijn oudste zusje bijna 12 weken zwanger is. Hoezo het steekt aan: En vrijdag naar een kleding en speelgoedbeurs geweest. Weer goed geslaagd. Zelfs een babybadje op de kop getikt, want dat kan ik nu niet lenen.
Paloe huh? Hoe kan dat nou? Werk je de laatste weken dan thuis? Je werkt gewoon door tot aan je uitgerekende datum is dat verstandig? Een lief ledikantje zeg maar idd, wat een kindje daar allemaal mee doet dan (of papa en mama?) succes met schilderen! Regenboogje bij jou ook zoveel zwangeren in jouw omgeving, gezellig en leuk! Vervelend dat je niet zo fit bent.. hopelijk knap je snel weer op. Wij hebben een effectief weekend achter de rug, Thijs is een nachtje wezen logeren en plus de middagslaapjes is het ons gelukt om de studeerkamer (toekomstige babykamer) helemaal leeg te ruimen, de zolder op te ruimen en alle spullen van de studeerkamer netjes op te bergen op de zolder. Lekker effectief dus en we zijn er erg blij mee! Van de week gaan we ook een droger kopen, want met de gezinsuitbreiding op komst komt er nog meer was natuurlijk, en het droogt bij ons erg slecht op de zolder, vooral met wat kouder weer en veel was Mijn man heeft de komende twee weken lekker vrij en ik hoef ook maar 2 dagen te werken, dus ook leuk!
whaha chikai ik ben stom geweest, het moet natuurlijk januari zijn in plaats van februari!!! Ik stop 4 weken voor de uitgerekende datum met werken
oh jullie hebben het vast al gelezen op FB, maar ik wil het ook nog even trots hier vermelden. Mason fietst zonder zijwieltjes Hij zat er al de hele tijd tegen aan te hikken en je kon merken dat hij zijn ziewieltjes nog amper gebuikte ( ze stonden iets omhoog) Als we begonnen over de zijwieltjes eraf te halen raakt hij volledig in paniek. Van de week ook over gehad toen onze ambulant begeleider kwam. Ze zei wat vind je zelf in dit geval dan? ( Omdat we Mason niet moeten forceren namelijk) Ik zeg; ik vind ze eraf halen ,ze zegt ik denk dat je dat ook moet doen. Rudy wou dat eigenlijk niet ,maar we hebben het gisteren toch gedaan en hij fietste zo weg! We zijn wel begonnen met een klein fietsje zodat hijn ook makkelijk met de benen bij de gron kan. @knijn, idd hier gingen we overigens ook pas na 15 / 20 min de 1e keer bij Fay kijken ( of ze moest echt huilen op een manier dat er wat aan de hand is. Maar vaak kon ze ook wel zeuren en jammeren op haar manier om aandacht te krijgen. Ze wisselde dan kletsen met zeuren en jammeren af. Persoonlijk denk ik dat een "aai over de bol" meer zin heeft bij kleine kindjes van ca 1 jaar. Na hoe veel tijd gaan jullie dan naar binnen? . Ik denk dat kindjes van rond de 2 jaar ook misbruik van de aai over de bol maken. Heel veel sterkte ,wat het is een onwijs klote situatie zo. @paloe, mooi ledikantje zeg!! @regenboogje, leuk al die zwangeren! Beterschap. @chikai, oh lekker zeg zo bezig zijn in huis!
@paloe, zie alleen de kleine foto dus zie alleen dat het een wit ledikant is hihi.. @chikai, druk geweest zeg! en een droger is echt ideaal @knijn, phoe, supernanny my ass he @wonder, had het gelezen ja! wat knap van hem!!!!!!!
sem had gister een natte broek omdat de luier door was gelekt (ze houd alles op en dan in een keer zo een grote plas dat de luier het niet allemaal kan opvangen) vond ze zo vies dat ze spontaan op het potje ging! wauw. vanmorge alweer dus ben benieuwd, heb haar maar een onderbroekje aangedaan poging twee dus hier!
@Escal: Wow die Sem heeft het winkelen lang volgehouden!! En dat zonder slapen? Dat zou hier echt nooit kunnen. @Paloe: Advertentie is helaas weg dus kan het bedje niet meer zien.....post je een foto als je hem hebt opgelapt??
@Regenboogje: Leuk zeg al die zwangeren in je omgeving! Wordt gezellig straks! @Chikai: Wow effectief weekend inderdaad. Toch mooi als het meeste klaar is he. Lekker gevoel! (Hier gelukkig bijna helemaal klaar. Vind ik wel zo fijn.) @Wonderteam: Had het inderdaad gelezen op fb! Echt super goed van Mason. En vond ie het uiteindelijk dan toch niet eng?? @Escal: Ben benieuwd hoe het met Sem en het potje gaat! Klinkt goed in ieder geval!
@Hier: Net bij vk geweest. Alles goed! Ze vond dat ik een bescheiden buikje had. Beebje ligt ook al heel diep, dat zou dat kunnen verklaren. Zo nu even aan de slag voor de bruiloft van vriendin. Is aankomende vrijdag en ik ben getuige. Moet nog ff wat dingen in elkaar flansen.
@Wonder; Wij gaan wel sneller dan dat naar binnen. We beginnen met 5 minuten en dat word elke keer langer, uitproberen of niet... dit voelt beter voor de mama Ik wil haar niet te lang alleen laten schreeuwen, daar vind ik haar nog te klein voor. Ze is tenslotte nog maar 2. Menig moeder zal dat laatste niet met me eens zijn hoor, ik ben wat dat betreft nogal een watje @Escal; Idd, supernanny....tsk tsk Zozo, Sem is goed bezig! Hier is er nog geen interesse voor potjes, plasjes of drolletjes Hoe gaat het met Lize? Post je snel weer een foto? @Paloe; Bedje is alleen maar heel klein te zien. Tzt foto dan maarrr! @Nike; Toch fijn als de babykamer af is. Blijft M. in zijn eigen kamer? Leuk die bruiloft!! Jeetje, lijkt wel de dag van gisteren dat je dat vertelde en dat je dan zover zwanger zou zijn. Nu ben je er al!! Tijd vliegt... @Chikai; Zooo ook goed bezig!! Thijs blijft dus in de kamer die hij al had begrijp ik? @Hier; Net voor de 2e keer bij de bekkentherapeut geweest en even gevraagd wat ik kan qua werken. Mijn verlof eindigt namelijk over een week (heb er nog 2 weken vakantie achteraan). Volgens haar kan ik beter beginnen met halve dagen en dit duurt zeker nog wel tot het einde van het jaar. Voorlopig geen 2 volle dagen aan de bak dus. Ook wel blij mee hoor, dat hou ik namelijk nog lang niet vol...