Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Yup, lang leve het bekken... :( (en staatbotje en schaambot en rug...)

Hier ook niks geoefend. Maud is met praten niet vreselijk duidelijk maar is mieters goed in dr grove motoriek.
    Wow, als Olivier al overgewicht heeft... wat heeft Maud dan?!?!? Alhoewel, Maud is wel langer dan 87 cm. Ze draagt maat 98, wel met de pijpjes iets omgeslagen maar 92 is te klein. Bij 18mnd woog ze 13kg, ben erg benieuwd hoeveel ze nu weegt! 29e mogen we er naartoe.

@Nike; Inderdaad zeg, wat precies op de lijn! Voorbeeldig kind die Mees :D

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Escal: Het wordt wel krap, maar we zouden mijn auto nog kunnen verkopen, die is nog aardig wat waard, dus daarmee zouden we een poosje kunnen overbruggen. 2 auto's hebben we niet persé nodig zolang ik niet werk.

3. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Konijn; hij is volgens onze meting ook langer, maar dit was de meting van t CB. Ter vergelijk; in het ziekenhuis maten ze Valentijn 3 weken geleden 108cm en 2 weken later bij t CB 103 cm :S
    Boeit me ook niks overigens.

Over dat praten; Olivier lag ver voor in spraak qua taalontwikkeling, zonsopbouw; woordbegrip en noem t maar op, maar articuleert niet goed, dus moet over 9 mnd terug om te kijken of dat verbetert is. Tssssssk

Wat rottig van je bekken. Staartbeen en schaambeen horen bij je bekkengebied overigens. Sterkte ermee!

Kwebbel; wat moeilijk zeg, zijn geen leuke dingen.

4. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @incog, hij is twee! mijn god, laten ze hem terugkomen voor articuleren, laatste keer dat ik hem hoorde praten praatte hij echt zoveel beter als de meeste kinderen die ik ken die ouder zijn dan hem, en dat was deze zomer! maarja, zullen wel iets te doen moeten hebben ;)
    verder qua meten en gewicht ben ik ook wel benieuwd, vooral nu ik kan vergelijken met het zh.

@kwebbel, hopelijk lukt het daarmee... sterkte hoor meid

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @hier, dadelijk naar de stad, kijken voor nieuwe kleren voor sem's verjaardag en even kijken hoe de schoenen zitten (even check up bij de schoenenzaak aangezien ik denk dat het nog goed is maar ze heeft al 6 maanden dezelfde maat! (wel al 2 paar schoenen gehad dus kan ook aan het merk liggen)
    ook even slingers en ballonnen halen. morgen is ze jarig, komen een paar man maar houden het zaterdag pas.
    zo'n zin in :D

6. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat vreselijk balen Kwebbel! Dat kan je er nu net niet bij hebben zeg... Het solliciteert ook zo lastig als je 27wk zwanger bent :(
    Hopelijk kunnen jullie het een tijdje uitzingen. Anders eventueel thuiswerk doen? Daar verdien je geen sloten met geld mee maar het is iig iets en volgens mij zijn de voorwaarden om te beginnen niet zo steng.

7. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Veel plezier Escal! Leuk he, die tweede verjaardag! :D

@Incog; Is toch vreemd dat grote verschil in lengte. Een cm is een cm lijkt me...
    Bwaahhaha, nog terugkomen wegens slecht articuleren?!!?! Dan moet Maud ook terugkomen, zij praat écht nog niet zo duidelijk!

8. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Knijn, Kwebbel, Escal en Incognito; Dank je wel. Je ziet het ook steeds beter. Alleen het gewicht wil niet meewerken. Tot nu toe nog geen commentaar gehad van de vk, maar denk dat het wel gaat komen. :(
    Gelukkig geen last van bloedingen gehad.

Kwebbel en Incognito; De placenta kan nog omhoog groeien. Daar duim ik dan ook heel hard voor, want een ok vind ik helemaal niks. Met 32 weken gaan ze kijken of er iets veranderd is.

Kwebbel; Oh nee toch. Dat kun je nu niet gebruiken. Knuffel meid.

Incognito; Ik verwachte ook niet dat je het zou doen, maar bij de vorige zwangerschap van haar heeft iemand anders het wel gedaan. En aangezien het ook in haar mail stond dacht ik last het maar even weten, voordat je haar bv op Hyves zou feliciteren.
    Hoe gaat het verder met jullie?
    De meeste mensen denken dat we een meisje krijgen. Als het dan toch een jongetje wordt gaan er vellen op hun neus kijken haha. Maar zelf heb ik ook een meisjesgevoel. Over een week of 20 zullen we het weten.

Cb; Hier mag Stan ook terug vanwege zijn spraak. We zijn net voor zijn verjaardag geweest. Stan praat gewoon niet zo veel en vaak ook niet duidelijk. Maar als ie 's morgen zijn visje kwijt is zegt ie gewoon: Woa is visje noe? (Waar is visje nou in het dialect)
    Ook konden ze de oortjes niet beoordelen, maar ja, hij was ook verkouden.
    Ook moeten we de orthoptiste inschakelen, dus daar gaan we volgende maand heen.

Escal; Alvast een leuke verjaardag gewenst morgen.

9. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    phoe is wat met die spraak dan... ben nu wel benieuwd hoe sem het dan doet hoor... voor mijn doen praat ze goed, veel en duidelijk maar dat zegt blijkbaar niets
    @regenboogje wahahha, zo lief dat dialect!! sem leert dat bij opa en oma (wij spreken abn thuis) als ze dar is geweest wil ze ook ineens, boete speule ipv buiten spelen :p

10. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Escal: Naast dingen van het gezicht aanwijzen hoefde Mees alleen een toren van houten blokjes te maken. En praten natuurlijk, maar dat deed ie wel zonder dat ze daar iets voor hoefden te doen.
    Geslaagd in de stad?
    @Knijn: Maud heeft lekker last van die peuterpubertijd zeg! Heftig soms he. Hoe gaat het nu met slapen?? Beter hopelijk!
    Oh bah die blaar klinkt echt enorm klote zeg. Hoe is het nu??
    Whahaha en Mees een voorbeeldig kind :D Ik lig dubbel.....soms wel ja maar vanochtend ECHT NIET :cool:.
    @Regenboogje: Fijn dat alles goed was met de 20 weken echo!
    Bij mij zat de placenta ook voor een deel voor de uitgang bij 20 weken. Bij 32 weken was ie gelukkig omhoog gegroeid (gebeurt in 80-90 procent van de gevallen). Hopelijk bij jou ook!
    Mooi buikie! Goed te zien al!
    Wat gaat de ortoptiste doen dan?? Is toch voor de ogen?
    @Kwebbel: Wat ontzettend klote nieuws zeg van je contract!! En dat als je 27 weken zwanger bent. Bah :x Dikke knuffel voor jou.
    @Incog: Ach dat overgewicht.....die lijntjes zeggen ook niet alles toch? Als ze maar gezond zijn. Als ze normaal te eten krijgen trekt dat vast wel bij!
    En dat articuleren, letten ze daar ook al op?? Werkverschaffing...

@Hier: Gisteren mijn eerste echte dagje verlof zonder Mees. Beetje veel gedaan: naar stad geweest, bovenverdieping en zolder gepoetst, babykleertjes gewassen, adressen voor geboortekaartjes uitgezocht, Mees zijn verjaardag gevierd op kdv. Zo en 's avonds was ik kapot....niet vreemd denk ik. Morgen maar eens anders aanpakken.
    Verder gaat het nog erg goed! Moet wel veel slapen om me fit te voelen. Maar kan gelukkig nog veel doen. Geen last (meer) van rug/bekken *klopt af*.

11. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @Nike; De orthoptiste is inderdaad voor de oogjes. We denken dat hij met een oogje wat scheel kijkt en zij gaat dat controleren en proberen te verhelpen. Mijn gevoel zegt dat we pleisters moeten gaan plakken. Moest ik vroeger ook.
    Zo, druk bezig geweest. Niet vreemd dat je moe bent.

12. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Gwn als er ouders zijn die dat nooit doen ken ik ze niet;)

Knijn balen van je lijf….. Auuuuuhhh wat zielig voor maud zeg!!! Jeetje! De botten die je noemt horen bij je bekken;) ah heeft incog ook al gezegd lees ik;)

Regenboogje dat is balen zeg van de placenta! Hopelijk groeit hij omhoog… Wel superfijn dat de echo verder goed was! Zp verkleint de foto’s ook zelf he..hoef je niet apart te doen. Duidelijk buikje! Ik denk dat je een meisje krijgt:)

Kwebbel echt zwaaaar klote van je contract….. dikke knuffel meid, al heb je daar nu natuurlijk niet echt wat aan…

Incog thnx:) t cb…soms… ;) Hier oefenen we ook niet met dingen en het is altijd goed en beter;)

Hier: Liam morgen jarig!:D cadeau is al binnen en zondag vieren we het, zin in!:D
    Escal alvast gefeliciteerd met Sem!

13. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @Paloe; Wij moeten ze zelf anders opslaan. Anders krijg ik ze niet toegevoegd.

14. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Escal: Oh ja... dat heb jij natuurlijk gehoord! Nou, ik ben het wel met ze eens dat hij niet voor iedereen even goed verstaanbaar is hoor, maar ik geloof dat dat met 2 jaar ook nog niet hoeft ;)

En, nog geslaagd in de stad?

Knijn: Als jij weet hoe je goed thuiswerk kunt vinden, ben ik eens benieuwd, want ik krijg alleen maar van die domme 'eerst betalen en dan krijg je pas werk aangeboden' sites ed te zien?

Ja, maar bij ons CB meten ze altijd zo idioot, ik ben wel eens naar Weert gegaan, naar een ander CB, daar meten ze áltijd wat ik ook denk...
    Ach welja, laat alle kids gewoon terug komen ;) :p

Regenboogje: Oh echt? Dat wist ik niet,, wat een domme actie van die persoon zeg!
    Je kon wel bij hetzelfde CB zitten zeg ;) Maar jij zit denk ik niet in Maasbracht he? Lekker laten lullen... gekke mensen op die CB's!

Hier gaat het verder goed hoor :)

Nike: Zo, je bent flink aan de slag gegaan! Vandaag wat meer rust genomen?

15. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Paloe; Wat geven jullie aan Liam?
    @Incog; Euh, wel gewoon online eigenlijk. Vanuit mijn werk halen we ook thuiswerk voor de clienten en daar hoeven we niet eerst voor te betalen.
    Idd, raar CB.... misschien hebben ze niet veel te doen en late ze daarom alle kinderen terug komen??
    Ben erg benieuwd hoe Maud het doet straks.
    @Nike; Torentje bouwen moest Maud met 18mnd. (?)
    Waarom was Mees vanochtend ECHT NIET voorbeeldig?? Ennuuhh... ik doelde op zijn groei, niet op zijn gedrag :p :D
    Het slapen ging stukken beter, ze ging zelf liggen zonder huilen. We zeggen altijd; 'tot zooo' (en zij ook :)) en daarna komen we nog een keertje terug om hetzelfde te zeggen. Meestal is dat dan voldoende en gaan we niet weer. Vanavond was het weer bal. Krijsen als een gek! Manlief is 45 minuten bezig geweest; erin, eruit, erin, eruit. Totdat ze er een spelletje van maakte. Elke keer als hij bij haar was lag ze te grinniken en grapjes uit te halen. Manlief is erin gegaan, heeft haar uit de hoek gehaald waar ze stond te krijsen (in bed) en is even flink boos geworden! 'Huilen is klaar! Nu ga je slapen en je mag niet meer huilen. Begrepen?' Maud: "Ja papa...'
    En toen was ze stil, (en erg onder de indruk, papa is NOOIT boos) hij is 5 minuten later nog even terug geweest en als vanouds een aai over de bol en 'tot zooo' maar ze sliep al bijna...
    Terror Maudje... brrrr!
    De blaren worden minder :D

Toch lijkt ze echt een hekel aan mij te hebben de laatste dagen, bah! Zo niet leuk! :(
    Oke, ik ben 30 en zij 2. Ik zou beter moeten weten maar jeetje... ik heb de hele dag strijd met haar, papa komt thuis en alles is koek en ei. Ze negeert mij voor de rest van de avond. Ik mag haar niet helpen met eten, ik mag haar niet in bad doen, ik mag haar niet naar bed brengen.... :( Help! Mijn peuter haat me!

16. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Incog; Hoog tijd voor een nieuw onderschrift hoor! Dit ziet er niet uit :p

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Knijn: Klinkt bekend hoor. Dacht al dat het aan mij lag. Als ik alleen ben met Jelmer terroriseert hij de boel en is er geen land mee te bezeilen. Als papa er is is er niks aan het handje en kan hij prima spelen enzo. Papa hoeft zijn kont maar te keren en hij begint gelijk weer te klieren. Heel frustrerend en het ergste als ik boos word lacht hij me vierkant uit.

18. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @nike, ben benieuwd, heb nog geen oproep dus we zullen zein. verder goed geslaagd, Donkerblauwe jurk (SD6ZO12) | S&D Le Chic baby | Blauw webshop deze heeft ze voor vandaag (had ik afgelopen zomer gekocht maar past nu pas echt mooi)
    Little Feet rokje mini's - Rokken -W13/D42B3/peach en Silvian Heach Girls shirt met lange mouw | kleertjes.com voor morgen :D
    egeltje is favoriet, was hem gister an het aaien en kusjes aan het geven haha "lieve egul"
    @knijn, bah, is echt niet leuk nee :( hier niet zo erg maar wel zeker een duidelijke voorkeur en ook dat ze bij papa heel wat liever is dan bij mama...
    @incog, goed geslaagd ja (zie boven) en helemaal duidelijk hoeft inderdaad nog niet, hij is inderdaad 2, geen 20!
    @hier, sem vanmorge kado gegeven (laatste dingetje voor op haar grote kamer) een krukje bekleed met kitch en kitchen zeil, erg gaaf, is ook helemaal blij! zit de hele tijd erop haha
    dadelijk nog wat bezoek en morgen groot feest :)

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Escal: Gefeliciteerd met Sem!!! En wat een schattige kleertjes!!

20. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Escal: Gefeliciteerd met Sem!!
    @Paloe: Gefeliciteerd met Liam!!
    Lekkere zonnige dag hebben jullie vandaag!
    @Escal: Super leuke kleertjes voor Sem!!
    @Knijn: Bah niet leuk zeg die voorkeur voor papa. Je gaat echt denken dat je wat verkeerd doet he. En dat met een peuter van 2!
    @Incog: Fijn dat het goed gaat! Hoe doet Aurelie het?
    Hier is die periode gelukkig weer voorbij.

Deel Deze Pagina