Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Wonderteam: Ik zou 20 uur gaan werken. De kids vinden het prima bij je zus en je hebt financieel wat extra ruimte (niet het allerbelangrijkst maar toch....).
    @Chikai: Welk nummer moet je nog??

2. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @wonder, ik zou ook voor 20 gaan, vooral met oog op de toekomst. zoals je zegt, het kan niet meer omhoof daarna en de kinderen vinden het leuk bij je zus.

3. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Hier: 37 weken vandaag!!

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Pff, Nike, dat schiet echt op zeg!!
    Zie je het zitten, zometeen met 2 kindjes en de naderende bevalling??

Hier is een vriendin vandaag 42 weken en nog steeds niet bevallen.... Morgen wordt ze ingeleid. Heftig hoor, en vooral omdat ze een bam-mama is en alles zometeen alleen moet gaan doen. Ze wilde zo graag thuis bevallen en nu moet ze toch naar het ziekenhuis.... Maar hopelijk heeft ze snel haar kindje!

5. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Chikai; Fijn dat de echo goed was.
    @Nike; wauw, 37 weken alweer. Het dansen kan weer langzaamaan n beginnen.
    @Wonderteam; Fijn dat het goed met je gaat. Als je alles kunt combineren zou ik waarschijnlijk voor 20 uur gaan. Zeker met het oog op de toekomst.

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Nike: Wauwie, vanaf nu mag je gewoon bevallen! :D Wil je thuis of in het zkh bevallen?

Wonderteam: Ik zou ook voor de 20 uur gaan.

7. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @nike, whoeeehoeee jaja ze mag komen, al zenuwachtig aan het worden :p
    @chikai, ow wat vervelend dat het niet gaat zoals ze graag zou willen, wel moedig hoor bam moeder!

8. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Omg Escal nog drie maanden en dan is Lize alweer 1! Wtf

9. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Nike spannend!! Zullen we een pooltje maken dames wanneer Nieke bevalt :D.

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Haha Zwolly.....leuk idee ;)

11. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Wonderteam; Succes met Fay vandaag!
    Ik denk dat ik ook voor de 20 uur zou gaan, je kan altijd nog omlaag toch? Omhoog kan niet zeg je, dus dan kan je niet meer terug...
    @Nike! Whiehoooeee!! Waar wil je bevallen?
    @Zwolly; Ik doe mee met een pooltje! :D
    @Paloe; Spannend dat je moeder is begonnen, hopelijk vallen de bijwerkingen mee!

@Hier; Vanmorgen het contract bij de gastouder getekend voor Nieke. Daarna even door naar het werk omdat ik anders de nieuwe teamleider niet aan de lijn krijg. Pffff....
    De bedrijfsarts adviseert te beginnen met 2x2u therapeutisch in de week, bar weinig dus...
    Toch, als ik merk dat ik na een ouderavond (2u zitten), anderhalve dag pijn heb is het waarschijnlijk wel verstandig om heel rustig te beginnen. Nadeel is alleen dat ze me elders wil plaatsten omdat ze vindt dat er teveel personeel op de groep loopt. Ze denkt dat we dan alleen maar lopen te teuten. Ik vind dat meer een kwestie van de professionele houding van mij en mijn collega's en denk dat het zeker wel kan werken! Maar oke, ik heb hier blijkbaar weinig in te zeggen... jammer hoor!

*verhuisd naar club!!!* :D

12. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Chikai; Oeh, spannend van je vriendin!! Vorige week is een vriendin van mij ook bevallen. Ze is bij 38wk ingeleid wegens zw.diabetes. Het is een meisje, 5425gram en 58cm!! :$ Wow...!
    Een andere vriendin is vandaag 40.1wk dus staat op knappen :D Leuk, leuk!

13. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @CB; Afgelopen maandag met Maud geweest; 15.2kg en 90cm. Ze moet over een half jaar weer komen om te wegen en te meten. Nou ja... Verder had de arts niets aan te merken hoor, ze groeide de vorige keer gewoon meer in de lengte en nu wat meer in gewicht. Niets ergs ofzo.
    Ze moest een torentje bouwen (wat ze niet wilde omdat ze te druk was met koffie inschenken, haha) en verder eigenlijk niets....
    Goedgekeurd dus :)

14. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    #3094 Nike, 1 nov 2012
    Laatst bewerkt: 1 nov 2012
    @Chikai: Wow spannend van je vriendin! Is ze inmiddels bevallen??
    @Knijn: Hahah die Maud is een lekkere stevige Hollandse meid. Niet erg toch? Moet ze vanwege haar gewicht over een half jaar terug?
    Hmmm qua werk: zie je het zitten op een andere plek? En weet je al waar je dan terecht komt?
    Hoe reageerde je teamleidster op het feit dat je nog maar weinig kan komen?
    Wel rot zeg dat je nog steeds zoveel last hebt!!
    Oh en Nieke gaat dus naar een gastouder? Maud zit toch op een kdv? Vanwaar de keuze?

15. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Hier: Ik wil in principe thuis bevallen. En dat mag vanaf nu!!
    Bij Mees ben ik ook thuis begonnen maar uiteindelijk wel in het ziekenhuis beland (met ambulance vanwege onvoldoende krachtige persweeen). Ik hoop dat ik nu gewoon thuis mag blijven.
    Alles is klaar! Ziekenhuistas staat in de gang. Bed staat op klossen (kan er bijna niet meer inklimmen haha).
    Laat de baby maar komen! Maar ik denk zelf dat die nog wel even op zich laat wachten. Bij Mees was ik een week overtijd en bovendien geloof ik de berekening van mijn uitgerekende datum niet helemaal (ik denk zelf later). Dus ik stel me in op nog ff wachten!!

16. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee hoor, niet erg op zich. Het terugkomen is echter wel voor haar gewicht, ter controle.

Ze wil me in een nieuw geopende winkel plaatsten, geen idee of het wat is. Op zich niet erg mss, het kán natuurlijk ook een opening geven op een andere werkplek. Aan de andere kant wil ik gewoon graag terug naar mijn eigen clubje, al zal ik daar wel terug komen als ik volledig hersteld ben hoor. Ik vraag me alleen af of dat gaat lukken. Mijn lijf was natuurlijk al niet zo sterk en met nu dit erbij vraag ik me af of ik wel op mijn oude niveau terug kan komen...
    Zo niet, zou dat betekenen dat ik mijn werk van de afgelopen 7 jaar niet meer kan doen. Dat vraagt best veel fysieke inspanning.
    Ik zie het wel, laat het allemaal maar over me heen komen.

Teamleider doet er op zich niet moeilijk over, ze kent het wel van andere werknemers. Het rare is alleen dat ze net bij ons begonnen is, 3 weken terug ofzo... Het is allemaal erg aftasten dus, hoe ze werkt en of we goed kunnen samenwerken, ben benieuwd... ;)

Ja wel balen hoor! Vanmorgen dus even naar de gastouder en naar werk, heb nu echt pijn aan mijn heupen en staatbotje. Zelf na 30 minuten plat liggen en rusten :(

Maud gaat idd naar een kdv en daar hadden ze ook wel plek voor Nieke hoor. We hebben alleen toentertijd voor Maud heel bewust gekozen voor een gastouder, ik zie het nu niet in van een baby die meedraait in een groep. Vind het zelfs niet voldoende voor een jonge baby. Maud is toen de 16 maanden was overgestapt naar het kdv en dat willen we nu ook voor Nieke.
    Het ligt wel op de route dus ik kan makkelijk eerst Maud wegbrengen en daarna Nieke, hoef er niet voor om te rijden.
    Ben er wel erg blij mee, helemaal als ik kijk naar het karakter van Nieke. Ik denk dat ze op een kdv echt niet gelukkig is...

17. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Nike; Hopelijk lukt het deze keer lekker thuis!! Ik vond het veeeel fijner dan in het zkh!

18. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nike ooooh, spannend! Maar goed, je rekent op overtijd lopen, lees ik. Dus dan kan het nog wel even duren. Leuk dat je weer thuis wilt bevallen, ik vond het ook heel fijn en hoop ook dat het volgende keer weer thuis kan.

Knijn wat fijn dat je voor Nieke ook een gastouder (en op de weg!) hebt gevonden. Bewuste keuze lees ik zo, eerst gastouder en dan kdv. Fijn dat het lukt zoals je wilt.
    En vervelend zeg, dat je nog zoveel last hebt en dan wellicht ergens anders therapeutisch moet beginnen. Hopelijk ben je snel weer terug op je oude plekje!

Hier; gisterenmiddag vriendin nog even op skype gesproken, toen was ze 's nachts de slijmprop verloren en stopte ze telkens even met praten, vanwege 'kramp' (gewoon een wee :D) Ik heb ze gemaand de vk te bellen... Vandaag een sms gestuurd, maar ik heb geen antwoord meer gekregen.... Dus zou op zich best goed nieuws kunnen zijn!

19. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Spannend Chikai!! Haha, even niet praten van de kramp, jaaaaaja.... :p

20. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Knijn; Vervelend dat je nog zo'n last hebt. Spannend op je werk.
    @chikai; spannend.

Deel Deze Pagina