Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Arme Lize. Beterschap ermee.
    Wel fijn dat een vriendin kon komen.

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Fijn dat je even hulp had! Het schiet trouwens wel op, Lize is alweer ruim 10 maanden! Alweer bijna een jaar... wat gaat de tijd hard.

3. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @chiakai, echt zo snel ja! nog maar een dikke maand.
    @hier, ohoe zware nacht, vorige keer sloeg de ab echt direct aan maar nu heeft ze echt nog steeds veel last :( hopelijk gaat komende nacht beter.. mijn arm gaat gelukkig wel weer wat beter :)

4. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ow en bedankt voor de beterschapswensen meiden!!

5. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Chikai fijn dat het feestje leuk was!

Escal meid toch waarom zeg je dat niet eerder! Klinkt onwijs pijnlijk!!! Hopelijk wordt het snel beter! Knuffel!
    Arme Lize! Hopelijk is ze nu wat beter! Sterkte meid!

Slapen:= een hel, ik kijk er elke avond weer tegenop en dat is niks voor mij. Mijn bekken is zo slecht.. de kleine meid is steeds superdruk als ik ga slapen, waardoor ik eerst een uur ofzo wakker lig, kan niet langer dan 1,5 uur op een kant liggen door de pijn, dan moet ik op de andere kant, wat bijna niet lukt en dan na 1,5 uur ofzo moet ik weer op de andere kant, maar die is dan nog niet hersteld, pff. Naast het wakker worden door de pijn en omdat ik moet draaien moet ik ook 2 keer of vaker per nacht naar de wc en het komt steeds vaker voor dat dat niet lukt en mr paloe me erheen en terug moet helpen omdat mijn bekken dienst weigerd.. Door al dat wakker worden ben ik ‘sochtends en de rest van de dag zo moe! Sorry hoor, ik moet het even kwijt.. Straks ga ik krukken halen, zodat ik in ieder geval zelfstandig naar de wc kan komen (hoop ik).

:D:D:D aanvraag ouderschapsverlof gedaan, ingaande na mijn zwangerschapsverlof, heerlijk 4 ipv 5 dagen werken!!! Neem maar 6 uur per week op en mn contract is 38 uur, dus kan heeeeeel veel weken een dag minder werken! En dan is dit alleen nog maar het verlof van Olaf, heb dat van Liam en deze kleine daarna nog en dat betekent dat ik pas weer 5 dagen hoef te werken tegen de tijd dat de kleine meid naar school gaat!:D

Moeder: ze maken zich nog wel zorgen om haar nek, de ruimte tussen de wervels is nog niet weg en ze zijn bang voor een whiplash..ze is erg moe maar dat was ze natuurlijk ook al van de bestralingen, heeft pijn aan haar gekneusde knie, spierpijn en ze beseft zich nu dat ze geluk heeft gehad. Over een paar dagen gaat ze naar de auto kijken, ben benieuwd. Ze was best geschrokken van de staat van de auto toen ze de foto’s zag.

Pff weekend was echt druk, na de volle zaterdag zijn we zondagochtend bij mijn moeder langs geweest, half een waren we thuis en kwamen er meteen koffiedrinkers, toen die weg waren was het alweer tijd om te koken en eten, toen Olaf en Liam naar bed en daarna hebben mr paloe en ik de nieuwe kast en sidetable in elkaar gezet. Ben er superblij mee, alles wat uit de voormalige study is gekomen stond in dozen op onze kamer en nu staat het allemaal netjes in de kast:D heerlijk opgeruimd weer:)

Aanbieding: de kruidvat aanbieding 200 ml verpakking voor 2 euro loopt nog een week door! En 400ml is 3 euro:)

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    ooh Paloe wat vervelend zeg, en je wordt natuurlijk alleen maar vermoeider en je krijgt steeds meer last van je bekken, ook omdat je zo slecht kunt uitrusten 's nachts.... Bah bah... Ik zou willen dat ik je ermee kon helpen, maar helaas.... Een hele dikke knuffel in ieder geval!
    Fijn je ouderschapsverlof!! Ik heb het van Thijs ook nog bewaard, ontzettend handig om dit nog even achter de hand te houden!

7. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bah Escal, dat is vervelend! Beterschap voor jullie beide!
    @Paloe; Jeetje, jou bekken is echt 3x niks. Slecht slapen helpt dan ook niet echt, pfff.
    Hopelijk heeft je moeder geen whiplash, dat is mooi klote!
    @Ouderschapsverlof; ik krijg alleen het eerste levensjaar 25% betaald, heb het bij Maud opgenomen tot ze 1 was en wil dat bij Nieke ook. Nu gaat het nog niet in omdat ik nog volledig in de ziektewet zit.

8. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Ja sorry, ik hou er niet van om het erover te hebben, maar het moest er even uit. Soms baal ik zo ontzettend! En met dit weer komen er steeds vaker reuma aanvallen overheen, dat helpt ook niet echt mee. Dank je wel meid:)

Ja idd, superfijn! bij Olaf werkte ik natuurlijk nog niet, hij was 3 toen ik begon, daarvoor studeerde ik nog en van Liam heb ik het ook nog niet opgenomen, kon ook niet omdat ik nog in het lesritme van mn master zat. Maar straks en nu is het alleen nog maar papers schrijven en afstuderen dus kan die dag er wel af:) En het lekkere is dat het 80% wordt doorbetaald:D Anders zou het niet kunnen financieel maar nu wel.

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    nee t is waardeloos..

Oh alleen in het eerste levensjaar! Bij mij tot het kind waarvoor het verlof is de leeftijd van 8 heeft bereikt, aanvragen mag tot het kind 7 is. ik (manlief ook) krijg het 75% doorbetaald en met belastingvoordeel is het 80%, ben ik erg blij mee, anders zou het niet kunnen financieel en nu wel:D mr paloe is nu bezig met het verlof van Liam.. Straks dus nog maar 2 dagen opvang ipv 3 en een dag mijn ouders:)

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hallo dames,

Escal: Beterschap!!!

Paloe: Pittig hoor voor je! Is zo'n voetreflextherapeute niks voor jou? Ik ben er ontzettend van opgeknapt en heb veel minder last van mijn bekken en slaap ontzettend goed sinds ik daar geweest ben!

Hier gaat het goed, sinds ik vorige week een voetreflexbehandeling heb gehad voel ik me kiplekker, ik slaap weer als een roosje en heb veel minder last van mijn bekken!
    Heb voor de eerste week januari nog zo'n behandeling gepland. Zo kom ik de laatste weken wel door :p

Vanmiddag weer naar de gyn voor controle, ben benieuwd of mijn gevoel klopt en ze nu goed ligt. En natuurlijk benieuwd naar de groeiecho omdat de vorige 2 echo's zo'n verschillend beeld gaven.

Net lijstje gemaakt wat er in mijn ziekenhuistas moet en in de logeertas voor zoonlief.
    Bed van het weekend al verhoogd en waterafstotende molton op bed.
    Komt echt dichtbij nu allemaal!

11. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Paloe; Goed betaald bij jullie zeg! Na het eerste levensjaar kan ik het wel opnemen tot ze 8 jaar is maar ik krijg dan niets meer betaald en dan komt er toch echt te weinig geld binnen... :(
    @Kwebbel; Oooeehhh spannend! Je hebt al schopjes bovenin gevoeld toch? Dan zou ze toch gedraaid moeten zijn!
    Zo, lekker op tijd met je klossen. Ik deed het altijd zo laat mogelijk, vind het zo'n gedoe....
    Succes bij de gyn!

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    paloe maar soms is het ook gewoon even lekker om te spuien hoor! Klagen mag hier :D Dat lucht misschien ook wel wat op!
    Fijn geregeld zo met je ouderschapsverlof, ik weet niet precies hoe het bij ons zit, maar volgens mij lijkt het wat op jullie regeling. Heb me er verder nog niet in verdiept...

Kwebbel het komt nu wel snel dichterbij he! Pfff..... alles gaat zo snel! En die klossen, bij ons zijn (en worden het weer) bierkratjes gecombineerd met laminaat, want ook met klossen is het bed nog te laag. Dus moeten we weer met een trapje in bed gaan klimmen :)

He meiden, even een vraag; mijn collega gaat op oudjaarsdag trouwen. Nu vraagt ze als cadeautje aan mijn klas (kleuters) voor het bedrag wat ze hebben ingezameld (ong. 25 euro) een 'verrassingsmand'. Wat zouden jullie erin stoppen???
    We hebben al een map met knutsels, liedje, versje en foto's....

13. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Joehoe!!!! Ons dametje ligt keurig met hoofdje beneden en al bijna volledig ingedaald!!! Ben zo blij!

Wij hebben een vrij hoog bed en met klossen wordt veel te hoog dus wij hebben er houten balkjes onder liggen. Wat mij betreft kon het ook nog wel wachten maar manlief wilde het graag voor elkaar hebben.

14. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

15. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Kwebbel; JOEHOOOEE! :D

@Chikai; Pffff, moeilijk! Kleine dingen wat met trouwen te maken heeft mss? Zakje rijst, kleine bellenblaas... of moet het nuttig zijn? Hihi ;)

16. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Paloe; een dikke knuffel voor jou meid. Kom je met de krukken beter vooruit of heb je ze nog niet in huis?
    Ik duim voor je moeder dat ze er niet nog een whiplash bij heeft. Ze heeft al meer dan genoeg aan haar hoofd.
    @Escal; Fijn dat het al iets beter met je arm gaat.
    @Kwebbel; Fijn dat de kleine meid met haar hoofdje naar beneden ligt.
    @Chikai; Hamme lastig. Op dit moment heb ik even geen idee voor de mand. Markizaat nog even de ken.

Hier heeft Stan nu al 2 nachten in zijn grote bed geslapen. Van het weekend was hemt nog geen succes, maar nu dus misschien wel. Hij ligt er nu ook in, dus ik ben benieuwd. Vannacht stond ie wel opeens op de gang om mama te roepen.

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Knijn ehm ja ;) het moet nuttig zijn :)

Vandaag een hectische dag op school. Mijn collega die zwanger was van een tweeling was al een tijdje opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging, is gisteren bevallen. Twee meisjes, uiteindelijk met 34 weken geboren. Maar prompt moest natuurlijk nog voor de kerstvakantie een cadeautje gemaakt worden, en voor mijn andere collega die gaat trouwen moest nog een tafelkleed gemaakt worden. En nog alles klaar zetten voor het kerstontbijt morgen. Maar gelukkig morgenmiddag heerlijk vakantie! :D

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Kwebbel hm voetreflex.. ik heb er een hard hoofd in dat dat tegen de verweking helpt maar ik zal er eens over nadenken.. meid je mag gewoon echt bijna! Ach en heel officieel moet je je bed over een paar dagen ook voorelkaar hebben he;) Fijn dat ze goed ligt en bijna helemaal ingedaald is!!!! Aftellen!!!

Knijn ja bij ons is het 13 weken betaald en 13 weken onbetaald zonder achteruit te gaan in je contracturen. Die 13 weken zijn dan 13x je normale contracturen, bij mij dus 38 uur. Dat gedeeld door de 6 uur die ik opneem voor een dag vrij (werk de andere vier dagen dus 8 uur) kom ik op ongeveer 86 dagen vrij:)

Chikai hm voor dat cadeau zou ik het ook niet weten.. dat is even hectisch ja! Jeetje! Gelukkig heb je nu vakantie idd:)

Krukken: ze staan naast mn bed, maar heb ze nog niet nodig gehad omdat ik niet druk meer kan doen en al 2 dagen plat lig..

Klossen: heerlijk! Hier worden het weer kratjes vanwege de boxspring;)

Hier: Ik werd vrijdagavond opeens heel beroerd en ben in bed gekropen, heb snachts liggen ijlen en kon me van de pijn geen houding geven, ik dacht dat het buikgriep was, want ik moest ook spugen en naar de wc.. toen ik wakker werk had ik zo’n pijn in mijn rug en borst, ik dacht dat het kwam door de griep want de rest van mn spieren deed ook zeer, maar daarna begon ademen ontzettend zeer te doen en kon ik bijna niet meer praten van de pijn. Toen rond de middag maar de huisartsenpost gebeld omdat ik het niet vertrouwde en idd, een fikse dubbele longontsteking.. Die gaan we nu te lijf met een fikse dosis antibiotica en paracetamol tegen de pijn en het gaat gelukkig al iets beter. De koorts is gezakt en het doet iets minder pijn. Nu ben ik bijna weer aan de volgende dosis toe en doet het weer veel meer pijn maar ben blij dat het aanslaat. De kleine meid doet het gelukkig gewoon nog steeds supergoed:)
    Vrijdagmiddag was ik nog even bij de vk geweest , omdat ik druk op mijn hoofd krijg bij de harde buiken, alsof al het bloed naar mijn hoofd stroomde, word dan ook rood en ik hou vocht vast. Alles was in orde, urine ook schoon dus.. Ze kon goed voelen dat de kleine meid in voetligging ligt, boven mijn schaambot voelde ze beentjes en onder mijn ribben het hoofdje:) Draaien kon weleens moeilijk worden, mijn bm zit al vrij hoog en dit heeft als reden dat hij heel smal is gegroeid en die hoogte dus nodig is voor de ruimte. Ze staat echt in mijn bm;) Ben benieuwd, maak me er nog niet druk om, de jongens lagen in stuit en zijn met 36 weken allebei nog gedraaid..:) Wel merk ik dat ze steeds sterker wordt.. ik word steeds harder in mijn doos geschopt ‘AUW’ maar ach, het voordeel is dat mijn ribben nog geen pijn doen van getrappel;)

Kerst: hier hebben Olaf, Liam en mr Paloe hebben vandaag eindelijk de kerstboom gezet..gelukkig!

Kamertje: manlief is nu behang aan het trekken en heeft vandaag overdag de sierlijsten eraf gehaald.. Dan stucen, voorstrijk, schilderen, kozijnen schuren en schilderen, sierlijsten eraan, deurpost en deur erin, inrichten.. alles dus nog:p Maargoed, op onze slaapkamer is alles klaar, de laatste sierlijst heeft manlief vanmiddag geplakt en het wiegje staat helemaal klaar. De commode staat op Liam zijn kamer naast Liam’s commode en is helemaal ingericht, dus die kan zo naar beneden;) Alles is klaar, behalve het kamertje:p

Ik baal wel dat ik nu echt helemaal niks kan doen, moet van de arts echt zoveel mogelijk in bed blijven en ben zo moe en t doet zo zeer dat ik dat ook echt wel doe..

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Paloe: Bah, wat naar van die longontsteking. Hopelijk knap je snel op.
    Mijn bekkentherapeute zei al dat mijn bekkenklachten ook verminderd kunnen zijn doordat het hoofdje al zo'n eind in het bekken zit. Daardoor heeft mijn bekken minder speling. Dus of dat het is of de voetreflex, ik weet het niet, maar prettig is het wel.
    Jouw meisje ook zo lekker eigenwijs. Die van mij lag precies zo en de gyn had er ook een hard hoofd in dat ze zelf zou draaien omdat ik dit keer ook een vrij smalle, hoge baarmoeder heb. Maar ze heeft het toch maar mooi gedaan. Komt bij jou ook wel in orde!

Hier: Voel me nog steeds wel goed. Alleen ontzettend last van voorweeën, vooral 's nachts. Zelfs al een paar keer op het punt gestaan om te bellen omdat ze een uur lang om de 3 minuten kwamen. Maar toch zakt het steeds weer af.
    Vannacht trokken ze ineens naar mijn benen, wat een rotgevoel.

Ze moet nog maar wel even blijven zitten want Jelmer is ziek dus zou het niet leuk vinden om hem nu weg te moeten brengen.

Na de kerst is prima, maar denk zelf dat het nog wel even duurt tot ergens in januari!

20. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Paloe vervelend zeg, klinkt ook weer heftig, zo'n dubbele longontsteking. Je hebt het wel elke keer goed te pakken zeg. Hopelijk knap je snel op!! Rust maar goed uit, je lijf heeft het nodig (al is het wel balen, als je nog zoveel allemaal wilt doen...)

Kwebbel ook beterschap met Jelmer! Hopelijk knapt hij ook snel op! En inderdaad, laat jullie kleine meid ook nog maar even zitten ja! fijn dat je klachten iets minder zijn nu, hopelijk blijft het zo!

We zijn weer terug van een weekendje weg, beetje jammer van het slechte weer (veel regen), maar verder wel gezellig geweest. Leuk huisje, goede bedden, banken en stoelen, dat is altijd wel fijn! Alleen had Thijs in de gaten dat wij bij hem op de kamer sliepen, gevolg; afgelopen nacht sliep ik pas tegen 1uur, van half twee tot 4 met Thijs bezig geweest, omdat zijn lampje telkens uit ging ("mama, nijntje lamp AAN", en dat om de 12 min, terwijl hij het prima zelf aan en uit kan zetten.... maar je wilt hem niet laten huilen, omdat er meer mensen in zo'n huisje slapen) en toen om 6.30u alweer een wakkere thijs. Dan zijn de nachten vrij kort....
    Dus nu zo lekker weer in mijn eigen bed slapen!

Fijne kerstdagen allemaal meiden!!

Deel Deze Pagina