@hier: Mees bijna beter. Noor ook aan het hoesten. Misschien toch wat opgepikt? Vandaag eerste dag alleen met twee kids. Ging best goed!
@Chikai; Zonde... zónde... *wachtnetjesverder* Nieke sliep altijd heel goed, waren we al blij mee met onze slecht slapende peuter. Ach, vast een fase en die gaan weer over Dochtertje van mijn zus (6wk jonger dan Nieke) heeft er ook last van dus zal er wel bij horen We krijgen 15-1 de sleutel van ons nieuwe huis dus dan gaan we klussen, 31-1 moeten we de sleutel van ons huidige huis inleveren. @Regenboogje; Jeeej voor je placenta! Hopelijk draait de beeb nog, mss is die therapie die Kwebbel heeft gedaan nog wat voor je? (Moxa?) @Nike; Hahaha, moest lachen om je berichtjes kort op elkaar. Ben weg... oh nee, toch niet! Ach, ik ben vermoeider als Nieke langer slaapt. Niet gewend hé Ik ben topfit als ik maar 4 uur slaap terwijl ik doodmoe ben na een nacht van 9 uur Ai, Noor ook ziek? Hopelijk niet! Fijn dat Mees beter is. Hoe gaat het met de reflux van Noor? Viel het je mee, een dag alleen met beide kids? Ik vond het erg wennen maar nu fiets ik zo door de dagen heen
Knijn ik moest eigenlijk deze week en volgende week werken en ik hoop dat ik iig volgende week wel (een paar keer) kan wil mn bureau enzo gewoon nog even opruimen, jassen wegleggen, gedag zeggen En er gewoon nog even zijn, ben al dik 2 weken ziekgemeld en dat is echt niks voor mij Maargoed, als het niet kan kan het niet maar ik hoop het wel. Met of zonder krukken. En idd, die val heeft behoorlijk schade aangericht Ik drink wel genoeg hoor, alleen geen liters thee zoals ik normaal doe En ja, nu is het even niet zo handig dat we alleen op de 1e en 2e verdieping een toilet hebben Pfff dat bekken van jou is ook megaprut zeg!!! Waardeloos! Sterkte.. Die meiden van jou.. je hebt er wat mee te stellen prachtig trouwens hoe ze op elkaar lijken Regenboogje k hoop ook voor je dat de kleine draait! Kan nog makkelijk natuurlijk Fijn dat de placenta iig god ligt! Chikai jammer dat je het geslacht nog niet met ons wil delen! En thnx.. Nike haha gewoon lopen kan ik al maanden niet meer, vandaar ook de krukken in huis voor slechte dagen en nachten Maar idd, als ik op dat niveau terug kan komen ben ik al redelijk tevreden tot de bevalling.. We hebben alleen op de 1e en 2e verdieping een wc inderdaad.. nu even niet zo handig Fijn dat de eerste dag alleen goed ging! :S gisteren hoorde ik mijn schaambot kraken.. lijkt me geen goed teken:S CZ: Het verhaal is gestoord . Ik heb gebeld om door te geven dat ik zwanger was, welke kraamzorgorganisatie ik wilde, uitgerekende datum doorgegeven, specifieke vragen gesteld over vergoedingen etc. Dat is natuurlijk al een tijd geleden. Nu startte ik gisteren een chat met een medewerker omdat ik het vreemd vond dat ik nog steeds geen kraampakket in huis had. Dit is het antwoord dat ik kreeg: Emiel: Het is bij ons niet bekend dat u zwanger bent. Emiel: U kunt dit doorgeven bij de kraamzorgservice. Emiel: Het telefoonnummer is 0900 20 20 340 Mijn klomp brak!!! Ik ben dus meteen aan het bellen geslagen en wat blijkt: idd, er is niet geregistreerd dat ik zwanger ben!De vrouw die ik aan de telefoon had heeft het gewoon NIET geregistreerd! Het kraampakket wordt nu zo snel mogelijk opgestuurd. Maar ik had specifiek gevraagd naar de vergoeding van de eigen bijdrage kraamzorg en de vergoeding van de huur van een borstkolf. En jahoor dat werd gewoon vergoed. Nou niet dus zeiden ze gisteren!!! Belachelijk dit, ik ben ZO boos! Ze vergoeden het maar, ze hebben mij de kans ontnomen om rustig te kunnen zoeken naar een andere verzekering of iig te kunnen kiezen wat ik wilde. Die vrouw heeft foutieve informatie gegeven! Ik moet straks weer bellen en dan hoop ik dat het gewoon geregeld word, echt achterlijk dit! Ik zat altijd bij Agis en ben overgestapt naar CZ omdat ik daar in het collectief kon via mijn werk.. Omdat het telefonisch was heb ik niks op schrift maar (langleve de zoekfunctie van het forum) ik heb er wel over geschreven op het forum! Zowel over het doorgeven van de zwangerschap als over de vergoedingen! Arghhh ik moest om half negen bellen, dus ik dat netjes doen, is het mens nog niet ingelogd. Ik wordt zo terug gebeld en ondertussen is het bijna een uur later
nou ze heeft gebeld en ze vond het maar belachelijk dat ik boos was! En dat terwijl ik heel netjes bleef. Maargoed, ik heb wel bereikt dat ze de eigen bijdrage kraamzorg betalen. De borstkolf niet, die zit in geen enkele verzekering bij hun.. ik ben blij met die eigen bijdrage maar ga wel even overleggen met de vk of er wat te regelen valt met die kolf als ik m nodig heb. Zij verhuren m ook en misschien kunnen zij m wegschrijven onder lactatiekundige wat dan wel weer vergoed wordt tot 200 euro... Ze durfde nog te zeggen dat het niet kon omdat alle mensen die op de dag dat ik heb gebeld werkten ervaren mensen waren dus dat het niet kon dat er niets geregistreerd was en dat ze verkeerde dingen tegen me hebben gezegd. HALLO! ik ben toch niet achterlijk! Het is dus blijkbaar wel een keer gebeurd, durf dat dan gewoon toe te geven!
Nieke viel het mee, de eerste dag alleen met twee kinderen? Het lijkt me echt wennen in het begin, hoe was dat bij jou? Knijn ooooh, dat is snel! 15-1 de sleutel al en dan 31-1 uit jullie huis! Pfff dat wordt aanpoten dan! Succes alvast! Ben je al dozen aan het inpakken?? Met het slapen van Nieke, men zegt dan het zal vast een sprongetje zijn Paloe dat is ook echt irritant van de CZ! Slecht zeg. Wij zaten ook bij Agis, maar collectief verzekeren via het werk stopte, dus nu zitten we bij IAK (collectief via mijn man). Maar ik heb idd ook goed uitgezocht hoe het zat met vergoedingen enzo. En nu kun je niet meer wisselen inderdaad. Stom, want je denkt het goed geregeld te hebben . Pffff en dan niet toegeven als je ze eindelijk te pakken krijgt. Stom!
@Paloe; Hmmm, krakend schaambot is niet iets wat je wilt horen nee... Mijn bekken is ook niet alles nee maar ik kan nog wel lopen, dus die van jou zijn prutsiger dan de mijne Wat een gezeik die zorgverzekering zeg! Denk je naar een goede over te stappen, naaien ze je nog een oor aan. Aso... Ja die meiden van mij, 't zijn pittige karakters geloof ik Geeft niet, meestal zie ik de uitdaging er wel in en vind ik het leuk. Soms ook totaal niet maar dat is dan weer een fase van mij Ja ze lijken enorm he! De meesten zien het verschil wel maar het is minimaal... Nieke heeft een gek oortje, daar is ze altijd aan te herkennen @Chikai; Nee nog niet aan het inpakken, heeft nog niet zoveel zin ook. We zijn alles nog nodig hier de komende 2 weken. Straks, als ik thuis moet zijn met de meiden kan ik wel inpakken tussendoor. Maud's kamer doen we in 1 dag, de laatste. Zodat zij er niet zoveel van merkt. Ze wordt 's morgens wakker in haar eigen kamer (met alles er nog in), gaat naar het kdv en die dag pakken we alles uit haar kamer over naar het nieuwe huis. We halen haar dan wat eerder op van het kdv, gaan even naar ons 'oude huis', die is dan leeg. Daarna door naar het nieuwe huis waar haar kamer dan al klaar is. Vanaf dan slapen we er ook allemaal.
@Chikai; Klopt trouwens! Er is een sprong rond de 4,5 maand die lang kan duren. Kort slapen en veel hangen bij mama hoort erbij, héérlijk! Het knuffelen dan... Het zij zo, ik waai wel met de wind mee. Heerlijk dat je ze nooit kan verwennen als ze zo klein zijn. Goed excuus om haar uit bed te trekken (na een te kort dutje) om te knuffelen
Knijn dat is wel een strak plan, zo te verhuizen geeft waarschijnlijk wel het minste last voor Maud ja! Maar dan nog, ik blijf verhuizen altijd een hele klus vinden. En dan met zo'n prutbekken, maakt het er niet handiger op..... O heerlijk, dat knuffelen! Hoe vindt Maud nu haar zusje? En hoe bevalt het jou, met 2 kinderen? Ik ben daar wel benieuwd naar, nu de komst van de 2e hier toch wel snel dichterbij komt....
Haha.....nee hoor...baby vindt het nog wel lekker warm binnen denk ik. Het blijft wel rommelen, maar doorzetten ho maar. Vandaag wel last van mn darmen, blijf naar de wc lopen. Kan een aankondiging zijn maar hoeft niet natuurlijk. Morgen om 13:00 weer controle bij de gyn en dan gaat hij kijken of ik evt. gestript kan worden.
@Paloe: nou ja zeg wat super k** van CZ zeg! Wel fijn dat je uiteindelijk toch de eigen bijdrage terugkrijgt. ( doet me eraan denken dat ik die nog moet indienen. Thanks) Maar totaal niet klantgericht en erg misleidend! @Knijn: whaaaah bijna verhuizen! Zin in?
@Kwebbel: we dansen verder! Rot die voorweeen die niets opleveren. Je hoeft in ieder geval niet heel lang meer te wachten! Maar liever dat het uit zichzelf begint toch? @met twee kids: viel me inderdaad mee. Scheelde wel dat Noor veel sliep en Mees nog een beetje ziek was. Maar gaat toch als vanzelf. Mees is helemaal aan Noor gewend. Vindt het als vanzelfsprekend dat zij er is. En gaat regelmatig even bij haar kijken. Alleen als ik met Noor bezig ben en er lukt iets bij Mees niet, is het wel vervelend. Dan kan ie erg boos worden. @hier: Noor inderdaad ook ziek geworden. Heel erg verkouden, hoesten, waterige oogjes, snotneus en schor. Zielig! Gelukkig geen koorts.
pfoe de eerste feb mama is bevallen! met 34+2, gisteren. Zo ver ben ik vandaag, bizar! Ze had wat pijn, ging naar het zh, had 8 cm en 15 min later lag hij op haar buik! Gelukkig gaat het super!
Paloe: Wij hebben bij de januari mama's heel veel te vroeg geboren kindjes. En er zijn er totaal al 11 bevallen ofzo, 5 voor de 37 weken en de rest tussen de 37 en 38 weken, lijkt wel of ze allemaal haast hebben. 2 kindjes zijn al met 23 en 24 weken geboren , eentje met 31 weken, eentje met 34 weken en een met 35 weken. Nooit meegemaakt zoveel prematuurtjes in 1 groep. Wel heftig hoor. Vannacht echt mega pijnlijke weeën gehad, zat echt tegen het plafond zowat, maar ze willen maar niet vaker komen dan om de 10 minuten. Net even gedoucht en dan versterkt het wel even, maar erna zakt het weer af. Heel irri.
Ja Kwebbel ik heb het meegekregen... echt heftig al die vroeggeboortes bij jullie! Bij ons is er niemand voor de 34 weken bevallen, best bijzonder ook! Wel een aantal al voor de 12 weken.. hopelijk zet het gewoon snel door! Maar las dat je een goede instelling hebt gevonden en geniet van je tijd met J samen Neem je ook de tijd om nog even optimaal te genieten van het kleine meisje in je buik?
ik denk trouwens dat ik ook weer wat vooruit ben gegaan qua ontsluiting. Had weken geleden al een cm en t zou me niets verbazen als het nu weer meer is geworden. Heb al dagen een ongesteldheidskrampachtige pijn. Achja, we zien wel
Toch wel spannend hoor Kwebbel, hopelijk levert het vanmiddag iets op! Wat heftig, al die vroeggeboortes.... Ben dan toch maar blij dat jullie kleine meid niet zo vroeg zich aankondigt! Paloe ook al een febr mama bevallen, bizar zeg... Hier vandaag weer gewerkt, na 2 weken vakantie gehad te hebben. Maar gelukkig kan ik nu gaan aftellen tot aan m'n verlof. Ik vind het nu echt wel pittiger worden met kleuters, bij de zwangerschap van Thijs kon ik met 30 weken stoppen, want toen had ik 6 weken vakantie en 4 weken verlof. Nu merk ik het verschil wel! Gisterenavond ook eerste les zwangerschapsyoga gehad, zeker weer leuk. (samen met een vriendin). Toch heel herkenbaar, dus nu merk ik wel dat ik er onbewust tijdens de vorige zwangerschap zeker wat aan heb gehad. (terwijl ik dat toen niet dacht).