Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier doet het gerommel nog steeds weinig. Kom nog steeds maar tot 1 cm ontsluiting. De gyn was oprecht verbaasd om me te zien.
    Hij stelde voor om me een nachtje op te nemen en een slaapspuit te geven. Hij denkt dat het niet doorzet omdat ik te oververmoeid ben van het gerommel. Hij denkt dat een nacht goed slapen mn lijf wel over de streep trekt.

2. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Verhuizing; Zeker spannend! Maar wel errug leuk! :D:D
    @Chikai; Maud blijft knettergek op Nieke. Ze wordt altijd als eerste begroet; 'haaaai Nieke!! Aaien??' Zo lief! :D
    Tot nu toe nog nooit geen kwade vinger naar haar uitgestoken, ze aait, kust en knuffelt alleen maar. Helpt me overal mee, speelt met haar, betrekt Nieke bij het tv kijken (haha) en dat alles echt zachtjes, alsof ze begrepen heeft dat Nieke kleiner is en ze alles rustig moet doen.
    Ment to be sisters, die meiden van mij! Echt leuk om te zien en te voelen. Het straalt er vanaf! Nieke kijkt en lacht ook echt naar Maud, volgens mij hebben ze zo hele gesprekken waar wij als volwassenen geen bal van snappen. ;)
    Ik vind het goed te doen met 2 kleintjes. In het begin was het even zoeken naar een handig ritme maar nu loopt het gewoon wel. Het enige wat ik jammer vind is dat ik niets alleen met Maud kan doen. Ja, wel puzzelen ofzo als Nieke slaapt natuurlijk, maar niet zwemmen, wandelen, fietsen, ouder/kind gym. Zulke dingen... dat moeten we allemaal laten omdat Nieke er is, ik kan niet beide kinderen bezig houden en heb weinig oppas in de buurt.
    Dus nu het nog kan, zou ik lekker veel dingen met Thijs doen die straks niet meer kunnen met een baby erbij. Kunnen jullie beide nog even genieten van de 1 op 1, straks is dat een stuk lastiger plannen!
    @Kwebbel; Noh, irritant dat het niet meer gedaan heeft. Rot voorweeen voor niks :(
    Heeft hij kunnen strippen?
    Wow, nu al veel bevallen. Raar hoor en geen leuk begin lijkt me. Ik vind het begin sowieso al pittig, lijkt me helemaal als je kindje prematuur is.
    @Nike; Balen dat Noor ook ziek is :( Beterschap!
    Ja, zin in verhuizen!! Ontzettend! :D
    @Paloe; Oef, das wel vroeg ja. Wow wat een snelle bevalling! Dat lijkt me ook niet leuk hoor, pfff is niet te behappen man. Hopelijk blijft jou meisje nog even lekker zitten! Al wil je bekken het mss wel nu... ;)
    Wanneer heb je weer controle?

3. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Kwebbel; Ga je in op het 'opneem' aanbod van de gyn?

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Knijn: Ik weet nog niet, ze spuiten je dan echt "plat" en ben sowieso niet zo van de onnodige medicatie. Maar als het kan helpen. Manlief vindt dat ik het moet doen.

De gyn kon niet goed genoeg bij de vliezen om te strippen, maar hij heeft wel een beetje de ingang van de baarmoeder gemasseerd zeg maar. En dat voel.ik wel. Behoorlijk krampen. Maar ga er maar vanuit dat het van tijdelijke aard is.

5. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    kwebbel lastige keuze inderdaad, maar als het kan helpen idd...

6. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Knijn; Die moxa? therapie houdt ik inderdaad al wel in mijn achterhoofd. Maar ik wil eerst even met de vk overleggen maandag.
    Spannend bijna verhuizen.
    @Paloe; Dat gedoe met die verzekering is wel heel erg irritant zeg.
    Gelukkig dat het goed gaat met de mama van het forum.
    @Kwebbel; Inderdaad een lastige keuze.

Hier vraagt Stan tegenwoordig om een "kos" = kusje. En als ie hem niet krijgt dan krijg je een wang of pijnlijke teen onder je neus geduwd.
    En als ie een dansje doen dat roept ie heel enthousiast iets wat op "danse" lijkt.
    @Nike; Arme Noor. Hopelijk is ze snel weer erbovenop.

7. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Hmmm vandaag gaat echt alles met posten fout. Grrrrrrrrrrrrr
    Dus nog maar een poging. (en even uit het hoofd)

@Knijn; Die moxa therapie heb ik ook al in mijn achterhoofd zitten ja. Maar ik wil maandag eerst even met de vk overleggen.
    Spannend binnenkort verhuizen.
    @Kwebbel; Wat een lastige keuze.
    @Nike; Arme Noor, hopelijk is ze snel weer beter.
    @Paloe; Wat een gedoe met die verzekering. Ik kan me voorstellen dat je boos bent.

Verder ben ik het even kwijt.
    Hier vraagt Stan zelf om een "kos" = Kusje. En als je niet snel genoeg reageert, dan krijg je een wang of zere teen onder je neus geduwt.
    En tijdens het dansen roept ie heel enthousiast iets wat op "danse" lijkt.
    En af en toe is hij heel erg lang naar iets aan het kijken (bv kerstboom), dan draait ie zich om en rent hard weg. Net zoals hij doet als ie ondeugend is geweest alleen weet ik dan zeker dat ie niets heeft gedaan omdat ie gewoon stil stond. Rare jongen.... of is ie nieuwe kattenkwaad aan het verzinnen?

Hij was er dus wel. Ik en mijn internet:)

8. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    #3508 Knijn, 9 jan 2013
    Laatst bewerkt: 9 jan 2013
    Mss niet gek Kwebbel. Oke, onnodig medicatie nemen ben ik ook geen voorstander van maar zo uitgeput aan een bevalling beginnen is ook niet ideaal natuurlijk...
    Wat krijg je als je het doet en wat is het effect op je meisje? En wat is het effect als net in die nacht de bevalling doorzet op haar en jou?
    Dat zou voor mij de doorslag geven.
    Jammer dat hij niet kon strippen, hopelijk helpt de massage ;)
    @Regenboogje; Hahahaha, jij en je internet :p
    Wat leuk dat Stan meer gaat praten. Doet Maud ook steeds meer en we begrijpen haar ook steeds beter. Dat maakt haar en ons leven een stuk makkelijker!
    Haha, Stan en zijn streken :p

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Knijn bedankt voor je info, fijn dat het bij jou en Nike meevalt met 2 kinderen! Dat puntje dat je idd niets meer alleen met de oudste kan doen, speelt bij mij al een tijdje door mijn hoofd. Ik denk dat Thijs met 2,5 jaar 2 dagdelen naar de psz gaat, zodat ik bijv. met de baby kan gaan babyzwemmen. En dat ik op een ander moment de baby naar m'n moeder breng, of bijv. op een woensdagmiddag manlief thuis is en één van ons ook met Thijs kan gaan zwemmen o.i.d.
    Zo wie zo lijkt de psz me voor Thijs erg goed, hij is erg gericht op andere kindjes, wil heel graag met ze spelen en hij vindt volgens mij dat soort activiteiten met leeftijdsgenoten erg leuk. (hij speelt ook graag met Eva en Axel..) Alleen is het hier in het dorp heel duur (1600 euro!!!), dus ben ik nu bij buurgemeentes aan het kijken.

Wat lief dat Maud trouwens zo lief voor Nieke is! Super hoor! :)

Kwebbel lastige keuze... doen waar jij je goed bij voelt! Maar zo wie zo duurt het nu niet lang meer, las ik op fb, als je tot max 41 weken zal gaan bij de gyn.

regenboogje handig he, als ze wat meer gaan praten?! Thijs praat al een lange tijd erg goed, en het scheelt echt veel frustratie!! Aan alle kanten trouwens!

Hier; 's avonds op de bank is echt niet lekker meer, m'n ribben en borstkas hangen dan echt op m'n baarmoeder. Duwt alles lekker in elkaar, dus ik ga zo maar weer op tijd in bed liggen. Dat ligt beter (al kan ik daar ook vaak m'n houding niet vinden). En weet je wat ook typisch is, nu ik zwanger ben.... groeien de haren op m'n been echt bijna niet meer... Superhandig! (als de andere plaatsen dat ook zouden overnemen ;) maar helaas)....

10. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Kwebbel: poeh lastig. Maar wat Knijn zegt: als het geen invloed heeft op je meisje, misschien toch wel een goed idee?
    Zo vermoeid zijn is ook niet alles. Ook na de bevalling krijg je weinig slaap hè!
    @Chikai: whahah handig van je beenharen :D.
    Lastig hè een goede houding vinden als je hoogzwanger bent? Merk je ook al dat je vee, minder kan met Thijs?

11. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Regenboogje: goed dat Stan meer gaat praten. Maakt het een stuk makkelijker.

12. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    #3512 Nike, 10 jan 2013
    Laatst bewerkt: 10 jan 2013
    @2 kids: je kunt inderdaad veel minder een op een doen. Gelukkig is er bij ons op zaterdagochtend peutergym. Daar gaat een van ons dan met Mees heen. Vindt ie echt geweldig.

@Reflux Noor: lijkt beter te gaan. Durf het nog niet heel hard te roepen. gaat met pieken en dalen. Ze ruikt niet meer zuur. Komt wel nog veel voeding omhoog. Maakt haar nog steeds wel onrustig, maar ze is dan niet meer ontroostbaar.
    Wel heeft ze erg veel last van krampjes. Maar dat gaat over hè!
    Met pijn in mijn hart moeten stoppen met de borstvoeding. Enerzijds omdat ik alles moest kolven en dan indikken. Met nog een peuter die in de rondte loopt, niet te doen (respect voor Incog die dat wel lukt). Anderzijds op advies van de kinderarts: hij stelde voor te starten met speciale voeding voor reflux en obstipatiekindjes.
    Vond het wel moeilijk. Wilde het dit keer echt lang volhouden, maar het geeft nu wel rust.

13. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Chikai; Lastig soms die dikkere buik, ik kon later ook beter in bed liggen dan op de bank zitten. Al was het daar soms ook zoeken naar een fijne houding...
    Als ik dat zo lees kunnen jullie nog redelijk samen 1 op 1 tijd met Thijs inplannen, fijn! Manlief werkt regelmatig op zaterdag dus die extra dag missen we meestal helaas. Heb al eens gezocht naar ouder/kind gym maar dat is op maandag, Nieke meenemen lijkt me gewoon niet zo handig.
    Jeetje wat duur die psz! Hopelijk vind je nog wat anders. Maud vind spelen met anderen ook leuk maar ze moeten niet te overheersend zijn ;)
    Oeh, handig van je beenharen! Was dat overal maar zo! Dan zou je er pas 'netjes' bij liggen straks! :p
    @Nike; Fijn dat de reflux redelijk onder controle is maar wat jammer dat je hebt moeten stoppen met de bv! Helemaal omdat je het zelf langer had willen geven :(
    Toch heeft ze het wel mooi een maand op jou melk gedaan en daar mag je best trots op zijn!
    Hoelang heb je Mees gevoed?
    Ja, rotkrampjes! Nieke heeft ze nu nog wel eens, zielig :(
    Ergens verbaasd het me niet. Maud reageer(de)t ook snel met haar darmen en Nieke dus ook. We geven haar sab simplex wat erg goed geholpen heeft. We zijn nu aan het afbouwen, nu heb ik soms het idee dat ze juist meer krampen krijgt van dat spul. Wel krijgt ze elke dag probiotica.

14. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hahaha Nike; Zie nu ineens dat onze kinderen dezelfde beginletters hebben :D
    Beláchelijk trouwens dat je Noor niet naar mij hebt vernoemd, tsk tsk :p

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    fijn he dat praten! Liam praat ook heel goed, erg fijn is dat!

Kwebbel 39 weken, kwebbelbeeb kom maar, we zijn benieuwd naar je!:)

16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Vannacht als een blok geslapen, heerlijk! Knapt een mens van op!

17. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @Praten; Het is inderdaad erg fijn als iedereen elkaar beter begrijpt.
    @Chikai; Ik lig hier ook vaak onderuitgezakt op de bank. Dat doe ik al maanden aangezien frummel erg laag ligt.
    @Nike; Jammer van de bv. Wel fijn dat het beter gaat met Noor.
    @Kwebbel; Lekker hè als je eens echt rustig door kunt slapen.

Hier ging er een naar bed, maar ik hoor van alles boven. Ben benieuwd. Van de week is ie zelf weer in bed gekropen.

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Heeeeerlijk Kwebbel!!!

19. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Knijn: Sab Simplex hebben we hier ook geprobeerd. Leek niet aan te slaan. Dus maar mee gestopt.
    Haha ja inderdaad dezelfde voorletters!
    En sorry dat ze niet is vernoemd.....:p
    Inderdaad jammer van de bv. Maar dit is voor iedereen (Noor, mij en Mees) beter zo. Ze heeft precies vijf weken volledige bv gehad. Mees destijds twaalf weken. Toen ben ik gestopt toen ik ging werken en met kolven het enorm terugliep.
    @Kwebbel: oh wat heerlijk! Nou dan is die opname wellicht toch niet nodig en komt de baby gewoon vanavond! Je bent nu uitgeslapen!

Vraagje: doen jullie kids nog een middagdutje? En hoe lang dan?
    Mees slaapt eigenlijk altijd nog tweeënhalf tot drie uur. Echt zo heerlijk. (Noor nu ook al twee uur, dus even me-time!)

20. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Bij Jelmer wisselt het heel erg qua middagslaapje. Nu slaapt hij meestal de nacht van 19:30 tot 9:30 dus dat is al behoorlijk lang. Nu ligt hij toevallig al bijna 2 uur te slapen. Terwijl hij gistermiddag niet wilde slapen en toen was hij naar de psz geweest, dus je zou denken dat hij wel moe zou zijn.

Deel Deze Pagina