Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Knijn: Grrrr....ik zou woest zijn. Wat een wanpraktijken bij die bank zeg!

Paloe: Fijn dat de vk goed meedenkt en de mogelijkheid er is om met 38 weken in te leiden!

Hier gaat het goed. Yfke komt overdag vrij vaak voor voeding en laat er 's nachts wat langer tussen. Erg fijn!
    Ze komt nu ook al goed aan. Ik leg haar steeds in verschillende houdingen aan waardoor ze de stuwing al goed heeft weggedronken.
    Heb zelf alleen ontzettend last van een schaafwondje aan mn schaamlip. Het plakt steeds aan het maandverband vast waardoor ik hem iedere keer weer open trek.Zitten doet daardoor nog behoorlijk pijn. Van de inwendige hechtingen heb ik helemaal geen last maar dat rottige schaafplekje is erg vervelend. Lig nu maar zoveel mogelijk met de onderkant bloot op een matje. Charmant is anders!

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Fijn Paloe dat de vk in ieder geval wil mee werken/mee denken over vroeger inleiden. Als ik jouw verhaal zo lees, wordt natuurlijk bevallen nog wel een crime voor je bekken… :( Succes vast volgende week met het gesprek!
    Enne… een lap BLAUW verven? Het wordt toch een meisje :D:D

Kwebbel fijn dat Yfke het steeds beter doet! Goed om te lezen!! En irritant, zo’n schaafwondje… bleh.. Tja, charmant is anders, maar wel slim om zo te liggen, dan droogt het het eerste in denk ik… Leuke banner :D

3. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Kwebbel; ik bén ook woest! Maar ja... dat helpt niet :(
    Oeh, irritant zo'n schaafplekje! Evt wat sudocreme erop als je toch kleding aan moet? Plakt iig het maandverband er niet aan vast.
    Wat goed dat ze zo mooi drinkt! Fijn!
    @Paloe; Ik dacht ook al; blauw?!!?
    Wat fijn dat de vk zo goed meedenkt! Vroeg ik me ook af idd, mag/kan je wel vagniaal bevallen met je bekken?

4. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Knijn een vaginale bevalling is beter dan een ks..omdat het herstel van BI veel baat heeft bij de bevallingshormonen:) maar hoe groter de beeb hoe groter de belasting op het bekken bij de bevalling..

Kwebbel vaseline helpt onwijs goed voor zo’n schaafplekje! Kan je direct opbrengen of een laagje op je kraamverband..

Verven: ik ga 4 wiegdekentjes maken, 2 voor mn schoonzusje en 2 voor ons:) die voor mn schoonzusje blauw (bahama blue van Dylon;)) en die voor ons roze (flamingo pink van Dylon;))

Inleiding: het is niet zeker he, de gyn moet eerst mee… En inderdaad.. ik zie verschrikkelijk op tegen de bevalling en dat had ik voor de val niet. Baal er flink van moet ik zeggen en ik hoop dat ze gewoon vanzelf komt want het allerliefst zou ik gewoon ook deze laatste keer thuis bevallenJ

5. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Paloe; Ahaaaa vandaar het blauwe :p
    Ja jeetje zeg, hopelijk mag en kan je gewoon thuis bevallen! Aan de andere kant... wat zouden ze in het zkh kunnen doen wat ze thuis niet kunnen t.o.v. je BI? Ruggenprik ofzo?
    @Hier; Eindelijk het verlossende woord! Eind vrijdagmiddag hebben ze dan het eindakkoord gegeven, maandag mogen we passeren! Wel pas om 16.30 dus die klusdag zijn we ook al kwijt... :(
    Het is niet anders, we moeten er maar even flink aan trekken. Wel hebben we onze kluslijst verkort, sommige dingen moeten maar als we erin zitten, het is niet anders...

6. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Paloe: heerlijk zo'n meedenkende verloskundige. Ik duim voor je dat de gyn er net zo over denkt! En duim nog meer op een spontane bevalling lekker thuis. Snap dat je dat het allerliefste wilt.
    @Kwebbel: bah rot zo'n schaafwond. Inderdaad werkt vaseline heel erg goed! Hoop dat je snel normaal kan zitten met kleren aan je onderkant!

@hier: Vanochtend met Mees naar de peutergym geweest. Hij was echt heel enthousiast dit keer. Zo leuk. Toen we naar buiten liepen zei ie: Leuk hè mama gymmen!
    Nu ligt iedereen weer in diepe ruste en heb ik even tijd voor mezelf. Al denk ik dat Noor niet lang meer op zich zal laten wachten....

7. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Paloe; fijn dat de vk met je meedenkt.
    @Knijn; whoehoe, fijn dat de goedkeuring binnen is.

Ik kan melden dat ik weer thuis ben, met frummeltje nog veilig in de buik.

8. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Regenboogje fijn dat je weer thuis bent! Hopelijk blijft frummeltje de komende weken nog lekker even zitten!!

Paloe aha, ik snap het blauwe ook :) Ik hoop ook dat je spontaan thuis nog kan en mag bevallen...... Ik zal ervoor duimen!

Knijn hehe, eindelijk toch een afspraak voor de sleuteloverdracht! Gelukkig! En succes met klussen..... wat voor klussen heb je geschrapt?

Hier vanochtend een eind gewandeld (geshopt voor de baby), daarna bellenblazen gekocht voor Thijs en langs de bieb. Brrrrr...... wat was het koud. En het was dus echt iets te ver van het goede, vanmiddag toch weer naar bed, ik was zo moe. En daarna de grote verhuizing begonnen :) waarschijnlijk komt a.s. donderdag onze nieuwe kast, dus onze kasten leeg en verhuisd naar de kamer van thijs, de kasten van thijs naar de babykamer.... Thijs z'n kamer is helemaal op orde, bij ons liggen overal hoopjes kleren ;) en de babykamer gaan we morgen verder in/opruimen...

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Knijn ik denk niet dat een ruggenprik handig is omdat je dan ook niet voelt wat er mis gaat.. Maar ik weet niet, de arts waar ik was na de val vond het moedig van de vk dat ik thuis mocht bevallen… Dat zal ik allemaal wel horen tijdens het gesprek met de gyn..
    Superfijn dat het er nu toch door is met het huis!!!

Nike wat leuk van de gym!!! Ja ik hoop het ook…

Regenboogje fijn dat frummel nog lekker is blijven zitten!!!

Bevalling: ik ben er nu zo zenuwachtig voor door die klotepijn.. had ik voor de val niet maar nu wel..:S

10. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Nike; Jaaa, peutergym wil ik ook gaan doen straks, lijkt me leuk! Voor haar dan :p
    @Paloe; Kan me voorstellen dat je de bibbers hebt, als een toevallige aanraking aan je schaambot je al door de grond doet zakken, pff... :(
    @Chikai; We doen de keuken niet (vaatwasser plaatsen, kastjes schilderen). De rest is sauzen en dat moet eigenlijk wel, eventueel laten we een paar muren zitten maar liever niet natuurlijk... de nieuwe vloerbedekking zit er dan al in namelijk...
    @Regenboogje; Wat fijn dat je thuis bent met de frummel nog in je buik. Nog lekker even blijven zitten frummel!

11. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @Paloe; Ik zou ook opzien tegen de bevalling als ik in jou schoenen stond.
    @Chikai; Dat was een heel druk dagje.

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Paloe lijkt me ook erg spannend nu, om natuurlijk te gaan bevallen…. Maar, het komt hopelijk vast goed!! Je schreef dat je wiegdekentjes ging maken en verven, welke stof heb je daarvoor gebruikt? Ik ben namelijk nog op zoek naar een geel dekentje, maar kan er nergens eentje vinden naar m’n zin.
    Knijn O ja, dan zou ik de muren wel doen, zou zonde zijn als er op de nieuwe vloerbedekking verf komt. Keuken kan altijd nog. En geen vaatwasser plaatsen voorlopig? Dat wordt dan weer handafwassen??

13. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
  14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ach troost je knijn, tijdens het handafwassen vinden vaak wel de beste en/of gezelligste gesprekken plaats! :D

15. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, dáár zit ik op te wachten! :p

16. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Chikai heerlijk dat jullie al zo lekker bezig zijn in de babykamer! Voor de dekentjes heb ik op www.stoffenstunter.nl wafelstof besteld! Ik vind die koekadekentjes zo leuk, maar zoooo duur;) De wafelstfo verf ik en dan maak ik aan de achterkant lekker warme grijze fleece, ook daar besteld:)

Hier vannacht goed geslapen gelukkig, van zaterdag op zondag bijna de hele nacht wakker geweest met een zieke Liam… arm kereltje..
    Gisteren zijn manlief en schoonvader aan het klussen geweest in de babykamer:D De plinten zitten erin, de sierlijsten ook, de radiatorbuizen zijn geschilderd en…. De eerste helft van haar kledingkast staat erin!!! (ze krijgteen 2 meter brede PAX kast van ikea, maar nu staat de eerste meter er;)) Dus vandaag… kan ik fijn al haar kleertjes in de kast gaan hangen/leggen:D:D:D Ben zo blij… het ziet ernaar uit dat we het toch op tijd af krijgen:p
    Zaterdagochtend heb ik een naaimachine gekocht!:D nu nog leren naaien:p Daarna meteen doorgereden naar mn ouders om mijn moeder op te halen en naar Schiphol te brengen:) Hopelijk blijft de kleine meid zitten tot ze terug is! Heel zielig, Olaf moest ontzettend huilen toen ze uit het zicht was verdwenen bij de douane.. arme schat;) En verder…verlof! Hoe gek! Maargoed, heb nog genoeg te doen dus ik vermaak me wel:p

17. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Paloe; jij hebt nu toch ook een tijdje al ziek thuisgeten? Is jou verlof niet 6weken van te voren ingegaan? Ik kreeg namelijk een brief dat er een aanvraag voor zwangerschapsuitkeren was ingediend deze week met ingangsdatum van afgelopen zondag. Eigenlijk wilde ik doorwerken tot 4 weken ven te voren.

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Ik weet nog niet hoe het gaat... ik heb afgelopen week gewoon gewerkt.. de week ervoor zat ik thuis omdat ik van de trap gedonderd was, niet zws gerelateerd en daarvoor 2 weken longontsteking, ook niet zws gerelateerd.. Heb nog niks gekregen in ieder geval.. Maar dan zou het max 1 week zijn omdat ik afgelopen week gewoon gewerkt heb..

19. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Paloe, aangezien jij toch nog gewerkt hebt, denk ik dat ze bij jou niets met verlof doen.

20. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    is altijd vreemd hoe ze het regelen met verlof dus hopelijk heb je inderdaad gewoon je volle weken na de bevalling!

Deel Deze Pagina