Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Vk… ben pas net terug!!! Vertelde dat ik de laatste dagen minder beweging voelde en toen was haar hartslag ook nog eens te hoog, dus ik mocht door voor een uurtje CTG en een echo.. CTG was goed, waren wel regelmatige harde buiken op te zien met enkele uitschieters richting de wee kant en ze zit hoog in de hartslag maar was wel in orde. Echo was ook goed, ze kwamen met de metingen uit op 35 weken, maar daar zit ook weer een marge in van bijna een halve kilo.. dus ze is of kleiner of groter of het was goed;) vruchtwater was ook goed en ze ligt helemaal ingedaald. Wel is mijn ijzer (is anders dan HB) veel te laag.. 6 en dat moet minstens 15 zijn, iig tussen de 13 en 35. Dus.. daar word ik zo nog over gebeld. Iig staaltabletten en verder weet ik het niet dat zal ik vanmiddag wel horen. Voor het gesprek met de gyn heeft ze een fax gestuurd dus krijg morgen of overmorgen bericht daarover.. spannend! Volgende week woensdag weer vk, ben dan 37+2 en waarschijnlijk is het gesprek met de gyn dan al geweest of op dezelfde dag… Ben van 8 tot kwart voor 12 van huis geweest:)
    Zo, dat was even mijn egoberichtje:)

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    zo, dat was een lange tijd vanmorgen dan Paloe! Op zich goed dus begrijp ik, alleen nog niet veel duidelijk (of kleiner, of groter, of gewoon goed ;)) Ijzer is wel laag ja... De komende weken zal er wel het e.e.a. duidelijker voor je worden ;)

3. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Rustig hier de afgelopen tijd!
    Iedereen druk?

@Paloe: klinkt best redelijk. Maar inderdaad wel een laag ijzergehalte zeg!
    Spannend met de gyn! Hopelijk heb je snel een gesprek.
    @chikai: Is Thijs naar een andere kamer gegaan? Fijn dat jullie al een eind zijn opgeschoten met alles!
    @regenboogje: fijn dat je weer thuis bent met beeb nog in de buik.
    @Knijn: hoe is het met klussen? Hopelijk krijg je toch nog redelijk wat af!
    Succes met verhuizen!

@hier: Helaas had Noor een terugslag van de reflux. Gisteren in overleg met kinderarts de medicatie opgehoogd (maar dat hadden we stiekem al gedaan :)) Nu maar hopen dat het snel helpt! Ze slaapt overdag nu wel erg weinig en huilt veel. Ook niet echt leuk voor Mees, die daardoor veel minder aandacht krijgt.
    Gelukkig hebben we nu wel een lekker ritme met haar en slaapt ze 's nachts (nog) goed. *klopt af* Daardoor kom ik wel aan mijn rust toe en ben ik best fit de laatste tijd!
    Een van mijn twee beste vriendinnetjes is dit weekend bevallen van een dochter! Zo leuk! Kunnen de meisjes straks lekker samen spelen. Heb haar al mogen bewonderen <3
    Oh en een andere vriendin heeft is bevallen van een tweeling, een jongen en een meisje. Ga ik volgende week heen.

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nike he jammer zeg, die terugslag! Dat is lastig ja, weinig aandacht voor Mees en een huilende Noor. Hopelijk gaat het snel weer beter met haar!
    Wat leuk dat jullie ook zoveel kindjes in de omgeving hebben! Gezellig!

Thijs is niet naar een andere kamer gegaan, hij blijft lekker op z'n eigen kamer. Hij heeft alleen andere kasten (onze kasten) gekregen en ook de commode is naar de babykamer verhuisd. Maar nu heeft hij een eigen tafeltje en stoeltje en kan hij ook lekker boven spelen. De baby krijgt dus een eigen nieuwe kamer (thema Nijntje).... Dat schiet al wel op gelukkig.

Vandaag nog flink geschrokken; Thijs is van boven af van de trap helemaal naar beneden geduikeld en gevallen. Hij kan heel goed omlaag en omhoog, het traphekje was dicht. Maar toch open gedaan en zelf naar beneden willen gaan. Waarschijnlijk een misstap gemaakt en helemaal omlaag gerold. Het duurde een halfuur eer hij een beetje rustig was. Gelukkig gaf hij zelf heel duidelijk aan alleen pijn aan z'n kin te hebben (flinke schaafwond en blauwe plek). Morgen is hij vast op meer plaatsen bont en blauw. Toch maken we hem maar een extra keertje wakker vannacht.

5. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Chikai ja ze is wat aan de kleine kant maar dat is niet erg:) ze weegt nu ongeveer 2600 gram met een marge van 460 gram, dus ze is zegmaar tussen de 2370 en 2830 gram:) normaal bij 36 weken is 2900 gram;) t is gewoon een klein druktemakertje;)

Nike naar van de terugslag… hopelijk heeft ze er snel minder last van! Wat een bevallingen zeg! Heerlijk!

Chikai jemig wat schrikken zeg! Pfffff! Hoe is het nu met hem?

In ons topic zijn de bevallingen echt begonnen, vandaag 2 inleidingen, gister 1, zo leuk!

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Paloe pfff spannend he, als in het februari topic de eerste baby's zijn/worden geboren!! In het maart topic zijn enkele mama's opgenomen in het ziekenhuis, maakt ook wel dat ik denk, het komt nu wel snel dichterbij. En ik merk het ook wel zelf dat ik echt aan het aftellen ben naar m'n verlof, hele dagen werken vind ik nu pittig worden.

Gelukkig is het met Thijs met een sisser afgelopen! flink wat bulten en blauwe plekken. Maar we hebben hem 's avonds wakker gemaakt, gevraagd hoe papa heette en dat vind hij heel moeilijk. Hij zei het in 1x goed, dus vannacht nog even gecontroleerd, maar ook toen ging het goed. Gelukkig maar!

7. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    fijn dat het goed gaat!!! ja het komt echt dichtbij..als ik ingeleid word waarschijnlijk nog binnen de 2 weken! Ben vandaag even flink aan de poets geweest op de bovenste verdieping. Zal ik vannacht wel de klap van krijgen en morgen, maar het zij zo, ik MOET gewoon wat doen.. en het is zo heerlijk, lekker samen met Liam alles gedaan:D Hij was gezellig de hele dag thuis:)

Gelukkig dat het met een sisser is afgelopen! Hoeveel weken van tevoren ga je met verlof?

8. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Paloe; oef, dat hb is wel laag inderdaad.
    @Nike; Arme Noor.
    @Chikai; Oei helemaal van de trap gevallen. Dat is schrikken zeg. Ik zou hem ook wakker maken inderdaad.

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Paloe ik kan me ook wel indenken dat je wel iets wilt doen in huis ja, beetje rommelen is altijd fijn. Heb je de klap vannacht gehad, of is het (hopelijk!) meegevallen? Ik ga vier weken van te voren met verlof. Want ik heb nog 1 extra dag vrij, en een week van te voren carnavalsvakantie. Dus dan is het zonde om 6 weken van te voren met verlof te gaan...
    Maar pfff.... ik tel de dagen af en ben blij dat ik nu weer weekend heb!!!

10. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Ego; Ik ben vannacht weer opgenomen omdat het rommelde. De ontsluiting is een cm gevorderd. Gelukkig is nu alles rustig. Hopelijk blijft dat zo en mag ik morgen weer naar huis.

11. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Je houdt het spannend Regenboogje. Hopelijk blijft je ukje nog even zitten!
    Met welke termijn is Stan ook alweer geboren? Die was ook iets eerder toch?

12. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @Kwebbel; Stan is met precies 36 weken geboren. Hij was inderdaad ook te vroeg. Alleen was ik ton niet zo aan het rommelen van te voren.

13. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    En ik ben weer thuis. Hopelijk dit keer langer dan een paar dagen.

14. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Chikai ja ik kreeg de klap snachts en ben gister de hele dag aan het herstellen geweest maar ben nog steeds blij dat k het heb gedaan;) Ohja dan is 6 weken idd onzin! Lekker hoor!

Regenboogje sterkte meid!!! Niet fijn dit! Van Stan weet ik nog ja, dat ging opeens zo plotseling! Hopelijk blijft deze kleine nog even lekker zitten!

Vanmorgen is Tim met Olaf wezen schaatsen, Liam en ik waren gezellig thuis:) Om 13:00 kwam een vriendinnetje helpen met de eerste naaistapjes en nu.. is het eerste dekentje af!:D en de tweede half, maar ik vond het wel genoeg voor vandaag:) verder vandaag 3 wasjes gedraaid en het ledikant opgemaakt:) Morgen komt mijn vader de waterleiding omleggen en de deurpost plaatsen en 's ochtends gaan we de CV laten leeglopen om een thermostaatkop op de radiator in de babykamer te plaatsen.. spannende tijden;)

15. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @regenboogje: fijn dat je weer thuis bent en inderdaad hopelijk wat langer nu. Gewoon nog een week of vier of zo.....
    @paloe: Lekker druk weer :) maar jullie schieten aardig op volgens mij! En gezellig even met Liam thuis. Even tijd met z'n tweetjes.

16. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @chikai: Dat is schrikken zeg van Thijs. Gelukkig is het goed afgelopen. Ik zou me ook rot geschrokken zijn!
    Gat Thijs trouwens gewoon lopend de trap af? Mees wil dat dus nog steeds niet. Hij gaat altijd achterstevoren. Wel erg veilig natuurlijk. Maar eens moet ie toch omdraaien.

17. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Hier: lekkere rustige zondag. Heerlijk. Vanochtend hele huis gepoetst samen met man en Mees. Allemaal in bad geweest. En nu de rest van de dag niets bijzonders. Heerlijk!

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Nike idd;) lekker druk! Liam gaat ook nog achterstevoren, dat moet zelfs, hij mag echt niet gewoon lopend eraf…vind ik veel te eng;)
    Heerlijk, geniet ervan!

Vandaag de CV leeg laten lopen, thermostaatkop op de radiator in de babykamer en weer gevuld, gelukkig zonder lekkagedrama’s en het werkt!:D Meteen de radiatorombouw er weer ingezet en zo komt als het goed is mijn vader voor de deurpost…

19. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @Paloe; jij bent inderdaad nog lekker druk in de weer.
    @Traplopen; wij zijn nu net begonnen met Stan achteruit van de trap laten gaan. Vooruit zal nog wel een hele tijd duren aangezien hij voorlopig geen diepte ziet.

20. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Hier vandaag mijn verjaardag extra klein gevierd. Alleen de ouders, schoonouders, broers en zussen. En maar twee uurtjes. Dat was voorlopig meer dan genoeg. Nu weer gestrekt op de bank.

Deel Deze Pagina