Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Mooie foto's trouwens Paloe.

2. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @paloe, dat is inderdaad snel gegaan zeg! en 1 perswee!! wow. wat fijn dat jullie nu allemaal op een roze wolk zitten, kom er maar niet meer vanaf ;)
    En inderdaad een geweldige naam :D maar dat had ik al een tijdje terug gezegt ;) hihi
    en wat een geweldige foto's (en mooie meid!)
    @regenboogje, wat fijn dat je de bevalling nu zo mee hebt kunnen maken. 7 uur is inderdaad nog steeds een snelle bevalling! dag nacht ritme is hier inderdaad bekent als omgekeerd ;) komt ook allemaal goed maar is inderdaad erg uitputtend in het begin.
    @chikai, jaja nu jij nog meis. geniet van je verlof!
    @hier, idd hopen dat het met sem meevalt maar neem aan van wel aangezien ze het nu ook gewoon goed doet, maar als het wat beter kan gaan met het eczeem en de ontlasting zou ik wel erg blij zijn dus afwachten nu...

3. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    @escal, Vervelend zeg dat het waarschijnlijk een allergie is :( Mooi gewicht wel zo! Zijn Sem en Fay even lang. Alleen gewicht niet hetzelfde.
    @lonn, Leuk je verhaal nog even zo te lezen!! Prachtige dame is het toch ook!! Ja Mason zit idd bij Isala.
    @regenboogje, dat is zeker ook snel gegaan!! Heftig hoor zo'n omgekeerd ritme! Hopelijk gaat dat snel beter!!
    @chikai, geniet van je verlof!!!

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Paloe: Moest stiekem wel een beetje lachen om je verhaal, bij mij waren namelijk heel veel dingen hetzelfde. Dat steunen op manlief zijn onderarm deed ik ook. En ik heb ook geroepen dat ik haar er NU ging uitpersen, maar nee, ik kon nog lang geen 10 cm hebben en aangezien het mijn eerste natuurlijke baring was zou ze er ook heus niet zo uitfloepen. Heb gezegd dat ze me meer kon vertellen maar dat ik toch echt wel NU ging persen haha....ze stonden bij mij ook wel raar te kijken toen ze er met drie keer persen was.
    Maar heerlijk dat jullie op zo'n roze wolk zitten en Lize een heerlijk tevreden meisje is!!!
    Ze heeft jullie wel flink laten schrikken met die hoge temp!

Regenboogje: Zo te lezen ook een fijne bevalling (behalve die beenweeën dan). En heerlijk dat jullie ook gelijk naar huis konden en alles goed gaat!

Hier ben ik sinds maandag op koemelkvrij dieet en sinds gisteren merk ik echt resultaat. Ze poept nu zo'n twee keer per dag ipv tien keer en het ziet er ook beter uit. Ook is ze veel rustiger en heeft ze minder krampjes. Wel ligt ze nog steeds erg krom, dus die nekwervel zit nog niet helemaal lekker. Maandag weer terug naar de osteopaat.

5. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Paloe; Wow, das pas snel! Zo apart altijd, dat ze een barende vrouw niet geloven. Je weet toch zeker zelf het beste wat je voelt?
    Fijn dat jullie zo genieten! Scheelt wel dat het een 2e of 3e is vind ik. De eerste vond ik het allerheftigst.
    Raar van haar temp zeg! Gelukkig is nu alles weer goed.
    @Regenboogje; Ook al zo snel! Bijzonder dat je het nu zo mocht/kon ervaren, niet?
    @Escal; Altijd fijn dat afwachten... pfff
    @Kwebbel; Wat goed! Heerlijk dat je al zo snel verbetering merkt met je dieet. Zit je op een roze wolkje?
    @Hier; Temp Maud was gisteravond 36.8 dus prima. Vanmorgen weer 39.1...
    Vannacht had ik het ook steenkoud en 2 dekens over en ja hoor... vanmorgen ook een temp van 38.9. Jeetje, ik ben echt nooit ziek! Mss dat door mijn bekkenklachten mijn weerstand ook wat lager is?
    Tot nu toe ook alleen maar koorts, niet misselijk oid. Gelukkig ;)

6. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @Kwebbel; vervelend die voedselallergie.
    @knijn; jij ook al ziekig. Beterschap
    @chikai; geniet van je verlof

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Knijn beterschap! Hopelijk zijn jullie allemaal snel weer virusvrij!! Goed uitzieken maar....

Paloe wow, heel verhaal! Maar wat is het snel gegaan dan zeg! En 1 perswee.... wow! Nog veel last van naweeën gehad, of viel dat ook mee? Wel even schrikken van de temp van Lize, maar nu lekker genieten dus! Wel heel anders als destijds bij Liam....

regenboogje ook zo'n vlotte bevalling! Fijn hoor!! Voor jou een grote blauwe wolk nu?

Escal blijft een beetje aantobben met Sem zeg... altijd naar dat bloedprikken, dapper dat ze het zo goed doorstaan heeft zeg!!

Kwebbel fijn dat je nu al wat verbetering lijkt te merken! Het duurt natuurlijk ook een paar dagen eer alle melkproducten uit je lijf zijn verdwenen...

Kdv ik denk ook dat het de 2e wordt met de veel grotere buitenruimte en dat is ook meteen diegene die lekker dichtbij is. Maar eerst maar eens bellen op welke dagdelen ze plaats zouden hebben.

Bedankt voor jullie verlofwensen ;) Ik merk meteen dat ik nu alles veel meer los laat, ben toch moe..... Maar heerlijk dat ik nu nog maar alleen lekker thuis bezig kan zijn. Komende week nog veel afspraken die allemaal nog stonden met vriendinnen en kraambezoekjes, maar daarna is de kalender leeg!

8. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nieke is ook ziek :( Heeft ook 39.1 koorts. Dat word een lekker nachtje...

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Escal dank je! En ja 1 perswee….hij duurde wel erg lang moet ik zeggen;)

Regenboogje dank je! En fijn dat het zo goed gaat!

Kwebbel haha ja eigenwijze artsen ook.. als ze komt komt ze:p De temp was idd schrikken maar gelukkig gaat het sindsdien goed! Alleen kruik kan dus echt niet bij haar:) Fijn dat het beter gaat!!! Hopelijk helpt de ost haar verder!

Knijn ik vond Liam het heftigst omdat hij die eerste 3 maanden zoveel pijn heeft gehad:) Olaf was heel tevreden, net als Lize:)

Chikai ja de eerste dagen wel veel naweeen gehad, en mijn rug deed er 6 dagen over om zich te realiseren dat de bevalling voorbij was en rugweeen best weg mochten blijven;) de temp van Lize was idd schrikken en nu is t met mij weer ff wat spannend.

Hier: ik heb koorts en borstontsteking (beide kanten).. hoofdpijn, overal pijn, bah.. heb al ab dus hopelijk helpt het snel:) de hap zei dat ik goed griep en borstontsteking samen kon hebben.
    En met na Liam in gedachten vinden we t wel een beetje eng..

10. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    #3790 Nike, 24 feb 2013
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
    @Paloe: hè bah zeg....nu jij weer koorts. Hopelijk ben je er met de ab snel bovenop. Kan me voorstellen dat je het eng vindt met het verhaal van Liam in je achterhoofd. Beterschap! En hopelijk kunnen jullie snel weer lekker genieten.
    Zeg wat een snelle bevalling! Met 1 perswee!
    @Knijn: oh nee wat een zieken allemaal! Beterschap met z'n allen. Hoe is de nacht gegaan? Hopelijk heeft iedereen lekker geslapen.
    @Chikai: jaaaah verlof wat heerlijk!! Geniet ervan. Lekker nog even uitrusten. En natuurlijk wat leuke bezoekjes.
    @kwebbel: wat fijn dat het beter lijkt te gaan met Yfke. Hopelijk zet het lekker door!
    @regenboogje: wow ook zo snel! En klinkt als een fijne bevalling, voor zover je een bevalling fijn kunt noemen natuurlijk ;). Lief dat Stan zo betrokken is.

11. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    #3791 Nike, 24 feb 2013
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
    @hier: Ik heb mijn eerste werkdag er weer op zitten. Viel me alles mee. Om half zeven opgestaan. Om half acht stond ik met twee kids voor de deur van het kinderdagverblijf. En om acht uur was ik op kantoor. Vooral veel bijgepraat met mijn vervangster en bijgelezen. Op het eind van de dag wel gigantische hoofdpijn. Maar dat trok gelukkig wel bij.
    Mees is trouwens best veranderd sinds de komst van zijn zusje. Hij was eerst heel verlegen en liet snel over zich heen lopen. Nu veel minder. Hij heeft er ook wel flink wat streken bijgekregen. Is echt een boefje de laatste tijd. Soms vooral om aandacht te krijgen volgens mij.
    In de club nog even stukje geschreven...

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Paloe: Wat naar zeg, een dubbele bo. Hopelijk slaat de ab snel aan. Beterschap!

Nike: Die streken van Mees klinken bekend. Jelmer haalt ook echt kattekwaad uit als ik even met Yfke bezig ben.
    Fijn dat je eerste werkdag goed ging.

Hier: Gisteravond was het weer even drama met Yfke. Alleen maar krijsen. Ze wil geen speen, alleen nadeel is dat ze mij als speen gebruikt. Ze wordt alleen rustig aan de borst. Maar ze heeft gisteravond zo lang aan mn tepel gelegen dat ze er een blaar aan gesabbeld heeft en dat doet zeer. Ze zuigt nu met drinken steeds die blaar kapot.
    Wij gaan vandaag naar mijn opa en oma. Is 1,5 uur rijden en zij kunnen niet meer naar ons komen, dus gaan we naar hun, zodat ze Yfke kunnen zien. Het gaat met beide niet zo goed meer. Mijn opa zit tijdelijk in een verpleeghuis en mijn oma wordt thuis verzorgd. Ze hebben de hoogste urgentie voor een gezamelijke plek in een verzorgingstehuis, maar dan nog kan het wel een half jaar duren. Ze zijn dit jaar 60 jaar getrouwd en voor het eerst in al die jaren leven ze nu ongewenst gescheiden. Hebben ze het erg moeilijk mee.
    Dus heb met mijn tante geregeld dat ze allebei opgehaald worden en bij mijn tante gebracht. Dan komen wij daarheen, zodat ze samen Yfke kunnen ontmoeten. We hebben ze niks gezegd. Is een verrassing.

13. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Goedemorgen :)

@paloe, he jakkes wat vervelend nou weer!!!
    @kwebbel, wat fijn te lezen dat er al wel verbetering in zit met de koemelk! Ach wat sneu zeg, op deze leeftijd nog ongewild gescheiden leven :(
    @knijn, beterschap voor daar!
    @nike, leuk he om te zien hoe ze zo veranderen. Fijn dat je 1e werkdag goed verlopen is!

Zo hier is het einde van de voorjaarsvakantie weer in zicht. Jammer dat we dan pas de laatste dag sneeuw krijgen, want morgen begint de school weer.
    Verder nog 8 nachtjes slapen en dan gaan wij heeeeeerlijk een midweek naar centerparcs :D

14. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @chikai; ja, ik zit nog lekker op een blauwe wolk.
    @paloe; nee hè, heel veel beterschap. Hopelijk ben je snelweer beter.
    @knijn; het is wat met alle zieken. Beterschap met Je meisje.
    @appeltjes; lekker een midweekje cp.

Hier zit Bas alweer bijna op zijn geboortegewicht. Het was net 10 gram minder dan zijn geboortegewicht.
    En Stan was vanmorgen verdrietig omdat ik zonder Bas naar beneden kwam.

15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Paloe pffff, toch niet echt een ontspannen kraamtijd zo! Hopelijk slaat de ab snel aan, dit is ook niet fijn…
    Knijn oei, het virus slaat bij jullie goed toe dus.. Beterschap!!
    Nike fijn dat je werkdag wel is meegevallen! En grappig, Mees die zo veranderd! Wel goed voor hem, om een beetje assertiever te worden denk ik.
    Kwebbel sneu voor je opa en oma zeg… maar wel leuk dat je ze zo’n leuke verrassing kunt bezorgen!
    Appeltjes wat lekker, nu eerst vakantie gehad en zometeen nog naar centerparcs! Is Mason nog niet leerplichtig?
    Regenboogje aaah, die Stan! Lief zeg!

16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Regenboogje: Wat schattig van Stan!

Appeltjes: Heerlijk een midweekje weg!

Vandaag weer bij de osteopaat geweest, het gaat al veel beter met Yfke. Ze heeft haar nekje nog een keer los gemaakt en nu gaan we kijken hoe het gaat en over 4 weken weer terug om te evalueren.
    Ook het koemelkvrij eten werpt zijn vruchten af, niet alleen voor haar maar ook voor mij! Haar darmpjes zijn nu rustig, ze poept nu 2x per dag ipv 10x en bijna geen krampjes meer.
    Ik heb zelf al bijna mijn hele leven last van mijn darmen, o.a. een spastische darm en chronische verstopping. Maar sinds ik koemelkvrij eet heb ik nergens last meer van, kan normaal naar de wc en geen pijnlijke, opgezwollen buik meer.
    Waarschijnlijk ben ik zelf ook lactose-intolerant maar heb het nooit geweten.
    Heb me serieus in jaren niet zo goed gevoeld.
    De osteopate heeft het ook uitgelegd. Koemelk is bedoeld voor een kalf die 4 magen heeft om die melk te verwerken. Wij hebben maar 1 maag. Ons spijsverteringskanaal is daar gewoon niet op gemaakt. Maar de een reageert daar veel gevoeliger op dan de ander.

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    kwebbel wat fijn dat het beter lijkt te gaan met Yfke! Mooi hoor en dat het dan ook nog positief effect voor jezelf heeft, dat is mooi meegenomen! Jelmer heeft er destijds geen last van gehad dus?

18. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Chikai: Ik heb bij Jelmer destijds ook kort een koemelkvrij dieet gevolgd, maar toen we eenmaal weer gingen provoceren ging het goed, dus het blijft de vraag of hij er wel of geen last van had.

19. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Nike de ab helpt goed! Alleen is de productie wel achteruit.. nou is dat in mijn geval niet heel erg maar t moet niet te ver achteruit gaan natuurlijk…:)
    Fijn dat het werken zo goed ging!!!

Kwebbel jeetje wat naar dat je opa en oma gescheiden moeten wonen nu zeg! Wat een leuke verassing! Is het geslaagd? Aaauuuwwww die blaar….

Appeltje achja had er al op gerekend hoor, heb t bij Olaf en Liam ook gehad:) heeeeerlijk die midweek weg! Alvast heeeeeeeel veel plezier!

Regenboogje zo wat snel! Lize zat aan het eind van de kraamzorg nog 175 g onder haar geboortegewicht, ben benieuwd of ze er nu al op terug is..

20. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @paloe; Bas was maar 140 gram afgevallen en zondag had hij er alweer 130 bijgesprongen.
    En nu zijn gisteren de eerste regeldagen begonnen.

Deel Deze Pagina