Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @chikai; heftig hoor iedere 2 tot 2,5 uur voeden. Liggen jullie nu lekker inbed de hele dag? Ik weet uitvervaring dat dit heel erg vermoeiend is.
    Pas jij ook al (bijna) in je broeken. Hier kon ik na de kraamweek mijn strakste broek net aan.
    En hoe bevalt de nieuwe baan van je man?

2. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Hier vandaag een hele ondeugende peuter. Vooral tijdens de voedingen is hij erg dwars. Ik denk dat hij er nu echt achter komt dat hij de aandacht moet delen. Tussendoor maak ik al extra tijd voor hem vrij, maar helaas....

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Regenboogje gelukkig was mijn man t/m gisteren thuis, en is vanmiddag en vanavond en morgenmiddag mijn moeder en zus in huis. Dus dan kan ik ook echt op mijn gemak Bart voeden, omdat Thijs dan wordt bezig gehouden. Gelukkig hoef ik pas vanaf volgende week donderdag alles zelf te doen! Mijn man is ook a.s. maandag t/m woensdag nog vrij. Hij heeft nu pas 5 dagen gewerkt, maar de eerste indruk lijkt prima te zijn.
    Mijn broeken kunnen helaas inderdaad ook nog nèt niet dicht. Met een riem is het wel te doen. Maar wat me nu opviel, is dat ik echt te weinig broeken heb :D Dus binnenkort even shoppen!

Hier is de eerste kraamverzorgster weg, vindt het toch wel moeilijk hoor. Ze deed zoveel extra’s en ik heb echt veel hulp en steun aan haar gehad. Morgen en zaterdag komt er nog voor de ochtenden iemand anders, maar voor mijn gevoel is de kraamperiode nu wel al afgesloten. En ik had met deze kraamverzorgster meer een klik als toen bij de periode met Thijs, dus dat maakte het wel weer moeilijk.

4. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @Chikai; Fijn dat je zoveel hulp krijgt.
    Altijd jammer als je een wissel in de kraamhulp hebt. Hadden wij helaas ook.

5. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    ohhhhhhhhhh wauw, Lees nu pas dat je bent bevallen chikai !!! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!!!

Hoe gaat het nu???

Zi hier weer terug van Centerparcs. We hebben genoten :D

6. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Wat fijn dat jullie hebben genoten. Het weerkwam jullie ook goed gezind.

7. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Zo heb even een beetje bijgelezen :)

@chikai, hoe gaat het nu bij jullie? Hoe vind thijs het allemaal?
    @nike, ben je alweer opgeknapt van je longontsteking?
    @paloe, hoe is het bij jullie? Lize helemaal koortsvrij gebleven?
    @regenboogje, hoe is het? ik ben eigenlijk nog wel benieuwd naar een foto :D
    @kwebbelsnoes, hoe is het nu? Helpt het goed met koemelkvrij en de osteopaat?

Nou hier goed nieuws gekregen. Na 1 jaar als uitzendkracht gewerkt te hebben, wordt Rudy overgenomen. Hij krijgt volgende week contract en salarisbespreking.

Verder hebben we echt genoten van ons midweekje en idd getroffen met het mooie weer. Ook waren we benieuwd hoe het op vakantie zou gaan met de zindelijkheid van Fay. Ze is natuurlijk al wel 3 mnd zindelijk ,maar op vakantie vond ik het wel een beetje spannend, zeker als ze zo druk zijn spelen en in het zwembad. Maar ook dat ging super. Als ze in het zwembad was en ze moest poepen/plassen gaf ze dat keurig aan en gingen we naar de wc * trots*

Haar bril is echt een ramp geworden. ze weigert hem op te doen en doet hartstikke dwars. De oogarts had ons hier wel op voorbereid ,maar het is wel heel vervelend. Hebben jullie misschien nog tips?

8. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Appeltjes: fijn dat jullie vakantie zo leuk is geweest! Wat knap van Fay dat ze zelfs in het zwembad zo goed zindelijk is! Dat ligt bij ons even stil. En fijn zeg, het contract van je man!!

Hier gaat het op zich goed, al komt Bart niet aan en valt hij ook niet af. Wel drinkt hij de laatste voedingen steeds beter, hij is alert en heeft goede plasluiers. Dus ik maak me nog niet druk. Donderdag maar eens gaan wegen, ik hoop wel dat hij dan aangekomen is! Hij mag dus ook officieel nog niet naar buiten, maar daar is het hier ook veel te slecht weer voor.
    Thijs doet het echt super, hij heeft Bart volledig geaccepteerd en vindt hem erg lief. Nu krijgt hij ook wel genoeg aandacht, dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan wanneer ik voor het eerst samen met Thijs en Bart, zonder verdere hulp zal zijn.
    Verder vandaag de kraamweek afgesloten, dus nu zijn we lekker met z'n viertjes!

9. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    #3849 Nike, 9 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2013
    @Chikai: Lekker weer met z'n viertjes! Op een gegeven moment mag de kraamhulp wel weg toch?
    Hmmm vreemd dat Bart niet aankomt en ook niet afvalt. Wel fijn dat ie goed drinkt. Misschien heeft hij de energie even voor iets anders nodog? Komt vast goed!
    @Appeltjes: Klinkt goed hoor zo'n midweekje centerparcs. En knap van Fay hoor! Hier is Mees ook goed bezig de laatste tijd. Alleen op het kinderdagverblijf wil het nog niet vlotten.
    Oh wat een fijn nieuws zeg van Rudy!! Vooral in deze tijden. Heerlijk!!
    Rot dat Fay haar bril niet op wil. Heb helaas geen tips.... Merkt ze niet dat ze beter ziet met bril?

10. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @hier: Redelijk opgeknapt van mijn longontsteking. Gelukkig maar want nu zijn man en Noor ziek.
    Nog even klein stukje in club....

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nike ja, ik vond het nu ook niet erg dat deze kraamhulp wegging. Afgelopen donderdag had ik het wat moeilijker, omdat toen onze kraamhulp wegging, die er vanaf de bevalling bij was en waar we echt een leuke klik mee hadden. Dus nu vind ik het wel prima om weer lekker als gezin bij elkaar te zijn.

Het komt inderdaad vast goed met het gewicht van Bart, dat denk ik ook wel. Maar je maakt je toch een beetje ongerust, stel dat hij nu zometeen niet goed genoeg is gegroeid, wat dan? Ik kan er geen melk meer inproppen, ik leg al diverse keren extra aan tijdens een voeding, en wakker maken voor een extra voeding, levert geen effect op. Want dan drinkt Bart eigenlijk niets. Blijft toch wel lastig.

12. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Chikai; Dat is vervelend zeg :( Kan me voorstellen dat je toch een beetje ongerust bent... Was ik bij Nieke toen ook, ze was al tot 8% afgevallen, bij 10% zouden ze een kinderarts inschakelen en ik was bang dat ik dan kv moest gaan geven. Dat wilde ik namelijk echt niet! Gelukkig bleef ze nét boven de 10% grens en Nieke was écht geen goede drinker!
    Je bent dus al aan het wisselvoeden begrijp ik? Je kan altijd tips en trucs vragen op Borstvoedingsforum.nl :: Index, heeft mij veel geholpen! Ze denken wel goed met je mee.
    @Appeltjes: Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben! Zag er echt leuk uit dat park! Heb er al geneusd voor onze vakantie :D
    @Nike; Gelukkig knap je weer op, jeetje zeg! Niet niks een longonsteking :( Hoe is het met Mees? En Noor? Was zij nou ook ziek geworden?

Euh... ben de rest een beetje kwijt, sorry...

Vanmiddag gezwommen met z'n viertjes, was Nieke's eerste keer! Ze vond het echt leuk! Ben ik echt wel blij mee, Maud krijste namelijk alles bij elkaar toen ze voor de eerste keer (en 2e en 3e) ging zwemmen. Nieke vond het allemaal wel best :D Lekker kind is het ook...!

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Knijn Bart woog 3140 en mocht dus afvallen tot 2826. Hij is afgevallen tot 2840 en weegt nu 2960. Dus op zich heeft hij dat aardig opgetrokken, al bleef z'n gewicht de laatste paar dagen in de kraamweek stabiel. En ik wil natuurlijk wel dat hij aankomt!
    Ik ben nu idd aan het wisselvoeden, zoveel mogelijk borst proberen aan te bieden en liggend en zittend. Maar op een gegeven moment valt hij in slaap en dan is hij echt niet meer wakker te krijgen... Terwijl ik dan het gevoel heb dat hij nog wel meer zou kunnen drinken.... En het aanhappen gaat vandaag ook erg lastig, m'n borsten zitten zo vol dat het er gewoon uitdruppelt en dat maakt het volgens mij voor Bart lastig om aan te happen....
    Eerst donderdag maar eens gaan wegen.
    Het borstvoedingsforum ken ik idd ook, heb ik vorige keer ook gebruikt.

Wat leuk dat Nieke het zwemmen leuk vond! Heerlijk!! Dus dat was een gezellige middag met z'n vieren!

14. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @chikai; wat vreemd dat Bart niet echt aankomt of afvalt. Misschien wat afkolven en met een flesje geven. Dit kan makkelijker zijn dan alles uit de borst drinken. Wellicht heeft een lactatiekundige daar tips voor.
    @appeltjes; over het algemeen gaat het hier goed. Al heeft Bas last van krampjes en omhoogkomende voeding. Dus nu aan de sab simplex, nutriton en extra boertjes.
    Stan is nog altijd lief voor zijn broer.
    @knijn; leuk dat zwemmen. Hier nog op zoek naar iemand die met me mee zou willen gaan. Want alleen gaat dat helaas niet lukken.

15. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Hierbij dan de eerste foto. De andere kan ik nu nog niet plaatsen. Die moeten of nog bewerkt worden of staan nog op de camera.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,4 KB
      Weergaven:
      35
  16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Lieve foto regenboogje! Over de lactatiekundige heb ik ook al nagedacht, maar sinds ik gisteren een andere houding gebruik (zittend voeden, maar dan Bart zelf vasthouden en niet ondersteunen met een voedingskussen o.i.d.) lijkt het alsof Bart meer drinkt en zeker volle luiers heeft. Dus ik wacht het wegen even af donderdag...

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Prachtig plaatje Regenboogje!

Fijn Chikai dat Bart nu beter lijkt te drinken!

18. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Chikai: hoop dat Bart goed gegroeid is nu hij beter lijkt te drinken!!
    @Regenboogje: lieve foto! Hoe gaat het bij jou? Zag ergens dat Bas ook reflux heeft??
    @Knijn: ja wat leuk dat zwemmen een succes is! Gaan we hier ook snel eens doen als iedereen weer beter is.

19. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @hier: Noor en man nog flink ziek. Poeh wel aanpoten voor mij nu!
    Net met Mees nog even stad in geweest voor schoenen. Leuke gevonden. Maar wat zijn die krengen duur! 90 euro!

20. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nike niet normaal he... 90 euro voor een goed paar schoenen!! Wij proberen meestal wat acties mee te pakken, maar dat lukt niet altijd helaas. Schoenen en luiers zijn echt wel dure dingen nu voor kinderen...

Overdag was het drinken weer niet zo geweldig, hopelijk doet Bart het vannacht weer beter. Vanavond gezellig gedoucht samen met Bart, we vonden het beiden heerlijk!

Deel Deze Pagina