Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Och jee.... elk oktober kind heeft het dus? Wie had er ook alweer zo'n boek? Wat staat erin?? *helluuupp* :D

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Het oei ik groei boek gaat alleen over het eerste jaar, maar heb even gegoogled, er is een sprong met 17 maanden, dus ze zijn allemaal een beetje vroeg. Deze sprong duurt vrij lang, maar het schijnt wel de laatste grote sprong te zijn, ben benieuwd.

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Heeeeel herkenbaar, maar wel duidelijk waarom. Valt niet mee, opgroeien.

4. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ennuuhh... Kwebbel...? Bij 17 maanden is er nóg één! Ze hebben een sprong met 15 maanden EN 17 maanden. WHAAAA!

Heel herkenbaar idd...

Donderdag had ik dr een broodje gesmeerd wat ik haar heb laten zien. Maud paradeerde meteen naar de huiskamer. Kom ik later binnen met het broodje, trek haar kinderstoel bij... begint ze me toch te krijijijsssen! Zit madam in haar fauteuiltje en heeft ze het krukje bijgetrokken als tafeltje, ze wilde daar eten...
    AAAAAAAAHHHH LIEIIEIEIEIEEIEEIIEFFFF!!!
    Niet helemaal de bedoeling maar ik had haar 2 weken terug ook eens daar laten middageten, dat had ze blijkbaar onthouden en dat moest nu ook persé.
    Daar haar broodje gehad, ze zat vol trots haar broodjes naar binnen te proppen :D:D

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    quote uit oei ik groei 17 maanden sprong

Hij ontdekt dat hij een piemel heeft en papa ook, maar mama niet. En dat die van papa veel groter is dan die van hem. Dat vindt hij niet leuk.

HOE GRAPPIG!!!! WHAHAHA

verder herken ik er wel veel uit hoor, inderdaad vroeg dus, 15 maandensprong is inderdaad al geweest maar dacht hier eigg dat het kwam doordat mama zo ellendig was in de laatste loodjes ;)

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Goedemorgen :)

Nou hier gaat het helemaal niet goed :( Ik kan alleen maar vla en soep eten(wel goed voor de lijn haha) De pijn is bijna niet meer te harden. Elke 4 uur neem ik een standaarddosis van 2x 600mg ibuprofen en 2 paracetemol. Morgenochtend direct naar mijn eigen tandarts terug. Wil niet weer naar de spoedtandarts. Zoals het er nu op lijkt is het geen napijn,maar duid het op een wortelpuntontsteking. Dit kan de tandarts niet verhelpen en dan zal ik dus naar de kaakchirug moeten. Baal echt als een sterkter.

Verder had Fay gisteren 40 graden koorts de hele dag en prompt heeft ze 2 nachten liggen spoken, slaapt ze eindelijk door en krijg je dat....
    Vanmorgen nog wel koorts ,maar leek alweer beter dan gisteren te gaan.

@sprong, ja met 17 maanden is er 1, ik kan het nog herrineren van toen met Mason en die was knap heftig. Ben benieuwd hoe Fay hierop gaat reageren, ik merk wel dat ze iets anders in haar doen laten is.
    @chikai,ah wat ontzettend sneu voor Thijs, 3 tanden door de lip :( Wel onwijs schattig hoe hij dan zelf zijn schoentjes en jasje pakt als hij naar buiten wil. Leuk dat de efteling zo geslaagd was :)
    @escal, nog van harte met jullie 2 jarige huwelijksdag!! Heerlijk af en toe shoppen voor jezelf :D
    @doglover,oh super zeg zo duidelijk lachen :D
    @paloe,super dat jullie weer zijn opgeknapt!!
    @knijn, geweldig hé hoe ze zo goed dingen kunnen onthouden.

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Volgens mij is Jelmer gewoon rechtstreeks van de 15-maanden in de 17-maandensprong gerold. Ach, het gaat voorbij.

Jelmer heeft echt van die driftbuien waarbij hij op de grond gaat liggen en spartelen en gillen. Zolang hij het thuis doet en niet midden op straat of in de winkel, vind ik het goed.

Die "piemel"fase klopt wel ja. Jelmer vindt zijn eigen piemel reuze interessant, hij zit er ook steeds aan en als hij papa bloot ziet zit hij ook steeds naar die van papa te wijzen en dan naar die van hem.

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wonderteam: Bah, wat naar zoveel pijn :( Hopelijk hoef je niet naar de kaakchirurg.

9. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Gwn; Wat leuk een zoontje erbij. Nog gefeliciteerd.
    @Wonderteam; Wat een nare wortelkanaalbehandeling. Had al vaker gehoord dat het geen pretje is.
    @Sprongetje; Hier merk ik ook dat Stan vaker gefrustreerd is en echt boos kan worden.

10. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Wat lief

11. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @Chikai; Wat zielig die tanden door de lip.
    @Wonderteam; Sterkte met de pijn. Hopelijk is het snel voorbij.

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Paloe; oh, wat leuk dat Olaf mee uit eten werd genomen, wat grappig! Vond Olaf het leuk? En Liam even lekker quality time… heerlijk!
    Escal; o leuk zeg, lekker even kleren kopen! Fijn dat je geslaagd bent…
    Wonderteam; o nee, bah, dat is zuur zoveel pijn na die behandelingen bij de tandarts al. Hopelijk hoef je niet naar de kaakchirurg!
    Sprongen; haha, heel herkenbaar. Wij hebben ook zo’n mannetje die op de grond gaat liggen krijsen als hij zijn zin niet krijgt, dus dat ga ik nu al negeren! ;)

We zijn vanmiddag even naar het bos geweest, en verder lekker thuis gespeeld…. Het weekend ziet er weer op, helaas...

13. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Hee meiden! Ik reageer van de week verder, maar door mijn weekje afwezigheid heb ik niks bijgelezen :)

Morgen de 20 weken echo, krijg nu toch wel de kriebels, nog niet echt de zenuwen, maar het is en blijft een medische echo natuurlijk!

Nu even geen reacties dus, maar die komen nog, beloofd!

14. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hey meiden,

ff korte update van deze kant....

Met Caitlynn gaat het goed. Ze ontwikkelt zich als een dolle, alles wat klein is is leuk om mee te spelen, grotere dingen zijn niet interessant... Lopen doet ze nog niet echt los, ze heeft er gewoon nog geen zin in... Komende vrijdag ga ik kijken bij de Montessori school in Bergen op Zoom, daar hebben ze ook een PSZ, dus als dat wat is, ga ik vrolijk op en neer rijden voor Caitlynn... Ik woon om de hoek van een basisschool, maar daar heeft Kevin op gezeten en ik vind het niks....
    Op dit moment is Caitlynn poepie verkouden en heeft ze koorts, ze had gisteravond 39.6 en vanochtend toen ik haar ging halen (om 09.30) had ze 38.4, zometeen maar weer terug in bed leggen... Kijken of ze nog ff slaapt.
    Met Qyana gaat het super goed, de borstvoeding loopt nogsteeds goed en ze slaapt 's nachts een uurtje of 5-6 door, wat wel heel lekker is... Ze groeit als kool en gaat steeds meer op haar zus lijken.
    Afgelopen weekend is Kevin geweest, voor het eerst in 5 weken... Caitlynn moet niet zoveel van hem hebben, hij vraagt ook wel steeds heel indringend haar aandacht en daar houd ze bij niemand van, maar het is net of ze hem (weer) niet herkende....
    Met mijzelf gaat het wel, ben erg moe, maar dat is te verwachten. Heb afgelopen woensdag mijn 6 weken controle gehad en gelijk een spiraaltje laten zetten... Willen niet weer het risico lopen met de pil, dus dan maar zo totdat manlief zichzelf laat steriliseren... (als dat ooit gaat gebeuren :(:);)). Heb er gelukkig geen last van, moet over een paar weken terug om te kijken of ie goed zit, met een echo...
    @ Incog: succes en veel plezier bij je echo!
    Voor de rest heb ik niet veel teruggelezen.... SORRY!:)
    tot zover ff,
    Elleke

15. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @elleke, phoe meid je hebt het maar druk he! was de controle trouwens goed? (neem aan van wel anders had je het natuurlijk wel gezegt) wat leuk een montessorischool! wil voor sem straks ook op de montessori gaan kijken, is ook niet om de hoek maar de scholen die hier om de hoek liggen trekken mij helemaal niet.
    beterschap met c!
    @hier, verveel me haha, wil ergens heen maar weet niet waarnaar... hmm

16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier hetzelfde wat betreft scholen. Die hier in de wijk vind ik niks. De montessorischool zit aan de andere kant van de stad, maar hij trekt mij wel.

Doglover: fijn dat het zo goed gaat met de meiden.

Escal: Lekker een rondje wandelen is altijd wel lekker. Of anders naar een kinderboerderij ofzo? Weet niet of je zoiets in de buurt hebt?

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Doglover; wat fijn dat je meiden het zo goed doen! Super hoor! Enne... die vermoeidheid kan ik me wel iets bij voorstellen, lijkt me pittig met 2 kleine kindjes.

Doglover & Escal; hoe hebben jullie meiden gereageerd op de komst van de kleintjes? Want ze hebben nu niet meer jullie 100% aandacht? Daar ben ik wel benieuwd naar, hoe ze zich daaraan aanpassen...

Escal; heb je geen boodschappen nodig ofzo, lekker even een rondje buiten wandelen? Het dierenparkje doet het hier ook altijd goed!

Scholen haha, nog helemaaaaaal niet mee bezig. We hebben hier 3 scholen in het dorp, eentje heb ik zelf opgezeten en dat wordt hem zeker niet. Dus blijven er nog 2 over. T.z.t. laat ik ook manlief wel eens even goed meekijken, ik ben toch aardig 'bevooroordeeld' met mijn eigen achtergrond...

18. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @scholen, heb op de montessorischool geqwerkt en heb ook mijn montessori "diploma" gehaald dus vandaar dat ik hier naartoe neig (moet natuurlijk wel goed aanvoelen en leuk zijn voor sem) anders was ik er denk ik ook nog niet mee bezig geweest hoor
    @weg gaan, net even naar mijn tante geweest en naar de mc donald, eerste keer met se, ze vond het helemaal leuk! nu uitgeput en een buikje vol met slecht eten in bed hihi
    @chikai, sem reageerd eigenlijk heel goed. soms een beetje sneller boos maar kan de aandacht goed verdelen, natuurlijk slaapt lize nog erg veel en kan ik ook boekjes lezen met sem als ik lize op de arm heb/ fles geef dus denk dat het zodra lize echt uit de box gaat komen pas heel laastig gaat worden.
    merk trouwens wel dat als papa er is dat ze dan wel direct aandacht wilt als ze erom vraagt, bij mij kan ze het wel hebben gelukkig :)

19. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Doglover; Fijn dat het goed gaat met je meiden! Die vermoeidheid lijkt me niet gek met 2 kinders onder de 2 ;)
    @Scholen; Nog niet echt mee bezig, we willen natuurlijk ook graag verhuizen dus daarom heeft het nog niet heel veel zin. Eerst maar eens zien waar we terecht gaan komen :)
    Vanmiddag gaan we een mooi huis bekijken! Zin in! :D
    @Escal; Kom hier maar een bakkie doen, ben wel thuis vanmiddag :p

@Hier; Net weer bij de vk geweest. Alles was weer goed. Het hartje gehoord, mooi is dat toch! Bm en kindje groeien goed, gelukkig. Ik maak me toch meer zorgen dan bij de 1e zwangerschap. Raar... ;)
    De volgende controle is alweer de 20 weken echo! Vind ik ook zo spannend. Bij Maud had ik dat helemaal niet, toen was ik vooral benieuwd naar het geslacht. Nu ook wel, maar toch maak ik me nu meer zorgen over alle andere zaken ;)

Deel Deze Pagina