Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Paloe: och, die Olaf, in slaap gevallen tijdens het hoofdgerecht. Dan was hij goed moe! Wel leuk voor hem dat hij mee uit eten mocht èn leuk voor je ouders en oma, dat ze naderhand nog verder konden tafelen.

Escal haha, Sem die staat te lachen op haar pyjama leuk! Thijs is momenteel ook wel van het slapen, hij slaapt alweer bijna 2 weken lang 2x op een dag.

Doglover; dat gevoel dat Caitlynn er aan toe is om met andere kinderen te spelen, merk ik hier ook. Thijs rent als een zotte meteen naar andere kinderen toe, zodra hij die opmerkt. En een pret dat hij dan heeft! Zondag waren we in het bos, meteen naar de kinderen die aan het voetballen waren en later naar een kindje die stond te graven. In de bibliotheek dikke pret met 2 kindjes die samen in een speelhoek aan het spelen waren. Dus dat gevoel herken ik echt wel! Ik wil ook wat meer afspreken met mensen met kinderen om me heen. Thijs vindt dat geweldig.

2. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo!! Zo, daar ben ik ook weer eens!

Lees heel trouw mee hoor, want kan jullie niet missen ;), maar is meestal op gestolen momenten op mijn telefoon, dus niet ideaal om te reageren (op het toilet op het werk bijv... :p). En eenmaal thuis heb ik 1001 andere dingen te doen, of voel me gewoon, zoals de laatste tijd veel te vaak helaas, gewoon te belabberd om ook maar iets te doen.
    Nu eigenlijk ook, maar lig al in bed, en wilde jullie toch graag weer even een echt teken van leven geven, dus hierbij :).

@Kwebbel: oeh, spannend! Al iets gevoeld inmiddels, of voel je je eisprong normaal niet? Ik duim heel hard voor je!

@Incog: fijn zeg, dat de 20-weken echo helemaal ok was, had je een GUO trouwens, of een 'gewone' SEO? Maar wel schrikken van de val zeg!! Bah. Alles in de nacht goed gegaan neem ik aan, anders hadden we het wel gehoord?

@Zwollywood: balen meis, dat een eigen huisje niet opschiet! Kan me voorstellen dat het voor jullie beiden niet fijn is :(. Fijn dat het verder wel wat beter met je gaat. Je bent natuurlijk ook gewoon een sterke meid, dus je komt er wel, maar het hakt er wel in natuurlijk!

@Scholen: tja, ze zijn idd wel pas een maand of 16, maar Amy staat bij 1 school hier in de buurt al op de wachtlijst vanaf 6 maanden... En dan nog vonden ze dat we er niet heel vlot bij waren. Andere scholen kan je pas inschrijven tussen 2-3 jaar, of tot uiterlijk 9 maanden voor het begin van het jaar waarin ze 4 worden (in Amy's geval dus 18 maanden voor ze 4 wordt). Lastige is dat veel scholen een 'postcode-beleid' hebben, wat betekent dat kindjes van bepaalde postcodes voorrang hebben. Bij sommige scholen komen kinderen die daar niet in wonen ook nauwelijks in aanmerking. Maar ja, wij willen nog verhuizen, en weten niet waar we terecht gaan komen.
    Voor ons geen vrije school of Montessori, past niet zo bij ons. De andere scholen die we op het oog hebben zijn openbaar. Degene waar ik zelf op gezeten heb, en in eerste instantie op het oog had, is degene met de langste wachtlijst. Ook schijnt hij 'kakkerig' geworden te zijn... maar hoor ook wel goede dingen. Vond het er zelf erg fijn. Andere school ken ik niet zo goed, maar is wel op loopafstand (alleen wonen we net in de buurt ernaast, wat dus ook een probleem kan zijn). School nr 3 laat haar sowieso toe, maar ligt een stuk verder en aan een hele drukke weg, dus ben bang dat ze daar 'nooit' alleen naar toe kan, en dat zou ik wel onhandig/jammer vinden.

@Wonderteam: hoe is het nu? Heb je nog sterke pijnstillers meegekregen? En konden ze al wat zeggen over de slagingskans ofzo, dus dat je niet nóg een keer hoeft? Sterkte ermee!

@Doglover: ik heb exact hetzelfde! Dit is één van de redenen dat we Amy waarschijnlijk liever op het kdv laten straks, dan terug naar de gastouder. Fijn dat het wel lekker gaat bij jullie, al zal het idd druk zat zijn! Hoe is het nu verder met K en de regelingen?

@Escal: fijn; bij jou ook al alles ok met de meiden! Weet je, ik vind het altijd klinken alsof je alles in de hand hebt, en nog tijd hebt om het huishouden enzo te doen ook, en je dan óók nog lekker in je vel te voelen! Ben wel jaloers :).

@Paloe: echt, in slaap gevallen tijdens het eten? Kan me dat altijd zo moeilijk voorstellen! Dan moet ie idd wel écht moe zijn geweest :). Maar mooi geregeld zo toch? Hoe is het met alle drukte en studie enzo?

@Jongen/meisje: hier ben ik stiekem ook wel blij dat het een jongen is. Moe(s)t wel even wennen, want 'hoe werkt dat dan' en 2 meiden lijkt me ook fantastisch, maar ik vind het wel heel speciaal om 'van allebei wat' mee te kunnen maken, en zoals ik me nu voel gaan we die 4 kids waar we het ooit over hadden niet redden...

3. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @chikai, phoe heerlijk zeg! twee slaapjes, dat hebben we hier dan niet maar ze slaapt wel weer graag, geven ze blijkbaar toch goed aan he, als ze een rustmoment nodig hebben
    @paloe, mag ik vragen wat je slechte ervaringen met montessori zijn? is dat door de school of echt het montessori? (gewoon interesse, altijd fijn om te weten hoe iemand het ervaart en om dat mee te nemen in je beslissing)
    @doglover, ooh dat gevoel dat ze toe is aan het spel met andere kinderen herken ik hier ook! niets vreemds hoor. inderdaad bij bezoek met kinderen.
    @gwn, lekker genieten van je rust meid! je lichaam (en geest) heeft hard te werken maar erg fijn dat je even wat laat horen (anders gaan we ons nog zorgen maken hier) tnx voor het compliment trouwens :) ik moet zeggen dat ik ook erg goed in mijn vel zit, tijd voor het huishouden maak ik (moet iemand doen he ;) ) en in de hand hebben, haha nou ook niet altijd hoor, we hebben onze portie echt gehad dus sta denk ik mede daardoor overal vrij nuchter in open in. en moet zeggen, heb eigenlijk ook een heel fijn leven :D (niet om op te scheppen hoor, maar ben gewoon erg tevreden met waar ik op dit moment sta, leuke man, twee gezonde kinderen en een flubberbuik :p haha)
    @hier, zit lekker op mijn lui r**t op de bank :D

4. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ow, @jongen/meisje, lekker cliche maar was echt blij geweest met beide maar twee meiden is denk ik in de kosten wel lekker. kan vanalles door van sem naar lize van kleding en speelgoed, toch makkelijk, en is eigenlijk kleding altijd kopen met 50% korting dus is leuk shoppen (en uit te leggen aan manlief dat het helemaaal niet duur is hoorrr :p )

5. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Heeeeee Zwollywood! Wat leuk dat je weer terug bent :D
    Whahaaaaa, nee, ik word niet boos, ik geef ook eerlijk toe (en ik zou ook de laatste zijn die anders beweert) dat mijn voorkeur heel sterk naar een meisje uitging. Dat wil niet zeggen dat ik met een jongen niet ook blij was geweest hoor ;) Maar ik ben nu, eerlijk is eerlijk, wel blijer met een meisje ;)
    Wat jammer dat je nog steeds geen eigen stekkie hebt, zeker als jullie er allebei zo ontzettend aan toe zijn! Hoop dat je snel iets hebt...
    Succes op je stage morgen!

Knijn: hoe is het nu met Maud? Ondetussen al bij de kinderarts of kno geweest?
    Super dat je controle maandag goed was! Die zorgen blijven wel hoor, gewoon omdat je wéét wat er mis kan gaan etc.

Wonderteam: GEFELICITEERD met het werk van je man! :D

Kwebbel: Arme Jelmer... hoe is het nu met hem?

Doglover: Fijn dat het zo goed gaat met je meiden! Hoe is het nu met Qyana, wat van haar verkoudheid af?

Gwn: GEFELICITEERD met je knulletje! Super :D
    Ik had een 'gewone' SEO ;)
    Wat jammer dat die 4 kids er misschien niet van gaan komen... maar die ellendige zwangerschappen hakken er ook wel in...

School: Wij hebben weinig keuze, zal waarschijnlijk de school in het dorp worden, tenzij we, om bekende redenen, naar een andere school moeten uitwijken.

Oudste uk: Alles is weer goed, hij heeft wel veel hoofdpijn, maar ik denk dat dat vrij logisch is. Verder is hij gewoon weer normaal en druk zoals anders :D

6. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    He he, daar waren dan eindelijk mijn lang beloofde reacties ;)

Nu nog even naar de club!

7. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Gwn haha ja tijdens het eten, heeft hij hier thuis ook één keer gehad..

Escal montessori was gewoon te los.. je moet zelf kiezen wat je doet en hoe je dat plant en ik ben er van overtuigd dat dat, zeker in de basisschoolleeftijd, niet werkt. Daarom zou ik er nooit voor kiezen en daarbij komt nog dat (een paar jaar geleden iig) montessorischolen een gemiddeld lagere uitstroom hebben naar het voortgezet onderwijs.

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Gwn: ik heb altijd een dag hevige krampen rond mn eisprong, dus dat valt niet te missen, de kramp is vanavond weer begonnen, dus denk morgen mn ei.

Escal: fijn dat je zo goed in je vel zit!

Incog: met Jelmer gaat het redelijk, sinds hij weer aan de puffer is, is hij meer ontspannen. Zn oren zijn over. Merken wel dat hij echt moet herstellen, hij slaapt erg veel.
    Sneu dat V. nog veel hoofdpijn heeft van de val.

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    escal; o heerlijk toch, lekker genieten meid! Je hebt een pittige zwangerschap gehad, dus ben erg blij dat het nu zo goed met je gaat!

Kwebbel aan de klus, veel plezier en succes!!

Incognito; fijn dat het met jullie oudste weer goed gaat, gelukkig maar!

Zo, hier zometeen weer naar het werk. Thijs heeft vannacht voor het eerst de hele nacht zonder tut geslapen èn we hebben hem niet gehoord! Hij slaapt nu nog.... Maak me al bijna zorgen ;)

Fijne dag allemaal meiden!

10. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    #430 Nike, 1 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2012
    Zo ben ik ook weer eens! Druk druk druk en ik was een boek aan het lezen! Dat is nu uit!

@Sprong: Hier ook vreselijke driftbuien. Vooral als iets niet mag. Heeeeeeel hard gillen en inderdaad op de grond gaan liggen. Het gaat over toch....toch?? Hopelijk snel!
    @Wonderteam: Whaaaah spannend 7 maart naar de gyn.
    Welke keuze heeft hij nu uiteindelijk gemaakt voor de baan. Wel luxe zeg dat hij kon kiezen!!
    Wow je verhaal van de kies is heftig zeg! Hopelijk kwordt het snel beter!!
    Is Fay alweer beter? En hopelijk gaat het slapen ook weer beter!
    Hoe was het met Mason bij de huisarts? Is er nog wat uitgekomen??
    @Chikai: Oh zielige Thijs dat hij zo gevallen was. Is het al een beetje hersteld nu?
    @Escal: Wat fijn dat Lize toch al een hele ruk maakt. Ach dat verschuift zich vast best snel naar wat later in de nacht. Dat was hier tenminste wel. Zo heerlijk vond ik dat! 23 uur voeden en dan pas weer rond 6 uur 's ochtends.
    Oh lekker even geshopt lees ik. Was ook echt nodig zeg als ik het zo hoor.
    Whahah en fijn dat je zo lekker in je vel zit!:D
    @Doglover: Oh wat lief zeg een eerste lachje van Qyana!!
    Fijn dat je geen last hebt van de spriaal. Ik vond het vreselijk. de hele tijd spotting.
    @Paloe: Fijn dat jullie zijn opgeknapt! Gelukkig maar.
    @Kwebbel: Leuk zeg dat hertenkamp met meer dieren. Hier is helaas erg weinig. Alleen een paar geitjes en een vijver met heel veel eendjes.
    @Knijn: Hahaha die Maud met haar broodje eten in de fauteuil! Wek super lief hoor (ook al was ze een beetje drammerig).
    Fijn dat alles goed was bij de vk! Logisch dat je je meer zorgen maakt. Waarschijnlijk weet je nu wat je te wachten staat en ga je daar meer over nadenken.
    @Incog: oh wat balen placenta voor de uitgang. Hopelijk komt het nog gewoon goed!!
    Zielige V zeg! Heeft ie er nog last van??
    @Zwolly: Whhaaaa je bent vandaag met je stagen begonnen! Hoe was het?
    Ik gun je echt snel je eigen plekje. Kan me voorstellen dat je het goed zat bent.
    @Gwn: Geen probleem hoor als je som hier even niet bent (heb ik ook alleen ben ik dan niet zwanger). Lekker uitrusten en verder genieten dat is het belangrijkste!

@Scholen: Hier is er dus helemaal geen keus:). Er is 1 school, maar dan een hele hele grote. Met 12 kleuterklassen!!! (We wonen in een nieuwbouwwijk.) Ik vind het helemaal niks. Maar we zullen wel moeten. Anders moeten we naar een dorp verderop. En dat zie ik ook niet zitten. Dat blijft altijd lastig met vriendjes enzo.
    @Lopen: Mees loopt nog steeds niet. Maar dat geeft niets. Hij heeft echt veel meer interesse in praten. Kan al zijn hele gezicht benoemen haar, oor, oog, neus en hap (mond :) ). Zo schattig!
    Welke kindjes lopen er nu nog meer niet?
    Caitlynn en Amy toch? Nog meer?

Zo ik ben weer bij.:D

11. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Nike: Amy loopt idd ook nog niet. Staat ook niet los overigens, Mees wel? Ze is ook niet zo van het praten, wel wil ze sinds kort van ALLES weten hoe het heet en liefst 10x achter elkaar: dit? Dit? Dit? :)

12. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Gwn: Nee Mees staat ook nog niet los. Of eigenlijk: hij doet het sinds gisteren een klein beetje. Heel eventjes. Maar hij vindt het super eng. Als je hem op zijn voeten zet en loslaat (wat hij natuurlijk probeert te voorkomen), weet hij niet hoe snel hij weer op zijn knieen moet gaan zitten!
    Oh lief zeg dat Amy alles wil weten!!

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nike; :$:$:$ 12 kleuterklassen????!?!??!?!?! Dat is echt veel.... hoe groot is die school dan wel niet en hoe groot is jullie dorp? Ik sta echt met m'n oren te klapperen.... Jammer dat jullie geen keus hebben, maar als je inderdaad een dorp verderop moet voor een school, lijkt me dat niet heel handig. Daar heb je wel gelijk in ja.
    (wel een leuk dorp trouwens om een nieuwe school te starten ;))

Niet lopende kindjes; dat komt vanzelf wel.... je niet te druk maken hoor! Jullie kindjes zijn nu gewoon bezig met andere ontwikkelingen...!

14. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Hoi hoi,

Hier ben ik ook weer eens.
    @Incognito; Fijn dat de echo goed is. Hopelijk wil de placenta alsnog naar boven groeien.
    Oef, Schrikken van je oudste. Hopelijk gaat het alweer een stuk beter met hem.
    @Zwollywood; Vervelend dat je nog geen eigen woonruimte hebt. En hoe gaat het met je stage?
    @Wonderteam; Ik ben geen held in tandartsen, en dat van jou klinkt niet echt prettig.
    Hoe gaat het nu met je?
    @Scholen; Daar zijn we nog niet echt mee bezig. Maar hier in het dorp is nog maar 1 basisschool na een fusie.

Hier laat Stan steeds meer zien dat hij weet waar de spulletjes horen. Vanmorgen pakte ie de vieze luier van de grond en liep ie naar de deur. Omdat ie geen schoenen aanhad, zei ik: leg maar op de grond. Maar dat deed ie niet, wel ging ie aan de dievenklauw morrelen.
    Uiteidelijk heb ik hem maar opgepakt en naar de container gedragen om de luier weg te gooien.
    En zo waren er meerdere dingetjes de afgelopen tijd.

15. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Nike: Zo'n gigantische school zou ik ook niks vinden :(

Regenboogje: Leuk dat Stan zo duidelijk weet waar alles hoort!

Wonderteam: Sterkte met de pijn :(

hier: Moest werken vandaag, ben om 7:30 begonnen, maar er kwamen veel kindjes niet, dus kon om 9:30 alweer naar huis :D
    Ben maar even naar een nabijgelegen plaats gegaan om even te shoppen. Heb bij de Zara een leuk zomerjasje en schoenen voor Jelmer gescoord :D
    Vanavond een etentje met collega's, heb er zin in. Dennis gaat naar een verjaardag, mn zusje past hier op.
    Verder hebben we nu lekker vakantie! Lekker een weekje tijd met zn 3en, waren we echt aan toe.
    Dinsdag gaan we naar de Beekse Bergen, verder bekijken we per dag wat we gaan doen, heerlijk even niks moeten.

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Regenboogje; leuk he, om die ontwikkeling zo te zien en mee te maken dat ze steeds maar gaan snappen?! Goed hoor van Stan! Hoe is het trouwens verder met Stan? Gaat alles (ook medisch gezien) goed?

Kwebbel; o heerlijk, lekker een weekje vrij! Geniet er maar fijn samen van!!!

17. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Hier: Nou ja zeg: Mees heeft gisteravond gewoon zijn eerste stapjes gezet. Ik zet hem na het eten op de grond. Hij blijft eerst twintig seconden staan en loopt dan zo een paar stappen naar voren!! Vandaag vanuit de auto weer!!
    Straks ff reacties. Nu Flikken kijken.

18. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @nike: zag het op Facebook net: leuk zeg!!! En idd toevallig; ik liet Amy vandaag los terwijl ze aan mijn handen liep, en in plaats van meteen in te zakken zoals normaal, liep ze nog een paar passen door om toen pas redelijk beheerst op haar knieën te zakken :)

19. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Chikai; Met Stan gaat het helemaal goed. Ook medisch gezien. De controles bij de plastisch chirurg zijn nu om het jaar.
    Verder ontwikkeld hij zich ook goed. Alleen het praten wil nog niet zo hard. Waarschijnlijk omdat hij het zo ook gedaan krijgt wat ie wil.
    Maar qua gebrabbel kletst ie de oren van ons hoofd.

20. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Chikai: Wat goed van Thijs, heeft ie daarna ook nog zonder tut geslapen?

Kwebbel: FIjn dat Jelmer aan de beterende hand is :D

Nike: Oh, jullie dus ook al geen keuze wb de school... jammer is dta he?
    We hebben met ons mannetje een vreemde dag, onder de uitslag, pijn in zijn zij, verkleurd oogwit, hoofdpijn... Hij slaapt nu lekker, morgen maar even verder kijken.
    Wat cool dat Mees nu losse stappen zet!

Gwn: En ook zo cool van Amy dat ze haar eerste losse passen heeft gezet :D

Regenboogje: Fijn dat het zo goed gaat met Stan!

Deel Deze Pagina