Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Whaa! Net even met Olaf buiten geoefend met fietsen en opeens...kan hij het! Helemaal los, bochtjes, hobbeltjes: geen probleem meer! Ben zo trots!:D

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Kwebbel; en? Napoleon al in huis?

Escal; ik ben superjaloers... ;) wat heerlijk zeg! Thijs slaapt nu nog maar sporadisch door... dus geniet er maar ontzettend van!!!

Paloe; wat goed zeg!! Wow, knappe Olaf! Geweldig, ook weer zo'n mijlpaal!

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    We zijn net thuis met Napoleon, beest is helemaal zenuwachtig en stuitert door het huis. Manlief is nu Jelmer ophalen, dus ben benieuwd hoe dat zo gaat.

4. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Paloe; Jeeeejj wat goed!
    @Escal; Oh lekkkuuurrr!!! :D:D Hopelijk houdt ze dit vol ;)
    @Kwebbel; Och jee, een stuiterende hond in huis. Al goed uitgelaten? Afpeigeren die hond! :D

5. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    De hond is weer een beetje bijgekomen. Hij wil alleen heel graag met Jelmer knuffelen, maar in zijn enthousiasme loopt hij Jelmer volledig ondersteboven. Gelukkig kan Jelmer er om lachen.

6. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha, wat leuk kwebbel! :D

7. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Escal: Wow die Sem ineens met twee woorden praten!! Cool en hoe voorbeeldig zeg!

8. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Kwebbel: Cool een hond!! Lief beestje zeg!
    Ik ben net zo van de honden, vooral vanwege het hier al besproken uitlaten.
    @Chikai: Hmmmm minder handig zeg dat ze om en om hebben geslapen. Ben je zelf ook de hele dag in touw. Hoe was het vandaag met de yoga mama's?
    @Escal: Wow zeg 12 uur!!!!!!!!!!!!!!!! Dat doet Mees soms niet eens. Heerlijk zeg. Ik zeg, vasthouden die hap!

9. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Paloe: oh wat goed van Olaf! Knap hoor!

10. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Kwebbel; Napoleon went vast zo! (en jullie ook!)

Nike; het was wel gezellig met de mama's van de yoga, alleen was het maar kort, de eerste ging al na 1/2 uurtje weer weg. Maar ja, wel leuk om iedereen even weer gezien te hebben! We hebben met een kleiner clubje afgesproken om regelmatiger af te spreken, dan hebben we toch speelkameraadjes van dezelfde leeftijd (aangezien er veel niet naar een kdv gaan o.i.d.)

11. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hmm, Maud slaapt niet meer 's middags. Vandaag is de derde keer dat ze in bed ligt te keten, spelen, kletsen, jammeren, even stil, kletsen, jammeren, keten etc etc.
    Ze ligt wel gewoon anderhalf uur in bed maar ze slaapt niet. Vreemd kind... wat moet ik hier nou weer mee?
    's Morgens slaapt ze nog wel een uur en ze lijkt dit ook nog wel nodig te zijn, is echt moe!
    Heb haar vandaag al langer op gelaten na het middageten, totdat ze aangaf dat ze moe werd (hangen, ogen wrijven) dus ik dacht het goede moment te pakken. Helaas... ze ligt erin sinds 13.45 en slaapt nog niet, is alleen af en toe 5-10 minuten stil maar geloof niet dat ze dan slaapt.
    Afwachten? Of ochtenddutje eraf halen? In 1x? Of geleidelijk steeds later maken totdat hij bijna tegelijk valt met het middagdutje?

Tips zijn welkom ;)

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Paloe: Wat goed van Olaf, zelf fietsen :D

Escal: Hopelijk is het doorslapen blijvend, zou wel erg lekker zijn.

Knijn: Ik zou toch proberen het ochtendslaapje eraf te halen, want als ze de middag niet slaapt is het echt wel een lange ruk tot de avond. Probeer langzaam het ochtendslaapje steeds een half uurtje later te doen, totdat ze na de lunch gaat. Zo heb ik het tenminste aangepakt.

Ik zit nu 4 a 5 dagen na mijn ei en heb echt een onrustige buik, veel steekjes en wat opgeblazen gevoel. Hopelijk een innesteling. (hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, maar een mens mag hopen toch ;))

13. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thnx voor de tip kwebbel!

Precies, een mens mag hopen. Klinkt wel goed moet ik zeggen... ;)
    Ik hoop met je mee!

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Knijn; ik merk dat Thijs sneller moe wordt 's ochtends dan 's middags. Thijs is meestal rond kwart over zeven wakker, rond half 12/12 uur heeft hij het echt gehad. Hij gaat dus voor de lunch normaal gesproken naar bed. Dan slaapt hij 1,5 uur en wordt hij wakker. Dan eten we een boterham en rond 19u gaat hij ook weer naar bed. Dat ritme bevalt ons prima.

Soms merken we dat Thijs 's ochtends erg moe is, dan gaat hij er eerder in, maar slaapt hij aan het eind van de middag ook nog een klein uurtje en dan gaat hij 's avonds rond 20u naar bed.

Wellicht heb je er iets aan. Succes!!

Kwebbel; ik hoop met je mee!

15. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Knijn: Hoe laat gaat Maud dan 's ochtends weer naar bed? Ik zou dat inderdaad proberen te rekken.
    Mees slaapt nu eigenlijk ook altijd 1 keer (bij hoge uitzondering als hij kort slaapt nog een keer). Hij is 's ochtends tussen 7 en half 8 wakker. Om half 11/11 uur is ie echt moe en gaat ie voor de deur zitten ('ik wil naar bed'). Hij slaapt dan 2-3,5 uur. Dan gaan we lunchen. Soms is het dan wel al half 3 en een honger dat ik dan heb. De middag houdt ie altijd goed vol. Hij gaat zo rond half 8 naar bed. Of als ie lang heeft geslapen 8 uur.

16. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Kwebbel: Spannend!! Ik hoop met je mee!

17. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Wie had er nu nog meer een kindje met een stuk van zijn tand?
    Ik ontdekte bij Mees dit weekend dat ie een stukje van een voortand of heeft. Geen idee hoe het is gekomen. Misschien wel op het kdv maar daar weten ze ook van niets...
    Het valt gelukkig niet heel erg op, maar het is best scherp.
    Iemand nog een tandarts gebeld? (dacht dat iemand het daar over had) Wat zei die??

18. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Nike; Dat was ik met Maud. Heb niet de tandarts gebeld, doe ik mss nog wel even. Er lijkt een barst in te zitten.
    Wat raar dat Mees zijn tand stuk is en dat niemand weet hoe dat komt...

@Chikai/Nike; Bedankt voor de tips. Goh dat is nogal wat, zo laat middageten...
    Morgen en woensdag eerst weer KDV, eens kijken hoe ze het daar doet. Anders vanaf donderdag of vrijdag maar eens gaan rekken zodat ze de slaapjes bij elkaar voegt. Ik heb al eens eerder het ochtenddutje eraf gehad maar dan sliep ze helemaal niet meer. Dat werkte toen dus niet. Misschien langzaam rekken wel... ;)

19. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Knijn; wellicht lukt het dit keer wel, als je gaat rekken. Gewoon proberen, dan zie je de reactie vanzelf. Succes in ieder geval!
    Huh, wat raar, dat er dan nu een barst in lijkt te zitten.

Nike; oh, ook al een stukje ervanaf....

20. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @palo, wauw, wat knap van het fietsen zeg!!! megagoed :D
    @knijn, wauw 2 slaapjes nog tot nu toe! jaloers hiero, sem slaapt al lang maar 1 keer en soms ook maar een uur. begint nu weer iets langer te worden gelukkig maar over de 2 eigenlijk nooit. wij hebben het middagslaapje altijd na de lunch gedaan. begonnen om elf met de lunch en daarna naar bed en keken dan elke keer of het ondertussen al wat langer te rekken viel in de ochtend. nu gaat ze rond half 1 a 1 uur naar bed en slaapt ze tot ongeveer 2 uur half drie. hoor vaak dat er veel kinderen zijn die in de middag langer slapen (3 uur) dus denk gewoon proberen wat er past.. succes!
    @kwebbel, aaah ik duim dans en hoop mee hier
    @hier, lize slaapt erg goed de laatste dagen (geen twaal uur meer maar had ik ook niet verwacht hihi) maakt nu twee slaapjes van 5 tot 7 uur! hopelijk komt ze snel in een ritme want voed nu nog op verzoek, als er ritme in zit zal ik ook wel wat fitter zijn denk ik maar vooralsnog, niets te klagen. straks trouwens naar cb voor de eerste keer, ben benieuwd! ow en vroeg me af of iemand misschien bonnenboekjes van lekker in het leven over heeft ( bonnen die je niet gebruikt) vind het altijd fijn om een voorraad in te slaan :D zaten trouwens bij mij dit keer geen pamperbonnen bij :(

Deel Deze Pagina