Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    misschien heeft iemand die mee wilt rijden wel zelf een stoeltje of mogeblijkheid tot lenen... wel lief van je meid dat je het zo aanbied! zin om langs limburg te rijden ;) whaha

2. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Meeting; Als ik het zo online zie zou ik ook voor de ballorig gaan. Ik denk dat de andere voor de wat grotere kinderen leuker is maar dat kan ik ook verkeerd zien natuurlijk. Voordeel vind ik ook bij ballorig dat de kids naar buiten kunnen, Maud is gek op buiten spelen! Anderzijds begrijp ik erg goed dat het niet makkelijk is om met het ov bij Ballorig te komen, wat dat betreft vind ik die andere ook goed hoor.
    Ik ga denk ik met de auto. Wil best anderen meenemen of oppikken bij een station maar dan zit ik ook met de ruimte en de stoeltjes in de auto natuurlijk...
    Of ik kan ook mee met de trein maar dat is wel een beetje dom omrijden, hooguit gezellig, dat dan weer wel :D

3. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Dat we daar buiten kunnen zitten bij Ballorig vind ik ook een groot voordeel! Aiden vind buiten spelen tha bomb :p

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@chikai, lief dat je het aanbied van het meerijden :)

Jammer dat Houten niet echt heel centraal ligt in die zin. Is Zutphen misschien haalbaar? ( heb geen idee hoor)

5. wonderteam

#685 wonderteam, 21 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2012
    Zo de nieuwe schoenen van Fay, die ze nog maar 6x aan had gehad begonnen helemaal af te bladeren. Al het zilver liet los. Ik ben teruggegaan naar de winkel en mocht nieuwe schoenen uitzoeken. Maar ja Fay met haar kaboutervoetjes ( maat 20 ) heb je bar weinig keus. Nu een tegoedbon gekregen ,maar ja ik moet natuurlijk nog wel andere schoenen hebben. Lastig lastig

Nou vanavond om 17.45 naar IVH ik ben heel erg benieuwd.

6. wonderteam

oja en Fay heeft vannacht een flinke bloedneus gehad, toen ik vanmorgen op haar kamer kwam zat echt het bed en Fay zelf flink onder het bloed. Nu begon er net alweer een bloedneus :(:(

7. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Wonderteam: 16 april.....dat duurt nog laaaaaang!
    Wel fijn dat bloed goed is!
    Oef je kleine mannetje wordt dan ineens groot he! Wanneer gaat ie voor het eerst??

8. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Wonderteam: Dat is ook wat zeg na 6 keer dragen al afbladderen. Succes met het vinden van nieuwe schoenen. Hier nog steeds niet nodig.....
    Spannend vanavond!! Ben benieuwd wat ze zeggen. Kon je al iets uit het verslag opmaken??

9. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Hier: Even een ochtendje aan het werk en dan lekker met Mees van het mooie weer genieten!!

10. wonderteam

Goedemorgen :)

Nou we zijn er uit met het IVH team. De einduitslag was eigenlijk al heel snel duidelijk en iets waar wij ons ook volledig in kunnen vinden. Mason heeft een regulatieprobleem. Hij heeft het niet buitengewoon extreem ,maar het valt onder het 'kopje MCDD"Voor nu willen ze hem nog niet direct de stempel geven omdat hij ook nog jong en is en dan mag je ook nog wel bepaalde uitingen hebben. MCDD valt wel onder het " kopje autistische stoornissen " ,maar we mochten het niet verwarren met autisme. Verder loopt hij in bepaalde ontwikkeling extreem voor. Dit kan een betekenis hebben ,maar voor nu is hij nog te jong om dat al te onderzoeken.
    Bij Mason is het gelukkig nog niet zo extreem dat hij een psycholoog nodig heeft. Wel krijgt hij ergotherapie. Die kunnen hem helpen om hem te leren omgaan met de heftige pieken in zijn emoties. Ook krijgen wij dus iemand aan huis die ons tips gaat geven hoe we het beste met hem om kunnen gaan. Ook gaan ze de basisschool benaderen of hun voldoende mogelijkheden kunnen bieden om Mason structuur en duidelijkheid te geven zodat hij niet in paniek raakt.
    Hier nog een link voor de geinteresseerden: http://www.balansdigitaal.nl/stoornissen/mcdd/wat-is-mcdd/
    AL met al erg heftig ,maar we hebben nu wel duidelijkheid.
    Verder was er een stukje van mij gefilmd en ik had natuurlijk al eerder een compliment gehad van onze persoonlijke begeleider. Nu zaten Rudy en ik gisteren dus tegenover 8 mensen en toen zei de jeugdpsycholoog tegen mij. Verder wil ik nog even terugkomen op het fimplje wat gemaakt is. Ik wil u een compliment geven hoe knap u dat deed. Wat zou ik dat vaker willen zien, helaas zien we vaak het tegenovergestelde. Ook de rest van het team beademde het :D Dat was echt wel even heel fijn :)

11. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Knijn; Hier is alles goed hoor. Ik heb afgelopen zaterdag een toernooi meegeorganiseerd. Was leuk , maar ook een vermoeiende dag.
    Verder blijf ik last houden van moe zijn, dus probeer ik maar de energie te verdelen (stiekem veel meer voor Stan en een beetje ontspanning dan de rest).
    Stan is een echt buitenkind geworden. Hij wil de afgelopen weken lekker veel naar buiten. En staat ook met de sleutels aan de dievenklauwen te morrelen om de deur open te krijgen. Ziet zo lief uit.
    Volgende week vrijdag krijgen we de sleutel. En dan kunnen we daar aan de klus.
    Wat leuk dat je man de kleine al gevoeld heeft.
    En wil het nu weer een beetje beter gaan met Maud? De arme meid.
    @Kwebbel; Wat fijn dat Jelmer het weer leuk vind met zwemmen.
    Wat een leuke foto.
    @WO\onderteam; Heb de link nog niet kunnen bekijken, maar wat moet dat fijn voelen dat het compliment nog eens door 9 anderen is bevestigd.

12. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    #692 Nike, 22 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2012
    @Wonderteam: Wat ontzettend fijn dat je eindelijk duidelijkheid hebt, zou ik zeggen! Dan kan je er tenminste mee aan de slag!! Het komt vast allemaal goed. Hopelijk kan de school erop op inspelen!
    Mooi zo meid dat je die complimenten kreeg! Doet je goed!!!

Zo nu ook ff de link gelezen: Wel heftig zeg allemaal!! Wel heel herkenbaar voor je waarschijnlijk als je het zo leest. Ik herken het zelfs van jouw verhalen over M.
    Hopelijk kunnen ze jullie goed helpen en kan hij er mee om leren gaan!

13. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Regenboogje: Succes met klussen en verhuizen!!

14. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Hier: Het is eindelijk zover! We waren vandaag bij opa en oma en ineens LOOPT Mees!!!
    En meteen hele afstanden, bochtjes enz.
    Zie hier het bewijs (later zelfs nog langere afstanden):
    IMG 0319 - YouTube=
    IMG 0086 - YouTube=

15. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Wonderteam; Wat dom van die schoenen! Balen dat je niet meteen nieuwe kon vinden, en nu? Al wat gevonden?
    Fijn dat het IVH zo positief over je was, leuk om te horen hé! Je bent echt wel een goeie mama :D
    Gelukkig nu wat meer duidelijkheid, heb de link ook even bekeken. Pff, best pittig lijkt me! Toch, nu je weet wat het is kan je hem gerichter begeleiden, dat maakt het makkelijker voor jou én voor hem.
    @Regenboogje; Fijn dat het zo goed gaat! Succes met verhuizen.
    Wat vervelend dat je zo moe bent, weet je hoe dat komt?

@Hier; Maud had vandaag weer een hang/huil dag, bweehhh. Elke donderdag is het weer raak na 2 dagen kdv. Vreselijk vermoeiend, ze huilt werkelijk om ALLES wat niet in 1 seconde zo gaat zoals ze het bedacht heeft. Op een gegeven moment ben ik er maar niet meer op in gegaan, loopt ze achter me aan... al krijsend :(
    Op zo'n moment kan ik toch niks goed doen, ze wil niet knuffelen, niet geholpen worden, ze wil niks! Uiteindelijk kiest ze eieren voor haar geld en komt óf bij me zitten knuffelen en is in 3 sec. stil, óf ze stopt met huilen en gaat met wat anders spelen.
    Ze heeft 2x op de mat in de gang gezeten, de eerste keer voor haar en de tweede keer voor ons beide, ik kon dr ff niets meer mee. Dan maar beide een time out :)
    Morgen weer naar de kinderarts, ben benieuwd. Manlief gaat mee, ik moet werken.

16. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Nike; Whaaaaaaa, wat goed van Mees!! Zie hem gaan!! :D:D

17. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Knijn: Poeh moeilijk he zo'n bleeeeh dag! Werkt zo'n time out voor Maud (en voor jou)? Ik zit er soms ook over te denken maar nog nooit gedaan.
    Ben benieuwd wat ze morgen zeggen!

18. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    @Nike geweldig! Heeeeeel stoer!

@hier kom morgen even verder reageren moet even mn verhaal kwijt. Volgens mij heeft bijna iedereen het wel gelezen op Facebook over Aiden en zn koortsstuip. Ik kan aan niks anders denken, zie de hele tijd dat koppie voor me. Ook al stelt het in theorie "weinig" voor as in ze houden er niks aan over enzo, het was gewoon zo eng om te zien. Ik dacht dat hij doodging, heb moord en brand geschreeuwd. Nu voel ik me zo slecht, dat ik zo in paniek raakte en ik zie het steeds voor me. Zucht...t arme jochie.

Even het verhaal misschien helpt het ;):

Aiden was al sinds vanochtend niet zo lekker. Beetje warm en hangerig, wilde niet eten en drinken. De hele tijd alleen bij Frans gelegen. Rond twaalf uur kwam ik thuis van stage. Ik heb Aiden overgenomen en hij voelde vreselijk warm.
    Dus ik zei tegen Frans: ik trek ff zn slaapzak uit straks stijgt het naar zn hoofd. Toen ben ik naar boven gelopen om te tempen. Toen begon hij over te geven. Heel sneu dus even rustig aan gedaan en toen uitgekleed, en neergelegd om te tempen. Toen ik dat ding erin stak vertrok hij helemaal een heel kort stuipje. Dus ik zei tegen frans: goh hij ging bijna in een stuip hier. Ik wist het, ik voelde het gewoon. Toch nog een keer tempen en het schoot naar 41 graden.
    Ik haal dat ding eruit en zie ineens Aiden helemaal verstijven.
    Ik begon te krijsen tegen Frans dat het mis ging en dat hij 112 moest bellen. Aiden ogen rolde in zn kassen, hij begon te stuiptrekken en te schuimbekken, zn lippen werden helemaal blauw. Het was zo afschuwelijk, ik bleef maar schreeuwen: hij gaat dood hij gaat dood help nou laat ze komen. Ik ben met kleren en al onder een koude douche gaan staan. Ja weet ik veel ik denk koelen die hap. Aiden ondertussen nog steeds stuiptrekken, die armen benen en vingers helemaal krom, die ogen en dat mondje bah! Toen begon hij te kwijlen en iets minder te stuiptrekken. En toen ging hij helemaal out. Helemaal slap en totaal niet aanspreekbaar. Ambulance inmiddels gearriveerd. We hebben hem in een handdoek gewikkeld en op de commode gelegd. Toen begon hij weer over te geven.
    De ambulance broeder stelde ons gerust want Aiden reageerde alweer een beetje en was weer rustig. Getempd en was iets gezakt naar 40 graden. We hebben Aiden aangekleed en zijn rustig met hem op de bank gaan zitten. Ff potje gejankt, alle spanning kwam eruit.

Bij de huisarts vonden ze niks raars dus we moeten hem in de gaten houden. Hij vond hem wel heel mager dus misschien moeten we naar het cb ff laten checken. Hij heeft een fles gehad en daarna heeft hij even gespeeld. Man man van een koortsstuip naar spelen, zo weird!!!

Nou sorry voor het lange verhaal, thanks for reading ;)

19. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Zwolly: He bah meid. Dat klinkt echt heeeeeeel eng!!!
    Wel super dat je op dat moment niet alleen met hem was! Dan zou het vast nog enger zijn geweest!
    Ik zou denk ik ook echt in paniek raken.
    Hoop dat je het snel een beetje los kan laten!

20. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Zwolly; Vreselijk wat ENG! Idd, fijn dat Frans net thuis was, of niet?
    Kan me voorstellen dat je in paniek raakte hoor! Kende je het wel? Van internet ofzo? Ooit van gehoord?
    Pfoe, ook al kan het meestal geen kwaad, zo wil je je kleintje niet zien. Bah wat griezelig!
    Gelukkig kwam de ambulance snel, lijkt me toch geruststelling geven. Hopelijk helpt het 'van je af schrijven'. Kop op stoere mama! :D

Deel Deze Pagina