Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Knijn: Hmmm 1 stel voor de openhuizeroute maar....wat balen. En hoezo weet je zeker dat het niets wordt? Zeiden ze dat meteen? Of waren het echt 'kijkers'?
    Nee he, weer dat stomme hoesten terug! Doe kindearts zou toch moeten weten wat eraan te doen, lijkt mij zo!
    @Escal: Nou ja zeg! Ik zou echt loedlink zijn hoor! Dat kan echt niet zomaar haren knippen!!!! Wat een ontzettend vreemde schoonouders heb je toch.....

2. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Wonderteam: Mooi zo van Fay! Zat je gevoel goed he dat er helemaal niets aan de hand was!! Prima gewoon een slanke den! Geen probleem toch?
    En van integrale vroeghulp is inderdaad erg traag zeg! Kunnen ze niet nadenken dat M bijna naar school gaat en het dan wel slim is om even wat sneller te werk te gaan?? Hopelijk gaat het nu wel snel lopen!
    @Chikai: Wat goed! Eindelijk een vacature!! En fijn dat je bent uitgenodigd. Spannend allemaal! Hopelijk wordt het wat en is het beter dan wat je nu hebt!

3. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Knijn: Kom je zelf wel nog een beetje aan je slaap toe met al dat hoesten van Maud?

4. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Hier: Mees vindt het lopen weer leuk!
    Vandaag zijn eerste schoentjes gehaald! We doen ze nog even niet aan. Eerst maar even goed oefenen op blote voeten en sloffen.

5. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Nike; Nee, waren echt kijkers. Hun eigen huis staat nog niet eens te koop en ze zeiden dat ze alleen maar aan het oriënteren waren. Dat word dus niks... :(
    Wat lief dat je aan mijn slaap denkt. Ja hoor, lukt aardig. Al was de dag na een nacht als afgelopen nacht wel zwaar hoor. Kan het wel merken aan mijn banden enzo.
    Gelukkig gaat eigenlijk manlief er altijd uit 's nachts. Lief he! :D Deed hij altijd al, geen idee waarom eigenlijk. Is er zo ingeslopen... (en da vinnik nie errug nie! ;))
    Wat leuk dat Mees het lopen weer gevonden heeft! Idd, schoentjes is nog wat vroeg mss. Maud loopt nu nog steeds vaak op blote voeten, veel beter voor de voetontwikkeling!

6. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @schoentjes, hier heeft sem in het begin ook op blote voeten gelopen en alleen buiten de schoentjes, ging erg goed. vind het wel leuk om schoenen te kopen truwens :D watvoor hebben jullie? (foto? :D)
    @knijn, bah balen zeg, hoort inderdaad veel van kijkers die alleen orienteren maar nog niet kopen (meestal omdat hun eigen huis ook te koop staat) bah wat een markt he! hopelijk gaat het snel beter
    @diana, fijn dat je niet meer zo misselijk bent! zal heel wat fijner zijn, hoe blij je ook bent die kwaaltjes zijn niet niks hoor, vooral niet als het niet je eerste kindje is!
    @wonder, ooh kijk aan, alles gewoon goed dus :D inderdaad gewoon een slanke den (fay crawford :p )
    @nike, tja heb inderdaad rare schoonouders, kan verhalen aan het vertellen blijven denk ik :( gelukkig zijn ze wel erg lief voor sem! dat mag ook gezegd worden
    @hier, zo eens even foto zoeken, verder een zandbak gekocht ,nu nog zand erin hahaha. owja, over grote sem, valt wel mee hoor, is 78 cm en nog geen 10 kilo maar tegenover lize al zo groot inderdaad! denk trouwens wel dat Lize haar straks voorbij schiet, groeit echt als kool!

7. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Lize, lekker aan het slapen

8. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Popcorn :D kijkt echt "betrapt" haha, echt een mega zooi maar zo grappig om te zien!

9. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hmm beetje wazig de vorige, hier nog een keer als snoepmonster :p

10. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha, leuke foto's Escal! Heb je ook een foto van Lize waar ze wakker is?

@Hier; Net terug van de kinderarts. Maud heeft haar amandelen nog steeds gezwollen en rood. De pufjes starten we weer mee omdat ze een piepende ademhaling heeft.
    Ze krijgt nystatine en daktarin voor de schimmel in haar mond (spruw) en luieruitslag. Komt door de antibiotica... :(
    Over 10 dagen moeten we naar de KNO-arts omdat haar amandelen er nog zo uit zien. Ze wil dat hij/zij meekijkt. Over 5 weken ook weer terug naar de kinderarts. Of eventueel eerder als het nog niet veel beter gaat, dan moest ik bellen en eerder komen.
    En zo draait de malle molen lekker verder....
    Ach, ben allang blij dat er iets gebeurd. Nu even afwachten dus.

Afgelopen nacht ging het wel weer goed, heeft ze 13 uur geslapen. Net een pufje gegeven voor het middagdutje en ze slaapt al, gelukkig :)

Vanmiddag nog vergadering, bweehh :(

11. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Zo ben vandaag lekker een dagje vrij :) Na een heerlijke drama-nacht kwam dat wel even lekker uit. kids naar het kdv en ik heb nog even lekker geslapen :)

Fay werd vannacht weer wakker met de zoveeeeeeeelste verkoudheid en verhoging. Verder is ze prima vrolijk hoor ,maar slapen is dan echt drama. Gelukkig moet ze 11 april terug bij de kno-arts komen. Wellicht gaan ze besluiten de keelamandelen dan toch te verwijderen. Ook heb ik zo'n vermoeden dat de neusamandelen ook alweer aangegroeid zijn :(

@chikai, oh wat spannend zeg van die vacature. Nou het zou toch super zijn als het helemaal wat is. Hopelijk weet je snel meer :) En Ik wens je vast veel succes voor het gesprek.
    @diana, fijn dat het weer wat beter gaat met de misselijkheid!
    @regenboogje, succes met het klussen :)
    @knijn, haha je hebt idd gelijk. liever vandaag dan morgen :D Heb je haar bij zo'n hoestaanval al een meegenomen in een "stoomdouche" ? Dit doen ze ook bij pseudokroep. Wellicht geeft haar dat dan ook wat verlichting? Ah wat sneu die schimmel, dat is al zo pijnlijk :( Fijn dat je al over 10 dgn bij de kno-arts terecht kan. Ik denk haast dat ze gaan opperen om amandelen te verwijderen. Gelukkig was het vannacht een betere nacht.
    @nike, ohhh super dat Mees de smaak weer te pakken heeft :D
    @escal, haha fay Crawford :D Geweldig die popcornfoto zeg!!! En wat ligt Lize daar heerlijk te slapen :)

12. wonderteam

13. wonderteam

14. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Wonderteam; Die tip gaf de kinderarts ook. Had er ook wel over gelezen maar meestal helpt het niet zoveel. Maar goed, in ieder geval het proberen waard als ze midden in de nacht zo vast zit in een hoestbui.
    Heb ik zelf ook al aan gedacht, dat ze mss d'r amandelen eruit gaan halen, ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan moet vinden....
    Hoor ook vaak zat dat het niks helpt en ze moet wel onder nacose, dat is ook niet niks voor zo'n klein lijfje :(
    Ben benieuwd wat ze bedenken.

Coole schoenen! Haha, Fay heeft bijna nu al meer schoenen dan ik :p Maud heeft maar 1 paar en we hebben net teva sandalen gekocht voor de zomer. Daar moeten nog wel stevige schoenen bijkomen (wat dichtere schoenen).
    Deze teva's heeft ze;
    Teva Psyclone 2

En deze dichte heeft ze, zonder de paarse sterretjes en met witte veters maar die zijn dus aan vervanging toe;
    Twins Bunnies (Grijs) - Leerloopschoen - Kinderschoenen - Online Schoenen Winkel / Webshop

15. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha, Amy heeft ook een bérg schoenen! En dat terwijl ze niet loopt :p. Ze heeft ook nog van haar nichtje gekregen. Die past ze nu al niet meer (3 weken jonger), terwijl ze voor Amy nog te groot zijn....

@Knijn & Wonderteam: bah zeg, dat kwakkelen zo! Knuffel vanaf hier, wie weet helpt het iets, verder kan ik helaas ook niks doen ;).

@Knijn: tja, of het helpt of niet kan ik je niet zeggen, maar wellicht dat je iets hebt aan mijn ervaring met narcose. Het is natuurlijk zeker niet niks voor zo'n lijfie, dus als het niet hoeft, dan liever niet, maar Amy heeft nu een keer of 4/5 (tel kwijt) narcose gehad en ik moet zeggen dat ze er elke keer erg goed uit gekomen is, zonder nawerkingen of wat dan ook.

@Chikai: zeker spannend, ik duim ook!

@Hier: ben even erg blij: ik ging er helemaal vanuit dat het kdv dicht zou zijn op Goede Vrijdag, maar dat is niet zo! Nu ben ik vast een ontaarde moeder, maar kijk nu al uit naar een dagje 'echt' vrij! Even lekker voor de baby aan de slag enzo, en even uitrusten; helemaal top. Zo, nu nog even aan de studie, heb nog een uurtje schat ik, voor Amy weer wakker is, dus even gebruik van maken :).

16. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Gwn; Thnx, wie weet helpt het toch. Iig fijn om digi-knuffels te krijgen ;)
    Ach, het zal ook wel meevallen. Daarnaast; Kleine kinderen zijn flexibel en kunnen wat dat betreft meer hebben dan volwassenen. Goed te weten dat Amy er tot nu toe nooit last van gehad heeft, dank je voor het delen :)

En nee, je bent geen ontaarde moeder. Dat is toch ook lekker?!
    Moet zeggen dat ik er ook wel een x zin in heb. Ben nog nooit vrij geweest zonder Maud, ze is er altijd. En begrijp me niet verkeerd, dat is ook heerlijk hoor! Maar soms een dagje voor jezelf gewoon in je eigen huis lijkt me ook niet verkeerd.
    Maud gaat straks als ik verlof heb ook wel gewoon naar het KDV, lekker bijtank tijd voor mij en zo blijft ze er wel gewend. Dit ben ik eigenlijk ook van plan als HKH2 er is. Even een dagje samen met het kleinste meisje. Heb ik daarna ook meer energie/tijd/zin voor als Maud weer thuis is. Lijkt me wel een redelijke verdeling, of is dat raar?

17. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Knijn: HKH2... haha! Moest er wel ff over nadenken ;).
    Lijkt me prima! Ga je dan minder werken ofzo, dat Maud dan wel naar het kdv gaat terwijl jij thuis bent, of bedoel je nog in je verlof? Amy gaat ook gewoon naar het kdv hoor, zowel voor als na de bevalling, lijkt me idd wel nodig ook. Heeft ze zelf ook even iets zónder broertje, en heeft mama even tijd voor de kleine (en voor zichzelf als die slaapt ;)).

18. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Gwn: Je bent geen ontaarde moeder hoor, jij mag ook wel eens een dagje "vrij", helemaal nu je zwanger bent. Geniet ervan vrijdag!

Knijn: Ik vind het ook niks dat Jelmer onder narcose moet, maar wat moet dat moet. Dat gekwakkel is ook niks voor die kleintjes.

Zo, ga nu Jelmer wakker maken, we moeten zo naar de anesthesist met Jelmer. Wordt hij "gecheckt" en krijgen we info over de narcose enzo.

19. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Gwn; Haha :p ;)
    Ik bedoel idd tijdens verlof.

@Kwebbel; Ach nee, het is ook niks. Maar idd, wat moet dat moet. Als het maar helpt! En dat heb ik tot nu toe nog niet echt gemerkt... ;)

Deel Deze Pagina